با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی سلامت روان (رشته روانشناسی تربیتی)» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
فهرست
- 2-1- مقدمه 17
- 2-5- سلامت روان. 73
- 2-5-1- تعریف سلامت.. 74
- 2-5-2- ملاک سلامت روان. 78
- 2-5-3- دیدگاههای مربوط به سلامتی و بیماری.. 81
- 2-5-4- الگوهای عمدل در سلامت روان. 82
- 2-5-5- سلامت روان از دید مکاتب مختلف… 85
- 2-5-6- الگوی سلامت روان مبتنی بر معنویت.. 88
- 2-6- پیشینه تجربی. 89
- 2-6-1- پیشینه داخلی. 89
- 2-6-2- پیشینه خارجی. 91
سلامت روان[1]
بهره مندی از زندگی سالم و به دور از بیماری حق تمام افراد یک جامعه است که در مکاتب گوناگون فلسفی، دینی، جامعه شناسی و روانشناسی مورد تأکید قرار گرفته است. در قرن حاضر، انسان مضطرب و بحران زده بیش از هر زمان دیگری درگیر نابهنجاریها و ناسازگاری هایی است که سلامت جسمی و روانی او را به خطر انداخته است. سلامت روان می تواند به صورت مبهم، به شکل مشکلات سلامت روانی تعریف شود. آلن فرانسیس [2]ویرایشگر نسخه چهارم راهنمای آماری و تشخیصی اختلالات روانی انجمن روانپزشکی آمریکا ( [3](DSMIV گفت: این مفاهیم برای تعریف دقیق با مرزهای روشن، تقریباً غیرممکن هستند (دمیسی و برنر[4]، 2017).
یکی از مسائل مهم در زندگی بشر، سلامت روان و شناخت شیوه ی دستیابی به آن است. روانشناسی به عنوان دانشی در حوزه علوم انسانی، به بررسی و شناخت ابعاد روانی و درونی انسان و ارائه راهبردهای سازنده برای ایجاد و حفظ سلامت روان می پردازد. در گذشته این دانش بیشتر به بررسی و مطالعه ی بیماری های روانی می پرداخت و سلامت روان را در نداشتن بیماری روانی تعریف می نمود و از استعدادهای بالقوه آدمی برای رسیدن به رشد و کمال با دیدگاهی محدود سخن می گفت اما در قرن اخیر، به ویژه در چند دهه ی گذشته بسیاری از روان شناسان، با نگاهی تازه به ماهیت انسان مینگرند و معتقدند انسان میتواند خود را در فراسوی بهنجاری به سطح مطلوب سلامت و رشد شخصیت برساند (نفر، 1396).
در ادامه به بررسی سلامت روان و دیدگاههای مختلف در زمینه ی سلامت روان پرداخته شده است.
تعریف سلامت
روان گراهام (۱۹۹۹) ریشه ی لغوی واژه ی انگلیسی سلامت را با واژه های انگلیسی (هالیج) و آلمانی (هیلیج) که به معنی مقدس است، ارتباط داده است؛ بنابراین از نظر ریشه شناسی لغوی سالم بودن به معنی کلیت داشتن یا مقدس بودن است و به این ترتیب سلامت هم ویژگی معنوی و هم ویژگی های فیزیکی را شامل می شود (چرخابی، ۱۳۹۰). سلامت عمومی علم و هنر ارتقا سلامت، پیشگیری از بیماری و طولانی کردن عمر از طریق تلاشی های سازمان یافته جامعه است (2014 ,WHO[5]).
منابع
- ابطحی؛ معصومه سادات و ندری، خدیجه (1390)، رابطه بین خلاقیت و سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر زنجان، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، سال سوم، شماره 2، 15-28.
- احمدی, فرشاد و فاطمه رضایی (1395)، اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر شهرکرد سال تحصیلی 95-94، کنگره بین المللی جامع روانشناسی ایران، برگزاری بصورت وبینار، موسسه نمودار توسعه داتیس.
- اصلانی، بهمن (1393)، اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری بر راهبردهای مقابله ای دانش آموزان مقطع راهنمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- انیسی، جعفر و همکاران (1386)، بررسي مشكلات رفتاري نوجوانان، مجله علوم رفتاری، دوره 1، شماره 2، 163-170.
- به پژوه، احمد؛ سلیمانی، منصور؛ افروز، غلامعلی و غلامعلی لواسانی، مسعود (1389).، تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دیرآموز، فصلنامۀ نوآوری های آموزشی، شمارۀ 33 ، سال نهم، 163-186.
- بیان زاده، اکبر و ارجمندی، زهرا (1382)، تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتار سازشی كودكان عقب مانده ذهنی خفیف، اندیشه و رفتار، سال نهم، شماره 34، 1-27.
- بیرامی، منصور و موحدی، یزدان (1394). اثربخشی آموزش مهار تهای اجتماعی بر سرمایه روا نشناختی دانشجويان شهر تبریز، فصلنامه مددکاری اجتماعی، سال چهارم، شماره 1، 30-37.
- پروین، لارنس (1394)، روانشناسی شخصیت، ترجمه کدیور و جوادی، تهران، آییز.
- تاجری، بیوک (1389).، بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزتنفس دانشآموزان نابینا، پژوهش در سلامت روانشناختی، دانشگاه تربیت معلم تهران- قطب علمی روانشناسی استرس، دوره اول، شماره سوم.
- تاجیک، سمیه (1392)، رابطه سطح نیازهاي دبیران با مهارت هاي اجتماعی آنان، مطالعات رسانه ای، سال هشتم، شماره 22، 115-125.
- تبرائی، رحیم (1389)، بررسی جایگاه معنویت در الگوهای عمده سلامت روان، روانشناسی و دین، شماره 5، 3-29.
- جهاندیده، جاسم (1391)، مقایسه رابطه تمایز یافتگی و تصور از خویشتن با سازگاری اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید بهشتی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- چاووش زاده، زهرا السادات (1388)، بررسی رابطه بین متغیرهای سلامت روان با اعتیاد به اینترنت در بین جوانان شهر یزد، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مشاوره خانواده، دانشگاه علامه طباطبایی.
- چرخابی، محمد (1390)، طراحی و آزمودن الگویی از پیشایندهای مهم سلامت روانی جسمانی بر پرستاران بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران، اهواز.
- چهاردولی، حسین (1386)، اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی نوجوانان پسر بزهکار، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- خلعتبری, جواد؛ شهره قربان شیرودی؛ سیدمحمود حسینی و یعقوب بیات، (1395)، تعیین اثر بخشی آموزش هوش هیجانی و مهارت های اجتماعی هیجانی بر سلامت عمومی، شادکامی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر.، چهارمین همایش ملی مشاوره و سلامت روان، قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان.
- خلعتبری، جواد؛ قربان شیرودی، شهره؛ رهبر طارمسری، خدیجه و کیخای فرزانه، محمد مجتبی (1389).، مقايسه ي اثر بخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر ابراز وجود و سلامت روان دانش آموزان كم توان ذهني، فصلنامه روانشناسي تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تنكابن، سال اول، شماره 4، 71-86.
- دانش، عصمت (1389)، مقايسة سطح شادكامي و سلامت جسمي و رواني دانشجويان دختر و پسر متأهل و مجرد دانشگاه، فصلنامه روان شناسي كاربردي، سال 4، شماره 4، 56-71.
- رادمنش، عصمت (1394)، بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر بهبود روابط والد-فرزند، معلم-شاگرد و عملکرد تحصیلی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- رحیمی، غلامرضا (1389)، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مجله دانشکده پیراپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سال پنجم، شماره 1.
- رحیمیان، اسحق؛ حبیبی عسکرآباد، مجتبی و بشارت، محمد علی (1386)، بررسی تاثیر شیوه های جرئت ورزی بر سازگاری اجتماعی، فصلنامه نوآوری های آموزشی، سال ششم، شماره 23، 29-54.
- رحیمیان، علی (1390)، اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش باورهای غیرمنطقی دانش آموزان دختر دبیرستانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- رییسی، حمیرا (1392).، اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر سازگاری اجتماعی و شادکامی نوجوانان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزش.
- رئیسی، مرضیه؛ احمدی، هدی؛ حیدری، سعیده؛ جعفریگلو، عصمت؛ عابدینی، زهرا و بطحایی، سید احمد (1392)، ارتباط هوش معنوی با شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شماره 13، 431-440.
- زارعی، آسیه (1387)، اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای دانش آموزان پسر، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- زرینی، سحر (1394)، اثربخشی آموزش خلاقیت بر شادکامی و جهت گیری زندگی دانش آموزان دختر شهرستان ساری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- سعدی پور، اسماعیل و نعمتی، علی (1382)، روش های برقراری ارتباط با دیگران (روانشناسی روابط بین فردی)، تهران، موسسه کتاب.
- شاهسوندی بغدادی، طیبه (1385)، بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر بهبود روابط اجتماعی زنان مبتلا به اسکیزوفرنی مزمن، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- شهرکی پور، حسین؛ شیرمحمدی، رحمان و ندری، خدیجه (1389)، بررسی آموزش مهارت های زندگی بر میزان سازگاری اجتماعی دانش آموزان پایه ششم شهرستان الشتر از دیدگاه معلمان، فصلنامه پژوهش اجتماعی، سال سوم، شماره 7.
- صادقی، حسن؛ عابدینی، زهرا و نوروزی، مهدی (1392)، بررسی ارتباط بین سلامت روان و موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1390، مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، دوره هفتم، شماره دوم، ویژه نامه آموزشی، 17-22.
- صبحی قراملکی، ناصر؛ حاجلو، نادر و محمدی، سکینه (1394)، بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری اجتماعی کودکان پیش دبستانی، مجله روانشناسی مدرسه، دوره 5، شماره 3، 118-131.
- صفری، شهربانو (1389)، بررسي ميزان شادكامي و ارتباط آن با متغيرهاي جمعيت شناختي در بين دانشجويان، فصلنامه تازه هاي روانشناسي صنعتي، سال اول، شماره 2، 79-87.
- عبدی، فاطمه و سلیمی، حسین (1381)، اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اظطراب، افسردگی و شادکامی مادران دانش آموزان مقطع راهنمایی، نشریه مطالعات روانشناسی بالینی.
- علوی، امین (1392)، تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی متوسطه شهر اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اهواز.
- علیزاده، مرتضی (1395)، اثربخشی آموزش مهارت های سازگاری اجتماعی بر نشانه های نافرمانی مقابله ای و نظریه ذهن در کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- قاسمی، افشان؛ عابدی، احمد و باغبان، ایران (1388)، اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر امید اشنایدر بر میزان شادکامی سالمندان، فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، شماره 41، 17-40.
- کار، آلان (2004)، روانشناسی مثبت، علم شادمانی و نیرومندی های انسان، ترجمه حسن پاشا شریفی و باقر ثنایی (1385)، تهران، انتشارات سخن.
- کاشانی، صاحبه (1394)، نقش پیش بینی کننده ویژگی شخصیتی والدین بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- کریمی، المیرا (1396)، مقایسه اثربخشی آموزش مهارت های حل مسئله اجتماعی و مهارت های کنترل هیجان در دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- کریمی، ام البنین (1395)، بررسی رابطه علاقه اجتماعی معلمان و والدین بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- کسروی، حیدر (1392)، اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر افزایش شادکامی و هدفمندی در بین افراد HIV مثبت تحت مراقبت مرکز مشاوره بیماری های رفتاری کرمانشاه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- گنجی، حمزه (1393)، بهداشت روانی، تهران، انتشارات ارسباران.
- مقدم فر, فاطمه؛ حسین رجبی و محمدرضا بلیاد (1395)، رابطه مهارت های اجتماعی و خودکارآمدی با سلامت روان زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کرج، دومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران، موسسه برگزار کننده همایش های توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان،
- ملکی تبار، علیرضا (1390)، بررسی مقایسه خودپنداره و سازگاری اجتماعی در دانش آموزان پسر بینا و نابینا در شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- نژاد شاهبداغی، اعظم (1395)، مقایسه مهارت های اجتماعی در کودکان طلاق و عادی مقطع ابتدایی شهرستان سیرجان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- نسائیان، عباس و اسدی گندمانی، رقیه (1395)، اثربخشی آموزش مهار تهای اجتماعی بر مشکلات رفتاری نوجوانان با کم توان ذهنی، مجله توانبخشی، دوره 17، شماره 2، 159-167.
- نفر، زهرا (1396)، رابطه میان میزان و نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی با سلامت روان و صمیمیت اجتماعی در دو گروه دانش آموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پایین، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- یاسینی فرید، علی؛ غیاثی زاده، مهدی و نثاروند براتی، معصومه (1392)، اثربخشی آموزش مهارتهاي اجتماعی بر کمرویی در دانش آموزان دختر، فصلنامه علمی-پژوهشی زن و فرهنگ، سال پنجم، شماره هجدهم، 71-80.
- Ageranioti-Bélanger, S., Brunet, S., D’Anjou, G., Tellier, G., Boivin, J., & Gauthier, M. (2012). Behaviour disorders in children with an intellectual disability. Paediatrics & child health, 17(2), 84.
- Ahghar, G. H., Ahmadi, A., & Ghanbari, L. (2013). The impact of storytelling on social skills. Journal of American science, 9(4), 105-112.
- Alavi, S. Z., Savoji, A. P., & Amin, F. (2013). The effect of social skills training on aggression of mild mentally retarded children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84, 1166-1170.
- Amanda, W. Harrell, Street, h, Mercer & Melissa, E. Derosier. (2008). Improving the Social. Behavioral Adjustment of Adolescent: the Effectiveness of a Social; Skill group Intervention.
- Attar Y; Shani Yaylagh M; Beshlideh K; Ashori M. (2005). The effect of social skills training on individual compatibility – Social juvenile offenders in the city Gnbdgavvs. Journal of Education and Psychology. 3 (12), 46-25.
- Barrantes-Vidal, N., Lewandowski, K. E., & Kwapil, T. R. (2010). Psychopathology, social adjustment and personality correlates of schizotypy clusters in a large nonclinical sample. Schizophrenia research, 122(1), 219-225.
- Beidel, D. C., Alfano, C. A., Kofler, M. J., Rao, P. A., Scharfstein, L., & Sarver, N. W. (2014). The impact of social skills training for social anxiety disorder: A randomized controlled trial. Journal of anxiety disorders, 28(8), 908-918.
- Bierman, K. L. (2004). Peer rejection: Developmental processes and intervention strategies. New York, NY: Gullford press.
- Carr, A. (2011). Positive psychology: The science of happiness and human strengths. Routledge.
- Carr, Alan.,( 2003). Positive Psychology . Handbook of psychology. New York : runner Routledge Press.
- Chen, H., Wang, Q, & Chen, X. (2001). School achievement and social behaviors: A cross-lagged regression analysis. Acta Psychological Sinica, 33(6), 532-536.
- Cheng, H., & Furnham, A. (2001). Attributional style and personality as predictors of happiness and mental health. Journal of Happiness Studies, 2(3), 307-327.
- Cook, C. R., Gresham, F. M., Kern, L., Barreras, R. B., Thornton, S., & Crews, S. D. (2008). Social skills training for secondary students with emotional and/or behavioral disorders: A review and analysis of the meta-analytic literature. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 16(3), 131-144.
- Cook, CR. Gresham, F. M. Thomton, A, Grews. (2001). Skills training for secondary student with emotion and behavioral disorders a review and analysis of the meta-analytic literature journal of emotional and behavioral disorders, 203. 2, 19-33..
- Coppersmith, J-B., & Dodge, K. A. (2004). Preadolescent peer status aggression and schod adjustments predictors of externalizing problems in adolescence child Development,01, 1350-1362.
- Courtwrigh, D.T(2008) Gender imbalances in historg:Causes, Consequences and Social adjustment. Reproductivi Biomidicine Onlin, 16(1),32-40.
- Craig, A. B., Brown, E. R., Upright, J., & DeRosier, M. E. (2016). Enhancing children’s social emotional functioning through virtual game-based delivery of social skills training. Journal of Child and Family Studies, 25(3), 959-968.
- Deater, De kard K. (2007). Annotation recent research exminiate role of peer relationships in the development of psychology, J., child psychiatry 42 (5): 565-579.
- Deci, L., Ryan, M., Gagne, M., Leone, D. R., USunOv, J& kornazheva, B. P. (2000). Need satisfaction, motivation, andwell-being in the Work organization of aformer eastern bloc Country: Cross-Cultural study self-determination, journal of Society foe personality and Social psychology, 27, 930-942.
- Demissie, Z., & Brener, N. (2017). Mental health and social services in schools: Variations by school characteristics. United States, 2014. Mental Health & Prevention, 5, 5-11.
- DICKEY, M.T. (1999). The pursuit of happiness, http: //www. dikey ory/ happy. htm.- Journal of clinical psychology. Vol. 54 (4), 537-544. (1998).1998 John Wiley & Sons, Inc.
- Diener, E., & Biswas-Diener, R. (2011). Happiness: Unlocking the mysteries of psychological wealth. John Wiley & Sons.
- Dodge, K. A., Lansford, J. E., Burks, V. S., Bates, J. E., Pettit, G. S., Fontaine, R., & Price, J. M. (2003). Peer rejection and social information‐processing factors in the development of aggressive behavior problems in children. Child development, 74(2), 374-393.
- Elliot, N. (2005). On a scale: A social history of writing assessment in America (Vol. 3). Peter Lang.
- Engels, R., Dekovic, M., & Meeus, W. (2002). Parenting practices, social skills and peer relationships in adolescence. Social Behavior and Per sonality: An International Journal, 30, 1, 3-17.
- Fischer, M., Barkley, R. A., Fletcher, K. E., & Smallish, L. (1993). The stability of dimensions of behavior in ADHD and normal children over an 8-year followup. Journal of Abnormal Child Psychology, 21(3), 315-337.
- Folkman, S. Cohen, H. L. (2004). An examination of the contribution of interactive peer play to salient classroom. Competencies for urban head start children psychology in the school, 41, 323-326 ·
- Fredrickson, B. L. (2001) The Role of positive Emotion in Positive Psychology: The Broaden and Build Theory of Positive Emotion. American Psychologist, 56, 218-226.
- Freeman, J. (2006). Giftedness in the Long Term, Professor. Journal for the Education of the Gifted, 29(4), 384-403.
- Gehlbach, H., Brinkworth, M. E., & Harris, A. D. (2012). Changes in teacher–student relationships. British Journal of Educational Psychology, 82(4), 690-704.
- Gresham, F, M., (2006). Social skills for teaching replacement behaviors: Remediating acquisition deficits in at risk student. Behavioral disorder.3,363-377.
- Gresham, F.M., Watson, T.S. & Skinner, C. H. (2001). Functional behavioral assessment: Principles, procedures, and future directions, School Psychology Review, 30(2), 156-172.
- Groeben, M., Perren, S., Stadelmann, S., & von Klitzing, K. (2011). Emotional symptoms from kindergarten to middle childhood: associations with self-and other-oriented social skills. European child & adolescent psychiatry, 20(1), 3-15.
- Hamidullah, J. M. (2011). Appraisal of Middle School Students’ Participation in a Social Skills Training Program. Union Institute and University.
- Hennessey, B. A. (2007). Promoting social competence in school-aged children: The effects of the open circle program. Journal of School Psychology, 45(3), 349-360.
- Henricsson, L., & Rydell, A. M. (2004). Elementary school children with behavior problems: Teacher-child relations and self-perception. A prospective study. Merrill-palmer quarterly, 50(2), 111-138.
- Hills, P., & Argyle, M. (2001). Happiness, introversion–extraversion and happy introverts. Personality and individual Differences, 30(4), 595-608.
- Hirsch, B. (2016). Cooperative Group Play Social Skills Training for Children with Social, Emotional, and Behavior Challenges: Impact on Self-Esteem and Social Skills.
- Horner, R. H., Sugai, G., Todd, A. W., & Lewis-Palmer, T. (2000). Elements of behavior support plans: A technical brief. Exceptionality, 8(3), 205-215.
- Huan, V. S; Ouek, G, ch; Yeo, L. S; Ang, P. R & chong, H. N (2012). How Teacher Student Relationship influenced Student Attitude Towards Teachers and School The Asia- pacific Education Researcher 21: (1) pp. 151-159.
- Jiménez, L., Dekovic, M., & Hidalgo, V. (2009). Adjustment of school-aged children and adolescents growing up in at-risk families: Relationships between family variables and individual, relational and school adjustment. Children and Youth Services Review, 31(6), 654-661.
- Kamps, D.M & Kay, P. (2002). Preventing problems though social skills instruction of successful prevention strategies (pp-57-84).
- Katz, J., Joiner, T. E., & Kwon, P. (2002). Membership in a devalued social group and emotional well-being: Developing a model of personal self-esteem, collective self-esteem, and group socialization. Sex Roles, 47(9), 419-431.
- Kickbusch, I. (2003). The contribution of the World Health Organization to a new public health and health promotion. American journal of public health, 93(3), 383-388.
- Kolb, S. M. & Hanley-maxwell (2003). Critical social skills for adolescents with high incidence disability: parental perspectives. Exceptional children, 69 (2),103.
- Lamers, S. M., Westerhof, G. J., Kovács, V., & Bohlmeijer, E. T. (2012). Differential relationships in the association of the Big Five personality traits with positive mental health and psychopathology. Journal of Research in Personality, 46(5), 517-524.
- Lewis, Roman. (2001). Classroom discipline and student Responsibility teaching teacher education , 307.
- Mangrulkar, L., Whitman, C. V., & Posner, M. (2001). Life skills’ approach to child and adolescent healthy human development. Washington DC: Pan American Health organization.
- Martin, N. K. Shan, A. K. (2000). The influence of Teacher characteristic on classroom management, Eric Identifer.
- Matson, J. L., Fee, V. E., Coe, D. A., & Smith, D. (1991). A social skills program for developmentally delayed preschoolers. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 20(4), 428-433.
- Mayers, D.G. (2000). The funds. Friends and faith of happy people. American psycho, 55(1): 56-70
- Mayers, D.G. (2002). Happy and health. Psychology science. MC Mahon, D.M. (2006). Happiness a history. New York: Atlantic monthly.
- Moore, P., Karr-Kodwell, P.J. (2001). Violent children in schools today: Ali Terary review and a behavioral plan for administrators retrieved from Eric Document Reproduction Service.
- Mueser; K. T. and Gottlieb, J. D. (2014). Social Skills and Problem-Solving Training the willery Handbook of cognitive Behavioral Theraphy, firs Edition. Edited by Stefan, G. Hofmann.
- Munoz, M. (2002). Early prevention of violence: The impact of School based program social skills and conflict resolution. Retrieved From Eric Document Reproduction service.
- Nell, R. D. (2005). Stress, Coping resources and adjustment of married mothers in the teaching profession. Dissertation of MA in Counseling Psychology. The Nelson Mandela Metropolitan University.
- Nettle, D. (2008). Happiness. The science behind your Smile. Oxford university press. New York.
- Olofintoye, T. T. (2008). Integrated classrooms and the psycho-social adjustment of students with hearing impairment and the hearing. International Journal of Sustainable Development, 1(2), 8-14.
- Poulou, M. S. (2014). How are trait emotional intelligence and social skills related to emotional and behavioural difficulties in adolescents?. Educational Psychology, 34(3), 354-366.
- Ragozzino, R. L. (2009). A study of social desirability and self-esteem. 37th Annual waster Pennsylvania undergraduate psychology conference.
- Rahimian I; Shoreh H, Habibi Sgrabad M; Basharat (2007). “The effect of assertiveness on social adjustment practices”. Innovation educational psychology. 6, (23): 54-29.
- Raudino, A., Fergusson, D. M., & Horwood, L. J. (2013). The quality of parent/child relationships in adolescence is associated with poor adult psychosocial adjustment. Journal of Adolescence, 36(2), 331-340.
- Reed-victor, E. (2004). Individual differences and early School Child Teacher appraisals of young children with special needs. Early Development and Care, 174 (1), 59-79.
- Saks, S. Z., Wolfe, K. E. (2006). Teaching Social skills to students with visual Impairments: from theory to practice. New York, AFB press, American Foundation for the Blind.
- Scott, G. (2005). Adjustment problem international students in Scotland journal of international Education,4.
- Segrin, C. (2000). Social skills deficits associated with depression. Clinical psychology Review, 20, 319. 403.
- Seligman, M. E. (2004). Authentic happiness: Using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. Simon and Schuster.
- Sengar K. (2013(. Models of Mental illness. Retrieved from Slide Share: http://www.slideshare.net/Sudarshana Dasgupta models-of-mental-health-illness
- Slobodskaya, H. R., Safronova, M. V., & Windle, M. (2005). Personality temperament and adolescent adjustment in modern Russia. Personality and Individual Differences, 39, 167-178.
- Snoep, L. (2008). Religiousness and happiness in three nations: A research note. Journal of Happiness Studies, 9(2), 207-211.
- Sobhi-Gharamaleki, N., & Rajabi, S. (2010). Efficacy of life skills training on increase of mental health and self esteem of the students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 5, 1818-1822.
- Spence, S. H. (2003) Social Skills Training with children and Young people: Theory, Evidence and practice child and Adolescent mental Health. Vol 8. NO 2. 84-96.
- Susniene, D., & Jurkauskas, A. (2009). The concepts of quality of life and happiness–correlation and differences. Engineering Economics, 63(4).
- Talvio, M., Berg, M., & Lonka, K. (2015). How does Continuing Training on Social Interaction Skills Benefit Teachers?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 171, 820-829.
- Teodoro, M.L.; Kappler, K.C.; Rodrigues, J.L., de Freitas, P.M. & Haase, V.G. (2005). The Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY) and its Adaptation for Brazilian children and adolescents. International Journal of Psychology, 39, 2, 239-246.
- Vecchio, G. M., Pastorelli, C., Delbove, G. (2007). Multi- faceted selfefficacy belief as predietors of life satisfaction in late adolescence. Personality and Individual differences, 43(7):1807-1818.
- Vincent, C., Horner, R. H., & Sugai, G. (2002). Developing Social. Competence foe all students Eric clearinghouse on Disabilities and Gifted Education Arlington. Va. Eric OSEP special project.
- Waenes, E. D. Sheridan, S. M., Geske, J. & Warnes, W. A. (2005). A contextual approach to the assessment of social skills Identifying meaningful behaviors for social competence. Psychology in school 42 (2).
- Weiten, W., & Lioyd, M. A. (2003). Psycology applied to modern life. Blemont. Wadsworth-Thomson learning Inc.
- Welsh, A., & Karen, L. S. (2001). Social Competence. Infant mental health Journal, 22, 67-94.
- World Health Organization. (2014). Mental health: A state of well-being. Retrieved April 20, 2015.
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.