با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری اثر تمرینات یوگا و ثبات مرکزی بر تعادل» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
فهرست محتوا
فصل دوم: زیربنای نظری و پیشینه تحقیق
1.2. زیربنای نظری. 11
2.2. پيشينه تحقيق. 31
منابع. 69
تماشاچی[1]
جمعيت تماشاچي، حضاری، كه در مباحث اجتماعي ورزش به آنها(Audienc) اطلاق
میشود، يكي از پايههای ورزش رقابتي معاصر به شمار ميآيند. رهبران ورزش نشان دادهاند كه تماشاگران تأثير مهمي بر عملكرد عمومي ورزش دارند، چه در زمينهها تمرين ورزشي و چه در رقابت واقعي و يا حتي در دروس تربيت بدني. لارسون[2] متعقد است كه تماشاچيان جزء مكمل طبيعت اصلي ورزش هستند؛ زيرا محيط يا جو اجتماعي مستقيم و زندهای برای فرد بازيكن فراهم ميآورند. كراتي[3] تأكيد ميكند كه ورزشكار با نبود تماشاگران نميتواند در رقابت باز خوبي ارائه دهد. و يادآور ميشود كه امروزه حضور تماشاچيان و تأثيرات آنها، برای همگان آشكار شده است. زيرا حتي اجرا انفرادی، مثلاً در حالت تمرين، قضيه به گونه ا است كه چشمهايي ناظر آن هستند، خواه تماشاگر مرئي باشد يا نامرئي. از اين بالاترین، اجرا كننده (بازيكن)، خود، نيز نميتواند خيال خويش را از توده تماشاگر دور كند؛ چرا كه اين امر، به لحاظ رواني و اجتماعي، در ذهن او نهفته است (شيخي، ۱۳81).
انواع تماشاگران
با بررسي نوع تماشاگران، و يا به معنای دقيقتر، حضار، ميتوان گفت كه ما سه نوع جمعیت حاضر داريم:
تماشاچيان: اينها تماشاگراني هستند كه خصلت بي طرفي نسبي بر آنان غالب است؛ يعني بر ايشان هيچ اهميتي ندارد كه كدام يك از دو تيم برنده يا بازنده باشد.
تشويقگران يا هواداران: واژه fan به معنا مشوق است و منحصر شده كلمه Fanatic يعني متعصب است. اين گروه، تماشاگران تشويق كنندها هستند كه نسبت به يك تيم يا باشگاه خاص تعصب ميورزند. اينان پويايي بيشتر از تماشاچي عاد بروز ميدهند.
همكنشان: مقصود از همكنشان كساني هستند كه در بازی يا رقابت مشاركت دارند، خواه افراد هم تيم باشند يا رقيب. اينان در عملكرد يا بازی ورزشي نقش فعال و مؤثر غير قابل انكار دارند (شيخي، ۱۳۸1)
در سرتا سر جهان میلیونها نفر زمان، انرژی و پول خود را برای واژه ورزش هزینه میکنند. برای برخی از این افراد تماشای یک رویداد ورزشی نیازمند تلاش است، مانند زمانی که باید مسافتی را تا محل برگزاری مسابقه طی کرده (گاهی مسافتهای طولانی)، بخش زیادی از درآمد خود را صرف اقامت، تهیه بلیط، غذا، و هزینه پارکینگ کنند تا اشتیاقشان به ورزش را صرف کنند. هنگامی که از افراد خواسته میشود که تماشاچیان ورزش بسکتبال را تعریف میکنند ممکن است تعاریف مختلفی از آن ارائه دهند. برخیها ممکن است تماشاچیان را به عنوان افرادی شاد و از لحاظ روانی با ثبات که در ورزشی که برای ساختار جامعه امروزی اهمیت دارد شرکت میکنند، تعریف کنند. برخی دیگر ممکن است تصور منفی از آنها داشته باشند و آنها را به عنوان افرادی دائم المست و تنبل با مشکلات روانی و با رفتاری مبتذل و مخرب اجتماع بشناسند. بنابراین در حالی که برخیها تماشاچی ورزشی را دارای مزیتهای مثبتی هم برای خود فرد و هم اجتماع میدانند، دیگران آن را دارای تأثیرات منفی فراوانی میدانند (ون و همکاران[4]، 2001).
هال[5] تماشاچیان ورزشي را آن دسته از افرادی میداند كه علاقه مند به تماشای رويدادهای ورزشي از قبيل مسابقات المپيك، جام جهاني و ساير مسابقات هستند (معصومی، 1387). در دانش نامه ویکی پدیا[6] تماشاچی[7] به عنوان مشاهده کننده یک رویداد یا فردی که چیزی را مینگرد یا نگاه میکند، تعریف شده است؛ و آنرا مترادف تماشاگر و مشاهده کننده[8] میداند.
ون[9] (1995) بین طرفداران و تماشاچیان ورزشی تمایز قائل شد، به عقیده او طرفداران[10] ورزشی افرادی هستند که به یک ورزش، تیم و یا ورزشکار علاقه دارند و آن را دنبال میکنند. تماشاچیان ورزشی[11] آنهایی هستند که عملاً یک رویداد ورزشی را به طور مستقیم یا از طریق رسانهها (رادیو، تلویزیون، و اینترنت) تماشا میکنند. متأسفانه طرفداران ورزشی و تماشاچیان ورزشی حتی توسط برخی از نویسندگان ورزشی نیز به جای یکدیگر به کار برده میشوند. این دو واژه نباید به جای هم به کار برده شوند زیرا برخی از طرفداران ورزشی به ندرت یک رویداد ورزشی را از نزدیک تماشا میکنند در حالی که برخی تماشاچیان علاقهای به این ندارند که با تیم یا بازیکن خاصی شناخته شوند. همچنین فردی که بخاطر همراهی دوستان به تماشای مسابقه خاصی آمده و هیچ علاقهای به خود مسابقه ندارد را نمیتوان طرفدار به حساب آورد، هر چند که این فرد را میتوان در گروه تماشاچیان قرار داد. ون و همکاران (2001) برای تمایز قایل شدن بین طرفداران ورزشی و تماشاچیان ورزشی، طرفداران ورزشی را برای توصیف افرادی با علاقه پایدار در یک ورزش به کار میبرند در حالی که تماشاچیان ورزشی را برای توضیح افرادی که عملاً شاهد یک رویداد هستند به کار میبرند. به طور حتم اکثریت افرادی که به تماشای یک مسابقه یا رویداد میروند، طرفدار آن ورزش، یا یکی از تیمها یا بازیکنان درگیر در آن مسابقه هستند در حالی که اکثر طرفداران به ندرت به تماشای یک رویداد ورزشی میپردازند (ون و همکاران، 2001).
فهرست منابع
آقاپور، سید مهدی. (1380). پژوهش تحلیلی در جامعه شناسی ورزش، تهران؛ سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران.
اژدری، محمد و همکاران(1390 )، تاثیر عامل اولویتهای تماشاگران بر جذب آنان به مسابقات لیگ برتر، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی
الهی، علی رضا (1387)، موانع و راهکارهای توسعه اقتصادی صنعت فوتبال ایران، رساله دکتری، دانشگاه تهران.
الهی، علیرضا. (1383). بررسی عملکرد سازمان لیگ حرفه ایی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با سازمان لیگ ژاپن. کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.
بختياري، محمد، (1389)، بررسي ميزانرضايتمندي تماشاچيان ليگ برتر فوتبال از ارائه خدمات گوناگون، پايان نامه كارشناسي ارشد تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشگاه تهران.
بـرنيکرهوف، روبرت؛ درسلر، دنيس، (1377)، اندازه گيري بهرهوري: راهنمايي براي مديران و متخصصان، ترجمه دکتر محمود عبدالله زاده، انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگي.
پارسائيان، علی (۱۳۷۹)، مبانی رفتار سازمانی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
پاركز، ژانتبي؛ بيورليآر، كيزنگز؛ كواتر، منجروم، (1382)، مديريت معاصر در ورزش، ترجمه محمداحساني، دانشگاه تربيتمدرس، دفتر نشر آثار علمي.
تجاری، فرشاد؛ ترك فر، احمد (1390). تاثیر دوستان، موقعیت اجتماعی و خانواده بر انگیزش جذب تماشاگران، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهشهاي مديريت ورزشي و علوم حركتي. سال اول، شماره 2
جليليان، غلامرضا. (1383). توصيف وضعيت باشگاههاي حرفه اي ايران و مقايسه آن با چند كشور منتخب، رساله دكتري، دانشگاه تربيت معلم
حميدي، مهرزاد، (1382)، ارتباط بين ساختار سازماني، اثربخشي و تعهد سازماني در حوزههاي ستادي سازمانهاي ورزشي كشور؛ پايان نامه دكتري تخصصي، دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران.
دهقان قهفرخی، امین و همکاران (1389)، بررسی انگیزههای حضور هوادارن بازیهای تیم ملی فوتبال ایران، مدیریت ورزشی شماره6، ص ص 168-153.
رمضاني، نسرين، (1383)، بررسي عوامل موثر بر رضايتمندي مشتريان باشگاههاي بدنسازي خصوصي بانوان شهر تهران، پايان نامه كارشناسي ارشد تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشگاه تهران.
روستا، احمد؛ ونوس، داور؛ و ابراهيمي، عبدالمجيد، (1375)، مديريت بازايابي، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.
ريحاني، محمدرضا، (1380)، عوامل مؤثر برجذب مشتري در بانك توسعه صادرات ايران با استفاده از بازاريابي خدمت از ديدگاه مشتريان، پايانكار كارشناسان ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي.
ساعت چیان، وحید؛ الهی، علیرضا؛ و رسولی، مهدی (1391). توازن قدرت: تحلیل روند تعادل رقابتی لیگ حرفهای فوتبال ایران و لیگهای برتر اروپا با استفاده از شاخص HICB، مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 15، صص 144-129
شفيع زاده، اسرافيل، (1385)، كيفيت خدمات و رضايت مشتريان در عصر جديد جهانگردي؛ فصلنامه آموزشي و پژوهشي و اطلاع رساني مديريت كيفيت و بهره وري، شماره اول، ص، 13-20.
شكرريز، فاطمه، (1383)، بررسي تأثير عوامل زيرساختي فني و كاربردی، پاياننامه كارشناسي ارشد مهندسي صنايع ـ سيستمهاي اقتصادي و اجتماعي، دانشگاه تهران.
طیبی، بهمن، (1386)، بررسی میزان رضایتمندی کشتی گیران بزرگسال استان گلستان از باشگاههای کشتی استان گلستان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
عرب مازار، علي اکبر، (1374)، خصوصي سازي و تاثير آن بر اشتغال، مجله اقتصاد ومديريت.
غفوری، فرزاد. قاسمی حمید. خلیلی علی اصغر(1390)، اندازه گیری ملی گرایی بعنوان انگیزه هواداران تیم ملی ایران، ششمین همایش ملی تربیت بدنی.
فلاحی، احمد (1387)، مطالعه و اولویت بندی عوامل تأثیر گذار بر حضور تماشاچیان مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران با رویکرد بازاریابی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، .
فلاحي، احمد. (1388). مطالعه اولويت بندي عوامل تاثيرگذار بر حضور تماشاچيان فوتبال ليگ برتر ايران با تاكيد بر رويكرد بازاريابي، . پايان نامه كارشناسي ارشد. دانشگاه تهران
فلاحی، احمد؛ اسدی، حسن؛ خبیری، محمد (1388)، مقایسه عوامل مؤثر بر حضور تماشاچیان گاهگاهی، منظم، و متعصب در مسابقات لیگ برتر فوتبال، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 2، صص: 247-270.
قديمي، بهرام، ورزشدرشهرتهران (فرا تحليل مطالعات ورزش جوانان، بانوان و سالمندان)، اداره كل مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران: انتشارات جامعه و فرهنگ: 1390
قراخانلو، رضا؛ نيسيان، فريده (1383)، بررسي نگرش اقشار مختلف در خصوص حضور تماشاچيان زن در ميادين و رقابتهاي ورزشيمردان، پژوهش در علوم ورزشي زمستان5(17) صص33-50.
كاتلر، فيليپ، (1382)، مدیريت بازاريابي، تجزيه و تحليل، برنامه ريزي اجرا و كنترل، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آتروپات.
کاظمي، بابک؛ ابطحي، سيدحسين، (1379)، بهره وري، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني.
کامکاری، کتایون(1392)استاندارسازی خودکارآمدی تمرینی، دانشگاه آزاد واحد مرکز.
محمدي، اسماعيل، (1381)، مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع، موسسه خدمات فرهنگي رسا، تهران.
معصومی، سیاوش (1387)، بررسيانگيزههاوعواملمؤثربرحضورتماشاگراندربازیفوتبال. پایانامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
معماری، ژاله (1386)، مدل سازی و تحلیل آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور (با رویکرد تصمیم محور)، رساله دکتری، دانشگاه تهران.
مقصودي، محمدحسين، (1380)، ارتباط بين رضايت مشتري با کارايي و اثربخشيفرايندها، مجموعه مقالات چهارمين کنفرانس مديران کيفيت.
میرزاپور، علی اکبر و همکاران(1391)، بررسی عوامل موثر بر حضور و بروز پرخاشگری تماشاگران لیگ برتر، همایش بین المللی شمال
الميری، مجتبي و همکارن (1388)، بررسي عوامل مؤثربرحضورتماشاگران فوتبال درورزشگاهها، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 3
نظريان مادواني، عباس ، تندنويس، فريدون ومظفري، سيد امير احمد(1391). تاثير رفتارهاي مربي گري بر كارايي(كارآمدي) مربي گري و پويايي تيمي، دوفصلنامه پژوهش در مديريت ورزشي و رفتار حركتي، سال اول، شماره 2
نعمتی، نعمت الله و همکارن(1391)، آزمون مدل نظری عوامل موثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ایران، مطالعات مدیریت ورزشی شماره 13، بهار 91، صص 122-107
هاشمي، سید مهدی، (1386)، مقایسه رضایتمندی مشتریان استخرهای سرپوشیده دولتی وخصوصی استان مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شمال.
وثوقی، منصور، خسروی نژاد، محسن 1388، بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی رفتار هیجانی تماشاگران فوتبال، پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال سوم شماره اول، بهار88.
یارقلی، حمیدرضا، غفوری فرزاد، فراهانی، ابوالفضل(1390)، نقش تماشای مسابقات ورزشی روی فعالیت بدنی تماشاگران و ارتباط آن با امکانات و تجهیزان ورزشی، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی.
يحيايي ايله اي، احمد، (1384)، اصول مشتري مداري، انتشارات معتمد.
Abel, Correia, and Sandra, Esteves (2007). An exploratory study of spectators’ motivation in football. Sport Management and Marketing, Vol. 2, 5/6
Alan, Tapp (2000). From carefree casuals to professional wanderers: segmentation possibility for football supporters. European Journal of Marketing, 35,1248-1269.
Alen, Derk R. , (2004). Customer Satisfaction Research Management A Comprehensive Guide to Integrating Customer loyalty and satisfaction Matrices in the management of complex organization. American Society for Quality , USA , (ASQ).
Alonso, A. D. , &Oshea, M. (2013). Fans’ perceptions of club season membership: implications for sport organisations’ revenuemanagement, international journal revenue management, Vol. 7, No. 1, pp. 1-17.
AminuddinYusof, Lee Hooi See, (2008). Spectator Perceptions of Physical Facility and Team Quality: AStudy of a Malaysian Super League Soccer Match. Research Journal of Internatıonal Studıes, Issue 8, 132-140
AminuddinYusof, Lee Hooi See, (2008). Spectator Perceptions of Physical Facility and Team Quality: AStudy of a Malaysian Super League Soccer Match. Research Journal of Internatıonal Studıes, Issue 8, 132-140
Anderson, Craig, A. Carnagey, and Nicholas, L. (2009). Causal effects of violent sports video game on aggression: Is it competitiveness or violent content? Journal of Experimental Social Psychology, Volume 45, Issue 4, pages 731-739.
Athanasopoulou ,Pinelopi. (et al). 2012 Investigating the Importance of Sports Facilities & Staff for Football Fans African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure Vol. 2 (1) – (2012) ISSN: 2223-814X
Bandura, A. , 1991. Jourden, Forest J Self-regulatory mechanisms governing the impact of social comparison on complex decision making. , Journal of Personality and Social Psychology, 60(6): 941-95
Barthelme Juan. J. (2009). The Relationship between Aggression and the Big Five Personality Factors in Predicting Academic Success Journal of Human Behavior in the Social Environment. Volume 19. Issue 2. Pages 159 – 170.
Bernthal, M. J. & Graham, P. J. (1999). The effect of sport setting on fan Attendance motivation: The case of minor league vs. collegiate Baseball. Journal of Sport Behavior, 26(3), 223 – 238.
Brokaw, A. , Stone, G. W. , & Jones, M. A. (2006). A model of the factors contributing to fan support at small-college athletic events, The sport journal, Vol. 9, No. 4, pp. unpaginated.
Caro, L. M. , & Garcia, J. A. M. (2009). Consumer satisfaction with a periodic reoccurring sport event and the moderating effect of motivations. Sport Marketing Quarterly, 16(2), 70-81.
Chakravarthi, Narasimhan; Gupta, Mahendra; Foster; George, RakeshNiraj, (2003). Understanding customer level profitability Implications of satisfaction programs.
Chien, C. J. , & Ross, S. D. (2013). Identifying important spectator motives for game attendance in Taiwanese professional baseball industry, contemporary management research, Vol. 9, No. 2, 137-154.
Conn, D. (1997). The Football business. Edinburgh, Scotland: Mainstream
Davies, L. , Ramchemdani, G. , & Coleman, R. (2010). Measuring attendance: issues and implications forestimating the impact of free-to-view sports events, sport marketing, vol. 12, pp. 1-25.
Deloitee and Touche (1999). Annual Review of Football Finance. Deloite and Touche, London.
DeSchriver, T. D. & Jensen P. E. (2002). Determinants of spectator attendance at NCAA Division II football contests. Journal of Sport Management, 16, 311 – 330.
Dietz-Uhler, Beth, End, Christian, Harrick, Elizabeth A. ,acquemotte,Lindy J (2000). ”Sex Differences in Sport Fan Behavior andReasons for Being a Sport Fan”. Journal of Sport Behavior, Vol. 23
Dossantos, A. (2012). An Attendance Behavior Model At Sports Events: Comparison and Constrast of Two Models, Sport management review, Vol. 20, pp. 21-44.
Drakou, Amalia, Christos Kambitsis, YronniCharachousiu, Georges Tzetzis, (2006). and Exploring Life Satisfaction of sport Coaches in Greece, European Sport Management Quarterly.
Elmir, (2008). Factors affecting the presence of spectators in football stadiums. Sport Management Journal. 3: 61-73.
Fazio, Powell, & Williams, (1989). The Role of Attitude Accessibility in the Attitude-to-Behavior Process. Journal of Consumer Research, Vol, 16, Pp, 280-289
Filo, K. , Beaton, A. , & Pritchard, M. (2009). Measuring the Motives of Sport Event Attendance: Bridging the Academic-Practitioner Divide to Understanding Behavior, Sport marketing quarterly, Vol. 18, pp. 126-138.
Fink, J. S. , Trail, G. T. , &Andersion, D. F. (2002). Environmental factors associated with spectator attendance and sport consumption behavior: gender and team differences, Sport marketing quarterly, Vol. 11, No. 1, pp. 8-19.
Flynn, Jacqueline, (1997). The odyssey of a Customer Inquiry, Journal of Management Review (MRV), Vol 86, P. 62.
Frost, L. , Lightbody, m. &Halabi, A. (2013). Expanding social inclusion in community sports organizations: evidence fromrural Australian Football clubs , sport management , vol. 12, pp. 1-25
Funk, D. , Kevin, B. , &Pritchard, M (2009). Measuring the motives of sport event attendance: bridging the academic-practitioner divide to understanding behavior, sport marketing quarterly, vol. 20, pp. 1-9.
Galen, T. , &Yu Kyoum, K. (2009). Factors Influencing Spectator Sports Consumption: NCAA Women’s College Basketball, International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, Vol. 13, No. 1.
Gantz, W. , &Wenner, L. A. (1995). Fanship and the television sports viewing experiences. Sociology of Sport Journal, 12, 263-275.
Gholami, Sajad and Heydarinejad ,Sedighe. (2012). Identification of factors of aggression incidence among football spectators in Khuzestan Studies in Physical Culture and Tourism Vol. 19, No. 1, 2012, 37-41
Giltay, E. J. , 2006. Optimisimself efficacy and information processing of threat and well being related stimulti, 23: 285-294
Glamser, F. D. (1990). Contest location, player misconduct, and race: a case from English soccer, journal of sport behavior, Vol. 13, No. 1, pp. 41-49.
Gua, L. , &James , J. (2013. ). A Ten-Value-Type Framework Associated With Spectator Sports, sage, vol. 8, pp. 1-9(38).
Ha, J. , Ha, H. , & Han, K. (2013). Online Sport Consumption Motives: Why Does an Ethnic Minority Group Consume Sports in a Native and Host Country through the Internet?,Sport Management, Recreation & Tourism, VOL. 11, PP. 63-89.
Hall, J. , Omahony, B. , &Vieceli, J. (2010). An empirical model of attendance factors at major sporting events, international journal of hospitality management, Vol. 29, Iss. 2, pp. 328-334.
Hallowell R. , (1996). The relationship of customer satisfaction, customer loyalty and profitability: an empirical study, International Journal of Service Industry Management, Vol. 7, No. 4, pp. 27-42
Hansen, H. Gauthier, R,(1989). Factors affecting attendance at professional sport events ,sport management, vol. 3, pp. 15-32.
Hill, B. , & Green B. (2012). Repeat participation as a function of program attractiveness, socializing opportunities, loyalty and the sportscape across three sport facility contexts, sport management, vol. 15, pp. 485-499.
Hong, J. B. , McDonald, M. A. , Yoon, C. S. , & Fujimoto, J. (2005). Motivation for Japanese baseball fan’s interest in Major League Baseball. International Journal of
Hsieh, L. W. , Wang, C. H. , &Yoder, T. W. (2011). Factors associated with professional baseball consumption: a cross-cultural comparison study, International journal of business and information, Vol. 6, number 2, pp. 135-159.
Izzo, G. M. , Munteanu, C. , Langford, B. E. , Ceobanu, C. , Dumitru, I. , &Nichifor, F. (2011). Sport fans’ motivations: an investigation of Romanian soccerspectators Journal of international business and cultural studies, pp. 1-13.
Jalali ,Omid and et al. (2012). A Survey on Violence in Soccer Spectators of Tehran City and the Ways Decreasing it , Intl. j. Basic. Sci. Appl. Res. Vol. , 1(1), 22-25, 2012
Jamal A. , Naser, K. (2002). Customer satisfaction and retail banking: an assessment of some of the key antecedents of customer satisfaction in retail banking”, European Journal of Marketing, Vol. 20/4, pp. 146-160
James, J. D. and Ross, S. D. (2004). Comparing sport consumer motivations across multiple sports’. Sport Marketing Quarterly, Vol. 13, pp. 17–25.
Janet Hoek, Philip Gendall, Don Esslemont, (1996). market segmentation, Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science, 2/1, pp 25-34
Javanmardi, Ehsanand Noghondarian, Kazem. ( 2011). A Study of Factors Affecting the Demand for Watching Football in Stadius SMIJ – VOL. 7, Number 2, 2011
Jeffry, D. James, Stephan, D. Ross, (2004). comparing sport consumer motivations Across multiple sports, Sport Marketing Quarterly, 13 , 17-25
Jones, J. C. H. , D. G. Ferguson and K. G. Stewart, (1993). “Blood Sports and Cherry Pie, American Journal of Economics and Sociology, Volume 52, Issue 1, Pp: 63-78.
Jung-uk Won, and Kaoru Kitamura, (2006). Motivational Factors Affecting Sports Consumption Behavior of K-league and J-league Spectators, International Journal of Sport and Health Science Vol. 4, 233-251.
Junk-uk won, and kaorukitamura,(2006). Motivation factors affecting sport consumption behavior of k-league spectator. International journal of sport and health science, vol. 4. pp: 233-251
Kim, C. , & Kim, S. (1998). Segmentation of sport center members in Seoul based on attitudes toward service quality. Journal of Sport Management, Vol. 12(4), pp. 273-287.
Kim, D. , & Kim, S. Y. (1995). QUESC: An instrument for assessing the service quality ofsport centers in Korea. Journal of Sport Management, 9, 208-220.
Kim, J. W. , James, J. D. , & Kim, Y. (2013). A model of the relationship among sport consumer motives, spectator commitment, and behavioral intentions, Sport management review, Vol. 16, Iss. 2, pp. 173-185.
Kim, S. , Greenwell, C. , Andrew, D. P. S. , Lee, J. , & Mahoney, D. F. (2009). An analysis of spectator motives in an individual combat sport: A study of mixed martial arts fans. Sport Marketing Quarterly, 17, 109-119.
Kim, Y. , & Trail, G. (2010). Constraints and motivators: A new model to Explane sport consumer behavior, Journal of sport management, Vol. 24, pp. 190-210.
Kotler, Philip, Gary, Armstrong, (1991). Principles of Marketing (5rded) New JERSEY Englewood Cliffs, panics Hall International Inc
Lee, Minyong, (2007). AAHPERD National Convention and ExpositionConvention Center: Exhibit Hall Poster Area I. University of Connecticut,Storrs, CT
Lim, H. T. & Kim, C. J. (2009). Effects of decision making factors of professional sports spectators on their repurchase intention. The Journal of Physical Education, 43 (6), 779-787.
Madrigal, R. (1999). Measuring the multidimensional nature or sporting event consumption. Manuscript submitted for publication.
Maehr, M. L. and Braskamp, L. A. (1986). The Motivation Factor: A Theory of Personal Investment. Lexington, MA: Lexington Books.
Mahony, D. F. , & Howard, D. R. (1998). The impact of attitudes on the behavioral intentions of. Sport spectators. International Sports Journal, 2 (2), pp, 96-110.
Mahony, D. F. , Funk, D. C. , Nakazawa, M. , James, J. D. , &Gladen, J. M. (2002). Motivational factors influencing the behavior of j-league spectators. Sport Management Reviw, 5, 1-24
Mcdonald, M. A. , Milne, G. R. , & Hong, J. (2002). Motivational factors for evaluationing sport spectator and participant markets, Sport marketing quarterly, Vol. 11, No. 2, pp. 100-113.
Mehus, I. , &Osbom, G. ( 2010). Consuming football: the Norwegian experience, the English impact, and the possibilities of interdisciplinary research, Scandinavian sport studies forum, Vol. 1, pp. 89-113.
Melnick, M. J. (1993). Searching for sociability in the stands: A Theory of the sports Spectatory. Sociology of Sport Journal,7(1),44-60
Mofoka, M. A. (2012). The role of servicescapes in spectators’ attendance at selected soccer stadia, Faculty of management science, Theses and dissertations (marketing & sport management.
Montgomery, S. , & Robinson, R. (2010. ). Empirical Evidence of the Effects of Marriage on Male and Female Attendance at Sports and Arts, social science quarterly, vol 91, pp. 99-116.
Mullin B. J, Hardy S & Sutton W. A. (2007). Sport marketing. Third edition, Human kinetics Publishers: USA.
Neale, Larry, Funk, Daniel, (2006). Investigating motivation, attitudinal loyalty and attendance behaviour with fans of Australian Football. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 307, 317, N, 7.
Pan, D. W. , Gabert, T. E. , mcgaugh, E. C. , &Branvold, S. E. (1997). Factors and aifferential demographic effects on purchases of seasion tickets for intercollegiate basketball games. Journal of Sport Behavior. 20, 447-464.
Pawlowski, T. , & Andersons, C. (2012). Stadium attendance in German professional football – the (un)importance of uncertainty of outcome reconsidered, Applied Economics Letters, Vol. 19. Iss. 16, pp. 1553-1556.
Pease, D. G. , & Zhang, J. J. (2009). Socio-motivational factors affecting spectator attendance at professional basketball games. International Journal of Sport Management, 2, 31-59.
Richard, Giulianotti (2002). Supporters, Followers, Fans, and Flaneurs: A Taxonomy of Spectator Identities in Football. Journal of Sport & Social Issues, 26, 24 -46.
Rodney J. Paul, Kristin K. Paul,MichaelToma, and Andrew Brennan, (2007). Attendance in the NY-Penn Baseball League: Effects of Performance, Demographics, and Promotions. New York Economic Review, vol38, 72-85
Salazar, J. P. , Barth, S. , Brookover, B. , & Calvert, C. ( 2011). Examining travel motibations of visitors attending a professional golf tournament, International chrie conference-refereed track, pp. 1-15.
Sherry, E. , Karg, A. , &Omay, F. (2011). Social capital and sport events: Spectator attitudinal change and the Homeless World Cup, sport in society: cultures, commerce, media, politics, Vol. 14, Iss. 1, pp. 111-125.
Simon M, Jonathan p. (2007). The effect of rugby match outcome on spectator aggression and intention to drinkalcohol, criminal behaviour and mental health Journal of sport sciences: 118-127.
Sleight, P. (1993). Targeting Customers. NTC Books, London.
Sport Management and Marketing, 1 (1/2), 141-154.
Stanton, W. J. , Etzwl, M. J. , & Walker. B. J. , (1991). Fundamentals of marketing. Ninth edition, Mcggrew-Hill, USA
Stewart, R. & Smith, A. (1997). Sport watching in Australia: a theoretical & empirical overview, SMAANZ, annual conference processdings. Auckland, pp1-32.
Stoldt, G. C. , Dittmore, S. W. &Branvold, S. E (2006). Sport Public Relations, Human Kinetics.
Stone, G. W. , Cort, K. T. , &NKonge, J. (2012). An exploratory model of the antecedent factors contributing to fan support/attendance at HBCU basketball games, Atlantic marketing journal, Vol. 1, Iss. 1. pp. 14-30.
Swanson, S. , Gwinner, K. , Larson, B. , &Janda, S. (2009). Motivations of college student game attendance and word-of-mouth behavior: The impact of gender differences. Sport Marketing Quarterly, 12, 151-162.
Tapp A. , and Clowes, J. (1999). the role of database marketing in football clubs: a case study of Coventry City FC. Journal of Database Marketing, Vol. 6No. 4.
Terry Macpherson, Ron Garland & Kay Haughey, (2000). Attracting fan to the game. Visionary Marketing for the 21st Century: Facing the Challenge 745-749
Theodorakis, N. , Dimmock, J. , &Wann, D. (2010). Psychometric Evaluation of the Team Identification Scale among Greek Sport Fans: A Cross-validation Approach, European Sport Management Quarterly, vol. 10, pp. 2-16
Trail, G. T. , James, J. D. (2001). The Motivation Scale for Sport Consumption: Assessment of the Scale’s Psychometric Properties, Sport Behavior Publisher, vol. 24, pp. 1-16
Trail, G. T. ,Fink, L. S. , and Anderson, D. F. (2002). Environmental Factors Associated With Spectator Attendance and Sport Consumption Behavior: Gender and Team Differences. Sport Marketing Quarterly, Vol. 11, No. 1, pp 8-19
Turner, B. S. (1999). The possibility of primitiveness: Towards a sociology of bodymarks in cool societies. Body & Society, 5(2-3), 39-50.
Wakefield, K. L. , & Sloan, H. J. ( 1995). The effects of team loyalty and selected stadium factors on spectator attendance, Journal of sport management, Vol. 9 No. 2, PP. 153-172.
Wakefield. K. L. , & Sloane, H. J. (1995). The effect of team loyalty and selected stadium factors on spectators attendance. Journal of Sport Management, 9 (2), 153-172.
Wakefield. K. L. , Blodgett, J. G. , & Sloane, H. J. (1996). Measurement and management or the sportscape. Journal of Sport Management, 10, 15-31.
Wann, D. , Bavens, C. , & Driver, A. (2004). Likelihood of attending a sporting event as a function of ticket scarcity and team identification, Sport marketing quarterly, Vol. 13 No. 4, pp. 209-215.
Wann, D. L. (1995). Preliminary Validation of The Sport FanMotivation Scale. Journal of Sport & Social Issues, Vol. 19, No. 4, 377-396.
Wann, D. L. , & Ensor C. L. (1999). Further validation of the economic subscale of sport Fan Motivation scale. Perceptual & motor skills, 88, 659-670.
Wann, D. L. , &Branscombe, N. R. (1993). Sports fans: Measuring degree of identification with their team. International Journal of Sport Psychology, 24, 1-17.
Wann, D. L. , Branscomb, N. R. (1990). Die-hard and fair-weather fans: Effects of identification on birging and corfing tendencies. Journal of Sport & Social Issues, 14, 103-117.
Wann, Melnick, Russell,& Pease, (2001). Sport Fans. Routledge. London
Wiid, J. , & Cant, M. (2013). Aervice quality and satisfaction: perspective of male spectators on university sporting grounds, Theclute institute international academic conference, pp. 29-40.
Williamson, D. , Zahg, J, & Pease, D. J. (2001. ). Dimensions of Spectator Identification Associated with Women’s Professional Basketball Game Attendance, Nova publishers.
Woo B. , Trail, G. T. , Kwon, H. H. , Anderson, D. (2009). Testing models of motives and point of attachment among spectators in college football. Journals of Sport Marketing Quarterly. 12 (4), 145-161.
Woobae, S. (2003). Attitudes, interests and sport spectator profiling: variables affecting game attendance in a NHL franchise, university of britishcolubia.
Yi-Chin, Liu, (2008). An Analysis Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Loyalty of Commercial Swim Clubs in Taiwan, A Dissertation Project Submitted to the Faculty of the United States Sports Academy in Partial Fulfillment of the Requirements for the degree of Doctor of Sports Management, pp 65-91.
Yoder, L. (2007). Factors contributing to sepctators perceptions of a college football stadium during its first year, research paper approval ,vol. 13, pp. 23-40.
Yoshida, M. , & James, J. (2011). Service quality at sport events: is aesthetic quality a missing dimension?, sport management review, Vol. 14, Iss. 1, pp. 13-24
Yousof Al-Thibiti, (2004). A Scale Development For Sport Fan Motivation. Department of Sport Management, Recreation Management, and Physical Education, PHD Dissertation, Florida state university
Zhang, J. J. , Pease, D. G. , Hui, S. C. , & Michaud, T. J. (1995). Variables affecting the spectator decision to attend NBA games. Sports Marketing Quarterly, 4, 29-39.
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.