دانلود مقاله محيط خورندگی خون

دانلود مقاله محيط خورندگی خون
نوع فایل
Word
حجم فایل
8 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
دسته بندی
تعداد بازدید
46 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله محيط خورندگی خون که در 7 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله محيط خورندگی خون می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

مصرف خون در اندامهاي مختلف بدن يكسان نيست وبراي مثال قسمت نرم مغز يك انسان بالغ به تنهايي 25% اكسيژن محلول در خون را مصرف مي كند پس ميزان اكسيژن در بافتهاي مختلف يكسان نخواهد بود.

مجموع طول رگهاي انسان در حدود 121 هزار كيلومتر است يعني راهي طولاني تر از مجموع خطوط هوايي تمام كشورهاي دنيا و اين راهي است كه خون بايستي طي كند و به وسيله آن 60 ميليارد سلول غذا برساند. خون سازي در مغز استخوان صورت مي گيرد

خون از سه قسمت عمده تشكيل شده است كه هر يك وظيفه خاصي دارند.

پلاسما: پلاسما بخش مايع خون است كه آب ومواد  غذايي و مواد حياتي (پروتئين، مواد معدني، ويتامين و..) مورد نياز سلولها را از دستگاه گوارش دريافت كرده و به بافتها كه نياز دارند، حمل مي كند. اين بخش از خون عامل اصلي خوردگي قطعات فلزي مي باشد زيرا مواد معدني مخرب  در آن قراردارد وبعلاوه شامل : اوره، آمونياك، گازهاي محلول  ، هورمون و.. مي باشد و آنها را از جايي به جاي ديگر حمل مي كند.

گلبول قرمز:مهمترين عمل گلبول قرمز انتقال و رساندن اكسيژن از ريه ها به تمام سلولهاي بدن و يا باز گردانيدن مواد زايد حاصل از مصرف اكسيژن درسلولها به ريه ها مي باشد. اكسيژن با آهن هموگلوبين پيوندي سستي برقرار مي كند در اين حالت هموگلوبين تركيب شده با اكسيژن، اكسي هموگلوبين ناميده مي شود.

گلبولهاي سفيد: گلبولهاي سفيد بدن را در برابر عفونت و بيماريها حاصل از هجوم ونفوذ ميكروبها وويروسها محافظت مي كند. درحقيقت گلبولهاي سفيد سربازان محافظ بدن و كارخانه هاي توليد مهمات دفاعي هستند.

محيط خورندگي خون
محيط خورندگي خون
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله محيط خورندگی خون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه