پرسشنامه سرمایه اجتماعی

نوع فایل
word
حجم فایل
32 کیلوبایت
تعداد صفحه
10
دسته بندی
تعداد بازدید
311 بازدید
۵,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه سرمایه اجتماعی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه سرمایه اجتماعی (2 پرسشنامه)

این پرسشنامه در قالب word و در 4 صفحه و 15 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه 

مقدمه 

در فصل حاضر به تکنیک های بکارگرفته شده برای انجام پژوهش اشاره می شود، روش شناسی پژوهش با ملاحظه نوع و روش پژوهش و ابزار اندازه گیری مورد توجه قرارگرفته ودرقسمت های بعدی به فرایند نمونه گیری و روش های تحلیل آماری با استفاده از نرم افزار SPSS 20  و LISREL 8.5  پرداخته شده است.

3-1- نوع و روش پژوهش

    منظورازروش اجرای تحقیق یا متدولوژی، مشخص کردن این است که می خواهیم تحقیق را چگونه به اجرا درآوریم.دراین قسمت موارد زیر را باید مشخص کنیم:

  • نوع تحقیق
  • جامعه آماری
  • روش جمع آوری آمارواطلاعات
  • حجم نمونه آماری
  • روش نمونه گیری
  • واحد آماری
  • ابزارگردآوری آمارواطلاعات
  • روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

3-1-2- نوع تحقیق

3-1-2-1 نوع تحقیق از نظر هدف

    معمولا تحقیق را ازنظرهدف به سه نوع: تحقیق بنیادی، تحقیق کاربردی و تحقیق توسعه ای تقسیم می کنند. که در این قسمت هرکدام به طور مختصرتوضیح داده می شود.

تحقیق بنیادی: منظور از تحقیق بنیادی یا تحقیق اساسی افزایش حوزه ی معلومات بشری است. مانند تحقیق در خصوص کشف کرات یا ستارگان، و همین طور تحقیق در مورد دانستن بیشتربدون هدف اقتصادی. این نوع تحقیق به طور معمول درعلوم پایه مانند فیزیک، شیمی و پزشکی معمول است.

تحقیق کاربردی: هدف این تحقیق به کاربردن نتایج تحقیق در حل مساله است. یعنی اگرزمانی که از انجام تحقیقی می خواهیم مساله ای را حل کرده و راه حلی برای مشکلات پیدا کنیم در این صورت نوع تحقیق ما تحقیق کاربردی است. درعلم افتصاد این نوع تحقیق بسیار رایج است.

تحقیق توسعه ای یا تحقیق و توسعه: دراین نوع تحقیق هدف عبارت است از پیدا کردن راه های جدید در زمینه ی موضوع فعالیت. اگربنگاه اقتصادی ای دایم به فکر یافتن روش های بهتر تولید، فروش و افزایش سود باشد لازم است در بنگاه خود بطور مرتب به تحقیق بپردازد. این نوع تحقیق را تحقیق توسعه ای می نامند. معمولا در هر واحد افتصادی واحدی به نام تحقیق و توسعه یا R&D   تاسیس می شود تا بنگاه با انجام تحقیقات مستمر، روش هایی را پیدا کند که قدرت رقابت بنگاه را در بازار مربوط بالا ببرد.

تحقیق توسعه ای آنقدر مهم است که در مقایسه ی جوامع مختلف یکی از شاخص های مورد مقایسه، شاخص تحقیق و توسعه است. بدین ترتیب که هزینه های تحقیق و توسعه ی هر کشور را نسبت به تولید ناخالص داخلی آن کشور به دست می آورند و آن را با دیگر جوامع مقایسه می کنند.

براساس آمار سازمان ملل، در فاصله ی 2000- 2005، کشور سوئد با اختصاص 7/3 درصد از تولید ناخالص داخلی به تحقیق و توسعه بیشترین مبلغ را اختصاص داده است. دربین کشورهای جهان معمولا کشورهای توسعه یافته سهم هزینه های تحقیق و توسعه شان بالای 5/1 درصد بوده، در حالی که سهم کشورهای توسعه نیافته عموما کمتر از 1 درصد بوده است. (UNDP 2007 , pp. 273-276)، (بهشتی، 1388، ص 46).

3-1-2-2 نوع تحقیق از نظر جمع آوری آمار و اطلاعات

تقسیم بندی تحقیق از نظر جمع آوری آمار و اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل از نظر مولفات مختلف کتب روش تحقیق متفاوت است. به نظر می رسد تقسیم بندی تحقیق از این نظر به دو نوع تحقیق توصیفی و تحقیق تحلیلی که توسط مرتضی عزتی انجام شده منطقی تر است (عزتی، پیشین، صص 131-132). در این پژوهش روش عزتی مورد استفاده قرار گرفته  است.

تحقیق توصیفی: تحقیق توصیفی به تحقیقی گفته می شود که تجزیه و تحلیل اطلاعات آن در محدوده ی آمار توصیفی انجام شود. یعنی اگر در تحقیقی برای محاسبات از شاخص های آمار توصیفی از قبیل: فراوانی،  میانگین،  میانه،  نما،  انحراف معیار،  چارک،  چندک وغیره استقاده شود این نوع تحقیق را تحقیق توصیفی گویند.

تحقیق تحلیلی : اگربرای تجزیه و تحلیل اطلاعات از ابزار آمار استنباطی استفاده کنیم این نوع تحقیق را تحقیق تحلیلی یا تبیینی می نامند. ابزارآمازاستنباطی عبارتند از: محاسبه ی فاصله ی اعتماد، آزمون فرضیه ها، محاسبات رگرسونی و غیره.

تحقیق تحلیلی عمیق تر از تحقیق توصیفی است و اگر محقق  بتواند تحقیق تحلیلی انجام دهد خیلی بهتراست.

3-2- جامعه و نمونه آماری

به لحاظ فلمرو موضوعی تحقیق، سرمایه اجتماعی در حوزه مدیریت رفتار سازمانی و فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در حوزه مدیریت استراتژیک جای دارند. فلمرو مکانی تحقیق برای سرمایه اجتماعی درون سازمانی، کلیه شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی و برای سرمایه اجتماعی برون سازمانی مشتریان این شعب می باشد. قلمرو زمانی تحقیق نیز از مهرماه 1391 لغایت  شهریور ماه 1392  می باشد.

الف- شامل کلیه کارکنان و کارشناسان و مدیران بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال 1391 می باشد که براساس آمار سال 1391 به تعدا د 610 نفر می باشد(جامعه محدود)

ب- شامل تمامی مشتریان مراجعه کننده به شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی  برای رسیدگی به کارهای مربوطه (جامعه نا محدود)

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه سرمایه اجتماعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *