پرسشنامه اثرات توسعه ورزش بر فرآیند جهانی شدن ایران از دیدگاه متخصصین

نوع فایل
word
حجم فایل
39 کیلوبایت
تعداد صفحه
10
دسته بندی
تعداد بازدید
381 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه اثرات توسعه ورزش بر فرآیند جهانی شدن ایران از دیدگاه متخصصین می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه اثرات توسعه ورزش بر فرآیند جهانی شدن ایران از دیدگاه متخصصین

این پرسشنامه در قالب word و در 10 صفحه و 79 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

-1 مقدمه

روش و شیوۀ تحقیق بخش مهم و کلیدی هر تحقیق محسوب می‌شود. استفاده از روش تحقیق علمی و مناسب و ابزار دقیق اندازه‌گیری و همچنین روش‌های آماری مناسب برای توصیف و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در این بخش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این بخش ابتدا روش تحقیق و سپس جامعه و نمونه آماری، متغیرهای تحقیق، ابزار اندازه‌گیری، روش‌های گردآوری داده‌ها و روش‌های آماری توضیح داده شده است.

3-2 روش و طرح تحقیق

روش اين تحقيق از نوع توصيفي- تحليلي بوده و به شکل ميداني انجام شده است. در اين تحقيق محققین با استفاده از ابزار تحقیق که به شکل پرسشنامه طراحی شده بود، به بررسی نظرات متخصصین و کارشناسان در مدیریت­ورزش در امر جهانی‌شدن و ورزش در رابطه با اثرات توسعه ورزش بر فرآيند جهانی‌شدن ايران پرداختند. در مجموع این تحقیق در دو بخش اصلی زیر صورت پذیرفت:

3-2-1 مطالعات کتاب‌خانه‌ای

در این مرحله در اجرای این پژوهش برای جمع‌آوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری، پیشینه تحقیق، شناخت متغیرهای اصلی تحقیق جهت طراحی و ساخت پرسشنامه طرح تحقیق، اسناد و مدارک مرتبط با موضوع تحقیق در قالب کتب، مقالات و پژوهش‌های انجام شده به‌طور کل مورد بررسی قرار گرفتند.

3-2-2 مطالعات میدانی

در بخش دوم تحقیق که به‌صورت میدانی و پیمایشی انجام شد پرسشنامه طرح تحقیق به‌صورت حضوری در بین نمونه‌های آماری تحقیق در دانشگاه‌های مربوطه توزیع و جمع‌آوری گردید.

3-3 جامعه و نمونه آماری

جامعه آماري اين تحقيق را تمامی دانشجویان دکتری و اساتید مدیریت ورزش دارای مدرک دکتری دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل می‌دادند. افراد نمونه‌های آماری این تحقیق به‌صورت کل­شمار و هدفمند از این جامعه انتخاب شدند لذا با مراجعه به نمونه­های تحقیق از آنان درخواست گردید در صورت داشتن دانش، شناخت و تجربه کافی از حوزه جهانی‌شدن و تمایل به پاسخ­گویی به پرسشنامه طرح تحقیق، به آن پاسخ دهند. در نهایت. پس‌ازاین که پرسشنامه‌ها بین افراد جامعه پخش و جمع‌آوری شد پرسشنامه­هایی که مخدوش و یا اطلاعات دریافتی‌شان ناقص بود کنار گذاشته شد. تعداد افرادی که به‌صورت صحیح و مناسب به پرسشنامه‌ها پاسخ داده بودند، به‌عنوان نمونه پژوهش حاضر در نظر گرفته شدند که این تعداد برابر با 120 نفر بودند.

3-4 متغیرهای تحقیق

متغیرهای مورد بررسی در این تحقیق به شرح زیر هستند:

نخست؛ متغیرهایی که در ارتباط با ویژگی‌های فردی پاسخ‌دهندگان بودند که شامل: سن (سال)، جنس (مرد و زن)، میزان تحصیلات (دانشجوی دکتری و دکتری)، شغل، سابقه کار و میزان مطالعه اطلاعات و دانش نسبت به جهانی‌شدن (خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد) می‌باشد؛ که از طریق پاسخ به سؤالات بخش اول پرسشنامه اندازه‌گیری شدند.

 دوم؛ متغیرهای اصلی این پژوهش که به‌صورت زیر می‌باشد:

  • متغیرهای مربوط به دیدگاه کلی متخصصین و کارشناسان در رابطه با فرآیند جهانی‌شدن کشور که با سؤالات 8 تا 16 پرسشنامه تحقیق اندازه‌گیری شدند.
  • متغیرهای مربوط به اثرات توسعه ورزش بر بعد اقتصادی جهانی‌شدن کشور که با سؤالات 17 تا 28 پرسشنامه تحقیق اندازه‌گیری شدند.
  • متغیرهای مربوط به اثرات توسعه ورزش بر بعد اجتماعی جهانی‌شدن کشور که با سؤالات 29 تا 39 پرسشنامه تحقیق اندازه‌گیری شدند.
  • متغیرهای مربوط به اثرات توسعه ورزش بر بعد سیاسی جهانی‌شدن کشور که با سؤالات 40 تا 51 پرسشنامه تحقیق اندازه‌گیری شدند.
  • متغیرهای مربوط به اثرات توسعه ورزش بر بعد فرهنگی جهانی‌شدن کشور که با سؤالات 52 تا 63 پرسشنامه تحقیق اندازه‌گیری شدند.
  • متغیرهای مربوط به دیدگاه کلی متخصصین و کارشناسان در خصوص اثرات جهانی‌شدن توسعه ورزش کشور که با سؤالات 64 تا 78 پرسشنامه تحقیق اندازه‌گیری شدند.
  • متغیر مربوط به سه رشته ورزشی که پتانسیل بیشتری در توسعه روند جهانی‌شدن کشور دارا هستند، با سؤال 79 پرسشنامه تحقیق اندازه‌گیری شد.

3-5 ابزار جمع‌آوری داده‌ها

 در تحقيق حاضر با توجه به ماهیت تحلیلی آن، از پرسشنامه به‌عنوان ابزار تحقیق استفاده شد. با توجه به عدم دستيابي محقق به ابزار استانداردي که با اهداف تحقيق سازگاری داشته باشد. پس از آن که منابع موجود مورد مطالعه قرار گرفت، اقدام به طراحي و ساخت پرسشنامه محقق ساخته شد. پرسشنامه اولیه و مقدماتی پس از طراحی برای تعیین روایی به 14 نفر از اساتید و کارشناسان مدیریت ورزشی آشنا با حوزه جهانی‌شدن، توزیع و از آنان درخواست شد تا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موارد زیر اعلام نمایند:

  1. هماهنگی و مطابقت گویه­ها با اهداف و متغیرهای اصلی تحقیق
  2. محتوای علمی گویه­ها
  3. انطباق سؤال­ها با گزینه‌ها
  4. انشای گویه­ها
  5. حذف و یا اضافه کردن گویه­ها
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه اثرات توسعه ورزش بر فرآیند جهانی شدن ایران از دیدگاه متخصصین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *