دانلود مقاله مبانی مشروعیت مطلقه فقیه

دانلود مقاله مبانی مشروعیت مطلقه فقیه
نوع فایل
Word
حجم فایل
29 کیلوبایت
تعداد صفحه
44
دسته بندی
تعداد بازدید
54 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله مبانی مشروعیت مطلقه فقیه که در 44 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله مبانی مشروعیت مطلقه فقیه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

ملت ايران در پي انقلاب شكوهمند اسلامي خويش در سال 1357 با اكثريتي قاطع به برپايي نظام مكتب و مبتني بر نظريه «ولايت فقيه» رأي مثبت دادند. بر اساس اين نظريه، در عصر غيبت كبري حضرت مهدي «عج» بايد در رأس حكومت اسلامي حتما يك فقيه عادل و جامع شرايطي كه داراي صلاحيت‌هاي لازم علمي و عملي براي رهبري است كه او از طريق خبرگان منتخب مردم تعيين شده‌‌ است، قرار بگيرد. چنين رهبري تمامي مسوؤليت‌هاي ناشي از ولايت امر و امامت امت را به عهده دارد و ضامن عدم انحراف اركان مختلف حكومتي از وظايف اصيل اسلامي خود مي‌باشند.

ولايت فقيه مقوله‌ايست كه ريشه در باورهاي اسلامي دارد و اين باورها و عقايد اسلامي نيز اولا علمي و ثانيا قابل بحث و بررسي هستند ولي بديهي است كه هر كدام از آنها بايستي در بستر واقعي خود مورد بررسي و ارزيابي قرار بگيرند. اصل موضوع ولايت فقيه سخن تازه‌اي نيست بلكه سابقه‌اي هزار ساله در فقه شيعه دارد و در معناي قديمي‌اش حكومت بر صغار و ايتام و منصب قضاوت تعميم يافته كه در فصل اول با بررسي دوره‌هاي تاريخي فقها با نگاهي مختصر به آن پرداخته‌ايم اما امام خميني دايره معاني آنرا به مثابه نظريه دولت مطرح ساخت كه شامل معاني گذشته و اما اعم از آنها بود يعني با اين تفاوت که امام قلمرو اختيارات فقيه را به حكومت و قدرت سياسي گسترش داد و نظريه حكومت اسلامي را به وجود آورد و هم چنين طرح مقوله ولايت مطلقه فقيه از ابتكارات امام خميني است بگونه‌اي كه ايشان صراحتا مي‌فرمايند:

« حكومت شعبه‌اي از ولايت مطلقه رسول‌ا.. است كه يكي از احكام اوليه اسلام و محكوم بر تمام احكام فرعيد حتي نماز ، روزه و حج است‌

مبانی مشروعیت مطلقه فقیه
مبانی مشروعیت مطلقه فقیه
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله مبانی مشروعیت مطلقه فقیه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *