مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت بخش دوم ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.1 مگابایت
تعداد صفحه
132
تعداد بازدید
3014 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت بخش دوم ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در 132 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت بخش دوم ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که امروزه یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی نظام آموزشی کشور است بر مفهوم تربیت تاکید بسیاری دارد. در این سند، نظام آموزشی مهم‌ترین نهاد تربیت دانسته می‌شود و همه تجهیزات مدرن آموزشی نیز باید در اختیار امر تربیت باشد.

از سوی دیگر در فصل هفتم این سند به وضوح بر این موضوع تاکید می‌شود که مراد از تربیت، تربیت اسلامی است؛ لذا در تربیت الگوی آموزش و پرورش، تقویت شایستگی‌های اعتقادی و حرفه‌ای معلمان و مدیران و از سوی دیگر تقویت ایمان و بصیرت دینی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

در بیانات مقام معظم رهبری به عنوان راهنمای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به خوبی می‌توان بر اهمیت تربیت دست یافت. در دیدگاه مقام معظم رهبری اهتمام به تربیت، در کنار توجه به تعلیم مهم، اساسی و ضروری است. تربیت و پرورش صحیح قوای جسمی و روحی، عامل شکوفایی استعدادهای ذاتی بشر برای رسیدن به رشد و کمال حقیقی است. به اعتقاد رهبری هیچ آباد کردنی به قدر آباد کردن روان انسان و فکر انسان – که در حقیقت راه آینده‌ی او را ترسیم می‌کند – نمی‌رسد.

در تمامی بخش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر واژه تربیت به شکلی محوری تاکید شده و بیش از آنکه بر آموزش و پرورش اشاره شود بر دو واژه تعلیم و تربیت یاد شده است. همچنین تربیت نه یک امر جدا نشدنی و یک کل تجزیه ناپذیر که مفهومی است متشکل از چند بخش.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در اولین نشست خبری خود با تاکید بر واژه تربیت گفته بود: ما دانش‌آموز را برای اینکه در آینده فرد مؤثری باشد تربیت می‌کنیم. اگر هنرستان‌های ما رشته‌های خوبی داشته باشند ۸۰ درصد دانش آموزان ما جذب بازار کار می‌شوند.

نوری با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین چهار رکن فرایند تربیت داریم که خانواده، حکومت، رسانه و نهادها و سازمان‌های غیردولتی از این جمله است. از ۶ ساحت برای تربیت نام برد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت بخش دوم ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *