با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری تحلیل طرح سباح » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
فهرست محتوا
فصل دوم
2-1مقدمه 9
2-2برنامه ریزی 9
2-2-1انواع برنامه ریزی 10
2-3 برنامه ریزی استراتژیک 11
2-3-1تعاریف برنامه ریزی استراتژیک 11
3-3مزایای برنامه ریزی استراتژیک 13
2-4برخی از مدلهای ارائه شده برای سازمانهای ورزشی 14
2-4-1مدل اسلک 14
2-4-2مدل کمسیون ورزش استرالیا 15
2-4-3مدل اسکات چاپمن 18
2-4-4مدل اوستر 20
2-4-5مدل گود اشتاین و همکاران 20
2-4-6مدل Spp 21
2-5مفهوم مدیریت استراتژیک 21
2-6تجزیه و تحلیل عوامل محیطی 23
2-6-1مدلSWOT . 24
2-7تاریخچه آموزش شنا: 26
2-7-1- آموزش شنا در دوران قدیم: 26
2-7-2 آموزش شنا در ایران باستان: 29
2-7-3 آموزش شنا در دوران جدید: 30
2-7-4 آموزش شنا در ایران در دوران جدید : 31
2-8 شنا و تأثیر آن بر سلامت افراد: 33
2-8-1 شنا و تأثیر آن بر سلامت جسمانی افراد: 33
2-8-2 شنا و تأثیر آن بر سلامت روانی افراد: 34
2-9 برنامه آموزش رسمی شنا در مدارس برخی کشورها: 35
2-10 روش تدریس شنا: 37
2-11آموزش از طریق بازی: 39
2-7- شنا ورزشی مناسب برای کودکان : 40
2-12 استعدادیابی در شنا: 42
2-9- افراد در شنا : 45
2-13 شنا از دیدگاه دین مبین اسلام: 46
14-2معرفی استان اذربایجانغربی 47
2-15 ادبیات وپیشینه تحقیق : 47
2-15-1 مرور تحقیقات انجام شده داخل کشور: 47
2-15-2 مرور تحقیقات انجام شده خارج کشور: 50
2-15جمع بندی: 51
منابع وماخذ
الف: منابع فارسی 81
ب:منابع انگلیسی88
مقدمه
مطالب این فصل دردو قسمت ارایه می گردد . بدین صورت که قسمت آول درباره برنامه ریزی , انواع برنامهریزی, برنامهریزی استراتژیک, برخی از مدلهای ارائه شده برای سازمانهای ورزشی وهمچنین در این فصل تاریخچه آموزش شنا در ادوار تاریخ بطور اجمالی بررسی شده و سپس به مرور تاریخچه آموزش شنا در ایران باستان و ایران در دوران کنونی میپردازیم. در ادامه به بررسی تأثیر شنا بر سلامت جسمانی و روانی افراد پرداخته و برنامه آموزش رسمی شنا در مدارس برخی کشورها را ذکر میکنیم. روش تدریس شنا و اهمیت آموزش شنا از طریق بازی برای کودکان در ادامه میآید و اهمیت ورزش شنا از دیدگاه دین مبین اسلام نیز آخرین مطلبی است که در این فصل به آن میپردازیم. در بخش دوم فصل تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع پژوهش که در داخل و خارج از کشور انجام شده است را مرور میکنیم.
2-2برنامهریزی
برنامهریزی، واژهای است که تعاریف بسیار گوناگونی برای آن ارائه شده است و یافتن تعریف واحدی برای آن بسیار مشکل است (محمودی و همکاران، 1387).
برنامهریزی یکی از مهمترین وظیفههای مدیران است(نامغ، 1386).
برنامهریزی به عنوان یک عمل، اگر هدفدار نباشد، پوچ و توخالی است. اصولابرنامهریزی ، تلاشی برای برآورد پیشاپیش چگونگی تحقق یک هدف است(آدامز، 1373).
برنامهریزی یعنی از پیش تصمیم گرفتن برای اینکه چه کار، چگونه، در چه صورت و به دست چه کسی صورت پذیرد. برنامهریزی عبارت است از فرآیند به کارگیری آن دسته از حقایق مرتبط و مفروضات مربوط به آینده که برای رسیدن به شیوههای دستیابی به هدفهای مشخص تعقیب میشوند(آیتالهی، 1377).
برنامهریزی یعنی نظام تصمیمگیری برای تعیین خط مشیها، یعنی کوششی برای انتخاب بهترین راهکار، برنامهریزی یعنی اندیشیدن و تنظیم پیشاپیش امور؛ یعنی فعالیتی عمومی برای رسیدن به اهداف(محمودی و همکاران، 1387).
برنامهریزی عبارت است از تهیه، توزیع و تخصیص عوامل و وسایل محدود برای رسیدن به هدفهای مطلوب در حداقل زمان با حداقل هزینهی ممکن(آیتالهی، 1377).برنامهریزی یک فرآیند خردمندانه و پلی است میان جایی که هستیم و جایی که میخواهیم باشیم، برنامهریزی تصویر روشنی از هدف، ابزار مورد نیاز، نوع فعالیت و روشهای مناسب برای رسیدن به هدف است(نامغ، 1386).
2-2-1انواع برنامهریزی
از نظر رضائیان (1382) برنامهها برای مقاصد متنوعی تنظیم میشوند و فراخور هر وضعیت به گونهای متناسب با آن شکل میگیرند (رضائیان، 1382).
در یک تقسیمبندی، انواع برنامهریزی به شرح زیر عنوان شده است:
الف- برنامهریزی راهبردی (استراتژیک)
برنامهریزی استراتژیک نوعی برنامهریزی است که از طریق دوراندیشی و در جریان فراگروهی نظام یافته انجام میگیرد (رضائیان، 1382).
ب- برنامهریزی عملیاتی
شامل پیشبینی عملیات برای نیل به اهداف معین با توجه به امکانات و محدودیتها و خطوط کلی ترسیم شده در برنامهریزی استراتژیک است (الوانی، 1390، ص66).
ج- برنامهریزی تخصصی
گاهی با توجه به ماهیت تخصصی برخی از وظایف مدیریت، برای اجرای آنها برنامهریزی میشود که میتواند شامل موارد زیر باشد:
- برنامهریزی و کنترل تولید: این نوع برنامهریزی از طریق تعیین نیازها، تأمین ابزار و تسهیلات، و پرورش نیروی انسانی برای تولید محصولات و کالاها، با توجه به تقاضای موجود در بازار و نیازهای پیشبینی نشده جامعه برنامهریزی میشود.
- برنامهریزی نیروی انسانی: این نوع برنامهریزی با تعیین تعداد افراد مورد نیاز سازمان در سالهای آینده برای انتخاب، آموزش، ترفیع و بازنشستگی، و همچنین میزان ورود و خروج نیروی انسانی به سازمان برنامهریزی میشود.
- برنامهریزی مالی و تنظیم بودجه: این نوع برنامهریزی با برآورد هزینهها و درآمدها و تعیین منابع مالی و برنامهریزی نحوهی مصرف منابع مالی برای نیل به اهداف سازمان تدوین میشود (رضائیان، 1382).
در مطالعات تفصیلی توسعه مدیریت و برنامهریزی سند راهبرد توسعه نظام جامع تربیت بدنی و ورزش (1381) انواع برنامهریزی به صورت زیر عنوان شده است:
- برنامهریزی راهبردی و تاکتیکی: در حالی که برنامهریزی راهبردی دارای ویژگیهایی همچون دیرپاتر بودن، گستردهتر بودن دامنه تأثیر برنامه در سازمان، و غایتگرایی است؛ برنامهریزی تاکتیکی در نقطهی مقابل سه ویژگی فوق قرار دارد.
- برنامهریزی توسعه: شامل فرآیند افزایش و درخوری آمال و توانمندیهای قانونی مردم است که در سطوح توسعهی ملی، منطقهای و حتی شهری مطرح میباشد.
- برنامهریزی متمرکز و ارشادی: در این نوع برنامهریزی، دایرهی شمول و لازم التباع بودن مطرح است.
- برنامهریزیهای بلندمدت، کوتاهمدت و میانمدت: در این نوع برنامهریزیها افق زمانی مطرح میباشد.
5- برنامهریزی برحسب بازتاب به تغییر و مشارکت ذینفعان: بر این اساس، برنامههای گذشتهگرا، حالگرا، آیندهگرا و آیندهساز مطرح شدهاند(سند راهبرد توسعه نظام جامع تربيتبدني و ورزش، 1381).
هرچند، تقسیمبندیهای دیگری نیز ممکن است در این رابطه وجود داشته باشد، لیکن، تقسیم برنامهریزی به دو نوع راهبردی (استراتژیک) و عملیاتی (اجرایی) از رواج بیشتری برخوردار میباشد.
2-3) برنامهریزی استراتژیک
برنامهریزی استراتژیک بر چگونگی دستیابی به اهداف سازمانی با توجه به منابع قابل دسترس تمرکز دارد که مسئولیت آن برعهدهی مدیریت عالی سازمان است. گامهای فرآیند برنامهریزی استراتژیک در شکل زیر بیان شده است:
- گام اول: مأموریت و اهداف
- گام دوم: تجزیه و تحلیل محیط خارجی[1]
- گام سوم: تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف درونی سازمان[2]
- گام چهارم: تجزیه و تحلیل استراتژیک[3]
- گام پنجم: ایجاد استراتژی[4]
- گام ششم: اجرای استراتژی[5]
- گام هفتم: ارزیابی نتایج[6]
با تعیین اهداف و مأموریتهای اصلی و فرعی، با استفاده از مدل SWOT تجزیه و تحلیل استراتژیک صورت میگیرد. به گونهای که نقاط قوت و ضعف درونی سازمان شناسایی و تهدیدات و فرصتهای بالفعل و بالقوه محیط بیرونی سازمان مورد ارزیابی قرار میگیرد و زمینه برای شکلگیری استراتژی سازمانی فراهم میشود. در مرحله بعدی نیز استراتژی سازمان به اجرا در آمده و نهایتا نتایج مورد ارزیابی و بازنگری قرار میگیرند .
فهرست منابع
. آجودان، م: 1385، «کودکان و فعالیتهای بدنی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره ششم، 19، ص 35.
آیتالهی، ع. (1377)، «اصول برنامهریزی»، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
آفرینش خاکی، الف؛ صانعی، س: (1389) ، بهداشت و ورزش. چاپ دوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 127-128
آلبرخت، جان: (1383) ، علم پیروزی. ترجمه بهزاد مهدی خبازیان. چاپ اول. فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران، تهران، صص100-107 و 242-246.
آندرا، بی؛ هانسون، ان: (1385) ، حرکت درمانی در آب. ترجمه رضا مهدوی نژاد؛ رویا بهارلویی. چاپ دوم. جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اصفهان، ص 6.
6.اعرابی، م: (1391)، دستنامه برنامهریزی استراتژیک. چاپ ششم. دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران،.
7.-الوانی , م : 1388 ,مدیریت عمومی . چاپ سی وششم . نشر نی , تهران.
8 . ابراهیم، خ: 1382، «آمادگی جسمانی و سلامتی برای دانشآموزان». زیور ورزش: سال چهارم، 25، ص 13.
ابراهیم، خ؛ حلاجی، م: (1389) ، آشنایی با مبانی و فرآیند استعدادیابی ورزشی. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 5 و 15 .
9.. احمدی، ح: 1380، «دنیای آینده دنیای بازی کودکان است (1)». ورزش و ارزش: 157، صص 8-9 .
10.. احمدی، ح: 1380، «دنیای آینده دنیای بازی کودکان است (2)». ورزش و ارزش: 158، صص 20-21 .
اسمعیلی، م؛ امیرتاش، عم؛ مشرف جوادی، ب: 1385، «مطالعه تطبیقی برنامه درس تربیتبدنی دوره ابتدایی ایران و کشورهای منتخب جهان». حرکت: 28، صص 69-86 .
افضلپور، مالف؛ زرنگ، م؛ خوشبختی، ج: 1386، «ارزشیابی وضعیت اجرای درس تربیتبدنی در پایههای اول و دوم مدارس ابتدایی استان خراسان جنوبی». پژوهش در علوم ورزشی: شماره 16، صص 107-125 .
افلاطونی، ن: (1390) ، بازیهای دبستانی و ورزش. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، ص 25.
بایلی، ریچارد: 1386، «مروری بر فواید ورزش و تربیتبدنی در مدارس». ترجمه پریسا درشگی. رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هشتم، 25، صص 46-49 .
بخردی، م: 1380، «آمادگی جسمانی عمومی و نحوه بهبود آن». ورزش و ارزش: 159، ص 47.
برقی مقدم، ج: 1377، «بررسی تأثیر ورزش در کاهش میزان افسردگی دانشآموزان»، طرح پژوهشی اداره آموزش و پرورش .
بلیک، آی و سی: (1382) ، آموزش گام به گام شنا. ترجمه فاطمه بینش. چاپ دوم. سپهر اندیشه، قم، ص 4.
بهرامی، ف: 1390، «نقش بازی در درس تربیتبدنی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره دوازدهم، 41، صص 39-41 .
بهشتی، الف: (1366) ، اسلام و بازی کودکان. چاپ اول. انتشارات اداره کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، تهران، صص58 و 138 .
بیابانگرد، الف: (1388) ، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. جلد اول چاپ چهارم. دوران، تهران، ص 129.
بیرامی، م: 1388، «روانشناسی بازی یا کارشناسی تربیتبدنی». ورزش و ارزش: 166، ص 8 .
22- ﺑﺮد، ﻣﺎري ( 1370).؛.روان ﺷﻨﺎﺳﻲ و رﻓﺘﺎر ورزﺷﻲ., ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺣﺴﻦ ﻣﺮﺗﻀﻮي؛چاپ اول, ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات دﻓﺘﺮ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت. ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ.
پاشایی زاد، ح: 1385، «نگاهی اجمالی به روش دلفی». پیک نور: سال ششم، شماره دوم، صص 63-79.
تاپ، دی؛ هستی، پی؛ وندرمارس، اچ: 1386، «مدل تعلیم و تربیت ورزشی». ترجمه جواد آزمون. رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هشتم، 25، ص 34.
تسلیمی، م: 1390، «بهداشت شناگران». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره یازدهم، 38، ص 46.
تسلیمی، م: 1389، «ورزش و دانشآموزان مبتلا به آسم و آلرژی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره یازدهم، 37، ص 61.
تقیپور، ی: 1388، «بازی در نظر ارباب اندیشه». ورزش و ارزش: 166، ص 29 .
تندنویس، ف: (1390) ، شنـا1 . چاپ یازدهم. شرکـت چاپ و نشـر کتابهای درسـی ایران، تهران، صص 1-8.
تندنویس، ف: (1392) ، شنـا1 . چاپ داوازدهم. شرکـت چاپ و نشـر کتابهای درسـی ایران، تهران، صص 3-8.
جهانپیما، ک: 1382، «بررسی وضعیت تربیتبدنی در مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان مراغه از نظر تدریس اجرا و ارزشیابی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی .
31.جلالی فراهانی , م:1391 , مدیرت اماکن تاسیسات وتجهیزات ورزشی . چاپ پنجم . انتشارات دانشگاه تهران , تهران: ,ص 98.
حسینپور، الف؛ وحدانی، م؛ کاشف، م؛ حضرتی، م: تأثیر طرح سبـاح بر یادگیری مهارتهای شنا در دانشآموزان و بررسی موانع اجرای بهینه این طرح از دیدگاه مربیان و کارشناسان ، در (آذر 1390)، «سخنرانی ششمین همایش دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه تهران»، تهران.
حسینی خرم، ص؛ آبکار، ع: (1388) ، سیری در تاریخجه ورزشها. چاپ اول. دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، ابهر، صص 125-131.
خسرویزاده، الف؛ حمیدی، م؛ یدالهی، ج؛ خیبری، م: 1388، «شناسایی قوتها ضعفها فرصتها و تهدیدهای کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و تنگناها و چالشهای فرا روی آن». مدیریت ورزشی: 1، ص 2258)
35.خسرویزاده، ا: 1387، ” مطالعه و طراحی برنامهی استراتژیک کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران” ،پایان نامه دکتری مدیریت و برنامهریزی ورزشی،دانشگاه تهران،.
خواجهای، ر؛ الهی، ع: (1389) ، آنچه مربی شنا باید بداند. چاپ اول. دانشگاه آزاداسلامی واحد نیشابور، نیشابور، صص 6-8.
37.داناییفرد، ح؛ الوانی، م؛ آذر، ع: 1386، روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ دوم، انتشارات صفار، تهران.
38.دیوید، فرد آر: 1388، مدیریت استراتژیک. ترجمه علی پارسیان ؛ سید محمد اعرابی. چاپ پانزدهم، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
دربانی، الف: 1383، «بازی سالم و سازنده». ورزش و ارزش: 173، ص 9.
دیانی، الف: 1379، «اخبار ورزشی در اینترنت». ورزش و ارزش: 153، ص 30.
راتیگان، پی؛ بلیر، پی؛ هیکسون، کی: 1389، «رویکردهای بینالمللی به تربیتبدنی مدارس». ترجمه جواد آزمون. رشد آموزش تربیتبدنی: 36، ص 20.
راسخی، م: 1380، «نقش فعالیتهای ورزشی بر سلامت روانی و ورزشی دانشآموزان دوره ابتدایی». ورزش و ارزش: 157، ص 28.
راسخی، م: 1380، «همایش کارشنـاسان مسئول تربیـتبدنی مدارس کشور». ورزش و ارزش: 158، ص 17.
راسخی، م: 1382، «بررسی مقایسهای اثرات حذف معلم تربیتبدنی در مدارس ابتدایی از دیدگاه متخصصان تربیتبدنی و غیر تربیتبدنی استان آذربایجان شرقی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، ص26 .
رحمانی نیا، ف: 1382، «ورزش و بهداشت روانی». ورزش و ارزش: 165، ص 13.
رضائيان، ع: (1382)، مباني سازمان و مديريت. چاپ پنجم. انتشارات سمت، تهران.
رستگار، ط: (1385) ، ارزشیابی در خدمت آموزش. چاپ پنجم. موسسه فرهنگی منادی تربیت، تهران، ص14 .
47.روبن آگوستا هرناندز: 1386، مديريت سازمانهاي ورزشي. ترجمه عليرضا الهي؛ اسفنديار خسرويزاده. چاپ اول، بامدادكتاب، تهران.
رفیعی، ح: 1372، «بررسی و ارزشیابی وضعیت کنونی درس تربیتبدنی در شهرستان دزفول»، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تربیت مدرس علوم انسانی، صص 63-79.
رمضانی، ع: (1386) ، فیزیولوژی شنا. چاپ اول. انتشارات کمیته المپیک جمهوری اسلامی ایران، تهران، ص8 .
زکایی، م؛ نبوی، م: (1378) ، کلیات تربیتبدنی در مدارس. چاپ سوم. سمت، تهران، ص 14.
سامی، س: (1391) ، «آب درمانی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره دوازدهم، 43، صص47-48.
ستاری، اسفندیار: (1356) . نشریه دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، شماره اول ، ص 73.
سیف، ع: (1386) ، اندازهگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی. چاپ بیست و پنجم. دوران، تهران، ص36.
شفقتي، ر: تنگناهاي طرح ملي آموزش شنا به دانشآموزان مقطع سوم ابتدايي در شهرستان گرگان، در (آبان 1389)، « همايش علمي تربيتبدني با تأكيد بر نقش تربيتي بازي در مدارس استان گلستان»، گرگان ، كتاب مقالات همايش تربيتبدني با تأكيد بر نقش تربيتي بازي در مدارس.
56.شاه محمدی ,ح:1391,« ارزشیابی اجرای برنامه های جامع شنا ,طرح سباح در اذربایجانشرقی »پایان نامه کارشناسی ارشد,دانشگاه ارومیه,صص43-27
شیرمحمدزاده، م: 1376، «بررسی و ارزشیابی وضعیت تدریس درس تربیتبدنی در مدارس راهنمایی استان آذربایجان شرقی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، صص 1-2 .
صداقت، الف: 1380، «واژهها و اصطلاحات ورزشی». ورزش و ارزش: 155، ص 40.
ظروفی، الف: 1385، «چه شنایی بایستی نخست آموزش داده شود؟». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هفتم، 20، صص24-25.
عزیزپور، ع: 1379، «بررسی و مقایسه دو روش آموزش شنای کرال سینه با وسایل و بدون وسایل کمک آموزشی»، پایاننامه کارشناسیارشد،دانشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی .
عزیزی، ف: 1390، «اهمیت تربیتبدنی در مدارس». رشد آموزش تربیتبدنـی: دوره دوازدهم، 41، صص 61-62.
علیجانی، ع: بررسی وضع موجود و تدوین شاخصهای استعدادیابی در رشته دوومیدانی ایران، در (6-8 اسفند 1381)، «پنجمیـن همایش ملی تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمـران اهواز»، اهواز، صص 77-79.
عناصری، ج: 1382، «بازی درمانی و بهداشت روانی». ورزش و ارزش: 166، صص6-7.
فراهانی، الف: (1390) ، تربیت بدنی عمومی (2). چاپ هفدهم. دانشگاه پیام نور، تهران، صص1-23 .
فرهادفر، الف: (1388) ، تاریخ تربیـتبدنی و ورزش. چاپ اول. . بامداد کتـاب(نشر ورزش)، تهران، صص 26-160.
66.فقهي فرهمند، ن: (1384)، مديريت استراتژيك سازمان. چاپ اول، انتشارات فروزش.
قالیـباف، م: (1389) ، نگاه راهبـردی به نظام ورزش در کشـور. چاپ اول. نگارستـان حامد ، تهـران، ص 12.
قنبری نیاکی، ع: (1367) ، تربیت بدنی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی. چاپ اول. کمیته انتشارات ستاد تدوین نوین تربیت بدنی، تهران، صص210-211 .
قوی فکر، م: 1383، «نقش معلمان تربیتبدنی و مربیان ورزش در ارتقای سلامت دانشآموزان». ورزش و ارزش: 165، ص 26.
کاشف، م؛ دامرودی، ح: 1388، «بازی در ادبیات ایران و جهان». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره نهم، 31، ص 17.
کاشف، مم: 1370، «بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت برنامه جاری تربیتبدنی مدارس استان آذربایجان غربی»، پایاننامه کارشناسیارشد،دانشگاه تربیت معلم .
72.کاپلان. رابرت. اس؛ نورتون. دیوید. پی: 1386، سازمان استراتژی محور. ترجمه پرویز بختیاری. چاپ چهارم، نشر سازمان مديريت صنعتی، تهران.
73.کریمی ,ج:1392 ؛ نگاهی به تاریخ تربیت بدنی جهان .چاپ پنجم . مرکز نشر دانشگاهی , تهران
کوشافر، ع: (1381) ، اصول و مبانی تربیتبدنی. چاپ اول. دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، تبریز، ص 51.
کوهی آچاچلویی، ف: 1386، «اهمیت بازی در تعلیم و تربیت کودکان». ورزش و ارزش: 176، صص44.
گائینی، ع؛ معماری، س؛ حمایتطلب، ر: 1382، «بررسی وضع موجود و تدوین شاخصهای استعدادیابی در رشته شنا»، وزارت علـوم تحقیـقات و فناوری، پژوهشـکده تعلیم و تربیت و علوم ورزشی، صص 26-27 و 94-96.
گیرل، وای؛ هان، ام: (1386) ، آموزش و تمرینات شنای صحیح. ترجمه مجید واحدی. چاپ دوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص8-14 و 103 .
لوئیس، دبیلیو: 1380، «گفتگو با کیت هوی وزیر ورزش و تربیتبدنی انگلستان». ورزش و ارزش: 155، صص 10-11.
لینچ، جی: (1386) ، خلاقیت در مربیگری. ترجمه محمدرضا کردی. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 107 و 133 .
مارتا وایت: (1383) ، ورزش در آب. ترجمه مهرزاد خلیلیان؛ کتایون اشرف. چاپ اول. مرکز نشر دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، صص 3-6.
81.ماركهوارد, انشل:1385, روانشناسي ورزش: از تئوري تا عمل.ترجمهعلياصغر مسدد؛چاپ سوم.اطلاعات, تهران
82.مجیدی ,چ:1392,«بررسی موانع وراهکارهای توسعه ورزش های ماجراجویانه درسنندج با استفاده از SWOT»,پایان نامه کارشناسی ارشد,دانشگاه ارومیه,صص67-62.
محمدزاده سلامت، خ:( 1388)، «ورزش برای گروههای خاص». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره نهم، 31، صص55-56 .
محمدزاده، ج: (1389) ، تربیت بدنی عمومی (2). چاپ اول. قلم برتر ، تبریز، ص12 .
مردان، هـ: 1376، «بررسی و ارزشیابی شرایط و چگونگی اجرای برنامه درس تربیتبدنی در مدارس شهری راهنمایی دختران شهرستانهای استان تهران»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران.
مشیری، م: (1378) ، فرهنگ فارسی. چاپ اول. پیکان، تهران، ص 1160.
معین، م: (1386) ، فرهنگ فارسی معین.جلد دوم چاپ دوم. نامن، تهران، ص 1445.
معین، م: (1386) ، فرهنگ یک جلدی معین. چاپ سوم. زرین، تهران، ص 920.
89.مقیمی، م: (1382)، ادارهی امور حکومتهای محلی: مدیریت شوراها و شهرداریها، انتشارات سمت، تهران، صص 136-132
مونتوی، هنری جی: 1387، «فعالیت بدنی در مدارس و عوامل خطرزای بیماریهای قلبی در کودکان». ترجمه مجید کاشف. رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هشتم، 27، ص17 .
میرغفوری، سح؛ صیادی تورانلو، ح؛ میر فخر الدینی، سح: 1388، «بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات مؤثر بر مشارکت زنان در فعالیتهای ورزشی». مدیریت ورزشی: 1، ص 87 .
92 . ناول، رولاند: 1389، «آموزش تربیتبدنی در مدارس آلمان». ترجمه شراره محمدی. رشد آموزش تربیتبدنی: دوره دهم، 34، صص30-33 .
نبوی، م؛ حقدوستی، الف: (1385) ، اصول و فلسفه تربیتبدنی. چاپ دوم. موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، تهران .
نیازی، س م؛ حسینی، س ع؛ دوستدار فومنی، م: 1387، «ویژگیهای برنامه تمرینی و ورزشی برای کودکان سنین پیش دبستانی و دوره ابتدایی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هشتم، 27، ص 42.
نیکرلز، بی: 1382، «یادگیری و یادگیـری حرکتی». ترجمـه ابولقاسـم دباغان. ورزش و ارزش: 167، ص 16.
96- نیکو بخت , م:1380, تربیتبدنی در آیینه فرهنگ و ادبیات ایران . چاپ اول . :مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی ,تهران
هادوی، ف: 1378، «تحلیل منتخبی از روشهای استعدادیابی برای دوهای سرعتی و استقامتی در پسران جوان»، پایاننامه دکتری تخصصی،دانشگاه تربیت معلم، صص 206-224 .
هالیس، اف فیت: (1366) ، تربیتبدنی و بازپروری برای رشد سازگاری و بهبودی معلولین. ترجمه محمدتقی منشی طوسی. آستان قدس رضوی، مشهد، ص43 .
هدایتـی، م: 1379، «با ورزش مدارس کشـورهـای عضـو ISF آشنـا شویـم». ورزش و ارزش: 153، ص 38-39.
هلیسون، دی: (1390) ، اهداف و راهبردها در آموزش تربیتبدنی. ترجمه محسن حلاجی. چاپ اول. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 16 و 180-188 .
یگانه، الف: 1381، «بررسی موانع و محدودیتهای ورزشی در مدارس ابتدایی استان لرستان از دیدگاه کارشناسان تربیتبدنی مدیران معلمان و دانشآموزان»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان.
Australian Sports Commission.(2000), Club/Association Management Program. www.ausport.gov.au.
Abbott, A. and Collins, D. (2002). A theoretical and empirical analysis of a .” state of the art” talent identification model. High Ability Studies, 178-157 ,13.
Abbott, Button. C., Pepping, G. J., Collins, D. (2005).Unnatural Selection: Talent Identification And Development In Sport . Nonlinear Dynamics, Psychology And Life Sciences Journal, 88-61.
Adel Fawzi Gamal A, Adel Fawzi Gamal E .(2011). Evaluating Vitality of Teachers of Swimming for Children from the Parents’ Perspective , World Journal of Sport Sciences 4 (1): 37-40.
Ashraf Abraham A.A.Q .(2012). Effect of Changing Training Size During the Taper Period on Some Physiological Physical Variables and Digital Level for 50 M Free Style Swimmers , World Journal of Sport Sciences 6 (3): 273-277.
Black A&C (2000). Swimming amateur swimming association, London, 4.
Bompa, T.O. (1985) .Talent Identification, science periodical on research and technology in sport. Ottawa..
Bourgois J, Claessens AL, rijens J, Philippaerts R, Van Renterghem B, Thomis M, (2000). Anthropometric characteristics of elite male junior rowers. Br. J. Sports Med., 217-213 :34.
Cohen L, Manion L, Morrison .(2001). Research Methods in Education , Routledge Falmer.
Consulting R.W(2008). Swimming Pools .Sport England , P:3.
Daryl Siedentop Peter A, Hastie, Hans Vander Mars (2004). Completed Guide to Sport Education, chapter 1, The Sport Education Model , Human Kinetics.
Duncan M J, woodfield L, al-Nakeeb Y (2006).Anthropometric and physiological characteristics of junior elite volleyball players. Br J Sports Med.40:649-651.
Farmer P A, Anderson S(1996). Australian sport policy National sport. Policies. An International H and book 1-22.
115.Fry L. Fred & Stoner R. Charles, (1995), “Strategic Planning for the New and Small Business”, Upstart Publishing Company, Inc
Heikkinen, D. (2003). Physical testing characteristics and technical event performance of junior alpine ski racers, a thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Science (in Kinesiology and Physical Education) The Graduate School The University of Maine.
Henriksen Kristoffer (2010). THE ECOLOGY OF TALENT DEVELOPMENT IN SPORT: A MULTIPLE CASE STUDY OF SUCCESSFUL ATHLETIC TALENT DEVELOPMENT ENVIRONMENTS IN SCANDINAVIA , Institute of Sports Science and Clinical Biomechanics Faculty of Health Sciences University of Southern Denmark.
Jonson DW, Maruyama G, Johnson R, Nelson D, Skon L (1981). The effects of cooperative, competitive, and individualistic goal structures on achievement: A meta-analysis psychological bulletin, 47-62.
Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1993). “Putting the Balanced Scorecard to Work”, Harvard Business Review, September-October, pp. 42-134.
Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1996a). Translating Strategy into Action the Balanced Scorecard. Harvard Business School Press, Boston.
Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1996b). “Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System”. Harvard Business Review, January-February, pp. 75-85.
Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (2000). “Having Trouble with Your Strategy? Then Map It”, Harvard Business Review, September-October, pp. 42-134.
Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (2001). The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in New Business Environment, Harvard Business School Press, Boston, MA.
Kaplan, R.S. and Norton, D.P. (2004). Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes. Harvard Business School Press, Boston.
Kaplan, R.S. (1996). “Mobil USM&R (A): Balanced Scorecard”, 9-197-025 (Boston: Harvard Business School, 3).
Kaplan, R.S. (1996). “Mobil USM&R (C): Lubricants Division”, 9-197-027 (Harvard Business School).
Laosee O, Gilchrist J, Khiewyoo J, Somrongthong R, Sitthi-amorn C .(2011). Predictors of Swimming Skill of Primary School Children in Rural Thailand , International Journal of Aquatic Research and Education, 2011, 5, 271-283 .
128.. Lees, A. (2003). Science and the major racket sports: a review. J Sports Sci ,732–707 :21.
Linstone A. L , Turoff M, Helmer O. (2002). The Delphi Method Techniques and Applications , University of Southern California ,PP: 155 , 169
Martha D White (1956). Water exercises, United States of America , 3-6.
Mona Mostafa M.A .(2011). The Impact of an Educational Program Using Computer Graphics for Learning Basic Skills in Swimming and Physical Variabkes for People with Special Needs , World Journal of Sport Sciences 4 (1): 64-69.
Parker C .(2006). Swimming Education in England: A Comparative Historical Study, Australian Association for Research in Education (AARE) Adelaide ,pp: 1-18.
Peltola E. Talent Identification. New Studies Journal 1992 .17:3. PP.12-7.
Rattigan P, Blair P, Hickson C (2010). International Approaches to Physical Education: A Comparison.
Roland N (2002). Physical Education in schools, 87-97.
Schmidt R.A. Wrisberg C.A (2000). Motor learning and performance Human kinetics publisher , 2nd edition, chpter2.
STOSZKOWSKI JOHN ROBERT (2011). AN INVESTIGATION OF THE MEDIATORS OF TALENT DEVELOPMENT IN GOLF, School of Education University of Birmingham
Talbot M (2011). Expert symposium on Quality Physical Education , Paris, UNESCO Headquatters.
Wang, John C.K, Papaioannou, Athanasios G, Sarazin, Philippe P.G, Jaakkola, Timo &Solmon, Melinda A (2006). A Brief Description of Physical Education and School Children’s Sport Involvement in Singapore, Greece, France, Finland, and the United States. IJSEP, 4, pp:220-226.
http://1pezeshk.com/archives/2008/08/post_906.html#ixzz24HezxDB5 .
http://fa.wikipedia.org/wiki
http://www.medu.ir
143. http://www.sportengland.org
- http://www.worldconferenceondrowningprevention2011.org
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.