دانلود گزارش کارآموزی سيستم تعليق خودرو

دانلود گزارش کارآموزی سيستم تعليق خودرو
نوع فایل
Word
حجم فایل
728 کیلوبایت
تعداد صفحه
64
تعداد بازدید
40 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود گزارش کارآموزی سيستم تعليق خودرو که در 64 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود گزارش کارآموزی سيستم تعليق خودرو می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

مقدمه:

اين گزارش كار در رابطه با سيستم تعليق خودرو مي‌باشد كه در آن در رابطه با سيستم تعليق هدف از به‌كارگيري سيستم تعليق و اجزاي آن و انواع فنرها و سيستم‌هاي تعليق جلو و عقب شرح مي‌دهد و در ادامه در رابطه با سيستم فرمان و اجزاي آن و همچنين تعمير و نگهداري سيستمهاي تعليق و فرمان مي‌پردازد و در پايان به عيب‌يابي سيستمهاي تعليق و فرمان مي‌پردازد.

اين تعميرگاه در سال 1380 تأسيس شده است كه در خيابان کار گر جنوبي نرسيده به ميدان قزوين پ 1100و 154 واقع شده است و داراي مالكيت شخصي است و توسط وكيل قانوني مالك تعميرگاه اداره مي‌شود و داراي 4 نفر پرسنل مي باشد

اين نمايندگي كه در هر روز حدود 20 اتومبيل پذيرش دارد داراي قسمت‌هاي نمايندگي فروش، دفتر مديريت، فروش قطعات يدكي، دفتر پذيرش، باطريسازي، جلوبندي سازي، مكانيكي پرايد مكانيكي زانتيا، صافكاري، نقاشي، انبار بدنه و انبار ضايعات مي‌باشد كه من در قسمت مكانيكي پرايد مشغول به گذراندن دوره كارآموزي بودم اين بخش با بخش‌هاي پذيرش و فروش قطعات يدكي ارتباط بيشتري دارد در كل مجموعه حدود 4 نفر مشغول به كار هستند كه از اين تعداد 1 نفر در قسمت مكانيكي پرايد كارمي کنند.

در اين بخش از نمايندگي ابتدا برروي خودروهاي پرايد و زانتيا كارشناسي صورت گرفته و آن‌گاه اقدام به تعمير خودرو مي‌گردد.

سيستم تعليق يا فنربندي بين اكسلها و اتاق يا شاسي خودرو قرار دارد. هدف از به كارگيري اين سيستم عبارتنداز:

1ـ تحمل وزن خودرو.

2ـ جذب ضربه‌هاي ناشي از عبور خودرو از دست اندازه‌هاي جاده.

3ـ برقراري كشش بين لاستيكها و جاده.

4ـ ميزان نگه‌داشتن چرخها.

با وجود سيستم تعليق خودرو مي‌تواند از سطوح ناهموار عبور كند و اتاق آن كمتر بالا و پايين بپرد. بعلاوه اين سيستم به خودرو امكان مي‌دهد كه با حداقل غلتش يا گرايش به كاهش كشش بين لاستيكها و سطح جاده دور بزند.اين سيستم نقش ضربه‌‌گير دارد و اثر ضربه‌هاي ناشي از حركت خودرو در جاده را بر سرنشينان يا بار خودرو به حداقل مي‌رساند. اين ضربه‌ها در حقيقت نتيجه بالا و پايين پريدن خودرو در هنگام عبور از دست‌اندازهاي جاده‌اند.

اجزاي سيستم تعليق عبارتند از فنرها و قطعات مربوط به آنها كه وزن اتاق خودرو را، روي اكسلها و چرخها، نگه مي‌دارند. فنرها و كمك‌فنرها دو جزء اصلي تشكيل دهنده سيستم تعليق‌اند. فنرها وزن خود و بار آن را تحمل و ضربه دست‌اندازها را جذب مي‌كنند. كار كمك فنرها كنترل يا ميراكردن عمل فنر است. اگر اين كنترل در كار نباشد فنر دچار نوسان مي‌شود يعني پس از آنكه خودرو از دست‌انداز گذشت، فنرها همچنان چرخها را پايين و بالا مي‌پرانند. كمك‌فنرها به فنرها امكان مي‌دهند كه حركت اصلي خود را انجام دهند اما باز شدنهاي ناخواسته بعدي را به سرعت ميرا مي‌كنند. اين اجزاي كنترلگر سواري ـ فنرها و كمك فنرها ـ به دو صورت مكانيكي يا الكترونيكي كنترل مي شوند.

فهرست مطالب:

  • چكيده…………………………………….. 1
  • فصل اول شرحي مختصر در مورد تاريخچه نمايندگي مجاز 1835 سايپا
  • ……………………………………… 2
  • فصل دوم بخش‌هاي مرتبط با رشته علمي كارآموز…. 3
  • فصل سوم سيستم تعليق خودرو……………….. 4
  • هدف از به كارگيري سيستم تعليق……………….. 4
  • اجزاي سيستم تعليق………………………….. 5
  • 1ـ انواع فنرهاي خودرو………………………. 5
  • 2ـ كمك فنر………………………………… 6
  • هدف از بكارگيري كمك‌فنر……………………… 6
  • 3ـ سيستم‌هاي تعليق عقب………………………. 6
  • 4ـ سيستم‌هاي تعليق جلو………………………. 7
  • 5ـ سيستم كنترل سواري الكترونيكي……………… 8
  • سيستم فرمان……………………………….. 9
  • هدف از به‌كارگيري سيستم فرمان………………… 9
  • اجزاي سيستم فرمان…………………………. 10
  • اجزاي سيستم فرمان هيدروليكي………………… 11
  • ميزان فرمان، تعمير و نگهداري سيستمهاي تعليق و فرمان 11
  • عيب‌يابي سيستم‌هاي تعليق و فرمان……………… 12
  • مشكلات سيستم‌هاي تعليق و فرمان……………….. 12
  • 1ـ سفتي فرمان…………………………….. 12
  • 2ـ خلاصي اضافي فرمان……………………….. 13
  • 3ـ گيجي فرمان…………………………….. 14
  • 4ـ كشيدن فرمان……………………………. 14
  • 5ـ در هنگام ترمز گرفتن فرمان به يك طرف كشيده مي‌شود 15
  • 6ـ زدن چرخ……………………………….. 15
  • 7ـ پرش…………………………………… 16
  • 8ـ در رفتن فرمان………………………….. 16
  • 9ـ برگشت‌پذيري ضعيف………………………… 16
  • 10ـ قيژقيژ‌كردن لاستيكها در هنگام پيچيدن………. 17
  • 11ـ لاستيك سايي……………………………. 17
  • 12ـ كوبيدن سيستم تعليق…………………….. 18
  • 13ـ نوسان اضافي در هنگام پيچيدن…………….. 18
  • 14ـ شكستگي فنر……………………………. 18
  • 15ـ مناسب نبودن ارتفاع سيستم تعليق………….. 19
  • 16ـ صدا و لرزش……………………………. 19
  • 17ـ كوبيدن……………………………….. 20
  • 18ـ نشت روغن……………………………… 20
  • بازديد اجزاي سيستم تعليق و فرمان ‌…………… 20
  • 1ـ بازديد ميله‌بندي فرمان…………………… 20
  • 2ـ وارسي جعبه فرمان……………………….. 22
  • الف) جعبه فرمان ساچمه‌اي……………………. 22
  • ب) جعبه فرمان‌اره‌اي………………………… 22
  • 3ـ وارسي بلبرينگهاي چرخ……………………. 23
  • الف) وارسي بلبرينگهاي قابل تنظيم چرخ………… 24
  • ب) وارسي بلبرينگهاي غير قابل تنظيم چرخ………. 24
  • 4ـ بازديد سيبكها………………………….. 25
  • الف) سيبكهاي داراي سايش‌نما…………………. 25
  • ب) سيبكهاي بي‌سايش نما……………………… 26
  • 5ـ وارسي كمك‌ها و كمك ـ فنرها ………………. 26
  • تعمير و نگهداري سيستم تعليق و فرمان…………. 27
  • 1ـ تنظيم بلبرينگ چرخ………………………. 28
  • 2ـ تعمير جعبه فرمان……………………….. 29
  • 3ـ تعمير كمك ـ فنر………………………… 32
  • ب) باز كردن اجزاي كمك فنر………………….. 33
  • ج) بازديد كمك ـ فنر……………………….. 33
  • د) جمع كردن كمك ـ فنر……………………… 34
  • هـ) نصب كمك ـ فنر…………………………. 34
  • ميزان كردن چرخ (ميزان فرمان)……………….. 35
  • مباني ميزان كردن چرخ………………………. 35
  • 1ـ بازديد پيش از ميزان كردن چرخ…………….. 36
  • 2ـ ميزان كردن چهار چرخ…………………….. 37
  • 3ـ وارسي زواياي تنظيم چرخهاي جلو……………. 37
  • الف) اندازه‌گيري كمبر………………………. 38
  • ب) اندازه‌گيري كستر………………………… 38
  • ج) اندازه‌گيري شيب محور فرمان……………….. 38
  • د) اندازه‌گيري شعاع گردش……………………. 39
  • و) اندازه‌گيري تباعد ـ تقارب………………… 39
  • 4ـ تنظيم كستر و كمبر (سيستم تعليق كوتاه و بلند). 40
  • الف) تنظيم بالايي………………………….. 40
  • ب) تنظيم پيچ بادامكي………………………. 41
  • ج) تنظيم ميل طبق………………………….. 41
  • د) تنظيم ميل كمك………………………….. 41
  • 5ـ تنظيم كستر و كمبر (سيستم تعليق با كمك ـ فنر). 42
  • 6ـ تنظيم تباعد ـ تقارب…………………….. 42
  • 7ـ سنتر كردن فلكه فرمان……………………. 43
  • 8ـ ميزان كردن چرخ عقب……………………… 44
  • الف) تنظيم كمبر چرخ عقب……………………. 44
  • ب) تنظيم تباعد ـ تقارب چرخ عقب……………… 44
  • 9ـ مشكلات پس از ميزان كردن چرخ………………. 45
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود گزارش کارآموزی سيستم تعليق خودرو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه