خلاصه نکات مهم فرهنگ تمدن

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.66 مگابایت
تعداد صفحه
64
تعداد بازدید
111 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین خلاصه نکات مهم فرهنگ تمدن می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود خلاصه نکات مهم فرهنگ تمدن:

مقدمه:

خلاصه نکات کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی نوشته فاطمه جان احمدی به صورت نکات مهم در قالب هر فصل ارائه شده است. این جزوه شامل نکات مهم و کلی کتاب است که مناسب برای دانشجویان شب امتحانی بوده و شما را از مطالعه کل کتاب بی نیاز میکند. با دانلود این جزوه دیگر نیاز به خواندن کل کتاب نخواهید داشت. به همراه نمونه سوال تستی با پاسخ نامه.

اگر مقرر باشد نموداری از فرایند شکل گیری تا اضمحلال این تمدن ارائه شود و اساس زمانی این کتاب بر آن مدار استوار گردد، نقطه آغازین آن به مدینه منوره (سال ۱-۱۱ ق) باز میگردد و سپس عصر فتوحات (سال ۱۱- ۱۳۲ ق) را در برگرفته و ادوار میانی آن به دوره اموی (سال ۴۱ – ۱۳۲ ق) و ابتدای عصر عباسیان (سال ۱۳۲ – ۱۴۸ ق) کشیده می شود. اوج این تمدن در فرصت زمانی مورد نظر به دوره دوم عباسی (سال ۱۴۸ – ۲۱۸ ق) می رسد و انحطاط تدریجی آن از این عصر آغاز و به سال ۶۵۶ ق (سال حمله ویرانگر مغولان و اضمحلال وحدت سیاسی جهان اسلام) ختم می گردد. هرچند با رشد استقلال نسبی سرزمین های تحت سلطه حکومت اسلامی به ویژه در مغرب زمین و بعدها مشرق اسلامی تمدن های منطقه ای و محلی شکل خود را باز یافتند و رفته رفته در تاریخ جهان اسلام جایگاه ویژه ای به خود اختصاص دادند.

چنانچه مفاهیم و تعاریف تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی از صراحت و دقت کافی برخوردار نباشد، پژوهشگران براساس برداشت شخصی و یا کلی خود عمل خواهند کرد و این مشکل، روند تحقیق را مختل خواهد نمود. بنابراین در آغاز ورود به بحث اصلی، کلمات کلیدی مورد نیاز را به لحاظ واژگانی و اصطلاحی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خلاصه نکات مهم فرهنگ تمدن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *