پرسشنامه سرمايه‌ي اجتماعي

نوع فایل
word
حجم فایل
18 کیلوبایت
تعداد صفحه
3
دسته بندی
تعداد بازدید
159 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه سرمايه‌ي اجتماعي می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه سرمايه‌ي اجتماعي

این پرسشنامه در قالب word و در 3 صفحه و 28 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مقدمه

برخي را عقيده بر آن است که علم همان روش است. در هر حال مي­توان به خوبي پذيرفت هيچ علمي فاقد روش نيست و دستاوردهاي هر تحقيق، به همان نسبت حائز ارزشند که با روش­هاي درست اخذ شده باشد. دکارت در اثرش گفتار در روش، روش را راهي مي­داند که براي دستيابي به حقيقت در علوم بايد پيمود. در عرف دانش، روش را مجموعه­ي شيوه­ها و تدابيري دانسته­اند که براي شناخت حقيقت و برکناري از لغزش به کار مي­رود. دستيابي به هدف‌هاي علم يا شناخت علمي ميسر نخواهد بود، مگر زماني که روش­شناسي درست صورت بگيرد. به عبارت ديگر بايد توجه داشت که اعتبار دستاوردهاي تحقيق به شدت تحت تأثير روشي است که براي تحقيق خود برگزيده است(خاکي، 1378، 155). در اين فصل ابتدا در خصوص روش تحقيق توضيح داده مي­شود، سپس جامعه­ي آماري مشخص مي­گردد، و بعد از آن ابزار گردآوري داده­ها بيان مي­شود و در انتها به تجزيه و تحليل داده­هاي تحقيق و بررسي نتايج پرداخته مي­شود.

3-2- روش تحقيق

از نظر ماهيت: تحقيق حاضر از لحاظ ماهيت مسئله و هدف تحقيق کاربردي محسوب مي­شود زيرا تحقيق کاربردي تحقيقي است که نه در جهت ارضاي کنجکاوي­هاي ژرف پژوهشگر، بلکه حل مسئله­اي فردي، گروهي، اجتماعي انجام مي­پذيرد. در اين تحقيق با توجه به نتيجه­گيري­ها، رابطه بين کار تحقيق و جامعه به وجود مي آيد و به همان ترتيب و در همان زمان که محقق به پژوهش مي­پردازد در انديشه­ي کاربرد دستاورد نيز است(ساروخاني، 1381، 73).

از نظر گردآوري داده­ها: يکي از انواع روش­هاي پژوهش توصيفي پژوهش همبستگي است. مساله پژوهش موقعي از نوع همبستگي است كه پژوهشگر با استفاده از يك گروه آزمودني دستكم درباره دو متغير، بدون آنكه هيچ يك از آن­ها دستكاري يا كنترل شود، اطلاعاتي بدست آورد. اين گونه مطالعات را مي­توان براي بررسي اين مطلب بكار برد كه آيا متغيرهاي مورد مطالعه با يكديگر ارتباط دارد؟ و درصورتي كه رابطه كشف شود؛ آيا ارتباط مثبت يا منفي است؟ و شدت و قدرت آن، چه­اندازه است؟ مطالعه همبستگي مي تواند ذاتا توصيفي يا استنباطي باشد و هريك از مشخصه­هاي آماري حاصل از آن­ها(كه ممكن است بر حسب نوع متغير هاي مورد مطالعه، نوعي ضريب همبستگي يا درجه هم­خواني باشد) شاخصي عددي بدست مي­دهد كه نشان دهنده قدرت ارتباط بين متغيرهاي اندازه­گيري شده در مجموع­هاي معيني از داده­هاست(هومن، 1383، 252). اين تحقيق، تحقيق توصيفي از نوع همبستگي است.

3-3- جامعه آماري

در تحقيق حاضر جامعه­ي آماري مورد بررسي کارکنان شهرداري منطقه 20 تهران مي­باشند که به صورت کارمند رسمي، کارگر رسمي، پرسنل طرف قرارداد با موسسه خدمات اداري شهر و هم­چنين پرسنل طرف قرارداد با شرکت هاديان شهر مي­باشد که تعداد آن­ها برابر با 780 نفر مي‌باشد

3-4- نمونه و روش تعيين حجم نمونه

نمونه، معمولاً گروهي از افراد جامعه است که معرف آن جامعه بوده و کم و بيش ويژگي‌هاي افراد جامعه را داراست. از راه مشاهده و تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط به نمونه، مي­توان بر اساس اصول و قواعد معيني مشخصات جامعه را استنباط کرد (پاشا شرفي وشريفي، 1387، 62). روش نمونه­گيري مورد استفاده در اين تحقيق روش نمونه گيري تصادفي ساده مي‌باشد.

3-5- حجم نمونه

حجم نمونه در اين تحقيق بر اساس جدول کرجسي و مورگان تعداد 260 نفر به دست آمد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه سرمايه‌ي اجتماعي”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *