دانلود مقاله جایگاه احزاب در تاثیرگذاری بر عوامل قدرت دولتی در ایران

دانلود مقاله جایگاه احزاب در تاثیرگذاری بر عوامل قدرت دولتی در ایران
نوع فایل
Word
حجم فایل
126 کیلوبایت
تعداد صفحه
13
دسته بندی
تعداد بازدید
39 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله جایگاه احزاب در تاثیرگذاری بر عوامل قدرت دولتی در ایران که در 13 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله جایگاه احزاب در تاثیرگذاری بر عوامل قدرت دولتی در ایران می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

مفاهيم بنيادي مشاركت سياسي، احزاب و انتخابات در علم سياست ارتباطي منطقي با يكديگر دارند، به گونه‌اي كه بدون يكديگر به تنهايي بي‌معني به نظر مي‌رسند. مشاركت سياسي بدون وجود احزاب و نهادهاي مدني ناقص و عملاً بي‌تأثير است. در حالي كه با حضور احزاب، مشاركت نهادينه و قانونمند مي‌گردد و اين از طريق انتخابات با حق رأي عمومي مردم ميسّر است. در اين زمينه اگرچه در ايران سابقه وجود و حضور احزاب سياسي را در گذشته تجربه كرده‌ايم و دوره‌هاي مختلف زندگي حزبي در ايران شكل گرفته است، اما واضح است كه تا حال فاقد آن نهادينگي بوده است كه مقولات سه گانه مطرح شده در كشورهاي توسعه يافته نهادينه شده‌اند.

بعد از پذيرش قطعنامه 598 و خاتمه جنگ هشت ساله عراق با ايران وفعالشدن نيروهاي سياسي در عرصه سياسي و اجتماعي، جناح‌بندي درون نظام سياسي نيز وضوح بيشتري پيدا كرد و آشكار گرديد. و در چهارچوب آن احزاب و گروههايي به فعاليت سياسي با هدف كسب قدرت پرداختند. در حالي كه در خارج از اين چهارچوب نيز برخي از گروهها و سازمانها كه از قبل وجود و حضور داشتند، به فعاليت خود ادامه دادند و به نقد وضع موجود مشغول شده‌اند.

اوج فعاليتهاي حزبي، يعني انتخابات رياست جمهوري در خرداد 76 و 1380 و انتخابات مجلس ششم در بهمن‌ماه 1378 در كنار اولين دور انتخابات شوراهاي شهر و روستا؛ كانون توجه را به نقش احزاب در افزايش مشاركت سياسي مردم، معطوف داشت. اكنون نيز با توجه به تجارب كنوني و برخي ديدگاههاي تحليلي مربوط به حافظه تاريخي ايران به نظر مي‌رسد كه هنوز در زمينه فعاليت احزاب و نقش آنها در جامعه و دولت ايران ابهاماتي وجود دارد. در این مقاله  در صدد تحليل اين ابهامات و مشكلات بوده و سعي دارد تا به بررسي نقش احزاب در توسعه سياسي ايران و تاثیر گذاری بر عوامل قدرت در ایران بپردازد.

جایگاه احزاب در تاثیرگذاری بر عوامل قدرت دولتی در ایران
جایگاه احزاب در تاثیرگذاری بر عوامل قدرت دولتی در ایران
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله جایگاه احزاب در تاثیرگذاری بر عوامل قدرت دولتی در ایران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه