تحقیق در مورد آتش در زرتشت

تحقیق در مورد آتش در زرتشت
نوع فایل
Word
حجم فایل
11 کیلوبایت
تعداد صفحه
18
تعداد بازدید
204 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد آتش در زرتشت که در 18 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد آتش در زرتشت می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

مقدمه:

« نماز به تو آتش ، اي بزرگترين آفريد : آهورا مزدا و سزاوار ستايش »

گرد زمان و تاراج و چپاول ، افکار و ديدگان و دلهايمان را پوشانده و مات و مبهوت چشم به زبانه هاي فروزان و گرمابخشي دوخته ايم که در آيينه چشمانمان

انعکاس يافته. بي اختيار دستها دراز مي کنيم و بالاي سرش قرار مي دهيم و از آرامش حاصل از گرما و حرارتي که زير پوستمان دويده آيينه چشمانمان بسته مي شود.

مدتي در هيمن حالت سپري مي شود و دو مرتبه دستها را از روي زبانه هاي آتش به سوي چهره مةي بريم و با کشيدن دستها به صورت گرمائي را که دستهايمان از آتش هديه گرفته به چهره تقسيم مي کنيم.

شايد باز هم بايستيم و از گرما لذت ببريم ، شايد هم برويم و به دنبال حل مشکلاتي که مجل لذت بردن بيشتر را به ما نمي دهند بدون اينکه لحظه اي بيانديشيم چرا و از روي کدامين حس و غريزه و عادت دست به صورت کشيديم ؟

آتش در زرتشت
آتش در زرتشت

اهورا:

اهورا آتش اهورا آتش را به ما ارزاني کرد. اما زئوس راز آتش را از دستش در رفت و برملا شد مسلماً رفتار و ديد و ارزش آتش بايد براي مردمي که هر يک صاحب اين اسطوره ها هستند تفاوت داشته باشيم. آيا ما با آتش چون يک هديه گرانبها رفتار مي کنيم؟

هرمزد براي نگهبانةي آتش در جهان جسماني و مينوي نگهباناني گمارد. نگاهبانان آتش در جهان مادي و جسماني آسرونان هستند. سرونان روحانيون و پيشوايان آيين مزديستا هستند . اين کلمه (آسرون) از ريشه آسرا است که يک واژه گهن مادي مي باشد . در زبانهاظي فارسي کهن حررف س به ذ تبديل پذير بوده است. در نتيجه آسر قابل تبديل به آذر ، و آسرون قابل تبديل به آذرون است که آتش را پاسباني مي کند.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد آتش در زرتشت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *