مبانی نظری و پیشینه پژوهشی نظام های مدیریت کیفیت

نوع فایل
word
حجم فایل
1681 کیلوبایت
تعداد صفحه
110
تعداد بازدید
264 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری نظام های مدیریت کیفیت» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

فهرست محتوا

مقدمه

سازمان ها به منظور كسب موفقيت ناگزير از بهبود بهره وري هستند. در واقع سازمان هايي كه بهره وري را بهبود نمي بخشند محكوم به ناكامي هستند. ناكامي سازمان ها منجر به ناكامي صنايع؛ و شكست صنايع موجب اضمحلال ساختار اقتصادي مي گردد. عنصر اساسي در ايجاد و بهبود بهره وري، نيروي انساني است .نيروي انساني راه هاي بهتر استفاده از بهره وري را ارائه مي كند؛ در مورد بهترين شيوه براي بهبود كيفيت تصميم مي گيرد و هدايت گر هرگونه تلاش براي بهبود بهره وري است. تاكيد بر نيروي انساني به منظور ارتقاي عملكرد سازماني در سال هاي اخير بيشتر شده است، به اين دليل كه طبق تئوري منابع، نيروي انساني سازمان ها تنها منبعي است كه كمياب بوده و به راحتي نمي تواند توسط رقبا كپي برداري شود، در نتيجه موجب ايجاد مزيت رقابتي پايدار براي سازمان مي گردد( اعتمادی و همکاران، 1388).

همچنین موفقیت رقابت جهانی تنها از طریق افزایش کیفیت محصولات و یا خدمات میسر است. این نکته مستلزم ایجاد فرهنگ مدیریت کیفیت و همچنین تفکر سیستمی است، به طوری که مهم ترین اصل برای ورود به عرصه کیفیت ، استقرار یک نظام مدیریت کیفیت فعال و پویاست( صلاحی، شکرالهی، 1383).

سوالي كه در اين تحقيق درصدد پاسخگويي به آن هستيم اين است كه آيا استقرار نظام های مدیریت کیفیت بر بهره وری نیروی انسانی تأثیر می گذارد یا خیر؟

 

فهرست منابع

منابع فارسی :

  1. ابطحی، ح. و کاظمی، ب. ، 1375، بهره وری، ناشر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.
  2. احدی‏نیا، ن. ، 1384، راهكارهاي افزايش بهره وري، ماهنامه تدبیر، سال شانزدهم، شماره 157.
  3. آزاد، م. ، 1387، مفهوم و اهداف سیستم مدیریت کیفیت محیط کار، ،نشریه مدیریت، شماره 132، صص 60 ـ55 .
  4. اعتمادی، ح. و گنجی، ح. و مهرابی کوشکی، ع. ،1388، بهره وری و رابطه آن با ارزش بازار شرکت، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره1، شماره 3، صفحه 23-38.
  5. اگوایو، ر. ، ترجمه: تیموری، م. ، 1378، آموزه های دکتر دمینگ، ، نشر آموزه.
  6. الله وردی، م. و اسد آبادی، م. و سجادی، ح. ، 1389، اولویت بندی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی، فصلنامه بیمارستان، سال نهم، شماره 3 و 4، صفحه 77-85.
  7. امیران، ح. ، 1380، روند تکاملی سیستم های مدیریت کیفیت، مجله تدبیر، شماره 120، صص 73 –
  8. بردبار، غ.ر ، 1392، عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره، مدیریت سلامت، شماره 16، صص 70- 83.
  9. بهرام زاده، ح. ، 1383، مدیریت منابع انسانی، مجله توسعه مدیریت، شماره 192، صص 30 ـ 20 .
  10. بهرامی، م.ر، 1378، بررسی تأثیر استقرار سیستم تضمین کیفیت بر اساس استاندارد های بین المللی ایزو 9000 در شرکت صنایع غذایی بینالود، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اداری و مدیریت، دانشگاه تهران.
  11. پویان، س.ا و معصومی، م. ، 1386، استقرار چرخه بهره وری، هفتمین کنفرانس کیفیت و بهره وری، تهران.
  12. جعفری، م. و همکاران، 1379، ابزارهای استراتژیک و فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر، موسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ اول.
  13. جلوداری، ب. ، 1385، سیستم های مدیریت کیفیت ایمنی و زیست محیطی، عصر کیفیت، شماره اول، ص 8.
  14. حاجی شریفی، م. ، 1376، طراحی سیستم مدیریت کیفیت فراگیر، مرکز آموزش مجتمع سیمان آبیک.
  15. حافظ نیا، م. ، 1377، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت: تهران، چاپ چهاردهم.
  16. حسن‌زاده، ر. ، 1387، روش‌هاي تحقيق در علوم رفتاري، چاپ هفتم، تهران: نشر ساوالان.
  17. حسن زاده، ح. و شیربگی، ن. و اولی زاده، ه. ،1391، بررسی میزان استرس شغلی و بهره وری کارکنان شرکت گاز استان کردستان، فصلنامه سلامت کار ایران، دوره 9، شماره2، صص 10 ـ 1 .
  18. خاکی، غ. ، 1386، مدیریت بهره وری با رویکرد تحلیلی به آن درسازمان ها، نشر کوهسار، چاپ 6.
  19. خلخالی، ع. ، خلعت بری، ج. ، امیران، ح. ،سمائی، ز.، 1387، تأثیر استقرار نظام های مدیریت کیفیت بر تعهد شغلی کارکنان و رضایت ارباب رجوع، مجله مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد واحد سنندج، سال سوم، شماره 5، صص 121ـ 127.
  20. دلاور، ع. ، 1375، روش تحقیق در علوم تربیتی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
  21. راه چمنی، آ. ، 1390، بازنگری در استاندارد های مدیریت کیفیت، کیفیت بانان، شماره 6، صص 33ـ32.
  22. رحیمی کیا، ا. و قدم پور، ع. و روشن زاده، ف. ، 1390، بررسی نقش بکار گیری اتوماسیون اداری در بهره وری کارکنان شهرداری خرم آباد، مدیریت شهری، شماره 27، صص 124 ـ 99 .
  23. رضایی، م.، 1383، تأثیر اجرای سیستم مدیریت کیفیت جامع بر رضایت شغلی، تعهد سازمانی و انگیزه پیشرفت کارکنان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
  24. رفتاری، م. ، 1391، مدیریت عملیات و کیفیت، دپارتمان مدیریت کسب و کار، تهران، دوره 7.
  25. زاهدی، ش. و نجاری، ر. ، 1387، بهره وری منابع انسانی و مدیریت دانش، نشریه پیک نور، سال ششم، شماره اول، صص 13 ـ 2.
  26. سازمان ملی بهره وری، 1379، واژه نامه بهره وری، انتشارات داخلی سازمان.
  27. سازمان ملی بهره وری ایران، 1373، مجموعه مقالات و سخنرانی های اولین کنگره ملی بهره وری ایران ـ اشاعه نگرش بهبود در فعالیت ها، ناشر سازمان ملی بهره وری ایران، تهران.
  28. سرمد، ز.، بازرگان، ع. و حجازي، ا. ،1385، روش‌هاي تحقيق در علوم رفتاري، چاپ دوازدهم، تهران: انتشارات آگاه.
  29. سید جوادین، ر. و عطاردی، م. ، 1384، عوامل موثر بر افزایش بهره وری کارکنان دانش مدار در صنعت خودرو ایران، همایش ملی بهره وری و توسعه، تبریز.
  30. سیف، ع.ا ، 1383، روشهاي اندازه گیري وارزیابی آموزشی، تهران، انتشارات دوران
  31. شریف زاده، ف. و ذبیحی، ع. ، 1386، امکان سنجی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در سازمان های خدمات شهری، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 56، صص 121 ـ 93.
  32. شریف زاده، ف. ، 1379، مدیریت کیفیت فراگیر، اصول و مفاهیم، چشم اندازها و کاربرد، نشر ترمه، چاپ اول.
  33. صلاحی، ا. و شکرالهی، ف. ، 1383، استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9000 در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور، علم و زندگی، شماره 8، صص 104 – 100.
  34. طاهری، ش. ، 1378، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان ها، تهران: نشرهستان، چاپ اول.
  35. عباسیان، م. و امیری، ع.ن ، 1388، بررسی رابطه بین سیستم مدیریت کیفیت و بهره وری کارکنان در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قم.
  36. فاطمی، ن. ،1390، بررسی اثر استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اثربخشی کارکنان در سازمانهای پیشروی کیفیت، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
  37. فریدونیان، م. ،(1388)، تعیین عوامل موثر بر بهره وری کارکنان شرکت مدیریت تولید نیروگاه های گازی خراسان.
  38. کاظمی، ع. ، 1381، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان ها، انتشارات سمت.
  39. کشتکاران، ع. ، احمد زاده، ف. و پناهیان، ح.، 1388، نقش اجرای سیستم مدیریت کیفیت در بهبود عملکرد بخش مدارک پزشکی بیمارستان نمازی شیراز، دوره 16، شماره 4، صص 375 _384 .
  40. کمیته فنی 176 سازمان بین المللی استاندارد ISO، ترجمه: صادق فر، ح. ، 2006، اصول مدیریت کیفیت.
  41. محمدی، ا. ، 1387، مدیریت منابع انسانی، مجله توسعه مدیریت، شماره 156، صص 138 ـ 123.
  42. محقر، ع. و معین نجف آبادی، ف. و بیاضی طهرابند، ع.، 1389، تأثیر فعالیت های مدیریت کیفیت بر عملکرد سازمانها، نشریه پژوهش های علوم انسانی در ایران، دوره 14، شماره 4، صص 185-204.
  43. منصوری، ع. و مرادی امین، پ. ، 1390، تأثیر استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر عملگرهای مالی، نشریه مدیریت صنعتی، دوره 3، شماره 7، صفحه 133-152.
  44. مایل افشار، م. و رجب زاده، ع. و معمار پور، ع. ،1391، بررسی ارتباط بین رفتار شهروندی سازمانی و بهره وری نیروی انسانی از دیدگاه کارکنان در بیمارستان های آموزشی تهران، پیاورد سلامت، دوره 6، شماره2، صص 169 ـ 157.
  45. موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، 1380، سیستم های مدیریت کیفیت ـ مبانی و واژگان، چاپ اول.
  46. موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزشی، 1373، آشنایی با نقش مدیران در اجرای خواسته های ISO 9000.
  47. مسئولین تمامی بخش ها و واحدهای بیمارستان بیمارستان آل جلیل آق قلا، 1392، برنامه بهبود کیفیت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان.
  48. نصرت پناه، س. و حسینی، ک. و ایزدی، ا. ،1391، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و بهره وری نیروی انسانی، دو فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال 4، شماره 1، صص 206 ـ 189.
  49. نصیر پور، ح. ، 1383، ضرورت توجه به بهره وری نیروی انسانی و عوامل موثر بر آن، نشریه تعاون، شماره 141، صص 25 ـ23 .
  50. نوبخت، م. و بختیاری، ح. ، روش های ارتقاء بهره وری منابع انسانی در چشم انداز بیست ساله.
  51. وزارت تعاون معاونت تحقیقات آموزش و ترویج , دفتر آموزش، 1381، مدیریت کیفیت جامع ، تهران ، انتشارات تعاون.
  52. هرسی، پ. و بلانچارد،ک. ، ترجمه: کبیری، ق.، 1375، مدیریت رفتار سازمانی ، استفاده از منابع، ، انتشارات جهاد دانشگاهی، جلد پنجم.

 

منابع لاتین:

  1. Adam Jr., E.E., Corbett L.M., Flores B.E., Harrison N.J., Lee T.S., Rho B. H., Ribera J., Samson D., Westbrook R.; “An international study of quality improvement approach and firm performanceInternational Journal of Operations and Production Management; Vol.17, No.9, 1997.
  2. Billy T.W.Yu and W.M To , Peter K.C .Lee ,2012 , Quality management framework for public management, Management Decision, Vol. 50 Iss: 3 pp. 420 – 438.
  3. Choudhry, Misbah Veer, 2009, Determinats of labor productivity: An Empirical Lnvestigation of productivity Divrgence.
  4. Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of Tests.Psychometrika.16, 297-334.
  5. Boselie P., Van der Wiele T.; “Employee perceptions of HRM and TQM; and the effects on, 2002.
  6. Datta, Deepak .K, Guthrie, James. P, Wright, Patrick. M, Human Resource Management and labor productivity: Does Induster Matter? , Academy of Management Journal, Vol.48, No.1, 2005, pp.135- 145.
  7. Fourastie, Jean, Productivity – prices and Wages, Paris: OEEC, European productivity Agency, 1975.
  8. A, Husband. T, 1990, Measuring total productivity using production functions, International Journal of Production Research, Vol. 28, No. 8, pp. 1435 – 1446.
  9. Grandzol J.R.; “A survey instrument for standardizing TQM modeling”; Research, International Journal of Quality Science, Vol.3, No.1, 1998.
  10. Guimaraes T.; “TQM’s impact on employee attitudes”; The TQM Magazine, Vol.8, No.1, 1996.
  11. Huselid, M. A, The Impact of Human Resources Management Practices on Turnover, Productivity, and corporate Financial performance, Academy of Management Journal, Vol. 38, No. 3, 1995, pp.635 – 672.
  12. International labour office, Methods of labour productivity statistic, Genev: ILO, 1981.
  13. Mc Adam R., Bannister A.; Business performance measurement and change management within a TQM framework; International Journal of Operations and Production Management, Vol.21, No.1/2, 2001.
  14. Prichard, R. D, 1992, Hanbook of Industrial Psychology, Vol. 3 Palo Alt Ca: Consulting.
  15. Sandstrom, D. and Svanberg, ,  2011, Preparing to overcome the barriers of implementing a quality management system : A case study of EDB Card Services AS,University essay from Umeauniversitet/Handelshogskolan vid Umeauniversitet (USBE).
  16. E. A, 1990, The Producivity Manual Methods and Activities for Involoving Employees in Productivity Improvement, Houston: Gulf Publishing Company.
  17. The productivity movement in Japan, The Basic concept of productivity and he development of the productivity movement, International productivity and the Japan productivity center:JPC, 1983, p.2.
  18. Total factor productivity, OECD Economic studies, No. 10, paris, Spring, 1998.
  19. Walton, Mary, 1986, The Deming management method, New York: dodd, mead.
  20. Wright/ P. C/ Perrell/ M./ Gloet/ M. (2008). Cultural values/ workplace behavior and productivity in China: A conceptual framework for practicing managers. Management Decision 46, No. 5, pp. 797-812.
  21. Yang, T. and Shao, Y. , 2012, Differences Between Chinese and Franch Companies Regarding Total Quality Management :A Case Study of JKKR Co.,Ltd and Veolia Water Group, University essay from Hogskolan I Gavle / Avdelning enfor In dustriell utveckling, IT ochSamhallsbyggnad .
  22. Zehir, C. , Gulen Ertosun, O. , Zehir, S. and Muceldilli, B. , 2012, Total Quality Management Practices’ Effects on Quality Performance and Innovative Performance, Procedia – Social and Behavioral Sciences 41, 273 – 280 .
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی نظام های مدیریت کیفیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *