دانلود مقاله کشور ترکيه

دانلود مقاله کشور ترکيه
نوع فایل
Word
حجم فایل
31 کیلوبایت
تعداد صفحه
28
تعداد بازدید
36 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله کشور ترکيه که در 28 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله کشور ترکيه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

کشور ترکيه در نيمکره‌ي شمالي و نقطه‌ي تلاقي در قاره‌ي مهم آسيا و اروپا مکان‌يابي شده است. و همانطور که مي‌دانيم اين کشور در جنوب شرقي اروپا و غرب آسياي ميانه واقع شده است و بين مدار 35 درجه و َ50 دقيقه‌اي و 42 درجه و 6 دقيقه عرض شمالي و 35 درجه و 50 دقيقه‌اي 44 درجه و 48 دقيقه طول شرقي نصف‌النهار گرينويچ قرار گرفته است.

موقعيت جغرافيايي ترکيه باعث شده است، حالت پلي بين دو قاره آسيا و اروپا باشد و اين کشور بوسيله‌ي گذرگاههاي سفر و دارد انل از اروپا جدا مي‌شود. ترکيه از معدود کشورهايي است که موقعيت ويژه‌ي ژئوپليتيکي آن موجب شده است که حداقل طي نيم قرن اخير يکي از عمده‌ترين عوامل اثربخشي و اهميت ترکيه براي قطب‌هاي قدرت جهاني و واگذاري نقش‌هاي مهم و کليدي به اين کشور در عرصه سياسي و سرنوشت‌ساز بودن نحوه‌ي عمل اين دولت در معادلات بين‌المللي شود.

موقعيت ارتباطي و ترانزيتي، نقطه‌ي اتصال در قاره آسيا و اروپا تسلط ترکيه بر حوزه‌هاي درياي مديترانه و درياي اژه و درياي سياه و همچنين آبراهه‌هاي استراتژيکي بسفر و داردانل موقعيت و نقش ترکيه در جهان اسلام، قرار گرفتن ترکيه در مناطق بحراني قفقاز و آسياي مرکزي، اروپاي شرقي و خاورميانه، موقعيت هيدروپليتيک مناسب ترکيه از حيث در اختيار داشتن منابع آبي فراوان و تسلط بر رودخانه‌هاي پرآب منطقه، روابط شکننده اين کشور با همسايگان حوزه، عضويت در ناتو که کشور ترکيه را در منطقه و جهان از اهميت ويژه‌اي برخوردار ساخته است.

بطور كلي هر پديده‌اي در هر يك از دو قارة آسيا و اروپا به نحوي با تركيه و مسائل آن در ارتباط است. به لحاظ همين موقعيت اروپايي ـ آسيايي است كه رژيم حاكم بر آن برچگونگي سياست‌هاي اجرايي قدرتهاي جريان مؤثر است. و چه بسا حساسيت حفظ وضع موجود در تركيه عامل در تعادل قوا محسوب مي‌شود.

کشور ترکيه
کشور ترکيه
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله کشور ترکيه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه