مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تحلیل طرح سباح

نوع فایل
rar
حجم فایل
784 کیلوبایت
تعداد صفحه
69
تعداد بازدید
332 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری تحلیل طرح سباح » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

فصل دوم

2-1مقدمه 9

2-2برنامه ریزی 9

2-2-1انواع برنامه ریزی 10

2-3 برنامه ریزی استراتژیک 11

2-3-1تعاریف برنامه ریزی استراتژیک 11

3-3مزایای برنامه ریزی استراتژیک 13

2-4برخی از مدلهای ارائه شده برای سازمان­های ورزشی 14

2-4-1مدل اسلک 14

2-4-2مدل کمسیون ورزش استرالیا 15

2-4-3مدل اسکات چاپمن 18

2-4-4مدل اوستر 20

2-4-5مدل گود اشتاین و همکاران 20

2-4-6مدل Spp 21

2-5مفهوم مدیریت استراتژیک 21

2-6تجزیه و تحلیل عوامل محیطی 23

2-6-1مدلSWOT        . 24

2-7تاریخچه آموزش شنا: 26

2-7-1- آموزش شنا در دوران قدیم: 26

2-7-2 آموزش شنا در ایران باستان: 29

2-7-3 آموزش شنا در دوران جدید: 30

2-7-4 آموزش شنا در ایران در دوران جدید : 31

2-8 شنا و تأثیر آن بر سلامت افراد: 33

2-8-1 شنا و تأثیر آن بر سلامت جسمانی افراد: 33

2-8-2 شنا و تأثیر آن بر سلامت روانی افراد: 34

2-9 برنامه آموزش رسمی شنا در مدارس برخی کشورها: 35

2-10 روش تدریس شنا: 37

2-11آموزش از طریق بازی: 39

2-7- شنا ورزشی مناسب برای کودکان : 40

2-12 استعدادیابی در شنا: 42

2-9- افراد در شنا : 45

2-13 شنا از دیدگاه دین مبین اسلام: 46

14-2معرفی  استان اذربایجانغربی 47

2-15  ادبیات وپیشینه تحقیق : 47

2-15-1 مرور تحقیقات انجام شده داخل کشور: 47

2-15-2 مرور تحقیقات انجام شده خارج کشور: 50

2-15جمع بندی: 51

منابع وماخذ

الف: منابع فارسی 81

ب:منابع انگلیسی88

 

مقدمه

مطالب این فصل دردو قسمت ارایه می گردد . بدین صورت که قسمت آول درباره برنامه ریزی , انواع برنامه­ریزی, برنامه­ریزی استراتژیک, برخی از مدل­های ارائه شده برای سازمان­های ورزشی وهمچنین در این فصل تاریخچه آموزش شنا در ادوار تاریخ بطور اجمالی بررسی شده و سپس به مرور تاریخچه آموزش شنا در ایران باستان و ایران در دوران کنونی می­پردازیم. در ادامه به بررسی تأثیر شنا بر سلامت جسمانی و روانی افراد پرداخته و برنامه آموزش رسمی شنا در مدارس برخی کشورها را ذکر می­کنیم. روش تدریس شنا و اهمیت آموزش شنا از طریق بازی برای کودکان در ادامه می­آید و اهمیت ورزش شنا از دیدگاه دین مبین اسلام نیز آخرین مطلبی است که در این فصل به آن می­پردازیم. در بخش دوم فصل تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع پژوهش که در داخل و خارج از کشور انجام شده است را مرور می­کنیم.

2-2برنامه­ریزی

برنامه­ریزی، واژه­ای است که تعاریف بسیار گوناگونی برای آن ارائه شده است و یافتن تعریف واحدی برای آن بسیار مشکل است (محمودی و همکاران، 1387).

برنامه­ریزی یکی از مهمترین وظیفه­های مدیران است(نامغ، 1386).

برنامه­ریزی به عنوان یک عمل، اگر هدفدار نباشد، پوچ و توخالی است. اصولابرنامه­ریزی ، تلاشی برای برآورد پیشاپیش چگونگی تحقق یک هدف است(آدامز، 1373).

برنامه­ریزی یعنی از پیش تصمیم گرفتن برای اینکه چه کار، چگونه، در چه صورت و به دست چه کسی صورت پذیرد. برنامه­ریزی عبارت است از فرآیند به کارگیری آن دسته از حقایق مرتبط و مفروضات مربوط به آینده که برای رسیدن به شیوه­های دستیابی به هدف­های مشخص تعقیب می­شوند(آیت­الهی، 1377).

برنامه­ریزی یعنی نظام تصمیم­گیری برای تعیین خط مشی­ها، یعنی کوششی برای انتخاب بهترین راهکار، برنامه­ریزی یعنی اندیشیدن و تنظیم پیشاپیش امور؛ یعنی فعالیتی عمومی برای رسیدن به اهداف(محمودی و همکاران، 1387).

برنامه­ریزی عبارت است از تهیه، توزیع و تخصیص عوامل و وسایل محدود برای رسیدن به هدف­های مطلوب در حداقل زمان با حداقل هزینه­ی ممکن(آیت­الهی، 1377).برنامه­ریزی یک فرآیند خردمندانه و پلی است میان جایی که هستیم و جایی که می­خواهیم باشیم، برنامه­ریزی تصویر روشنی از هدف، ابزار مورد نیاز، نوع فعالیت و روش­های مناسب برای رسیدن به هدف است(نامغ، 1386).

2-2-1انواع برنامه­ریزی

از نظر رضائیان (1382) برنامه­ها برای مقاصد متنوعی تنظیم می­شوند و فراخور هر وضعیت به گونه­ای متناسب با آن شکل می­گیرند (رضائیان، 1382).

در یک تقسیم­بندی، انواع برنامه­ریزی به شرح زیر عنوان شده است:

الف- برنامه­ریزی راهبردی (استراتژیک)

برنامه­ریزی استراتژیک نوعی برنامه­ریزی است که از طریق دوراندیشی و در جریان فراگروهی نظام یافته انجام می­گیرد (رضائیان، 1382).

ب- برنامه­ریزی عملیاتی

شامل پیش­بینی عملیات برای نیل به اهداف معین با توجه به امکانات و محدودیت­ها و خطوط کلی ترسیم شده در برنامه­ریزی استراتژیک است (الوانی، 1390، ص66).

ج- برنامه­ریزی تخصصی

گاهی با توجه به ماهیت تخصصی برخی از وظایف مدیریت، برای اجرای آنها برنامه­ریزی می­شود که می­تواند شامل موارد زیر باشد:

  • برنامه­ریزی و کنترل تولید: این نوع برنامه­ریزی از طریق تعیین نیازها، تأمین ابزار و تسهیلات، و پرورش نیروی انسانی برای تولید محصولات و کالاها، با توجه به تقاضای موجود در بازار و نیازهای پیش­بینی نشده جامعه برنامه­ریزی می­شود.
  • برنامه­ریزی نیروی انسانی: این نوع برنامه­ریزی با تعیین تعداد افراد مورد نیاز سازمان در سال­های آینده برای انتخاب، آموزش، ترفیع و بازنشستگی، و همچنین میزان ورود و خروج نیروی انسانی به سازمان برنامه­ریزی می­شود.
  • برنامه­ریزی مالی و تنظیم بودجه: این نوع برنامه­ریزی با برآورد هزینه­ها و درآمدها و تعیین منابع مالی و برنامه­ریزی نحوه­ی مصرف منابع مالی برای نیل به اهداف سازمان تدوین می­شود (رضائیان، 1382).

در مطالعات تفصیلی توسعه مدیریت و برنامه­ریزی سند راهبرد توسعه نظام جامع تربیت بدنی و ورزش (1381) انواع برنامه­ریزی به صورت زیر عنوان شده است:

  • برنامه­ریزی راهبردی و تاکتیکی: در حالی که برنامه­ریزی راهبردی دارای ویژگی­هایی هم­چون دیرپا­تر بودن، گسترده­تر بودن دامنه تأثیر برنامه در سازمان، و غایت­گرایی است؛ برنامه­ریزی تاکتیکی در نقطه­ی مقابل سه ویژگی فوق قرار دارد.
  • برنامه­ریزی توسعه: شامل فرآیند افزایش و درخوری آمال و توانمندی­های قانونی مردم است که در سطوح توسعه­ی ملی، منطقه­ای و حتی شهری مطرح می­باشد.
  • برنامه­ریزی متمرکز و ارشادی: در این نوع برنامه­ریزی، دایره­ی شمول و لازم التباع بودن مطرح است.
  • برنامه­ریزی­های بلند­مدت، کوتاه­مدت و میان­مدت: در این نوع برنامه­ریزی­ها افق زمانی مطرح می­باشد.

5- برنامه­ریزی برحسب بازتاب به تغییر و مشارکت ذینفعان: بر این اساس، برنامه­های گذشته­گرا، حال­گرا، آینده­گرا و آینده­ساز مطرح شده­اند(سند راهبرد توسعه نظام جامع تربيت­بدني و ورزش، 1381).

هرچند، تقسیم­بندی­های دیگری نیز ممکن است در این رابطه وجود داشته باشد، لیکن، تقسیم برنامه­ریزی به دو نوع راهبردی (استراتژیک) و عملیاتی (اجرایی) از رواج بیشتری برخوردار می­باشد.

2-3) برنامه­ریزی استراتژیک

برنامه­ریزی استراتژیک بر چگونگی دستیابی به اهداف سازمانی با توجه به منابع قابل دسترس تمرکز دارد که مسئولیت آن برعهده­ی مدیریت عالی سازمان است. گام­های فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک در شکل زیر بیان شده است:

  • گام اول: مأموریت و اهداف
  • گام دوم: تجزیه و تحلیل محیط خارجی[1]
  • گام سوم: تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف درونی سازمان[2]
  • گام چهارم: تجزیه و تحلیل استراتژیک[3]
  • گام پنجم: ایجاد استراتژی[4]
  • گام ششم: اجرای استراتژی[5]
  • گام هفتم: ارزیابی نتایج[6]

با تعیین اهداف و مأموریت­های اصلی و فرعی، با استفاده از مدل SWOT تجزیه و تحلیل استراتژیک صورت می­گیرد. به گونه­ای که نقاط قوت و ضعف درونی سازمان شناسایی و تهدیدات و فرصت­های بالفعل و بالقوه محیط بیرونی سازمان مورد ارزیابی قرار می­گیرد و زمینه­ برای شکل­گیری استراتژی سازمانی فراهم می­شود. در مرحله بعدی نیز استراتژی سازمان به اجرا در آمده و نهایتا نتایج مورد ارزیابی و بازنگری قرار می­گیرند .

 

فهرست منابع

. آجودان، م: 1385، «کودکان و فعالیتهای بدنی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره ششم، 19، ص 35.

آیت­الهی، ع. (1377)، «اصول برنامه­ریزی»، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

آفرینش خاکی، الف؛ صانعی، س: (1389) ، بهداشت و ورزش. چاپ دوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 127-128

آلبرخت، جان: (1383) ، علم پیروزی. ترجمه بهزاد مهدی خبازیان. چاپ اول. فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران، تهران، صص100-107 و 242-246.

آندرا، بی؛ هانسون، ان: (1385) ، حرکت درمانی در آب. ترجمه رضا مهدوی نژاد؛ رویا بهارلویی. چاپ دوم. جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اصفهان، ص 6.

6.اعرابی، م: (1391)، دستنامه برنامه­ریزی استراتژیک. چاپ ششم. دفتر پژوهش­های فرهنگی، تهران،.

7.-الوانی , م : 1388 ,مدیریت عمومی . چاپ سی وششم . نشر نی  , تهران.

8 . ابراهیم، خ: 1382، «آمادگی جسمانی و سلامتی برای دانش­آموزان». زیور ورزش: سال چهارم، 25، ص 13.

ابراهیم، خ؛ حلاجی، م: (1389) ، آشنایی با مبانی و فرآیند استعدادیابی ورزشی. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 5 و 15 .

9.. احمدی، ح: 1380، «دنیای آینده دنیای بازی کودکان است (1)». ورزش و ارزش: 157، صص 8-9 .

10.. احمدی، ح: 1380، «دنیای آینده دنیای بازی کودکان است (2)». ورزش و ارزش: 158، صص 20-21 .

اسمعیلی، م؛ امیرتاش، ع­م؛ مشرف جوادی، ب: 1385، «مطالعه تطبیقی برنامه درس تربیت­بدنی دوره ابتدایی ایران و کشورهای منتخب جهان». حرکت: 28، صص 69-86 .

افضل­پور، م­الف؛ زرنگ، ­م؛ خوشبختی، ج: 1386، «ارزشیابی وضعیت اجرای درس تربیت­بدنی در پایه­های اول و دوم مدارس ابتدایی استان خراسان جنوبی». پژوهش در علوم ورزشی: شماره 16، صص 107-125 .

افلاطونی، ن: (1390) ، بازیهای دبستانی و ورزش. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، ص 25.

بایلی، ریچارد: 1386، «مروری بر فواید ورزش و تربیت­بدنی در مدارس». ترجمه پریسا درشگی. رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هشتم، 25، صص 46-49 .

بخردی، م: 1380، «آمادگی جسمانی عمومی و نحوه بهبود آن». ورزش و ارزش: 159، ص 47.

برقی مقدم، ج: 1377، «بررسی تأثیر ورزش در کاهش میزان افسردگی دانش­آموزان»، طرح پژوهشی اداره آموزش و پرورش .

بلیک، آی و سی: (1382) ، آموزش گام به گام شنا. ترجمه فاطمه بینش. چاپ دوم. سپهر اندیشه، قم، ص 4.

بهرامی، ف: 1390، «نقش بازی در درس تربیت­بدنی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره دوازدهم، 41، صص 39-41 .

بهشتی، الف: (1366) ، اسلام و بازی کودکان. چاپ اول. انتشارات اداره کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، تهران، صص58 و 138 .

بیابانگرد، الف: (1388) ، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. جلد اول چاپ چهارم. دوران، تهران، ص 129.

بیرامی، م: 1388، «روانشناسی بازی یا کارشناسی تربیت­بدنی». ورزش و ارزش: 166، ص 8 .

22- ﺑﺮد، ﻣﺎري ( 1370).؛.روان ﺷﻨﺎﺳﻲ و رﻓﺘﺎر ورزﺷﻲ., ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺣﺴﻦ ﻣﺮﺗﻀﻮي؛چاپ اول, ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات دﻓﺘﺮ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت. ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ.

پاشایی زاد، ح: 1385، «نگاهی اجمالی به روش دلفی». پیک نور: سال ششم، شماره دوم، صص 63-79.

تاپ، دی؛ هستی، پی؛ وندرمارس، اچ: 1386، «مدل تعلیم و تربیت ورزشی». ترجمه جواد آزمون. رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هشتم، 25، ص 34.

تسلیمی، م: 1390، «بهداشت شناگران». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره یازدهم، 38، ص 46.

تسلیمی، م: 1389، «ورزش و دانش­آموزان مبتلا به آسم و آلرژی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره یازدهم، 37، ص 61.

تقی­پور، ی: 1388، «بازی در نظر ارباب اندیشه». ورزش و ارزش: 166، ص 29 .

تندنویس، ف: (1390) ، شنـا1 . چاپ یازدهم. شرکـت چاپ و نشـر کتابهای درسـی ایران، تهران، صص 1-8.

تندنویس، ف: (1392) ، شنـا1 . چاپ داوازدهم. شرکـت چاپ و نشـر کتابهای درسـی ایران، تهران، صص 3-8.

جهان­پیما، ک: 1382، «بررسی وضعیت تربیت­بدنی در مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان مراغه از نظر تدریس اجرا و ارزشیابی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی .

31.جلالی فراهانی , م:1391 , مدیرت اماکن تاسیسات وتجهیزات ورزشی . چاپ پنجم . انتشارات دانشگاه تهران , تهران: ,ص 98.

حسین­پور، الف؛ وحدانی، م؛ کاشف، م؛ حضرتی، م: تأثیر طرح سبـاح بر یادگیری مهارتهای شنا در دانش­آموزان و بررسی موانع اجرای بهینه این طرح از دیدگاه مربیان و کارشناسان ، در (آذر 1390)، «سخنرانی ششمین همایش دانشجویان تربیت­بدنی دانشگاه تهران»، تهران.

حسینی خرم، ص؛ آبکار، ع: (1388) ، سیری در تاریخجه ورزشها. چاپ اول. دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، ابهر، صص 125-131.

خسروی­زاده، الف؛ حمیدی، ­م؛ یدالهی، ج؛ خیبری، م: 1388، «شناسایی قوت­ها ضعف­ها فرصت­ها و تهدیدهای کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و تنگناها و چالشهای فرا روی آن». مدیریت ورزشی: 1، ص 2258)

35.خسروی­زاده، ا: 1387، ” مطالعه و طراحی برنامه­ی استراتژیک کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران” ،پایان نامه دکتری مدیریت و برنامه­ریزی ورزشی،دانشگاه تهران،.

خواجه­ای، ر؛ الهی، ع: (1389) ، آنچه مربی شنا باید بداند. چاپ اول. دانشگاه آزاداسلامی واحد نیشابور، نیشابور، صص 6-8.

37.دانایی­فرد، ح؛ الوانی، م؛ آذر، ع: 1386، روش­شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ دوم، انتشارات صفار، تهران.

38.دیوید، فرد آر: 1388، مدیریت استراتژیک. ترجمه علی پارسیان ؛ سید محمد اعرابی. چاپ پانزدهم، انتشارات دفتر پژوهش­های فرهنگی، تهران.

دربانی، الف: 1383، «بازی سالم و سازنده». ورزش و ارزش: 173، ص 9.

دیانی، الف: 1379، «اخبار ورزشی در اینترنت». ورزش و ارزش: 153، ص 30.

راتیگان، پی؛ بلیر، پی؛ هیکسون، کی: 1389، «رویکردهای بین­المللی به تربیت­بدنی مدارس». ترجمه جواد آزمون. رشد آموزش تربیت­بدنی: 36، ص 20.

راسخی، م: 1380، «نقش فعالیتهای ورزشی بر سلامت روانی و ورزشی دانش­آموزان دوره ابتدایی». ورزش و ارزش: 157، ص 28.

راسخی، م: 1380، «همایش کارشنـاسان مسئول تربیـت­بدنی مدارس کشور». ورزش و ارزش: 158، ص 17.

راسخی، م: 1382، «بررسی مقایسه­ای اثرات حذف معلم تربیت­بدنی در مدارس ابتدایی از دیدگاه متخصصان تربیت­بدنی و غیر تربیت­بدنی استان آذربایجان شرقی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، ص26 .

رحمانی نیا، ف: 1382، «ورزش و بهداشت روانی». ورزش و ارزش: 165، ص 13.

رضائيان، ع: (1382)، مباني سازمان و مديريت. چاپ پنجم. انتشارات سمت، تهران.

رستگار، ط: (1385) ، ارزشیابی در خدمت آموزش. چاپ پنجم. موسسه فرهنگی منادی تربیت، تهران، ص14 .

47.روبن آگوستا هرناندز: 1386، مديريت سازمان­هاي ورزشي. ترجمه عليرضا الهي؛ اسفنديار خسروي­زاده. چاپ اول، بامدادكتاب، تهران.

رفیعی، ح: 1372، «بررسی و ارزشیابی وضعیت کنونی درس تربیت­بدنی در شهرستان دزفول»، پایان­نامه کارشناسی­ارشد، دانشگاه تربیت مدرس علوم انسانی، صص 63-79.

رمضانی، ع: (1386) ، فیزیولوژی شنا. چاپ اول. انتشارات کمیته المپیک جمهوری اسلامی ایران، تهران، ص8 .

زکایی، م؛ نبوی، م: (1378) ، کلیات تربیت­بدنی در مدارس. چاپ سوم. سمت، تهران، ص 14.

سامی، س: (1391) ، «آب درمانی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره دوازدهم، 43، صص47-48.

ستاری، اسفندیار: (1356) . نشریه دانشکده تربیت­بدنی و علوم ورزشی، شماره اول ، ص 73.

سیف، ع: (1386) ، اندازه­گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی. چاپ بیست و پنجم. دوران، تهران، ص36.

شفقتي، ر: تنگناهاي طرح ملي آموزش شنا به دانش­آموزان مقطع سوم ابتدايي در شهرستان گرگان، در (آبان 1389)، « همايش علمي تربيت­بدني با تأكيد بر نقش تربيتي بازي در مدارس استان گلستان»، گرگان ، كتاب مقالات همايش تربيت­بدني با تأكيد بر نقش تربيتي بازي در مدارس.

56.شاه محمدی ,ح:1391,« ارزشیابی اجرای برنامه های جامع شنا ,طرح سباح در اذربایجانشرقی »پایان نامه کارشناسی ارشد,دانشگاه ارومیه,صص43-27

شیرمحمدزاده، م: 1376، «بررسی و ارزشیابی وضعیت تدریس درس تربیت­بدنی در مدارس راهنمایی استان آذربایجان شرقی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، صص 1-2 .

صداقت، الف: 1380، «واژه­ها و اصطلاحات ورزشی». ورزش و ارزش: 155، ص 40.

ظروفی، الف: 1385، «چه شنایی بایستی نخست آموزش داده شود؟». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هفتم، 20، صص24-25.

عزیزپور، ع: 1379، «بررسی و مقایسه دو روش آموزش شنای کرال سینه با وسایل و بدون وسایل کمک آموزشی»، پایان­نامه کارشناسی­ارشد،دانشگاه تربیت­بدنی و علوم ورزشی .

عزیزی، ف: 1390، «اهمیت تربیت­بدنی در مدارس». رشد آموزش تربیت­بدنـی: دوره دوازدهم، 41، صص 61-62.

علیجانی، ع: بررسی وضع موجود و تدوین شاخصهای استعدادیابی در رشته دوومیدانی ایران، در (6-8 اسفند 1381)، «پنجمیـن همایش ملی تربیت­بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمـران اهواز»، اهواز، صص 77-79.

عناصری، ج: 1382، «بازی درمانی و بهداشت روانی». ورزش و ارزش: 166، صص6-7.

فراهانی، الف: (1390) ، تربیت بدنی عمومی (2). چاپ هفدهم. دانشگاه پیام نور، تهران، صص1-23 .

فرهادفر، الف: (1388) ، تاریخ تربیـت­بدنی و ورزش. چاپ اول. . بامداد کتـاب(نشر ورزش)، تهران، صص 26-160.

66.فقهي فرهمند، ن: (1384)، مديريت استراتژيك سازمان. چاپ اول، انتشارات فروزش.

قالیـباف، م: (1389) ، نگاه راهبـردی به نظام ورزش در کشـور. چاپ اول. نگارستـان حامد ، تهـران، ص 12.

قنبری نیاکی، ع: (1367) ، تربیت بدنی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی. چاپ اول. کمیته انتشارات ستاد تدوین نوین تربیت بدنی، تهران، صص210-211 .

قوی فکر، م: 1383، «نقش معلمان تربیت­بدنی و مربیان ورزش در ارتقای سلامت دانش­آموزان». ورزش و ارزش: 165، ص 26.

کاشف، م؛ دامرودی، ح: 1388، «بازی در ادبیات ایران و جهان». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره نهم، 31، ص 17.

کاشف، م­م: 1370، «بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت برنامه جاری تربیت­بدنی مدارس استان آذربایجان غربی»، پایان­نامه کارشناسی­ارشد،دانشگاه تربیت معلم .

72.کاپلان. رابرت. اس؛ نورتون. دیوید. پی: 1386، سازمان استراتژی محور. ترجمه پرویز بختیاری. چاپ چهارم، نشر سازمان مديريت صنعتی، تهران.

73.کریمی ,ج:1392  ؛ نگاهی به تاریخ تربیت بدنی جهان .چاپ پنجم . م‍رک‍ز ن‍ش‍ر دان‍ش‍گ‍اه‍ی‌ , تهران

کوشافر، ع: (1381) ، اصول و مبانی تربیت­بدنی. چاپ اول. دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، تبریز، ص 51.

کوهی آچاچلویی، ف: 1386، «اهمیت بازی در تعلیم و تربیت کودکان». ورزش و ارزش: 176، صص44.

گائینی، ع؛ معماری، س؛ حمایت­طلب، ر: 1382، «بررسی وضع موجود و تدوین شاخص­های استعدادیابی در رشته شنا»، وزارت علـوم تحقیـقات و فناوری، پژوهشـکده تعلیم و تربیت و علوم ورزشی، صص 26-27 و 94-96.

گیرل، وای؛ هان، ام: (1386) ، آموزش و تمرینات شنای صحیح. ترجمه مجید واحدی. چاپ دوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص8-14 و 103 .

لوئیس، دبیلیو: 1380، «گفتگو با کیت هوی وزیر ورزش و تربیت­بدنی انگلستان». ورزش و ارزش: 155، صص 10-11.

لینچ، جی: (1386) ، خلاقیت در مربیگری. ترجمه محمدرضا کردی. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 107 و 133 .

مارتا وایت: (1383) ، ورزش در آب. ترجمه مهرزاد خلیلیان؛ کتایون اشرف. چاپ اول. مرکز نشر دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، صص 3-6.

81.مارك‌هوارد, انشل:1385, روان‌شناسي ورزش: از تئوري تا عمل.ترجمهعلي‌اصغر مسدد؛چاپ سوم.اطلاعات, تهران

82.مجیدی ,چ:1392,«بررسی موانع وراهکارهای توسعه ورزش های ماجراجویانه درسنندج با استفاده از SWOT»,پایان نامه کارشناسی ارشد,دانشگاه ارومیه,صص67-62.

محمدزاده سلامت، خ:( 1388)، «ورزش برای گروه­های خاص». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره نهم، 31، صص55-56 .

محمدزاده، ج: (1389) ، تربیت بدنی عمومی (2). چاپ اول. قلم برتر ، تبریز، ص12 .

مردان، هـ: 1376، «بررسی و ارزشیابی شرایط و چگونگی اجرای برنامه درس تربیت­بدنی در مدارس شهری راهنمایی دختران شهرستانهای استان تهران»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران.

مشیری، م: (1378) ، فرهنگ فارسی. چاپ اول. پیکان، تهران، ص 1160.

معین، م: (1386) ، فرهنگ فارسی معین.جلد دوم چاپ دوم. نامن، تهران، ص 1445.

معین، م: (1386) ، فرهنگ یک جلدی معین. چاپ سوم. زرین، تهران، ص 920.

89.مقیمی، م: (1382)، اداره­ی امور حکومت­های محلی: مدیریت شوراها و شهرداری­ها، انتشارات سمت، تهران، صص 136-132

مونتوی، هنری جی: 1387، «فعالیت بدنی در مدارس و عوامل خطرزای بیماریهای قلبی در کودکان». ترجمه مجید کاشف. رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هشتم، 27، ص17 .

میرغفوری، س­ح؛ صیادی تورانلو، ح؛ میر فخر الدینی، س­ح: 1388، «بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات مؤثر بر مشارکت زنان در فعالیتهای ورزشی». مدیریت ورزشی: 1، ص 87 .

92 . ناول، رولاند: 1389، «آموزش تربیت­بدنی در مدارس آلمان». ترجمه شراره محمدی. رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره دهم، 34، صص30-33 .

نبوی، م؛ حق­دوستی، الف: (1385) ، اصول و فلسفه تربیت­بدنی. چاپ دوم. موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، تهران .

نیازی، س م؛ حسینی، س ع؛ دوستدار فومنی، م: 1387، «ویژگیهای برنامه تمرینی و ورزشی برای کودکان سنین پیش دبستانی و دوره ابتدایی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هشتم، 27، ص 42.

نیکرلز، بی: 1382، «یادگیری و یادگیـری حرکتی». ترجمـه ابولقاسـم دباغان. ورزش و ارزش: 167، ص 16.

96- نیکو بخت , م:1380, تربیت‌بدنی در آیینه فرهنگ و ادبیات ایران . چاپ اول . :مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی‌ ,تهران

هادوی، ف: 1378، «تحلیل منتخبی از روشهای استعدادیابی برای دوهای سرعتی و استقامتی در پسران جوان»، پایان­نامه دکتری تخصصی،دانشگاه تربیت معلم، صص 206-224 .

هالیس، اف فیت: (1366) ، تربیت­بدنی و بازپروری برای رشد سازگاری و بهبودی معلولین. ترجمه محمدتقی منشی طوسی. آستان قدس رضوی، مشهد، ص43 .

هدایتـی، م: 1379، «با ورزش مدارس کشـورهـای عضـو ISF آشنـا شویـم». ورزش و ارزش: 153، ص 38-39.

هلیسون، دی: (1390) ، اهداف و راهبردها در آموزش تربیت­بدنی. ترجمه محسن حلاجی. چاپ اول. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 16 و 180-188 .

یگانه، الف: 1381، «بررسی موانع و محدودیتهای ورزشی در مدارس ابتدایی استان لرستان از دیدگاه کارشناسان تربیت­بدنی مدیران معلمان و دانش­آموزان»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان.

Australian Sports Commission.(2000), Club/Association Management Program. www.ausport.gov.au.

 

Abbott, A. and Collins, D. (2002). A theoretical and empirical analysis of a .” state of the art” talent identification model. High Ability Studies, 178-157 ,13.

Abbott, Button. C., Pepping, G. J., Collins, D. (2005).Unnatural Selection: Talent Identification And Development In Sport . Nonlinear Dynamics, Psychology And Life Sciences Journal, 88-61.

Adel Fawzi Gamal A, Adel Fawzi Gamal E .(2011). Evaluating Vitality of Teachers of Swimming for Children from the Parents’ Perspective , World Journal of Sport Sciences 4 (1): 37-40.

Ashraf Abraham A.A.Q .(2012). Effect of Changing Training Size During the Taper Period on Some Physiological Physical Variables and Digital Level for 50 M Free Style Swimmers , World Journal of Sport Sciences 6 (3): 273-277.

Black A&C (2000). Swimming amateur swimming association, London, 4.

Bompa, T.O. (1985) .Talent Identification, science periodical on research and technology in sport. Ottawa..

Bourgois J, Claessens AL, rijens J, Philippaerts R, Van Renterghem B, Thomis M, (2000). Anthropometric characteristics of elite male junior rowers. Br. J. Sports Med., 217-213 :34.

Cohen L, Manion L, Morrison .(2001). Research Methods in Education , Routledge Falmer.

Consulting R.W(2008). Swimming Pools .Sport England , P:3.

Daryl Siedentop Peter A, Hastie, Hans Vander Mars (2004). Completed Guide to Sport Education, chapter 1, The Sport Education Model , Human Kinetics.

Duncan M J, woodfield L, al-Nakeeb Y (2006).Anthropometric and physiological characteristics of junior elite volleyball players. Br J Sports Med.40:649-651.

Farmer P A, Anderson S(1996). Australian sport policy National sport. Policies. An International H and book 1-22.

115.Fry L. Fred & Stoner R. Charles, (1995), “Strategic Planning for the New and Small Business”, Upstart Publishing Company, Inc

Heikkinen, D. (2003). Physical testing characteristics and technical event performance of junior alpine ski racers, a thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Science (in Kinesiology and Physical Education) The Graduate School The University of Maine.

Henriksen Kristoffer (2010). THE ECOLOGY OF TALENT DEVELOPMENT IN SPORT: A MULTIPLE CASE STUDY OF SUCCESSFUL ATHLETIC TALENT DEVELOPMENT ENVIRONMENTS IN SCANDINAVIA , Institute of Sports Science and Clinical Biomechanics Faculty of Health Sciences University of Southern Denmark.

Jonson DW, Maruyama G, Johnson R, Nelson D, Skon L (1981). The effects of cooperative, competitive, and individualistic goal structures on achievement: A meta-analysis psychological bulletin, 47-62.

Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1993). “Putting the Balanced Scorecard to Work”, Harvard Business Review, September-October, pp. 42-134.

Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1996a). Translating Strategy into Action the Balanced Scorecard. Harvard Business School Press, Boston.

Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1996b). “Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System”. Harvard Business Review, January-February, pp. 75-85.

Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (2000). “Having Trouble with Your Strategy? Then Map It”, Harvard Business Review, September-October, pp. 42-134.

Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (2001). The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in New Business Environment, Harvard Business School Press, Boston, MA.

Kaplan, R.S. and Norton, D.P. (2004). Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes. Harvard Business School Press, Boston.

Kaplan, R.S. (1996). “Mobil USM&R (A): Balanced Scorecard”, 9-197-025 (Boston: Harvard Business School, 3).

Kaplan, R.S. (1996). “Mobil USM&R (C): Lubricants Division”, 9-197-027 (Harvard Business School).

Laosee O, Gilchrist J, Khiewyoo J, Somrongthong R, Sitthi-amorn C .(2011). Predictors of Swimming Skill of Primary School Children in Rural Thailand , International Journal of Aquatic Research and Education, 2011, 5, 271-283 .

128.. Lees, A. (2003). Science and the major racket sports: a review. J Sports Sci  ,732–707 :21.

Linstone A. L , Turoff M, Helmer O. (2002). The Delphi Method Techniques and Applications , University of Southern California ,PP: 155 , 169

Martha D White (1956). Water exercises, United States of America , 3-6.

Mona Mostafa M.A .(2011). The Impact of an Educational Program Using Computer Graphics for Learning Basic Skills in Swimming and Physical Variabkes for People with Special Needs , World Journal of Sport Sciences 4 (1): 64-69.

Parker C .(2006). Swimming Education in England: A Comparative Historical Study, Australian Association for Research in Education (AARE) Adelaide ,pp: 1-18.

Peltola E. Talent Identification. New Studies Journal 1992 .17:3. PP.12-7.

Rattigan P, Blair P, Hickson C (2010). International Approaches to Physical Education: A Comparison.

Roland N (2002). Physical Education in schools, 87-97.

Schmidt R.A. Wrisberg C.A (2000). Motor learning and performance Human kinetics publisher , 2nd edition, chpter2.

STOSZKOWSKI JOHN ROBERT (2011). AN INVESTIGATION OF THE MEDIATORS OF TALENT DEVELOPMENT IN GOLF, School of Education University of Birmingham

Talbot M (2011). Expert symposium on Quality Physical Education , Paris, UNESCO Headquatters.

Wang, John C.K, Papaioannou, Athanasios G, Sarazin, Philippe P.G, Jaakkola, Timo &Solmon, Melinda A (2006). A Brief Description of Physical Education and School Children’s Sport Involvement in Singapore, Greece, France, Finland, and the United States. IJSEP, 4, pp:220-226.

http://1pezeshk.com/archives/2008/08/post_906.html#ixzz24HezxDB5 .

http://fa.wikipedia.org/wiki

http://www.medu.ir

143. http://www.sportengland.org

  1. http://www.worldconferenceondrowningprevention2011.org
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تحلیل طرح سباح”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *