پرسشنامه اطلاعات شخصی – سوابق پزشکی – ورزشی

نوع فایل
word
حجم فایل
19
تعداد صفحه
4
دسته بندی
تعداد بازدید
560 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه اطلاعات شخصی – سوابق پزشکی – ورزشی  می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

پرسشنامه اطلاعات شخصی – سوابق پزشکی – ورزشی

این پرسشنامه در قالب word و در 4 صفحه و 24 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

-1. مقدمه

    در فصل­های قبل به بررسی بیان مسئله، ضرورت پژوهش، اهداف، محدودیت­های پژوهش، تعریف واژه­ها، مبانی نظری و پژوهش­های انجام شده در زمینه پژوهش پرداخته شد. اکنون در این فصل گزارشی از روش پژوهش جامعه و نمونه­ی پژوهش و نحوه­­ی انتخاب آزمودنی، متغیرهای پژوهش و ابزار اندازه­گیری، روش کار، روش اندازه­گیری و نحوه­ی جمع آوری اطلاعات، روش آماری با جزئیات لازم تشریح شده است.

3-2. جامعه و نمونه آماری

    کلیه بازیکنان زن والیبال نشسته در استان اصفهان (اصفهان، مبارکه، خمینی­شهر، درچه، فلاورجان)، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می­دهند. ابتدا محقق به دفتر هیأت ورزش­های جانبازان و معلولین مراجعه کرده، هدف از اجرای پژوهش را برای مسئولان توضیح داده و پس از انجام هماهنگی، نمونه­ی آماری این پژوهش از میان بازیکنان زن والیبال نشسته استان اصفهان انتخاب شدند که از طریق انجام یک جلسه( به صورت داوطلبانه) توجیه شدند. معیار شرکت، داشتن سن حداکثر 45 سال، داشتن سابقه­ی ورزشی منظم بیش از 1 سال در رشته والیبال نشسته و این­که هیچ­گونه قطع عضوی در بالا تنه نداشته و قادر به انجام تمرینات مورد نظر باشند، بود. در این میان بین 70 بازیکن، 40 نفر داوطلب شدند ولی30 بازیکن، واجد شرایط فوق بوده که قبل از دریافت فرم رضایت­نامه جهت اعلام آمادگی آزمودنی­ها به منظور شرکت در پژوهش حاضر، اطلاعات شخصی- سوابق پزشکی- ورزشی (پیوست 1) و همچنین اطلاعات لازم درخصوص نحوه­ی اجرای پژوهش (پیوست2) و نکاتی که می­باید آزمودنی­ها برای شرکت در پژوهش رعایت کنند، به صورت کتبی وشفاهی در اختیار آن­ها قرار گرفت. پس از دریافت برگه­ی رضایت­نامه (پیوست3)، تحت برنامه تمرینات مقاومتی قرار گرفتند.

3-3. روش و طرح پژوهش

    پژوهش حاضر، پژوهش نیمه تجربی- میدانی است. متغیر­های مورد پژوهش در دو مرحله قبل و بعد از اعمال متغیر مستقل سنجیده شدند. برخی از شاخص­های آنترپومتریک نیز قبل از شروع برنامه تمرین مورد سنجش قرار گرفت. برنامه تمرینی شامل 24 جلسه دو ساعته (هفته­ای 3 روز) بود. 

3-4. نحوه گردآوری اطلا­­­­­­­عات

     بازیکنان انتخاب شده جهت پژوهش یک هفته قبل از شروع مراحل اجرایی برای آزمون­های بدنی به سالن بدنسازی پایگاه قهرمانی اصفهان مراجعه کردند. ضمن پر کردن برگه­ی رضایت­نامه، از کلیه­ی آزمودنی­ها اطلاعات مربوط به سن، قد، وزن، درصد چربی بدن، چربی زیر جلد سه ناحیه، توده­ی بدون چربی، شاخص توده­ی بدن، حجم عضلانی، محیط اندام­ها و آزمون­ها شامل دراز و نشست و آزمون 1RM، قدرت ایستای دست­ها، استقامت ایستا و پویای اندام­ها قبل از شروع تمرینات مقاومتی از بازیکنان گرفته شد. سپس آزمودنی­ها به دو گروه تمرین مقاومتی ( 15نفر) و گروه کنترل ( 15نفر) تقسیم شدند.

3-5. تمرینات مقاومتی

    آزمودنی­ها در این گروه، تمرینات مقاومتی را با تمرکز بر تمرینات مقاومتی بالاتنه انجام دادند. تمرینات شامل 2 مرحله گرم کردن بود. در ابتدا به مدت 5 دقیقه گرم کردن عمومی و سپس هر تمرین را با یک ست شامل پنج تکرار با 40 درصد حداکثر (1RM) و 30 ثانیه زمان استراحت بین هر ست، به عنوان گرم کردن اختصاصی انجام دادند. و در ادامه تمرینات با 45 درصد یک تکرار بیشینه شروع وتا80 درصد یک تکرار بیشینه در 8 هفته افزایش یافت و در پایان 5 دقیقه سرد کردند (157). شدت، تکرار و ست بر اساس جدول 3-1 در هر هفته متغیر بود(132، 77). همچنین 6 حرکت پرس­سینه، جلو بازو با دمبل ، پشت بازو سیم­کش،­­­­­ لت ازپشت، نشر از جانب و دراز و نشست را به ترتیب در هر جلسه اجرا می­کردند(155). زمان استراحت هر ست30 ثانیه بوده و پس از اجرای هر نوبت تمرینی آزمودنی، 3 دقیقه استراحت می­کردند (72).

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه اطلاعات شخصی – سوابق پزشکی – ورزشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *