کتاب ضرب المثل های ایرانی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.56 مگابایت
تعداد صفحه
219
تعداد بازدید
229 بازدید
۶,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین کتاب ضرب المثل های ایرانی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود کتاب ضرب المثل های ایرانی:

مقدمه:

یکی از انواع کلام که در محاورات عامه مردم استعمال فراوان دارد، مَثَل یا به تعبیر عامیانه «مَتَل» است.

مَثَل سخنی کوتاه و قابل حفظ و جالب توجه است که ریشه در اعماق فرهنگ یک جامعه دارد و در هنگام مکالمه یا مباحثه درباره مطلبی به تناسب موضوع، به کار می‏رود.

برای مَثَل تعریف دقیقی که بتواند همه خصوصیات آن رانشان دهد و حد و مرز آن را از دیگر انواع کلام، مشخص کند وجود ندارد، اما با کمی مسامحه می‏توان گفت: مَثَل جمله‏ای است مختصر، مشتمل بر تشبیه با مضمون حکیمانه که به واسطه روانی الفاظ، روشنی معنا و لطافت ترکیب، بین عامه، مشهور می‏شود و آنرا بدون تغییر یا با تغییر جزئی، در محاورات خود به کار می‏برند.

عملی که گوینده مَثَل انجام می‏دهد، ضرب‏ المثل یا مَثَل زدن و گاهی تمثیل می‏گویند. اما در زبان فارسی، گاهی عبارت «ضرب ‏المثل» به معنای خود مَثَل استعمال می‏شود. مثلاً می‏گویند: «ضرب‏ المثل‏های فارسی» و مقصود از آن «مَثَل‏های فارسی» است.

مَثَل در میان همه ملل متمدن و نیمه متمدن جهان رواج دارد و البته مَثَل‏های هر قوم و ملتی، نظر به اینکه حاصل سالها و قرن ها مشاهده و تجربه و تفکر گذشتگان آن ملت است، بازگو کننده فرهنگ و روحیات آن ملت نیز می‏باشد. به همین جهت، تحقیق و کاوش در مثل‏های عامیانه و جستجوی ریشه و منشأ آنها، برای شناخت یک جامعه، از جمله بهترین و سودمندترین روشها بشمار می‏رود، و حتی از مقایسه مَثَل‏های اقوام و ملتها می‏توان به وجوه اشتراک یا افتراق فرهنگی آنها پی برد.

در زبان فارسی، گنجینه عظیمی از مَثَل‏ها وجود دارد که با مرور و بازخوانی آن می‏توان اولاً با میراث فرهنگی خود آشنا شد. ثانیاً به مجموعه ‏ای از پندها و حکمتها و نکته ‏های آموزنده، دست یافت که در بردارنده رهنمودهای فراوانی برای بهبود زندگی مادی و معنوی ما می‏باشد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب ضرب المثل های ایرانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *