دانلود مقاله سیاست های پولی و مالی

دانلود مقاله سیاست های پولی و مالی
نوع فایل
Word
حجم فایل
601 کیلوبایت
تعداد صفحه
170
تعداد بازدید
88 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله سیاست های پولی و مالی که در 170 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله سیاست های پولی و مالی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

بررسی عرضه، تقاضا و تعادل در بازار پول می تواند نرخ بهره و پول رایج در اقتصاد را تعیین کند. بازار پول مانند بازار هر کالای دیگری شامل عرضه، تقاضا و تعادل می باشد. همانطور که برای ترسیم منحنیهای عرضه و تقاضا در مورد همه کالاها قیمت کالا روی محور عمودی و مقدار کالا روی محور افقی نشان داده می شود در بازار پول نیز هزینه فرصت نگهداری پول[1] که همان نرخ بهره است به عنوان قیمت پول تلقی شده و روی محور عمودی نشان داده می شود و محور افقی مقدار یا حجم پول را نشان می دهد.

    اولین سؤالی که ممکن است به ذهن برسد، این است که در جامعه چه نیازی به پول هست؟ می دانیم که مبادله (داد و ستد) بین افراد در هر جامعه امری ضروری است به دلیل اینکه، هر فرد نمی تواند ، همه نیازمندیهای خود را تولید کند، بنابراین هر فردی که در تولید کالایی مهارت و تخصص پیدا می کند و آن کالا را با کیفیت بهتر و هزینه ارزانتر تولید می کند و مازاد برمصرف خود از آن کالا را با دیگران مبادله می کند و از این طریق نیازمندیهای دیگر خود را تأمین می کند بنابراین مبادله باعث تخصص و مهارت (به دلیل تقسیم کار) و مهارت و تخصص نیز باعث بهبود کیفیت کالاها و پایین آمدن هزینه های تولید خواهد شد.

    هر چه مبادله در جامعه امکان پذیرتر و آسان تر باشد، تخصص بیشتر شده و در نتیجه رشد آن جامعه، سریعتر صورت می گیرد.مبادلات افراد جامعه در ابتدا به شکل پایاپای انجام می گرفت یعنی کشاورز، اگر به پارچه احتیاج داشت گندم اضافی خود را به کسی که پارچه اضافی داشت و به گندم احتیاج داشت، می داد و به ازاء آن پارچه دریافت می کرد.

هزینه فرصت نگهداری پول همان نرخ بهره ای است که می توانست حداقل با بودن پول در حساب پس انداز حاصل گردد ولی با نگه داری پول به صورت نقد، از دست می رود.

سیاستهای پولی و مالی
سیاستهای پولی و مالی
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله سیاست های پولی و مالی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *