دانلود مقاله انحراف اشعه

دانلود مقاله انحراف اشعه
نوع فایل
Word
حجم فایل
380 کیلوبایت
تعداد صفحه
15
دسته بندی
تعداد بازدید
37 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله انحراف اشعه که در 15 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله انحراف اشعه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

اگر انحراف اشعه از محوري در سطح كانوني باشد ما از انحراف كروي عرضي و متقاطع صحبت مي‌كنيم. دسته شعاعي از اشعه‌ها موازي با محوري است كه پس از شكست دوباره نور و مجموعه‌اي از مخروطها شكل مي‌گيرد و روي محور عدسي‌ها قرار دارد (شكل 82).

سطحي كه اين مجموعه از مخروطها را در بر گرفته است سطح خورنده نام دارد. و برش عرضي اين سطح توسط هر سطح صافي كه از اين اشعه مي‌گذرد منحني خورنده نام دارد. شكل 82 نشان دهنده اين منحني در انحراف گوي است.

اگر برش عرضي توسط سطوح صاف عمود بر محور دوائري از پرتو مختلف باشند موج موازي‌شكلي از اشعه‌ها توسط نقطه درخشنده‌اي روي محور به وجود مي‌آيد كه از سطح عدسي دور است. در اينجا دائره‌هاي روشن نقش مهمي را در عكسهاي آن نقطه در سطوح مختلف ايفا مي‌كنند. كانون F در تقريب نسبي تعيين مي‌شود و نقش كانون فقط براي اشعه‌ها است. به عنوان مثال اشعه‌هايي كه از طريق عدسي‌هاي نزديك محور مي‌گذرند اينطور هستند. كوچك‌ترين و روشن‌ترين تصوير از آن نقطه توسط عدسي‌هايي در سطح m به وجود مي‌آيد كه از كانون F  نمي‌گذرد.

بنابراين براي كاهش انحراف عرضي كروي يا گوي مانند در عدسي‌ها، ما بايد كانون مناسبي از اين عدسي‌ها را تعيين كنيم كه به عنوان مثال  توسط در نظر گرفتن كانون در   نه در F عكس به وجود مي‌آيد. عدسي‌هاي همگرا داراي انحراف طولي منحني گوي مانند است. به عنوان مثال اشعه‌هاي غير paraxial در محور در نقطه‌اي نزديك عدسي از كانون paraxial همديگر را قطع مي‌كنند. عدسي‌هاي واگرا داراي انحراف گوي مانند در جهت مخالف هستند.

انحراف اشعه
انحراف اشعه
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله انحراف اشعه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه