کتاب طبقه بندی و تشخیص اختلالات روانشناختی ترجمه دکتر محمد خدایاری‌فرد

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.88 مگابایت
تعداد صفحه
285
تعداد بازدید
372 بازدید
۷,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین کتاب طبقه بندی و تشخیص اختلالات روانشناختی ترجمه دکتر محمد خدایاری‌فرد می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود کتاب طبقه بندی و تشخیص اختلالات روانشناختی ترجمه دکتر محمد خدایاری‌فرد:

مقدمه:

نویسنده‌ی این کتاب در پی جلب توجه خواننده به برخی از مسائل بحث‌انگیزی است که برخورد ما به عنوان جامعه را با رفتار نابهنجار پوشش می‌دهد. پیش‌فرض‌هایی مانند این که مشکلات در حال رشد ناخواسته‌ای وجود دارند که در تمام دنیا به آن‌ها به عنوان مشکل نگریسته می‌شود، بر مبنای مطالب عرضه شده در این کتاب به چالش کشیده می‌شوند. نویسنده کتاب حاضر را با نگاهی بر چگونگی تعریف اختلال روانی و نیز الگوهای مربوط به آن آغاز می‌کند. در فصل دوم به توصیف نظام‌های تشخیصی اختلالات روانی و مقوله‌ها و ابزارهای تشخیصی مورد استفاده‌ی این نظام‌ها می‌پردازد. این نظام‌ها در ادامه بر مبنای پایایی و روایی و مسائل عملیاتی و قومی که در کار با آن‌ها خود را نمایان می‌سازند، ارزش‌یابی می‌شوند. در فصل سوم و چهارم مسائل مربوط به تغییر و گوناگونی در طول زمان و در بین فرهنگ‌های مختلف را با ارزش‌یابی و نگاهی به پژوهش‌ها در خصوص اختلال شخصیت چندگانه و نشانگان وابسته به فرهنگ بررسی می‌کند. این که این پدیده‌ها واقعی‌اند یا نه نیز در این بخش به بحث گذاشته می‌شود. در فصل پنجم به نتیجه‌گیری‌ها و مفاهیم ضمنی عملی در این زمینه تمرکز دارد. در فصل ششم نیز گزیده‌ای از امتحانات به صورت تلخیص شده و نمونه‌ای از پاسخ‌های دانشجو آورده شده است که با نظرهای آزماینده تکمیل می‌شود.

توضیح فصل های کتاب:

این کتاب مشتمل بر شش فصل است .در فصل اول تاریخچه ای مختصر از روش های تشخیصی ودرمانی اختلالات روانشناختی توضیح داده شده است .فصل دوم به معرفی نظام های تشخیصی اختلالات روانی به ویژه دو نظام طبقه بندی معروف و معتبر DSM و ICD اختصاص دارد .در فصل بعد اختلال شخصیت چندگانه وملاک های تشخیص ،چگونگی اندازه گیری ،نظریه های مربوط به ریشه ها ودرمان اختلال به همراه چند مطالعه موردی بحث شده است .فصل چهارم بحثی کم و بیش نو و جذاب رابه طور مفصل مطرح می سازد .این فصل سعی در پروراندن دید انتقادی فراگیر از نظام های تشخیصی دارد .در فصل پنجم نویسنده علاوه بر ارائه خلاصه ای از فصول گذشته ، نتیجه می گیرد که نظام تشخیصی خاص ،قادر نخواهد بود در تمام زمان ها ،مکان ها و فرهنگ ها کاربرد داشته باشد .و در نهایت در فصل ششم ،برای آشنایی دانشجویان با چگونگی پاسخ دهی به پرسش های امتحانی ، نمونه هایی از پرسش ها ارائه شده است .همچنین خلاصه سه مقاله پژوهشی در ادامه آمده است .

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب طبقه بندی و تشخیص اختلالات روانشناختی ترجمه دکتر محمد خدایاری‌فرد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *