مبانی نظری و پیشینه پژوهشی سازمان جهانی تجارت

نوع فایل
word
حجم فایل
563 کیلوبایت
تعداد صفحه
135
تعداد بازدید
321 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری سازمان جهانی تجارت » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

مقدمه

با ادغام مراكز تجاري و اقتصادي دنيا پس از جنگ جهاني دوم و شكل گيري پيمان هاي تجاري و اقتصادي بين كشورها و اتحاديه هاي اقتصادي در سطح منطقه اي و پيشرفت هاي تكنولوژيكي و رشد سريع ارتباطات در دهه هاي اخير، لزوم  ایجاد سازماني جهت تسهيل فعاليت هاي اقتصادي ضروري مي باشد.که در اين راستا ايجاد سازمان جهاني تجارت نقش بسيار مهمي را ايفا مي كند. علي ايحال با توجه به اينكه تاكنون اين سازمان با توسعه سريع در حال حاضر داراي 160 عضو مي باشد. ايران هنوز نتوانسته است شرايط ورود به اين سازمان را  به جهت كارشكني آمريكا و هم پيمانانش كسب كند، هر چند كه اخيراً با تلاش هاي گسترده اي كه در سطح ديپلماسي تجاري كشور صورت گرفته، كشور ما توانسته بعنوان عضو ناظر اين سازمان پذيرفته شود.

الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت  دارای پیآمد های مثبت و منفی و الزامات  خاصی است که برای کشورما  دارای اهمیت  بسیاری است و شرکت ملی نفت ایران بعنوان موثرترین شرکت از آثار الحاق از جایگاه مهمی برخوردار است که اثرات آن در صنایع بالا دستی و پایین دستی در برنامه های توسعه کشور لحاظ گردیده است.

با توجه به حضور گسترده نفت در نظام اقتصادي و سياسي و اجتماعي ايران مي توان پيش بيني نمود كه الحاق به سازمان جهاني تجارت تاثيرات قابل توجهي بر روابط و ساختارهاي موجود كشورها در عرصه هاي گوناگون داشته باشد.در این پایان نامه سعی بر بررسی بخش های مهم خدمات مرتبط با سازمان جهاني تجارت که بیشترین تاثیر را بر شرکت ملی نفت خواهد داشت را دارد که این موضوع ارتباط موثری با توسعه و پیشرفت کشور  درراستای اهداف سازمان جهانی تجارت  که مهمترین آنها شامل ارتقائ سطح زندگی، اشتغال و توسعه تجارت افزایش تولید حفاظت از محیط زیست و رسیدن به توسعه پایدار کشورهای عضو این سازمان معین گردیده است را با امکان دسترسی به اعتبارت مالی  موسسات بین المللی وتامین تجهیزات و دانش فن آوریهای نوین را خواهد داشت.

اين موضوع به جهت اهميت الحاق ايران و ارتباط آن با شركت ملي نفت و بخصوص در بخشهاي خدمات كه بيشترين فعالیت را در  اكتشاف ، توليد و فروش نفت و گاز و فرآوده هاي نفتي وهمچنین ارتباط مستقيم با درآمدهاي ارزي و ريالي كشور را دارد .كه حائز اهميت بسياري است انتخاب گرديده است كه ضروري است آماده سازی و اصلاح قوانین  و مقررات و بستر سازی  اقتصادی واجتماعی وفرهنگی برای جذب سرمایه گذاری و اصلاح قوانين و مقررات گمرگی وساير اقدامات مرتبط با الحاق به سازمان جهانی نیز باید در آن ملحوظ گردد.

در ایران با درک اهمیت  سازمان جهانی تجارت  پس از انجام مطالعات گسترده ای در تیر ماه 1375 درخواستی را برای الحاق به این سازمان را ارایه داد که به دلیل کارشکنی آمریکا با تاخیری 9 ساله در نهايت خرداد 1384 در شورای عمومی سازمان جهانی تجارت پذیرفته شد و ایران به عضویت ناظر در این سازمان درآمد و فرایند مذاکرات الحاق ایران به سازمان شروع شد و در حال حاضر نيز با اصلاح مجدد ديپلماسي تجاري و ارايه آن در سال جاري به سازمان جهاني تجارت در مرحله روند نهايي الحاق قرار گرفته است.

اهداف اين تحقيق در ارتباط با پرسشهاي مطرح شده عبارت است از:

اهدف كلي آشنايي با   مقرات و قوانین و توافقنامه های سازمان جهاني تجارت و شرکت ملی نفت ایران

اهداف ويژه اين تحقيق در راستاي تحيقق و دستيابي به هدف كلي تحقيق عبارت است از:

شناخت سازمان جهاني تجارتبررسي و شناخت  ظرفیت های ملی و آماده سازی شركت ملي نفت ايران بر استمرار فعالیتها و راههای توسعه و افزايش تولید و بهره وری جهت پیشبرد سیاستهای مرتبط با سازمان جهانی تجارت.

شناسايي جايگاه نفت در ايران به منظور بيان اهميت و ضرورت پرداخت به بحث خدمات مرتبط با نفت شناخت فرصتها و تهديدهاي ناشي از جهاني شدن و اثر آن نیز مورد بررسی وتجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

پيش بيني اهداف کاربردی این الحاق موجب افزایش اشتغال و توسعه تولید و تجارت  که منجر به بهره وری بیشتر و توسعه پایدار کشور در بخش های مختلف خدمات شرکت ملی نفت خواهد شد وکلیه بخش های خدمات نفتی مرتبط با تولید و خدمات و مدیریت های اجرایی شرکت های نفتی از بهره برداران اصلی هستند ودربخش هاي جذب سرمایه گذاری در خدمات بالا دستی و پایین دستی قابل تفکیک هستند.

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی سازمان جهانی تجارت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *