جزوه نانو تکنولوژی و کاربرد ان در پزشکی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
635 مگابایت
تعداد صفحه
11
تعداد بازدید
734 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه نانو تکنولوژی و کاربرد ان در پزشکی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه نانو تکنولوژی و کاربرد ان در پزشکی:

مقدمه:

نانو تکنولوژی به پژوهش در مورد سازه کوچکترین ذرات، ساختار آن‌ها و همچنین شیوه بافت این ساختارها می‌پردازد. این اصطلاح از مقیاس یک نانومتر برگرفته شده است که برابر با یک میلیاردم متر است. برای مثال قطر یک حلقه DNA برابر 2.5 نانومتر است. یک مولکول پروتئین 5 نانومتر، یک گلبول قرمز 7000 نانومتر و یک تار موی انسان 8000 نانومتر قطر دارد. برای مقایسه می‌توانیم تناسب ابعاد یک نانومتر به یک توپ فوتبال را به تناسب یک توپ فوتبال با کره‌ی زمین تشبیه کنیم!!!

نانوتکنولوژی یا همان فناوری نانو در زمینه‌های زیادی از پژوهش و تولید به کار گرفته می‌شود، از الکترونیک گرفته تا تولید فیلترهای مختلف برای تصفیه‌ی آب، تحقیقات و فناوری مواد و همچنین در علم پزشکی نیز از این فناوری استفاده می‌شود.

به علت کوچک تر شدن ذرات در نانو مواد، تغییرات اساسی در خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن‌ها به وجود می‌آید. در مقایسه با ذرات بزرگتر، نانو ذرات با ترکیب برابر، از واکنش پذیری شدیدتر، فعالیت بیولوژیکی بالاتر و خصوصیات کاتالیزوری قوی‌تری برخوردارند. دلیل این ویژگی این است که سطح پوشش ذرات نانو با حجم کلی یکسان در مقایسه با ذرات بزرگتر، چندین برابر می‌شود.

از ویژگی‌های دیگر نانومواد افزایش قابلیت حلالیت آن هاست. به طور مثال موادی مانند دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید سیلیسیوم یا ویتامین‌های حل‌نشدنی مانند کوآنزیم Q خیلی سریع تر با مواد دیگر واکنش داده و ناگهان در آب حل می‌شوند (اگر در ابعاد نانو باشند).

فناوری نانو یا نانو تکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‎ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولا در حدود 1 تا 100 نانومتر است. درواقع نانوفناوری فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم‌هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی از خود نشان می‌دهند.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

  1. hassan raji

    یه جزوه عالی، دستتون درد نکنه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *