دانلود مقاله تأثير تحريک الکتريکی عصب

دانلود مقاله تأثير تحريک الکتريکی عصب
نوع فایل
Word
حجم فایل
32 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
دسته بندی
تعداد بازدید
42 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله تأثير تحريک الکتريکی عصب که در 7 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله تأثير تحريک الکتريکی عصب می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

استئوآرتريت شايع ترين بيماري مفصلي است و شايع ترين مفصلي که در اين بيماران درگير مي شود مفصل زانو است. شايع ترين علايم اين بيماري کاهش دامنه حرکتي و خشکي صبحگاهي مفصل زانو است. هدف ما از اين مطالعه تعيين تأثير تحريک الکتريکی عصب از طريق پوست (TENS)، به عنوان يک روش غير دارويی، بر دامنه حرکتی و خشکی صبحگاهی مفصل زانو در بيماران مبتلا به استئوآرتريت زانو
می باشد.

روش بررسی: بررسي حاضر يک مطالعه نيمه تجربي از نوع يک سوکور مي باشد که تعداد 57 بيمار مبتلا به استئوآرتريت زانو (29 نفر گروه آزمون و 28 نفرگروه شاهد) به روش تخصيص تصادفي در سال 1384 در درمانگاه روماتولوژي بيمارستان امام خميني تهران مورد مطالعه قرار گرفتند.

طي چهار هفته، هر هفته سه جلسه، به گروه آزمون جريان الكتريكي 100 هرتز، به مدت 20 دقيقه با استفاده از دستگاه TENS داده شد، شدت جريان با توجه به آستانه حسی خود بيماران تنظيم می شد. گروه شاهد هم دارای همين شرايط بود ولی از دستگاه خاموش به عنوان پلاسبو براي آنها استفاده مي‌شد.

ميزان خشکی صبحگاهی و دامنه حرکتی مفصل زانو در جلسه اول، ششم و دوازدهم در هر دو گروه اندازه گيري شد و داده ها با استفاده از آزمون آماری آنالیز واریانس با اندازه گیری مکرر، کروسکال والیس و t مستقل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.

تأثير تحريک الکتريکی عصب
تأثير تحريک الکتريکی عصب
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله تأثير تحريک الکتريکی عصب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه