مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسی ارتباط بین قدرت بازار تولید، ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

نوع فایل
rar
حجم فایل
270 کیلوبایت
تعداد صفحه
50
تعداد بازدید
409 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری بررسی ارتباط بین قدرت بازار تولید، ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

فصل دوم : 18

1-2- مقدمه 19

2-2- مروري بر مفهوم بنيادي سود و اهميت آن : 24

3-2- مفهوم سود در سطح ساختار ( قواعد و تعاريف): 26

4-2- مفهوم سود در سطح معاني ( ارتباط با واقعيت هاي اقتصادي ): 26

5-2- مفهوم سود در سطح عمل( نحوه استفاده از آن توسط استفاده كنندگان): 27

6-2- ثبات و پايداري سود : 28

1-6-2- ثبات سود (سود دائمی) 28

2-6-2- اجزای دائمی در مقابل اجزاء موقتی سود 29

3-6-2- ابزارهای مدیریت سود 31

7-2- پیشینه تحقیق 36

8-2- تحقیقات در زمینۀ مدیریت سود در ایران 43

9-2- تعریف مدیریت سود 44

1-9-2- عوامل موثر در قیمت گذاری کالا : 44

2-9-2- کشف مدیریت سود 47

10-2- چارچوب نظری مدیریت سود 49

1-10-2- اجزای دستکاری سود 49

2-10-2- بررسی و ارزیابی ادبیات تعریف مدیریت سود 51

6- منابع و مآخذ: 87

 

مقدمه

فرایند اندازه گیری سود و نتیجۀ آن نقش مهمی در ادارۀ شرکت دارد و معمولا کاربران صورت های مالی اهمیت زیادی برای آن قائلند. از آنجا که محاسبۀ سود بنگاه اقتصادی متاثر از روش های برآوردی حسابداری است و تهیۀ صورتهای مالی به عهدۀ مدیریت واحد تجاری است, ممکن است بنا به دلایل مختلف،  مدیریت اقدام به مدیریت سود نماید (ولی زاده لاریجانی،  1387).

(هلی و والن،  1999) بیان می کنند که «مدیریت سود هنگامی رخ می دهد که مدیران از قضاوت های شخصی خود در گزارشگری مالی استفاده کنند و ساختار معاملات را جهت تغییر گزارشگری مالی دستکاری نمایند. این هدف یا به قصد گمراه کردن برخی از صاحبان سود در خصوص عملکرد اقتصادی شرکت یا تاثیر بر نتایج قراردادهایی است که انعقاد آنها منوط به دستیابی به سود شخصی است». این محققان دو شکل از مدیریت سود را مستند می کنند. شکل اول،  شامل انتخاب روشهای حسابداری مناسب برای دستیابی به سطوح مطلوب و مورد نظر سود (به عبارت دیگر،  مدیریت سود مبتنی بر ارقام حسابداری) است،  و شکل دوم از زمان بندی و یا میزان تصمیمات عملیاتی برای دستیابی به سود مطلوب و موردنظر بهره می گیرد (به عبارت دیگر،  دستکاری فعالیت های واقعی). شکل اول مدیریت سود یعنی مدیریت سود مبتنی بر ارقام حسابداری،  نسبتا در سال وقوع تغییر مشخص است که ممکن است حسابرس آن را به شیوه ای مرسوم مشخص سازد. ممکن است تشخیص شکل دوم که از طریق تصمیمات عملیاتی صورت می گیرد،  برای شخص خارج از شرکت سخت باشد (شیپر،  1989) و بعید به نظر می رسد که به عنوان تخلف از قوانین تشخیص داده شود.

بسیاری از پژوهش های پیشین در مورد مدیریت سود،  رویکرد محدودی داشته اند. گوردون،  هورویتز و میرز (GHM) از سه روش جهت تعیین این که سود هر سهم شرکت،  بالاتر یا پایین تر از سطح عادی است،  استفاده کردند. نخستین روش با استفاده از معیار کردن سود نرمال نهفته است ،  سپس برای 2 سال گذشته معیار می شود و با نرخ رشد متوسط صنعت مقایسه می شود. این مقایسه جهت تعیین کمتر یا بیشتر بودن سود شرکت از سطح نرمال،  صورت می گیرد. دومین روش،  سود ” نرمال ” را با استفاده از نرخ رشد یک سال معیار شده تعدیل می نماید و سپس سود تعدیل شده را با سود واقعی هر سهم مقایسه می نماید،  تا مسیر انحراف از نرمال به دست آید. روش سوم بر مبنای نرخ ارزش دفتری واقعی ضرب می شود تا سود ” نرمال ” به دست آید. سود عادی و واقعی با هم مقایسه می شوند تا مسیر هموارسازی واقعی تعیین شود. در هر روش،  معیارها به اختیار داده می شوند.

یافته های آزمون (GHM)،  شواهد کمی را برای اثبات این فرضیه که شرکت ها در تلاش برای مدیریت سود می باشند،  فراهم می آورد. این یافته ها را می توان به دلیل مشکلات پدید آمده از هموارسازی و یا استفاده از داده ها در دوره زمانی کوتاه می توان دانست. ” GHM ” همچنین یک پژوهش سری زمانی 12 ساله را در شرکت استیل سازی ایالات متحده برای آزمون هموارسازی انجام داد. این پژوهش نیز نتوانست هموارسازی را نشان دهد.

سایر آزمون های انجام شده ( دالبرنز[1]،  2003 ) در زمینه مدیریت سود توسط آرچپیبالد،  کوپلن،  لیکاسترو و وایت انجام شده است،  که در انها سود نرمال یا هدف برای تعیین مجدد سود سال قبل،  مورد استفاده قرار می گیرد.

یافته های آنان نیز نتوانست به گونه ای قوی مدیریت سود را اثبات کند،  به احتمال زیاد به این علت که آزمون ها،  طوری طراحی نشده بود که بتواند الگوهای مدیریت سود ( که با استفاده از ابزارهای اختیاری گوناگون جهت کاهش نوسان های سود گزارش شده در طول زمان مورد بررسی قرار گرفته بود ) را شناسایی کنند.

به جز پژوهش کپلند[2] در سال 1995،  سایر آزمون ها بر اساس تجزیه و تحلیل موردی شرکت ها در یک سال خاص صورت گرفت و همگی آن ها در شناسایی تلاش های مکرر شرکت ها در مدیریت سود،  نا توان بودند. کپلند راه گریزی برای این مشکل یافت ؛ وی روش پژوهش خود را با استفاده از چندین دوره پشت سر هم طراحی کرد. اما یافته ها نشان داد که شرکت ها به سختی در دوره های سری زمانی پژوهش او ( 2 تا 8 سال ) اقدام به مدیریت سود می کنند. هر چند که شواهد کوپلند در خصوص مدیریت سود کلی می باشند،  ولی یافته های پژوهش او نشان داد که افزایش در دوره زمانی باعث کاهش خطاهای ناشی از طبقه بندی غلط هموارسازی می گردد. وایت از آزمون دیگری استفاده کرد و در آن ارزش های یک دوره ده ساله را به عنوان معیار سود نرمال،  مورد بررسی قرار دارد. هم خطوط منحنی و هم خطوط لگاریتمی،  گزارش شدند و بالاترین ضریب تعیین برای مدل هموار سازی شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت. این ازمون ها بر اساس تاثیرهای سود هر سهم برای یک سال خاص که از گزارش های سالانه بدست آمده،  طراحی شده بود. یافته های وی نشان می دهد که،  شرکت های با سود هموارتر،  از روش های حسابداری اقلام تعهدی استفاده کرده بودند. (کوشینگ[3] 127 : 1988) تاثیرات تغییر در روش های حسابداری را بر سود هر سهم در 666 گزارش حسابرسی مشروط در سال ( 1955 تا 1966 ) مورد بررسی قرار داد. با استفاده از میانگین وزنی سود 4 دوره قبلی،  نتیجه گیری کرد که زمان انجام تغییرات با اهمیت که باعث مشروط شدن گزارش حسابرسی شده بود،  باعث مدیریت سود شده است. به طور مشابه،  (داشر و ملکن[4]،  28 : 1995 ) آزمونی را در شرکت های شیمیایی انجام دادند که یافته هایشان وجود مدیریت سود در این شرکت ها را اثبات کرد. آزمون آن ها شامل داده های 6 و 11 سال بود. آنان کاهش در نوسان های سود را با استفاده از روند لگاریتمی متغیر های هموارسازی مورد آزمون قرار دادند. این یافته ها به کمک روش تحقیق سری زمانی و ابزارهای هموارسازی به دست آمده است.

 

فهرست منابع

  1. ابزري، مهدي;صمدي،سعيد وصفري،علي(1386)،” بررسي تأثير دوره سرمايه گذاري بر عملکرد شرکتهاي سرمايه گذاري پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”،فصل نامه بررسي هاي حسابداري و حسابرسي 14(50):118-99
  2. آذر، عادل، منصور مؤمنی،آمار و کاربرد آن در مديريت، جلد دوم، سال 1383
  3. ايزدي نيا،ناصر و رسائيان، امير(1389)،” پراکندگي مالکيت و نقدشوندگي سهام”، فصل نامه بررسي هاي حسابداري و حسابرسي 17(60):22-3
  4. بايزيدی و همکاران،تحليل داده های پرسشنامه ای ، (1391)،چاپ پنجم، انتشارات عابد به کمک تهران
  5. پور حیدری، امید، سلیمانی امیری، غلامرضا، و صفاجو، محسن. (1384) بررسی میزان ارتباط سود و ارزش دفتری با ارزش سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 42، ص:19-3.
  6. داودی ، عباس، (1386) بررسی میزان سود تقسیمی، ارزش دفتری و سود سهام با ارزش بازار سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
  7. دلاور، علی “روش تحقيق؛ در روانشناسی و علوم تربيتی” توسعه و ويرايش ، چاپ بيست و يکم ، 1385 ، ص 244-243
  8. مومنی، منصور و فعال قیومی، علی. (1389). تحلیل های آماری ، منصور مومنی، تهران. انتشارات علم و دانش .
  9. حاجی وند، تقی، (1380)، تحقیقی پیرامون انگیزه های مدیریت در هموارسازی سود گزارش شده، پایان نامه منتشر نشده، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
  10. کوچکی، حسن، (1382)، هموار سازی سود از طریق زمان بندی فروش دارایی، پایان نامه منتشر نشده، دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.
  11. معتصمی، محمود، (1381). اثر هموارسازی سود بر بازار سهام، پایان نامه منتشر نشده، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
  12. ناظمی، امین (1384)، بررسی ارتباط بین کیفیت سود و بازده سهام با تأکید بر نقش ارقام تعهدی بر بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه دکتری دانشگاه تهران
  13. – نادری نورعینی، محمد مهدی (1385)، نقش کیفیت سود در پیش بینی سودهای آتی پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی
  14. Adams, B., Carow, K.A., Perry, T., 2009. Earnings management and initial public offerings: the case of the depository industry. Journal of Banking and Finance 33, 2363–2372.
  15. Aghion, P., Bloom, N., Blundell, R., Griffith, R., Howitt, P., 2005. Competition and innovation: an inverted-U relationship. The Quarterly Journal of Economics 120,701–728.
  16. Aghion, P., Dewatripont, M., Rey, P., 1999. Competition, financial discipline and growth. Review of Economic Studies 66, 825–852.
  17. Akdogu, E., MacKay, P., 2012. Product markets and corporate investment: theory and evidence. Journal of Banking and Finance 35, 439–453.
  18. Allen, F., Gale, D., 2000. Corporate Governance and Competition, Published in Corporate Governance: Theoretical and Empirical Perspectives, Edited by X. Cambridge University Press, Vives, pp. 23–94.
  19. Bagnoli, M., Watts, S.G., 2007. Oligopoly, Disclosure and Earnings Management. Working Paper. Purdue University.
  20. Balakrishnan, K., Cohen, D., 2011. Product Market Competition, Financial Accounting Misreporting and Corporate Governance: Evidence from Accounting Restatements. Working Paper. New York University.
  21. Bartov, E., Gul, F., Tsui, J., 2001. Discretionary-accrual models and audit qualifications. Journal of Accounting and Economics 30, 421–452.
  22. Bebchuk, A., Cohen, A., Ferrell, A., 2004. What matters in corporate governance? Review of Financial Studies 22, 783–827.
  23. Becker, C., DeFond, M., Jiambalvo, J., Subramanyam, K., 1998.The effect of audit quality on earnings management. Contemporary Accounting Research 15,1–24.
  24. Beneish, M. D. (2001). Earnings Management: A Perspective, Indiana University Working Paper.
  25. Bergstresser, D., Philippon, T., 2006. CEO incentives and earnings management. Journal of Financial Economics 80, 511–529.
  26. Bhattacharya, U. Beneish, M., Vargus, M., 2002. Insider trading, earnings quality, and accrual mispricing. The Accounting Review 77, 755–791.
  27. Bhattacharya, U. Daouk, H. and Welker, M. (2001). The World Price of Earnings Management, Queens University, Working Paper.
  28. Bowen, R., Rajgopal, S., Venkatachalam, M., 2008. Accounting discretion, corporate governance and firm performance. Contemporary Accounting Research 25 (2), 351–405.
  29. Bugshan, turki.(2005) “corrate govermance, Earnings management, and the information content of accunting earning: theoretical model and empirical test”. March pg 1-214.
  30. Chiristis, A. and J, Zimmerman.(1994) “efficient versus opportunistic choice of accunting procedures: corporate control conests”. Accunting review. Vol 69.pg 539-566.
  31. Collingwood, H. (2001). Harvard Business Review, 79 (6), 65-74 .
  32. Collins, D., Hribar, P., 2000. Earnings-based and accrual-based market anomalies: one effect or two? Journal of Accounting and Economics 29, 101–124.
  33. Cremers, K., Nair, V., Peyer, U., 2008. Takeover defenses and competition. Journal of Empirical Legal Studies 5, 791–818.
  34. Curry, B., George, K., 1983. Industrial concentration: a survey. The Journal of Industrial Economics 31, 203–255.
  35. Cushing, S. (1988). An Explanation for Accounting Income Smoothing,  Journal of Accounting Research, 26, 127-143.
  36. Dacsher, H. and Melkon, A. (1995). Additional Evidence On Bonus Plans and Income Management, Journal of Accounting and Economics, 19, 2-28.
  37. Daouk, H. and Welker, M. (2001). The World Price of Earnings Management, Queens University, Working Paper. Collingwood, H. (2001). Harvard Business Review, 79 (6), 65-74 .
  38. Darough, M. H. Pourjalali, and Saudagaran, S. (1999).  Earnings Management In Japanese Companies, International Journal of Accounting,  33,  3, 313 – 334.
  39. Datta, S., Iskandar-Datta, M., Sharma, V., 2011. Product market pricing power, industry concentration and analysts’ earnings forecasts. Journal of Banking and Finance 35, 1352–1366.
  40. Dealbornoz G. and Alcarria J. (2003). Analysis and Diagnosis of Income Smoothing In Spain, European Accounting Review, 12 . 443-463.
  41. Deangelo, M. and Park, C. (1988). Smoothing Income In Anticipation of Future Earnings, Journal of Accounting and Economics, 23, 115-139.
  42. Dechow P. M. and Skinner D. J. (2000). Earning Management: Reconciling the Views of Accounting Academics, Practitioners, and Regulators, Accounting Horizons, 14, June. 235 –250.
  43. Dechow, P., Sloan, R., Sweeney, A., 1995. Detecting earnings management. The Accounting Review 70, 193–226.
  44. Dechow, P., Sloan, R., Sweeney, A., 1996. Causes and consequences of earnings manipulation: an analysis of firms subject to enforcement actions by the SEC. Contemporary Accounting Research 13, 1–36.
  45. Degeorge, F. Patel J. and Zeckhauser R. (1999). Earnings Management To Exceed Thresholds, Journal of Business, 72: 1-33.
  46. Demsetz, H., 1973. Industry structure, market rivalry, and public policy. Journal of Law and Economics 16, 1–10.Detecting Creative Accounting Practices, New York,
  47. Diamond, D.W., Verrecchia, R.E., 1991. Disclosure, liquidity, and the cost of capital. Journal of Finance 46, 1325–1359.
  48. Domowitz, I., Hubbard, R., Petersen, B., 1986. Business cycles and the relationship between concentration and price-cost margins. RAND Journal of Economics 17, 1–17.
  49. Erickson, M., Wang, S., 1999. Earnings management by acquiring firms in stock for stock mergers. Journal of Accounting and Economics 27, 149–176.
  50. Fama, E.F., 1980. Agency problems and the theory of the firm. Journal of Political Economy 88, 288–307.
  51. Fan, J., Wong, T., 2002. Corporate ownership structure and the informativeness of accounting earnings in East Asia. Journal of Accounting and Economics 33, 401– 425.
  52. Fridson, M. and Alvarez, F. (2002). Financial Statement Analysis – A Practitioner’s Guide, 3rd Ed. University Edition, New York :
  53. Gaspar, J., Massa, M., 2006. Idiosyncratic volatility and product market competition. Journal of Business 79, 3125–3152.
  54. Gertner, R., Gibbons, R., Scharfstein, D., 1988. Simultaneous signaling to the capital and product markets. RAND Journal of Economics 19, 173–190.
  55. Getschow, G. (1986). Paper Profits. In the Accounting Sampler, 4th Ed. New York McGraw Hill.
  56. Giroud, X., Mueller, H., 2011. Corporate governance, product market competition, and equity prices. Journal of Finance 66, 563–600.
  57. Gompers, P., Ishii, J., Metrick, A., 2003. Corporate governance and equity prices. Quarterly Journal of Economics 118, 107–155.
  58. Gordon, M. J. (1964). Postulates, Principles and Research In Accounting, the Accounting Review,39 (2), 251-264.
  59. Graham, J., Harvey, C., Rajgopal, S., 2005. The economic implications of corporate financial reporting. Journal of Accounting and Economics 40, 3–73.
  60. Grullon, G., Michaely, R., 2007. Corporate Payout Policy and Product Market Competition. Working Paper. Rice University.
  61. Guadalupe, M., Pérez-González, F., 2010. Competition and Private Benefits of Control. Working Paper. INSEAD.
  62. Guan, L. Pourjalali, H. Sengupta, P. & Teruya, J. (2001). Effect of Cultural Environment and Accounting Regulation on Earning Manipulation: A Five-Asian-Pacific Country Analysis, Journal of Accounting and Economics Research, 32, 79
  63. Guidry, F., Leone, A., Rock, S., 1999. Earnings-based bonus plans and earnings management by business unit managers. Journal of Accounting and Economics 26, 113–142.
  64. Harris, M.S., 1998. The association between competition and managers’ business segment reporting decisions. Journal of Accounting Research 36, 111–128.
  65. Hart, O., 1983. The market mechanism as an incentive scheme. The Bell Journal of Economics 14, 366–382.
  66. Haushalter, D., Klasa, S., Maxwell, W.F., 2006. The influence of product market dynamics on a firm’s cash holdings and hedging behavior. Journal of Financial Economics 84, 797–825.
  67. Hayes, R., Lundholm, R., 1996. Segment reporting to the capital market in the presence of a competitor. Journal of Accounting Research 34, 261–279.
  68. Healy, P. M. and. Wahlen J. M. (1999). A Review of the Earnings Management Literature and Its Implications for Standard Setting, Accounting Horizons, 13, 365-383.
  69. Henry, E.; Gordon, E. A.; Reed, B., and Louwers, T. (6449). “The Role of Related Party Transactions in Fraudulent Financial Reporting”. Working Paper.
  70. Hermalin, B., Weisbach, M., 2012. Information disclosure and corporate governance. Journal of Finance 67, 195–233.
  71. Hoberg, G., Phillips, G.M., 2010. Real and financial industry booms and busts. Journal of Finance 65, 45–86.
  72. Holmström, B., 1982. Moral hazard in teams. Bell Journal of Economics 13, 324– 340.
  73. T. and Hope, J. (1996). Transforming the Botton Line, 2nd Ed. Boston, Harvard Business School Press.
  74. Hribar, P., Collins, D., 2002. Errors in estimating accruals: implications for empirical research. Journal of Accounting Research 40, 105–134.
  75. Hunt, A. Moyer. S.E. and Shevlin, T. (1997). Earnings Volatility, Earnings Management, and Equity Value, January, Working Paper.
  76. Jagannathan, R., Srinivasan, S., 1999. Does product market competition reduce agency costs? The North American Journal of Economics and Finance 10, 387– 399.
  77. John Wiley & Sons. Fridson, M. and Alvarez, F. (2002). Financial Statement Analysis – A Practitioner’s Guide, 3rd University Edition, New York: Gal-Or, E., 1985. Information sharing in oligopoly. Econometrica 53, 329–343.
  78. John Wiley & Sons. Schipper, K. ( 1989). Earning Management, Accounting Horizons, Dec, 91-102.
  79. Jones, J. J. (1991). Earnings Management During Import Relief Investigations. Journal of Accounting Research, 29, 193-228.
  80. Kale, J.R., Loon, Y.C., 2011. Product market power and stock market liquidity. Journal of Financial Markets 14, 376–410.
  81. Karuna, C., 2007. Industry product market competition and managerial incentives. Journal of Accounting and Economics 43, 275–297.
  82. Kirschenheiter, M. and Melumad, N. D. (2002). Earnings Quality and Smoothing, Draft, June, Working Paper.
  83. Klasa, S., Maxwell, W.F., 2006. The influence of product market dynamics on a firm’s cash holdings and hedging behavior. Journal of Financial Economics 84, 797–825.
  84. Klein, A., 2002. Audit committees, board of director characteristics and earnings management. Journal of Accounting and Economics 33, 375–400.
  85. Kothari, S., Leone, A., Wasley, C., 2005. Performance matched discretionary accruals. Journal of Accounting and Economics 39, 161–197.
  86. Kothari, S., Loutskina, E., Nikolaev, V., 2006. Agency Theory of Overvalued Equity as an Explanation for the Accrual Anomaly. Working Paper. MIT Sloan School of Management.
  87. Lang, M., Lundholm, R., 1996. Corporate disclosure policy and analyst behavior. The Accounting Review 71, 467–492.
  88. Lee, C., Li, L., Heng, Y., 2006. Performance, growth and earnings management Review of Accounting Studies 11, 305–334.
  89. Lee, C., Lusk, E., Halperin, M., 2010. CFO resignations: their underlying performance and behavioural context. International Journal of Behavioral Accounting and Finance 1, 312–334.
  90. Lerner, A., 1934. The concept of monopoly and the measurement of monopoly power. Review of Economic Studies 1, 157–175.
  91. Leuz, C., Verrecchia, R., 2000. The economic consequences of increased disclosure. Journal of Accounting Research 38, 91–124.
  92. Levitt, A. (1998). the Numbers Game, Unpublished Remarks. Available At Http://Www. See. Gov / News/ Speeches / Spch220. Txt.
  93. Lindenberg, E., Ross, S., 1981. Tobin’s q ratio and industrial organization. Journal of Business 54, 1–32.
  94. Maksimovic, M., Pichler, P., 2001. Technological innovation and initial public offerings. Review of Financial Studies 14, 459–494.
  95. Mc Graw – Hill Higher Education. Yoon, S.S. and Miller, G.A. (2002). Cash From Operations and Earnings Management In Korea, the International Journal of Accounting, 37 (4), 395-412.
  96. McGraw Hill. Gordon, M. J. (1964). Postulates, Principles and Research in Accounting, the Accounting Review, 39 (2), 251-264.
  97. Milgrom, P., Roberts, J., 1992. Economics, Organization and Management. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.
  98. Minton, B., Schrand, C., 1999. The impact of cash flow volatility on discretionary investment and the costs of debt and equity financing. Journal of Financial Economics 54, 423–460.
  99. Mulford, C.W. and Comiskey, E. E. (2002). The Financial Numbers Game – Detecting Creative Accounting Practices, New York, John Wiley & Sons.
  100. Nalebuff, B., Stiglitz, J., 1983. Prices and incentives: towards a general theory of compensation and competition. Bell Journal of Economics 14, 21–43.
  101. Narayanan, N.P., 1985. Managerial incentives for short-term results. Journal of Finance 40, 1469–1484.
  102. Parfet, U.W. (2000). Accounting Subjectivity and Earnings Management: A Preparer Perspective, Accounting Horizons, Vol 14, No. 4, 481-488.
  103. Peress, J., 2010. Product market competition, insider trading and stock market efficiency. Journal of Finance 6, 1–43
  104. Perry, S., Williams, T., 1994. Earnings management preceding management buyout offers. Journal of Accounting and Economics 18, 157–179.
  105. Peteraf, M., 1993. The cornerstones of competitive advantage: a resource-based view. Strategic Management Journal 14, 179–191.
  106. Porter, M., 1980. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. Free Press, New York.
  107. Raith, M., 2003. Competition risk and managerial incentives. American Economic Review 93, 1425–1436.
  108. Rangan, S., 1998. Earnings management and the performance of seasoned equity offerings. Journal of Financial Economics 50, 101–122.
  109. Ronen, J., Yaari, V., 2008. Earnings management, emerging insights in theory, practice, and research. Springer Series in Accounting Scholarship 3, ISBN 978-0- 387-25769-3.
  110. Rotemberg, J., Scharfstein, D., 1990. Shareholder-value maximization and productmarket competition. Review of Financial Studies 3, 367–391.
  111. Salop, S., 1979. Strategic entry deterrence. American Economic Review 69, 335–338.
  112. Scharfstein, D., 1988. The disciplinary role of takeovers. Review of Economic Studies 55, 185–199.
  113. Schipper, K. ( 1989). Earning Management, Accounting Horizons, Dec, 91-102. Schmidt, K., 1997. Managerial incentives and product market competition. Review of Economic Studies 64, 191–213.
  114. Shleifer, A., 2004. Does competition destroy ethical behavior? American Economic Review 94, 414–418.
  115. Shleifer, A., Vishny, R., 1997. A survey of corporate governance. Journal of Finance 52, 737–783.
  116. Skinner, D., Sloan, R., 2002. Earnings surprises, growth expectations, and stock returns or don’t let an earnings torpedo sink your portfolio. Review of Accounting Studies 7, 289–312.
  117. Spohr, G. (2004). Testing for Income Smoothing with Discretionary Accruals, Swedish School of Economics and Business Administration Journal, 12(6), 45-57
  118. Stivers, A.E., 2004. Unraveling of information: competition and uncertainty. BE Journal of Theoretical Economics 4, 1–30.
  119. Symeonidis, G., 2002. The Effects of Competition: Cartel Policy and the Evolution of Strategy and Structure in British Industry. The MIT Press, Cambridge, MA.
  120. Teoh, H., Welch, I., Wong, T., 1998. Earnings management and the long-run performance of initial public offerings. Journal of Finance 53, 1935–1974.
  121. Tirole, J., 1998. The Theory of Industrial Organization. ISBN:978-0-262-20071-4.
  122. Verrecchia, R., 1983. Discretionary disclosure. Journal of Accounting and Economics 5, 365–380.
  123. Verrecchia, R., Weber, J., 2006. Redacted disclosure. Journal of Accounting Research 44, 791–814.
  124. Wild, J.J. Bernstein, L.A. and Subramanyam, K. R. (2001). Financial Statement Analysis,  7th Ed. New York
  125. Yoon, S.S. and Miller, G.A. (2002). Cash From Operations and Earnings Management In Korea, the International Journal of Accounting, 37 (4), 395-412.
  126. Yu, F., 2008. Analyst coverage and earnings management. Journal of Financial Economics 88, 245–271.
  127. Yu, Q., Du, B., Sun, Q., 2006. Earnings management at rights issues thresholds: Evidence from China. Journal of Banking and Finance 30, 3453–3468.
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسی ارتباط بین قدرت بازار تولید، ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *