مبانی نظری و پیشینه پژوهشی اعمال اصل ممنوعيت توسل

نوع فایل
word
حجم فایل
162 کیلوبایت
تعداد صفحه
170
تعداد بازدید
329 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری اعمال اصل ممنوعيت توسل» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

مقدمه

1- بيان مسئله

کنجکاوی بشر برای دستیابی به دنیای ناشناخته اطراف خود باعث شد تا بتواند به فضا و فضای ماورای جو دسترسی پیدا کند. امروزه ، بشر توانسته است به اقمار و سیارههای مختلف مسافرت بکند. هر کدام از این دنیای جدید دارای مزیت های خاص خود برای بشر می باشد. بطور مسلم، مزیت های فضا بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه فضا به عنوان مجرایی برای ارتباطات جهانی ، انتقال داده، فعالیت های نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. حتی رفاه اقتصادی و امروزی بسیاری از ملتها تا حد زیادی به فضا وابسته شده است. بنابراین خود این مقوله نیازمند تدوین یک نظام حقوقی می باشد. در این راستا کشورها و سازمان های بین المللی ( عمدتا سازمان ملل متحد ) در تشکیل و تدوین این نظام تلاش های مهمی را انجام داده اند به گونه ای که امروزه می توان از حقوق بین الملل فضا سخن به میان آورد. در این میان یکی از مسایلی که از ابتدا مطرح شده است بحث استفاده مسالمت آمیز از فضا و فضای ماورای جو بوده است بدون تردید هر چند، اهداف و انگیزه های علمی به طور مسلم بخش مهمی از بهره برداری از فضا می باشند. اما این اهداف و انگیزه های نظامی بودند که سبب توسعه فناوری لازم برای ایجاد دسترسی به فضا شدند. در حالی که سران کشورها از کاربرئهای مسالمت آمیز فضای ماورای جو  حمایت کرده اند و دولت ها هم از استقرار و هم از استفاده از تسلیحات فضایی اجتناب کرده اند.

اعضای جامعه بین المللی به ویژه قدرت های فضایی، حضور فضایی بهتر در این زمینه را در فضا حفظ کرده اند. امروزه کاربران نظامی فضا محدود به قدرت هایی فضایی نمی شوند. پیشرفت در فناوری قابلیت دسترسی بیشتر به خذدمات پرتاب فضا را در دسترس بسیاری از کشورها قرار داده است. حتی کشور هایی که فاقد فناوری و منابع برای دسترسی به فضا  بودند خودشان با اتکای بر فناوری فضایی، خرید از دیگران و … قادر به حمایت از فعالیت های نظامی خود  در این عرصه هستند. بحث در مورد اهداف مسالمت آمیز که در اوایل عصر فضا شروع شد و تا امروز ادامه دارد منصرف از فصد اولیه تدوین کنندگان معاهده فضا ماورای جو ، مسبوق بر رویه کشورها بوده است.

یکی از اصول مهم حقوق بین الملل، که شکل قاعده آمره پیدا کرده است، قاعده ممنوعیت توسل به زور می باشد. بر اساس این قاعده کشورها از توسل به زور در روابط خود ممنوع هستند. یکی از خاستگاه های تجاری روابط میان کشور ها ، می تواند فضای ماورای جو باشد امروزه عمدتا مساله تسلیحاتی کردن و استفاده از زور در فضا و فضای ماورای جو مطرح است بنابراین این سوال قابل طرح است که آیا در فضای ماورای جو با توجه به تحولات اخیر در این عرصه این قاعده ( ممنوعیت توسل به زور و تهدید ) قابلیت اعمال دارد یا نه ؟ آیا زور می تواند به طور قانونی در فضای ماورای جو استفاده شود؟

در این تحقیق بناست به بررسی چارچوب فعلی حقوقی ناظر بر فضای ماورای جو و این مساله که آیا  این چارچوب از تسلیحاتی کردن فضا و ممنوعیت استفاده از زور در فضا حمایت  می کند یا نه، خواهد پرداخت. به طور مسلم شناخت فضا و فضای ماورای جو در این راستا حایز اهمیت است. در این نوشتار رژیم حقوق بین المللی ناظر بر فضای ماورای جو و اصل اهداف مسالمت آمیز  و همچنین اختیارات حقوقی توسل به زور به موجب حقوق بین الملل و این که چگونه در فضای ماورای جو اعمال می شود ، نیز بررسی می شودو به طور مختصر به محدویت های کنترل تسلیحات در فضای ماورای جو پرداخته خواهد شد.

2- اهميت و ضرورت انجام پژوهش

یکی از اصول مهم حقوق بین الملل که شکل قاعده امره پیدا کرده است، قاعده ممنوعیت توسل به زور می باشد. بر اساس این قاعده کشور ها از توسل به  زور در روابط خودشان ممنوع هستند یکی از خواستگاه های تجلی روابط میان کشورها می تواند فضای ماورای جو باشد در نتیجه این مسئله  مهم مطرح می شود  که آیا این قاعده در فضای ماورای جو نیز حاکم است یا خیر و در صورت قابلیت اجرایی آیا با استثناتی همراه هست . اهمیت این موضوع  از این جهت است که بررسی  نظام حقوقی حاکم بر فضای ماورای جو در عرصه فضای ماورای جو نیز همانند عرصه زمین این قاعده آمره قابلیت اجرایی دارد و همچنین با استثنائاتی همچون دفاع مشروع و اقدامات دست جمعی شورای امنیت در چهار چوب نظام حقوقی حاکم بر این عرصه مواجه می باشد.

3- اهداف اساسي از انجام پژوهش:

الف- شناخت ماهیت قاعده ممنوعیت توسل به زور

ب- بررسی امکان  اجرای قاعده ممنوعیت توسل به زور در فضای ماورای جو

4- اهداف فرعی از انجام پژوهش:

الف- شناخت اصول حقوقی حاکم بر فضای ماورای جو

ب- تبیین شرایط قاعده ممنوعیت توسل به زور

5- سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته:

در مورد قلمرو فضا  و همچنین  در خصوص قاعده ممنوعیت توسل به زور  به صورت منفک و تنها تحقیقاتی صورت گرفته است  که تنها بخشهایی از موضوع را  به طور مستقل مورد بررسی قرار داده اند  برخی از پژوهش که به ممنوعیت توسل به زور  پرداخته شده نتایج علمی ارزشمندی بدست آمده است  که نتایج حاصل از آنها به اختصار و به صورت جزئی بخش هایی از موضوع مورد نظر این تحقیق را پوشش می دهد ولی همچنان که از نتایج حاصله متبادر به ذهن می شود موضوع این نوشتار تا آنجا که نگارنده تحقیق کرده است به طور اخص مورد توجه و بررسی هیچ منبع مستقلی قرار نگرفته است

6- سوالات تحقيق:‌

الف- آیا قاعده ممنوعیت  توسل به زور یا تهدید به آن در فضای ماورای جو قابل اعمال است؟

ب- در صورت قابلیت اعمال این قاعده در فضای ماورای جو، آیا این قاعده با استثنائی روبرو می باشد؟

7- فرضیات  تحقیق:

الف-قاعده ممنوعیت توسل به زور یا تهدید به آن در فضای ماورای جو قابل اعمال است

ب-اجرای قاعده ی ممنوعیت توسل به زور یا تهدید به آن در فضای ماورای جو با استثنائاتی روبرو می باشد

8- متغيرهاي پژوهش :

در این پژوهش متغیر به این قرار است که سعی می شود تا قوانین و اسناد بین المللی و تعهدات و کنوانسیون های مرتبط با اعمال اصل ممنوعیت توسلبه زور  در فضای ماورای جو مورد بررسی قرار گیرد

9- نوآوري پژوهش:

اگرچه در خصوص ممنوعیت توسل به زور پژوهش هاي نسبتا متعددي انجام شده، اما درخصوص اعمال این اصل در  قلمرو فضا و ماورای جو  تاکنون منبع مستقلی یافت نشده و از  این حیث این تحقیق دارای جنبه نوآوری است و می تواند فتج بابی باشد برای محققان در آینده که نواقص این تحقیق را مرتفع کنند.

10- روش انجام پژوهش :

در اين پژوهش سعي بر آن است تا با روش تحقيق بصورت توصيفي – تحليلي به بيان مطالب پرداخته شود و با استفاده از روش کتابخانه اي، مطالب مورد نياز جمع آوري شود و در راستاي بررسي موضوع پژوهش از نظرات حقوقدانان، کتب حقوقي، منابع اينترنتي و نظرات علماي حقوق بين الملل و کنوانسيون هاي مرتبط بين المللي نيز در اين خصوص استفاده شود.

9- قلمرو پژوهش (زمان، مکان، موضوع):

قلمرو پژوهش بدین گونه است که تلاش می شود تا با توجه و بررسی قوانین و کنوانسیون ها و حتی رویه های موجود در این خصوص به اهداف موضوع مورد نظر دست یافت که این امر ممکن است از  از زمان شروع بهره برداری بشر از قلمرو فضا و ماورای جو  تا به امروز را در برگیرد.

10- ابزار گردآوري اطلاعات:

ابزار گردآوري اطلاعات بصورت کتابخانه اي و استفاده از سايت هاي معتبر حقوقي و مجلات علمي پژوهشي و علمي ترويجي مراکز تحقيقاتي کشور است.

 

فهرست منابع

-منابع فارسی

الف- کتب

  1. امین زاده ، الهام ، حقوق بین الملل فضا : معاهده فضای ماورای جو ، انتشارات دانشگاه تهران ، 1391
  2. حیدریان ، محمود ، حقوق فضا ، مجله حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، اسفند 74 13
  3. حیدریان ، محمود ؛ اصول اساسی حقوق فضا , مجله حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، بهار 1379
  4. خسروی ، علی اکبر ، حقوق بین الملل دفاع مشروع ، تهران ، موسسه فرهنگی آفرینه ، 1383
  5. خسروی ، مجید ، هوا و فضا از دیدگاه حقوقی ، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، 1381
  6. خسروی، مجید ، اقتدار و دیپلماسی در حقوق بین الملل ، نشر اگه ، 1389
  7. زمانی ، سید قاسم ، جایگاه اصل آزادی پخش مستقیم برنامه های ماهواره ای در حقوق بین الملل عرفی ، چالش فرهنگی و حقوقی ، انتشارات سروش ، تهران ، 1381
  8. صفوی، سیدحسن، حقوق بین الملل هوایی و فضایی، جلد سوم ( تهران، سازمان هواپیمایی کشوری، چاپخانه اقبال توانا، 1374
  9. صلح چی و هیبت الله نژندی منش، اسناد بین المللی حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، تهران، نشر جنگل، چاپ دوم، 1390.
  10. صلح چی، محمدعلی و هیبت الله نژندی منش، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی، تهران، نشر میزان، چاپ دوم، 1390.
  11. ضیایی بیگدلی ، محمدرضا، حقوق معاهدات بین المللی ،تهران، گنج دانش، چاپ سوم، 1385.
  12. ضیایی بیگدلی، محمدرضا، حقوق بین الملل عمومی ،  تهران، گنج دانش، چاپ 24، 1388
  13. ضیایی بیگدلی، محمدرضا، حقوق جنگ ، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ دوم، 1380
  14. ضیایی بیگدلی، محمدرضا و همکاران، آراء و نظریات مشورتی دیوان بین المللی دادگستری، جلد اول ( تهران، انتشارات دانشگاه علامه، چاپ اول، 1387.
  15. قاضی، ابوالفضل ، حقوق اساسی و نهادهای سیاسی، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ هشتم ، 1388
  16. کاستلز ، مانوئل ، عصر اطلاعات ، ظهور جامعه شبکه ای ، جلد 1 ، ترجمه علیقلیان ، احمد و دیگران ، طرح نو ، تهران 1385
  17. کاسسه ، آنتونیو ، نقش زور در روابط بین الملل ، ترجمه مرتضی کلانتریان ، انتشارات اگه ، چاپ اول، 1390
  18. کاسسه، آنتونیو، حقوق بین الملل عمومی در جهان نامتحد، ترجمه مرتضی کلانتریان ، تهران، دفتر حقوقی بین المللی، زمستان 1378.
  19. کلود آلب کلیار، نهادهای روابط بین الملل، ترجمه و تحقیق از هدایت الله فلسفی ، تهران، نشر نو، 1384.
  20. گروه مطالعات حقوقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، حقوق بین الملل و پخش مستقیم برنامه های ماهواره ای، جلد اول ، تهران، انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، انتشارات سروش، گروه مطالعات حقوقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، 1380.
  21. گروه مطالعات حقوقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، حقوق بین الملل و پخش مستقیم برنامه ها ماهواره ای، جلد اول ( تهران، انتشارات سروش، گروه مطالعات حقوقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، 1380 ).
  22. مدنی، سید جلال الدین، حقوق بین الملل عمومی و اصول روابط بین الدول ( تهران، انتشارات پایدار، چاپ دوم، 1377 ).
  23. مدنی،سید جلال الدین، خلع سلاح و سازمان ملل متحد، تهران، چاپ خواندنی ها، 1352.
  24. مقتدر، هوشنگ، حقوق بین الملل عمومی ، تهران، وزارت امور خارجه، 1374.
  25. موسی زاده، رضا ، مبانی حقوق بین الملل ،  نشر میزان ، چاپ سوم ، 1388
  26. موسی زاده، رضا، بایسته های حقوق بین الملل عمومی ، تهران، میزان، 1386.
  27. میرعباسی، سیدباقر، حقوق بین الملل عمومی، جلد دوم، تهران، میزان، چاپ سوم، 1387.
  28. نژندی منش، هیبت الله ، بابایی ، یوسف ، مجموعه اسناد حقوق بین الملل فضایی، تهران، انتشارات خرسندی، 1390.
  29. نژندی منش، هیبت الله و زهرا الیاسی، حقوق بین الملل عمومی معاصر، جلد اول ، تهران، انتشارات خرسندی، تهران، چ اول، 1390.
  30. نواده توپچی ، حسین ، حقوق بین الملل فضا ، انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، 1378
  31. نواده توپچی، حسین، حقوق بین الملل فضا، تهران، سازمان عقیدتی سیاسی، جلد اول، 1378.

ب- مقالات و جزوات :

  1. امین زاده ، الهام ، علاقه بند حسینی ، یونس ، جایگاه مفهوم حاکمیت در حقوق بین الملل فضا ، مجله حقوق بین المللی ، شماره 50 ، تابستان 1393
  2. رضایی ، یوسف ، اصول اساسی حاکم بر حقوق فضا ، مجله دانشکده حقوق دانشگاه تبریز، شماره 15 ، 1392
  3. زمانی، سید قاسم، تسخیر فضا توسط ماهواره ها از دیدگاه حقوق بین الملل، مجله اداره کل حقوقی سازمان صدا و سیما، آبان 1378.
  4. ساندوز ، یوس ، حقوق بین الملل : خطرات و فرصت ها ، ترجمه حسن سواری ، مجله حقوقی ، شماره 29 ، پاییز 1382
  5. ساندوز ، یوس ، حقوق بین الملل : خطرات و فرصت ها ، ترجمه حسن سواری ، مجله حقوقی ، شماره 29 ، پاییز 1382
  6. فلسفی ، هدایت الله ، روش های شناخت حقوق بین الملل شناخت منطقی حقوق بین الملل ، مجله تحقیقات حقوقی ، بهار و تابستان 1371 ، شماره 1 ،1386
  7. فلسفی هدایت الله، « ملل متحد و آرمان بشریت » مجله تحقیقات حقوقی، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی شماره ۳۶-۳۵، سال ۱۳۸۱
  8. فلسفی، هدایت الله، « تقریرات درس تحقیق در متون و اسناد بین‌المللی: دوره دکتری حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی سال تحصیلی ۸۵-۸۴.
  9. فلسفی، هدایت الله، « حق، صلح و منزلت انسانی » مجله حقوقی دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی، شماره بیست و ششم و بیست و هفتم، ۸۱- ۱۳۸۰.
  10. قاری سید فاطمی ، سید محمد ، معاهدات حقوق بشری فضایی متفاوت ، مجله حقوقی ( نشریه دفتر خدمات حقوقی بین المللی ) ، 1389
  11. کوک دین، نگویین، « بحثی در حقوق فضا »، ترجمه محمدرضا ضیایی بیگدلی، مجله روابط بین الملل، انتشارات مرکز مطالعات مالی بین المللی دانشگاه تهران، شماره 6، سال 1355.
  12. محمودی ، سید هادی ، تاثیر فناوری های علمی بر توسعه و تحول حقوق بین الملل فضایی، فصلنامه پژوهش حقوق ، سال سیزدهم ، شماره 12 ، بهار 1390
  13. نواده توپچی ، رژیم حقوقی فضای ماورای جو ، مجله علوم سیاسی راهبرد ، شماره 46 ، بهار 1378،

 

ج-پایان نامه ها:

  1. ایمان زاده، الهام، بررسی ارزش اصل منع توسل به زور در حقوق بین الملل، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته ی حقوق بین الملل، دانشگاه شهید بهشتی، 1379.
  2. حسینی، سیدابراهیم، اصل منع توسل به زور در اسلام و حقوق بین الملل، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته حقوق بین الملل، دانشکده حقوق و علوم سراسری، دانشگاه علامه طباطبایی، 1379.
  3. خسروی، مجید، مقایسه اصول حاکم بر هوا و فضا، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته حقوق بین الملل، دانشکده حقوق، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکر، 1386.
  4. ربانی فر، شهریار، اصل منع توسل به زور و محدوده ی آن در حقوق بین الملل، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته ی حقوق بین الملل، دانشکده ی حقوق، دانشگاه شهید بهشتی، 1386.
  5. محمودی، سیدهادی، سنجش از راه دور از منظر حقوق بین الملل، رساله دکتری، رشته ی حقوق بین الملل، دانشکده حقوق و علوم سراسری، دانشگاه علامه طباطبایی، 1388.

2- انگلیسی

A- Articles

  1. Akehurst, Micheal Barton ”A modern Introduction to International law” th ed, London uniwin Hyman.2004
  2. Defence Agenyc Budjets 8 Million $ for SAT Tests, space News, (3.9December 1990), at 21.
  3. Lachs, Tachs, the International Law of Outerspace, RECUEIL DES COURS, 1, at 89.90.
  4. Jessup & H. Taubenfeld, Controls for outer space & Antarctic Analogy, 2011
  5. Tsipis, Its not necessary, 50 BULL. ATOM SCIENTISTS, May.june 1994, at 59.
  6. BBruce A. Hurwit , ” The legality of Space Militraization ” (Amesterdam : Elsevier Publications, 1986).P.17 as quoted in Patrik K.Gleeson ,”Legal Aspect of the Use of force in space ” (LL.M.thesis, McGill University, 2005)
  7. Hussein Safavi , “Legal Aspect of protection of Outer Space Environment , 1989
  8. Louis Heach, Disarmament law and International orther outer Space “(1997)xxll.1 Ann Air 8 SP.L 559. at 575 quoted in Patric K.Gleeson
  9. M .Chandrasekharan . ” The Space Trarty “(1967) 7Indian Jurdan of Int’l Law 6 lat 63 as quoted in patric k. Gleeson
  10. Philip Manin , Droit International Public , 1979 , Masson
  11. Y war Dinstein , Aggression and Sef Defence (Great Britain : Blackstone Press Ltd .1996)p82 as quoted in Partic k. Gleeson
  12. Civillan: anon military man or official; a non military person, Oxford English Dicitionary (III), at 252 ( 2nd ed. 2009 )
  13. A.Res. 1962 (XVIII) of December 2010, Declaration of Legal principles Governing the Activites of states in the Exploration and use of outer space.
  14. Lachs, preserving the space Enviroment, in MAINTAINING OUTER SPACE FOR
  15. MCDOUGAL,H. LASSWELL & I, VLASIC, Law and public Order in space, 2010
  16. SMCDougal, ”The Emerging Customary Law Apace” Northwestern University Law Review, Vol. 58, 1964
  17. Jessup & H.Taubenfeld, Controls for outer space & Antarcitic Analogy, 2011
  18. STARES, THE Militarization of space_U.S. Policy, 1945_1984, at 55, (1985).
  19. Gorove, Sovereignty and the Law of outer space Re.examined, Annuals of Air and Space Law, Vol. I, 1977
  20. Stojak Luce, “Logally Permissble Scope of currnty Military Activities in Space and Prospects for their Future control”(D.C.L.thesis, McGill University , 1986) at 186 as quoted in patric k.Gleeson

 

  1. Conferances
  2. .Conferance on Disarmament , U. N. Doc Resolution of 36/97.36/99, 1981 of 9 Dec
  3. . Conferenc on Disarmament, Renort of the. Ad Hoc Committee on the Prevention of Arms Race in Outer space, U. N. Doc. CD/ 1165 of 12 August 2010, at 5.
  4. conferennc on Disarmament, Report of the Ad Hoc Committee on the Prevention of a Arms Race in outer space, U.N.Doc/ 786, 24 August 1987, at 8.
  5. Conference on Disarmament, I.N.DOCS.CD/905,and CD/OS/WP.28 of 21 March 2009, at 15.16
  6. Conference on Disarmament, U.N.DOSE.CD/937,and CD/OS/WP.35, 21 July 2009, at 3.
  7. Conference on Disarmament peport of ad Hoc committee on provision of Arms Race in outer space.
  8. conference on Disarmament, Report of Ad Hoc committee on the prevention of an arms Race in outer space, Un. DOC. CD/1217 OF 19 Auguse 1993, at 6.
  9. Conference on Disarmament , U.N.DOE. CD/1222 of 3 sep.1993, at 34.
  10. Conference on Disarmament, Report of the ad Hoc Committee on the prevention of an Aems Rece in outer space, at 6.
  11. Conference on Disarmament, UN. DOC. CD/ PV. 605 OF March 1993, at 12.
  12. . Conference on Disarmament, UN. DOC. CD/ 1156 OF August 1993, at
  13. Conference on Disarmament, UN. DOC. CD/ PV. 659 OF & August 1993, at 5.
  14. Conference on Disarmament, Report of the Ad Hoc Committee on prevention of Arms Race in outer space, at 8.
  15. Conference on Disarmament, UN. DOC. CD/1222,at 33.
  16. . Conference on Disarmament, U.N. DOC. CD/ PV. 660 of Auguest 1993, at 6
  17. DOCUMENTS
  18. . N.DOC.A/AC. 105/C. 1/L. 146 of 22 fEBRUARY 1994.
  19. U.DOC.A/AC. 105/527 and corr. ( 1997 ).
  20. N.DOC.A/49/20, at para 68.
  21. N.DOC.A/AC. 105/573 of April 1995, at para. 9 of Annex 1.

 

  1. Reports
  2. Report of the secretary . General, high .level panel on threats, challenges and change, united Nations 2005.
  3. Report of the Committee on the peaceful uses of outer space,
  4. General Assembly Res. 47/51 of December 2010.

4- پایگاه های اینترنتی

  1. http://www.teror-victims.com/fa/index.php?Page=definition&UID=12544032014.2010
  2. http://fp.ipisjournals.ir/article_5831_0.htm2013l .2013
  3. http://law.tabrizu.ac.ir/article_1825_321.html2014
  4. http://internationallawof.blogfa.com/cat-7.aspx. 2013
  5. http://law.tabrizu.ac.ir/article_1825_321.html2007
  6. http://golmohammadi1354.blogfa.com/post/72005
  7. http://shakuri.blogfa.com/post-27.aspx2009
  8. http://www.haghgostar.ir/ShowPost.aspx?ID=8832013
  9. http://yaserziaee.blogfa.com/post-449.aspx 2011
  10. http://www.spacescience.ir/ShowPost.aspx?Post=0000138.2007

11.http://www.magiran.com/magtoc.asp?mgID=2006

12.http://www.spacescience.ir/Archive.aspx?Tag=%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%822009%20%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C.2009

13.http://www.isa.ir/ISA.UI/CommonPages/CommonMaster.php?page=NewsDetails&newsId=256 2010

14.http://www.vakil.net/index.php/maghalat/36-1389-06-07-00-05-52/233-1389-09-21-08-54-51 .2009

15.http://entesharat.atu.ac.ir/fa/contents/hoghogh/%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82.html.1999

16.http://khouzestanbar.ir/sama-portal/index.php?Quotes/ViewQuote/id/514.2010

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی اعمال اصل ممنوعيت توسل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *