دانلود مقاله اقليم گرم و خشک

دانلود مقاله اقليم گرم و خشک
نوع فایل
Word
حجم فایل
3.8 مگابایت
تعداد صفحه
77
تعداد بازدید
45 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله اقليم گرم و خشک که در 77 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله اقليم گرم و خشک می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

از دشت كوير مركزي و كوير لوت بزرگ‌ترين حوزه آب‌ريز ايران تشكيل شده است. كوير مركزي از طرف شرق با كوه زاگرس و از طرف شمال به رشته جبال البرز محصور است. رشته  ارتفاعات مذكور باعث جلوگيري از جريان بادهاي باران‌آور به داخل اين حوزه آب‌ريز شده‌اند. حوزه آب‌ريز مركزي، ارتفاعاتی کمتر از يك هزارمتر از سطح دريا را دارند، و در مجموع از تنوع قابل توجهي از نظر بادهاي غالب برخوردار است. ميزان بارندگي در دشت كوير ايران بسيار كم (حدود هفتاد ميلي‌متر در سال)و پوشش گياهي فقير است. زمين شوره‌زار و از ويژگي‌هاي مناطق كويري مركزي تراكم بسيار كم جمعيت از ويژگي‌هاي مناطق كويري مركزي است”.

رطوبت كم و نبودن ابر در آسمان باعث مي‌گردد  نوسانات  درجه ( در فصلهای گرم؛ درجه حرارت بالا ، اختلاف زياد بين شب و روز از ديگر ويژگي‌هاي اين مناطق است) حرارت هوا در اين مناطق بسيار زياد شود

معمولا بعدازظهرها در اثر گرم شدن و حركت لايه‌هاي هواي نزديك به زمين مه و طوفان گردوغبار پديد مي‌آيد ؛ ضمن اینکه اكثر  مجتمعهای زیستی  این منطقه در حاشيه كوير  قرار گرفته اند درجه حرارت محلها   مختلف این منطقه بستگی به موقعيت جغرافيايي، ارتفاع از سطح دريا، جهت باد و نوع آن باد داشته و دارد .

 در دو  مقیاس   بنیادی و اساسی ؛ وجزئی مي‌توان ويژگي‌هاي و معیارهای مجتمعهای زیستی  كويري را مورد توجه و بررسی  قرارداد: در مقیاسی  بنیادی و اساسی  که شامل مواردی چون مكان‌ استقرار(اععم از ويژگي‌هاي اقليمي منطقه؛ ميزان دسترسي به منابع آب؛ جنس  و مقاومت خاك، نوع پوشش گياهي؛ قابليت جذب آب) ، نحوه استقرار، و بافت‌كلی و یکدست بناها و یک گونه شهر و نوع و جهت شبكه‌و معابر ؛جزئی وخرد شامل  طراحي  ويژگي‌هاي و عناصر معماري را مي‌توان مورد توجه و بررسی  قرارداد. البته  در بسياري نقاط بياباني ايران، شرايط ظاهري اقليمي براي بنياد كردن شهر و يكجا نشيني فراهم نبوده .

اقليم گرم و خشک
اقليم گرم و خشک
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله اقليم گرم و خشک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *