پرسشنامه گرایش به حمل سلاح غیر مجاز

نوع فایل
word
حجم فایل
35 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
دسته بندی
تعداد بازدید
228 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه گرایش به حمل سلاح غیر مجاز می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه گرایش به حمل سلاح غیر مجاز

این پرسشنامه در قالب word و در 7 صفحه و 40 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

1-1. مقدمه :

تحقیق فرآیند است  علمی به منظور کشف مجهولات و یافتن پاسخی برای مسئله و یا مسائل مورد نظر و از جمله ویژگی های مهم آن این است که بتوان نتیجه حاصله را به سایر اعضاء جامعه آماری تعمیم داد به همین دلیل تحقیقات باید از بنا واصول علمی مناسب برخوردار باشد ازجمله ساختن ابزار سنجش دقیق ، پایایی و روایی پرسشنامه ، جمع بندی وتجزیه وتحلیل داده ها و… که می تواننند عوامل مناسبی در جهت تعمیم نتیجه به کل جامعه مورد بررسی باشند در این بخش از تحقیق ضمن دقت در انجام صحیح عوامل فوق به بررسی روش اجرایی تحقیق پرداخته خواهد شد در ضمن قبل از ورود به این فصل اشاره کوتاهی به تعاریف روش شناسی ومتدولوژی می شود .دستیابی به هدف علمی در سایه ی روش شناسی صحیح میسر می باشد دکارت در کتاب خود تحت عنوان (گفتار در روش ) روش را راهی می داند که برای رسیدن به حقیقت در علوم باید پیمود (ساروخانی ،1378 ،ص 240 )

متدولوژی و روش انجام ، یکی از ارکان مهم هر فعالیت پژوهشی محسوب میگردد اگر یک تحقیق را به یک ساختمتن مسکونی تشبیه نماییم ، روش شناسی در واقع طرح اولیه ونقشه یک ساختمتن است که بنا ء باید بر اساس آن ساخته شود  و درواقع هر کس آن را مشاهده نماید انتظار می رود که شکل ساختمان را در ذهن خود تداعی نماید . به تعبیر علمی روش تحقیق نشانگر فرآیند نظام مندی است که برای پاسخ یک پرسش ویا راه حل یک مسئله اجراء ودر مراحل مختلف  تحقیق را مشخص می سازد (ساروخانی ،1378 ،ص 245)

نوع وروش تحقیق :

تحقیقات علمی بر اساس دو مبناء یعنی هدف و ماهیت و روش تقسیم بندی می شوند.(حافظ نیا،1381،ص50) این پژوهش از نظر نوع و هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی – پیمایشی است. چارچوب نظری این پژوهش بر اساس دیدگاه های مقام معظم رهبری در مورد امنیت عمومی می باشد.

تحقیق کاربردی، روشی است که برای حل مسئله ای اجتماعی انجام می گیرد و رابطه ا ی منطقی بین کار، پژوهش و جامعه پدید آمده، در نتیجه محقق در اندیشه کاربرد دستاوردها نیز قرار می گیرد. تحقیقات کاربردی با استفاده از زمینه و بستر شناختی و معلوماتی که از طریق تحقیقات بنیادی فراهم شده است.برای رفع نیازمندیهای بشر و بهبود و بهینه سازی ابزارها، اشیاء و الگو، در جهت توسعه رفاه و آسایش و ارتقای سطح زندگی انسان مورد استفاده قرار می گیرند. (حافظ نیا،1381، ص51)

تحقیقات توصیفی :

در تحقیقات توصیفی محقق به دنبال چگونه بودن موضوع است و می خواهد بداند پدیده ، متغیر، شی یا مطلب چگونه است . به عبارت دیگر این تحقیق وضع موجود را بررسی می کند و به توصیف منظم و نظام دار وضعیت فعلی آن می پردازد و ویژگیها و صفات آن را مطالعه و در صورت لزوم ارتباط بین متغیرها را بررسی می کند .

– تحقیقات توصیفی هم جنبه کاربردی دارد و هم جنبه مبنایی :

در بعد کاربردی از نتایج این تحقیقات و سیاست گذاریها و همچنین برنامه ریزیها استفاده می شود .

در بعد بنیادی به کشف حقایق و واقعیتهای جهان خلقت می انجامد .

در تحقیقات توصیفی محقق می تواند به ارزیابی شرایط کار ،موقعیت پدیده، روشهای کار، عقایدو اطلاعات جمعیت شناسانه بپردازد و در صورت لزوم روابط بین متغیرهای مورد مطالعه را بررسی و شناسایی کند.

 از ویژگیهای تحقیق توصیفی این است که محقق دخالتی در موقعیت، وضعیت و نقش متغیرها ندارد و آنها را دستکاری یا کنترل نمی کند و صرفاً انچه را وجود دارد مطالعه کرده ، به توصیف و تشریح آن می پردازد (همان، ص 61-58)

در این پژوهش روش تحقیق از منظرهدف، کاربردی واز نظر ماهیت وروش تحقیق  توصیفی-پیمایشی  می باشدبدین معنا که از روش توصیفی برای فصول اول و دوم پایان نامه و از روش پیمایشی (پرسشنامه)  برای یافتن و سنجش پاره ای از شاخص ها به نظرات تعدادی از  شهروندان خرم آباد در محلاتی که بیشترین تاثیر پذیری را ازناحیه جرائم باسلاح داشته اند مراجعه شده است.

1-2. جامعه و نمونه آماری

جامعه آماری عبارت است از تعدادی از عناصر مطلوب مورد نظر که حداقل دارای یک صفت مشخصه باشد. صفت مشخصه، صفتی است که بین همه عناصر جامعه آماری مشترک بوده و متمایز کننده جامعه آماری از سایر جوامع باشد جامعه مجموعه اعضاء حقیقی یا فرضی است که نتایج پژوهش به آن انتقال داده می شود چرا که امکان پژوهش درباره کلیه اعضاء جامعه وجود ندارد.( دلاور،1384،ص89) بطور کلی از نظر تحلیل آماری، حتی اگر داده ها از طریق شمارش کامل گردآوری شده باشند می توانیم افراد مورد مشاهده را بعنوان نمونه ای از جامعه منظور نمائیم و آزمونهای مختلف را بکار بریم و این حالت در مواردی رخ می دهد که تعداد افراد جامعه مورد مطالعه چندان زیاد نبوده و نمونه گیری ضرورت نداشته باشد.(سرمد و دیگران،1376ص179-178)

در این پژوهش جامعه آماری شهروندان خرم آبادی وتعیین  مناطقی از شهرستان که بیشترین اقدامات  مجرمانه توسط سلاح (مثل تیر اندازی ها و…) در آنها رخ داده و موجبات نگرانی را در آن­ها ایجاد نموده­است و همچنین انتخاب نمونه ازمیان جمعیت آن مناطق باحجم نمونه204 نفر که بااستفاده از فرمول کوکران استخراج گردیده می باشد

1-3. روش نمونه گیری

در این پژوهش برای نمونه گیری از روش احتمالی طبقه بندی شده

1-4. روش  و ابزارهای گرد آوری اطلاعات

روش کتابخانه ای

برای تدوین ادبیات موضوع و مباحث نظری تحقیق، جمع آوری اطلاعات بصورت کتابخانه ای بوده که با مطالعه متون، پایان نامه ها، مقالات، کتب ،اینترنت و منابع با استفاده از روش فیش برداری جمع آوری شد.

طراحی و توزیع پرسشنامه:

پرسشنامه حاوی تعدادی سوال درباره متغیرهای مورد سنجش از جامعه مورد مطالعه است. این سوالات با استفاده از تکنیکهای خاص و نیز مقایسه ها به گونه ای ساخته می شود که بتوان اطلاعات مورد نظر را از جامعه یا نمونه مورد مطالعه گردآوری کرد. این سوالها که هریک درباره یکی از ابعاد و یا متغیرهای موضوع مورد مطالعه است باید به گونه ای طراحی وساخته شود که آنچه را بعنوان پاسخ از پاسخگو یا عضو جامعه و نمونه طلب می نماید مشخص سازد. اگر محقق در طرح سوالات پرسشنامه بر این اصل تکیه داشته باشد، یقینا پرسشنامه از روایی برخوردارخواهد شد واز درج سوالات برارتباط یا سوالات اضافی که جز اتلاف وقت و امکانات و آشفتگی درکارتحقیق نتیجه ای ندارد، خودداری خواهد گردید.   ( حافظ نیا، 1382ص180)

در این تحقیق پرسشنامه بسته یا منظم ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات بوده که  بشرح ذیل طراحی و سازماندهی گردید.

در ابتدا پرسشنامه توضیح کافی و رسا در خصوص عنوان و هدف تحقیق بیان شده است سپس مشخصات فردی پاسخگویان بدون ذکر نام با توجه به تعریفی که از جامعه آماری بعمل آمده مورد سوال قرار گرفته اند. در ادامه پیرامون هریک ار متغیرهای تحقیق تعدادی سوال که سنجش آنها را امکانپذیر نماید طرح گردید.

مجموعه سوالات پرسشنامه 40. سوال می باشد.

نکات ذیل به منظور افزایش اعتبار پرسشنامه مدنظر قرار گرفته اند:

– ذکر مقدمه رسا و واضح که هدف بررسی در آن روشن است.

– عدم طرح سوالات طولانی و وقت گیر.

– عدم طرح سوالات که پاسخهای ابهام آمیز دارد.

در طراحی پرسشنامه، سوالات به منظور سنجش میزان تأثیر متغییر مستقل ( سلاح غیر مجاز ) بر امنیت عمومی شهروندان خرم آبادی طراحی گردیده  و پاسخ­ها با استناد از طیف لیکرت با پنج گزینه (خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم) سازماندهی می گردند.

نکته:(طیف لیکرت برای سنجش عقیده، باورداشت، ارزشها و نگرش افراد در مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بکار می رود که معیار اساسی برای ساختن آن ایده آلها و امور مطلوب می باشد  ( ساده ، 1375 ،ص 116).

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه گرایش به حمل سلاح غیر مجاز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *