مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی

نوع فایل
word
حجم فایل
170 کیلوبایت
تعداد صفحه
63
تعداد بازدید
491 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

فصل دوم. مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1. مقدمه 13

2-2. مبانی نظری 13

2-2-1. دوران رشد و تغییرات فیزیولوژیک13

2-2-2. تأثیر عوامل رشدی بر آمادگی بدنی 15

2-2-3. فعالیت بدنی 19

2-2-3-1. روش های ارزیابی سطح فعالیت بدنی 20

2-2-4. آمادگی جسمانی 20

2-2-4-1. اجزا آمادگی جسمانی 22

2-2-5. ترکیب بدنی 26

2-2-5-1. اهمیت ارزیابی ترکیب بدنی 27

2-2-5-2. عوامل موثر بر ترکیب بدنی 28

2-2-6. شیوه زندگی 29

2-2-7. سلامت، آمادگی بدنی و پیشرفت تحصیلی 31

2-3. پیشینه تحقیق 34

2-3-1. مروری بر تحقیقات انجام شده در داخل کشور34

2-3-2. مروری بر تحقیقات انجام شده در خارج از کشور  37

2-4. جمع بندی 58

منابع و مأخذ 109

 

مقدمه

در هر پژوهشی، ارائه زمینه هایی که به تبیین بهتر موضوع کمک کند، اجتناب ناپذیر است. بنابر این سوابق پژوهشی، توجیه کننده کار پژوهشگر و نشانگر ابهامات موجود در موضوع پژوهش می باشد. بدیهی است فرضیه های پژوهش که در فصل پیش به آنها اشاره شد، به نحوی از بحث استنتاج و انشاء شده اند. در تنظیم مطالب این فصل سعی شده است رشد و تغییرات فیزیولوژیکی، عوامل اثر گذار بر رشد، ترکیب بدنی، آمادگی جسمانی، شیوه زندگی، موفقیت تحصیلی در دختران دبیرستانی تیز هوش با دختران عادی مقایسه شود. در ادامه فصل پژوهش های مرتبط با عوامل مذکور مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت جمع بندی از فصل ارائه شده است.

 

2-2. مبانی نظری

2-2-1. دوران رشد و تغییرات فیزیولوژیکی

شناخت فرایند رشد برای درک تغییرات تکاملی در فیزیولوژی ورزشی ضروری است. عوامل تعیین کننده در عملکرد و فیزیولوژی ورزشی رابطه تنگاتنگی با رشد پیکری دارند. فعالیت بدنی به نوبه خود بر فرایند رشد تأثیر دارد. بنابر این، عواملی که براین رابطه رشد- فعالیت ورزشی تأثیر می گذارند اهمیت ویژه دارند (18).

رشد چندین ویژگی مشخص دارد:                                                                                         1. رشد یک فرایند تغییر پیوسته در ظرفیت های کارکردی است. ارگانیسم زنده، همیشه در حال رشد است، اما میزان تغییر در طول عمر طی زمان های مختلف بسیار چشمگیر یا غیر قابل توجه هستند.

  1. رشد با سن ارتباط دارد. یعنی رشد همراه با افزایش سن توسعه می یابد، اما در زمان های مختلف سریع یا آهسته اتفاق می افتد. میزان رشد افراد مختلف با افزایش سن آنان یکسان نیست.                              3. رشد یک تغییر متوالی است و با نظمی خاص یک مرحله به مرحله برگشت ناپذیر بعدی منتهی می شود. این تغییر نتیجه تعامل درون فرد و تعاملات شخص و محیط است. همه افراد یک الگوی رشدی قابل پیش بینی را طی می کنند اما نتایج رشد افراد منحصر به فرد است.

کارکرد افراد در زمینه های مختلف جسمانی و اجتماعی و شناختی و روانشناسی است. ما واژه هایی مانند رشد شناختی یا اجتماعی را برای نمایش فرایند تغییر در زمینه های خاص بکار می بریم. اغلب دانشمندان اجتماعی در مطالعه یکی از جنبه های رشدی تخصص دارند (57).

رشد، تکامل و بلوغ واژه هایی هستند که می توانند برای توضیح تغییراتی که از هنگام لقاح در بدن شروع  می شوند و تا دوران بزرگسالی ادامه می یابند، مورد استفاده قرار گیرند. منظور از رشد، افزایش اندازه بدن و یا هر قسمتی از آن است. تکامل، تمایزی است که در طول مسیر اختصاصی شدن عملکرد ایجاد می شود، بنابر این نشان دهندۀ تغییرات عملکردی است که با رشد اتفاق می افتد. بلوغ نیز به مراحلی اشاره می کند که منجر به بزرگسالی و تبدیل شدن به یک فرد کامل می شود. برای مثال منظور از بلوغ استخوانی، تکامل کامل دستگاه اسکلتی است، یعنی این که رشد طبیعی و استخوانی شدن تمام استخوان ها کامل شده باشد. در حالی که بلوغ جنسی اشاره به داشتن دستگاه تولید مثل تکامل یافته دارد. وضعیت بلوغ یک کودک یا نوجوان می تواند به وسیله موارد زیر مشخص شود:

  • سن تقویمی
  • سن استخوانی
  • مرحله بلوغ جنسی(55)

سازوکار های اعجاب انگیز رشد دور از درک ماست. با وجود این، در دهه 1990 پیشرفت های فراوانی در شناسایی بسیاری از عوامل مؤثر بر رشد انسان و نیز مبانی ژنی کنترل بیان رخ مانۀ این عوامل به دست آمد. یافته های 20 سال اخیر در بارۀ چگونگی رشد انسان چقدر ابتدایی و پیش پا افتاده اند. در واقع، به نظر می رسد هر اطلاع جدیدی بیش از آنکه تصویر رشد را واضح تر کند، پیچیدگی های بس وسیع فرایند رشد را نمایان می سازد (18).

رشد حرکتی و شرکت فعال کودک در بازی های گوناگون حرکتی اساس رشد عاطفی – اجتماعی، روانی و حرکتی و شناختی او را تشکیل می دهد (35). پژوهشگران معتقدند که فعالیت های بدنی، توانایی های کودکان را به شیوه های گوناگون پرورش می دهند و تجربه آنها می تواند بر آهنگ رشد تاثیری شگرف داشته باشد (74،81).

با عمومیت یافتن ورزش نوجوانان و تاکید برافزایش آمادگی جسمانی کودکان، لازم است که اساس فیزیولوژیکی رشد و تکامل را در یابیم. کودکان و نوجوانان نباید به عنوان بزرگسالان کوچک در نظر گرفته شوند. آنها در هر مرحله ای از تکامل خود، خصوصیات ویژه ای دارند. رشد و تکامل استخوان ها، عضلات، اعصاب و اندام ها تا حد زیادی ظرفیت های فیزیولوژیکی و عملکردی آن ها را تعیین می کند (55).

اگر چه رشد و نمو جسمی و بالیدگی با یک الگوی همسان و پیش بینی شده توسط ساختار ژنتیکی به پیش می رود، عوامل متعدد و متنوع محیطی در دامنه طول عمر انسان برای تغییر الگوهای رشد حرکتی و آهنگ آن وارد عمل می شوند (58).

دوران پس از تولد، از زمان تولد تا تقریبا 17 یا 18 سالگی، دوران تحرک فرایند های زیستی برای رسیدن به بلوغ و وضعیت بزرگسالی است. در این محدودۀ زمانی، در کنار دامنۀ رشد پیکری در سال های رشد، آهنگ تغییرات نیز برای ما اهمیت دارد (18).

 

فهرست منابع

آدامز، ژن ام (1392). راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی. ترجمه فرهاد رحمانی نیا، حمید رجبی، عباسعلی گائینی و حسین مجتهدی. انتشارات حتمی.

ادینگتون و ادگرتون (1380). بیولوژی فعالیت بدنی. ترجمه حجت الله نیکبخت، انتشارات سمت. چاپ سوم پاییز.

اداره کل تربیت بدنی دختران وزارت آموزش و پرورش(1380). مجموعه مقالات اولین کنگره علمی بین المللی تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان دختر. انتشارات وزارت آموزش و پرورش.

اردستانی، عباس(1391). آمادگی جسمانی. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش. تهران : گویش نو.

ارشاد، طیبه و همکاران (1391). کتاب معلم درس سلامت و تربیت بدنی ششم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توریع کتاب های درسی. چاپ اول.

اسچیلینگ، تامی (1388). مقدمه ای بر اهمیت و توان فعالیت بدنی در رشد کودکان. ترجمه حمید رضا جودکی نژاد. مجله رشد تربیت بدنی بهار شماره 3 ص 45-44.

اسماعیل زاده، احمد. آزاد بخت، لیلا. میر میران، پروین. عزیزی،فریدون (1385) تغییرات شیوع اضافه وزن در کودکان و نوجوانان تهرانی، مقایسه سه تعریف مختلف، مجلة دانشگاه علوم پزشکی ایران دورة سیزدهم شمارة 52.

افتخاری، الهام؛ صرامی، لیلا؛ مستحفظیان، مینا؛ مقايسه ترکيب بدني دانشجويان دختر فعال و غير فعال دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد. همايش منطقه اي کاربرد علوم ورزشي در پيشرفت تربيت بدني 12 اسفند 1384 دانشگاه آزاد واحد مبارکه.

امیری دوماری، محمد (1381). ارزیابی شاخص فعالیت بدنی و ارتباط آن با آمادگی هوازی، چربی بدن، و عوامل خطر زای بیماری کرونر قلب در پسران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه گیلان.

آقا علی نژاد، حمید؛ رجبی، حمید؛ سیاه کوهیان، معرفت (1391). فیزیولوژی ورزش کاربردی. پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی.

آقا علی نژاد ، حمید؛ رجبی، حمید؛ صدیق سروستانی، رحمت الله؛ امیر زاده، فرزانه. (1384)، ارتباط میزان فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی و ترکیب بدنی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی دانش آموزان دختر 17-15 سال. تهران، نشریه علوم حرکتی و ورزش، جلد اول،شماره 6، ص 14-1.

باقری، طالب (1383). ارتباط میزان هزینه انرژی، آمادگی هوازی و عوامل خطر زای کرونر قلب در دانشجویان پسر، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان.

بحر العلوم، حسن؛ توحید نژاد، علیرضا؛ ربیعی، محمدرضا؛(1389). مقایسه ترکیب بدنی دانشجویان پسر دارای فعالیت بدنی منظم و غیرفعال دانشگاه صنعتی شاهرود؛ فصلنامه دانش و تندرستی، دوره پنجم، شماره 2 و3، تابستان و پاییز.

بیاتی، مهدی (1390) بی تحرکی جسمانی و سبک زندگی بی حرکت، مجله غدد درون ریز و متابولیسم ایران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی دوره سیزدهم، دی شماره 5. ص 539-537.

پارسا، محمد. روانشناسی رشد کودک و نوجوان (1376). انتشارات بعثت.

ترتیبیان، بختیار؛ حاجی زاده ملکی، بهزاد؛ درفشی یامچی، بهروز؛(1390)، ارزیابی سطوح فعالیت بدنی با استفاده از هزینه انرژی روزانه در پسران 8 تا 16 سال مدارس منطقه شمال غرب کشور، پژوهش در علوم ورزشی،شماره 10، صص 13-32.

تسلیمی، مهناز (1393). تأثیر فعالیت بدنی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان، مجلةرشد- آموزش تربیت بدنی دورة چهاردم شمارة 4 تابستان.

توماس دبلیو، رولند(1391). فیزیولوژی ورزش کودکان. ترجمه عباسعلی گائینی و ندا خالدی. انتشارات سمت چاپ سوم. پاییز.

جلیلی، قوام الدین (1360). تربیت بدنی و ضرورت آن در مقطع ابتدایی. نشریه نیرو و نشاط، اداره کل تربیت بدنی و وزارت آموزش و پرورش. پاییز.

جهانگیری، محمد. اقدسی، محمد تقی. اسدی، فریده (1389). بررسی تأثیر ویژگی های فردی، اجتماعی و محیطی بر چگونگی فعالیت بدنی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه تبریز. مجله پژوهش در علوم ورزشی شمارة 8. زمستان ص 184-171.

حسینی، زهرا. کماسی، پرویز (1378). آمادگی جسمانی(تمرین های کاربردی در ورزش). تهران: انتشارات سمت. چاپ سوم.

خاکی، غلامرضا. (1390). روش تحقیق با رویکردی بر پایان نامه نویسی. انتشارات فوژان:چاپ اول.

ذکایی،حسین. حسینی، سید هادی (1383) آمادگی جسمانی(راهی بسوی تندرستی). ساری مهر ساجده. چاپ اول.

رابرگز، رابرت آ. رابرتس، اسکات اُ (1387). اصول بنیادی فیزیولوژی ورزش 2(آزمون و موضوعات ویژه ورزشی). ترجمة عباسعلی گائینی و ولی الله دبیدی روشن. انتشارات سمت.

رجبی، حمید (1393) فعالیت بدنی و تندرستی در قرن 21. مجلة رشد- آموزش تربیت بدنی. شماره 35. ص 28-24.

رحمانی نیا، فرهاد؛ میرزایی، بهمن؛ جعفر زاده باغان، ابولفضل (1389). بررسی میزان تماشای تلویزیون و انجام بازی های رایانه ای پسران چاق کم وزن و رابط آن با آمادگی جسمانی، سطح فعالیت و ترکیب بدنی. نشریه علوم زیستی ورزش. تابستان1389 شماره 5 ص 94- 71.

رحمانی نیا، فرهاد؛ علمیه، علیرضا؛ میرزایی ویشگایی، خدیجه. (1393). رابطه بین دانش تغذیه، ترکیب بدن و سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق و کم وزن. ورزش و علوم زیستی و حرکتی 1392، سال پنجم، شماره 2، پیاپی 10،ص 33

رحمانی نیا، فرهاد. حجتی، زهرا (1392). پیشگیری و درمان چاقی. انتشارات حتمی.

رحمانی نیا، فرهاد. حجتی، زهرا (1387). زن ورزش و تندرستی. انتشارات بامداد کتاب.

رحمانی نیا، فرهاد. حجتی، زهرا. (1387). چاقی و کنترل وزن. رشت: وارسته. چاپ اول.

رحمانی نیا، فرهاد. مهربان، جواد (1387). فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی و تندرستی. انتشارات مبتکران. چاپ اول.

رستمی نژاد، محمد و همکاران (1392). بررسی رابطه کیفیت زندگی و میزان فعالیت بدنی در دانش آموزان دختر. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. دوره بیست یکم شماره دوم. خرداد92.

رضایی پور، افسر. یوسفی، فرزانه. محمودی، محمود. شاکری، معصومه (1386). ارتباط رفتار های تغذیه ای و فعالیت فیزیکی دختران نوجوان با درک آنان از شیوه زندگی والدین. مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران(حیات) دوره 13، شماره 3، 25-17.

سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1377). روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. تهران:نشرآگه.

سنه، افسانه. سلمان، زهرا. آقا زاده، محرم. (1387). تأثيرفعاليتهای بدنی و بازی بر رشد توانايي های ذهنی پسران پيش دبستانی. فصلنامۀ نوآوری های آموزشی، شمارۀ 26 ، سال هفتم، تابستان.

شریفی، سید حسن (1389). سطح فعالیت بدنی و الگو و عادت های غذایی مردان شهرستان اراک و آن رابطه با شیوع چاقی و سلامت عمومی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان.

شاهماری سوها، فضایل. آدیگوزلی، مدینه (1393). نقش اولیاء و مربیان در آثار مثبت و منفی بازی های رایانه ای بر روی کودکان و نوجوانان. مجله پیوند خرداد شمارة 416 ص 44. انتشارات وزارت آموزش و پرورش.

شکروش، بهجت (1376). شیوه زندگی، ورزش و سلامتی، مجموعه مقالات دومین کنفرانس کنگره علمی ورزش مدارس با تاکید بر دوره ابتدایی. چاپ اول.

صفانیا، علی محمد (1369- 1370). بررسی وضعیت آمادگی جسمانی مدارس راهنمایی پسر شهر آمل با استفاده از آزمون کراس وابر. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

ضامنی، لیلا (1387). تاثیر ورزش صبحگاهی بر روحیه و انگیزه تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه، رشد تربیت بدنی. دوره هشتم 3 ، 48-46.

فراهانی، ابولفضل؛ کشاورز، لقمان؛ جدیدیان، سمیه (1390). تاثیر ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر راهنمایی شهرستان سبزوار؛ مجله پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره 1، تابستان 1390

فراهانی، ابوالفضل (1391). تدوین نورم ملی آمادگی حرکتی داوطلبان پسر آزمون های ورودی تربیت بدنی دانشگاه پیام نور؛ مجله پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی شماره 3. ص 56-51.

قادری، مهبانو (1381) ارزیابی ترکیب بدنی، آمادگی هوازی و فعالیت بدنی در زنان میانسال. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان.

44. قاهری، بنفشه. شیخ، محمود. معماری، امیر حسین. حمایت طلب، رسول (1392). بررسی سطح فعالیت فیزیکی روزانه کودکان مبتلا به اختلال اُتیسم با عملکرد بالا و ارتباط آن با سن و شدت اختلال. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک سال 16 شماره 7 ص 81-71.

45. کاتلین ام، هی وود. نانسی گچل. رشد حرکتی در طول عمر. ترجمه علی حسین ناصری. انتشارات کاشفان مجد. 1387.

46. کلیشادی، رویا. خاوریان، نوشین. قطره سامانی، شهره. بیضایی، مریم. رمدان،رضا. پور صفا،پریناز (1389) تأثیر روش های مختلف آموزش فعالیت بدنی در کودکان و نوجوانان مبتلا به اضافه وزن. فصل نامه دانش و تندرستی، دورة 5، شماره 2و3، تابستان و پاییز.

47. کلیشادی،رویا. ربیعی، کتایون. خسروی، علیرضا. فاموری، فاطمه. صادقی، معصومه. روح افزا، حمید. شیرانی، شاهین (1380). بررسی الگوی فعالیت جسمی نوجوانان در اصفهان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد،نوبت سوم. شمارة 2، 66-55 تابستان.

گائینی، عباسعلی. رجبی، حمید (1391). آمادگی جسمانی. انتشارات سمت. چاپ هشتم.

گل پسند، ساسان (1387). بررسی رابطه بین وزن و وضعیت سلامتی زمان تولد با ترکیب بدنی، توان هوازی در پسران نوجوان 16-14 سال. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان.

مالینا، ر. بوشار، ک (1381). نمو و بالیدگی و فعالیت بدنی، ترجمه عباس بهرام، حسن خلجی. تهران پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.

موران، گری. گلین، جرج مک (1389). مفاهیم فیزیولوژیک تمرین قدرتی. ترجمه فرهاد رحمانیا. چاپ دوم. انتشارات دانشگاه گیلان.

منصور، لکورج (1392). بررسی رابطه بین برآورد ذهنی آمادگی جسمانی با وضعیت واقعی در دانش آموزان دختر و پسر غیر ورزشکار. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان.

میر نادری، علی اکبر. حسن پور، معصومه (1386). بررسی تأثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر. سال اول دوره متوسطه ناحیه 2 خرم آباد.

نوابی نژاد، شکوه (1367). زن وورزش. انتشارات ستاد تدوین نظام نوین تربیت بدنی. ص 52-51.

55.ویلمور، جک اچ. کاستیل، دیوید ال (1388). فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی. ترجمة فرهاد رحمانی نیا، حمید آقاعلی نژاد ، حمید رجبی ، ضیاء معینی ، فاطمه سلامی. انتشارات مبتکران.

هاولی و فرانکس (1389). حقایقی در باره آمادگی. ترجمه فرهاد رحمانی نیا و حمید رجبی. چاپ سوم. انتشارات دانشگاه گیلان.

هی وود، کاتلین ام. گچل، نانسی (1387). رشد حرکتی در طول عمر. ترجمة علی حسین ناصری. انتشارات کاشفان مجد.

هی وود، کاتلین ام (1377). رشد و تکامل حرکتی در طول عمر. ترجمة مهدی نمازی زاده، محمد علی اصلانخانی. انتشارات سمت.

 

59. Åberg, Maria A. I. Pedersen, Nancy L. Torén, Kjell. Svartengren, Magnus. Björn Bäckstrand, Tommy johnsson, Christiana M. Cooper-Kuhn, N David Åberg, Michael Nilsson, and H. George Kuhn (2009), Cardiovascular fitness is associated with cognition in young adulthood, PNAS 2009; 106(49):20906-20911

 

60. Akodu, A. Ibeabuchi N, M. Oluwakemi, D Ogunmuyiwa. Akinbo, S(2012), Comparative Study Of The Effect Of Recreational Physical Activities On Body Composition Among Pupils Of Public And Private Primary Schools, The Internet Journal of Public Health. 2012; 2(1).

61. Aries, McCarthy, Danielle. Salovey, Peter and Banaji, Mahzarin R. (2004), A Comparison Of Athletes And Nonathletes At Highly Selective Colleges: Academic Performance and Personal Development, Research in Higher Education, Vol. 45, No. 6.

62. Australian Government Department of Health and ageing (2004) physical activity recommendations for 12-18 year olds. Canberra, Australia: commonwealth of Australia.

63. Biddle, S. J. H. Gorely, T. , stensel, J. (2004) health – enhancing physical activity and sedentary behaviour in children and adolescents. Journal of sports sciences, 22:679 -701.

64. Chaddock, Pontifex, Matthew B. Hillman, Charles H. and Kramer, Arthur F. (2011). A Review of the Relation of Aerobic Fitness and Physical Activity to Brain Structure and Function in Children, Journal of the International Neuropsychological Society (2011), 17, Cambridge University Press, pp:1-11.

65. Coe, Dawn Podulka. Pivarnik, James M. Womack, Christopher J. Reeves, Matthew J. and Malina, Robert M. (2006), Effect of Physical Education and Activity Levels on Academic Achievement in Children, Medicine and Science in Sports and Exercise 2006, American College of Sports Medicine.

66. Daley, Amanda j. . Ryan, Jason (2000) Academic Performance and Participation In Physical Activity By Secondary School Adolescents. Perceptual and Motor Skills 2000: 91, 531-534.

67. Dexter T (1999), Relationships between sport knowledge, sport performance and academic ability: Empirical evidence from GCSE Physical Education, Journal of Sports Sciences 1999; 17(4):283-295.

68. Donyaee, Hassan. Zarei, Ali. Esmaili, Mohammad Reza. (2013), International Journal of sport Studies 2013; 3(8):801-805.

69. Erwin, Fedewa, Alicia. Ahn, Soyeon. (2012), Student Academic Performance Outcomes of a Classroom Physical Activity Intervention: A Pilot Study, International Electronic Journal of Elementary Education 2012; 4(3): 473-487.

70. Esteban-Cornejo, Irene. Tejero-González, Carlos Ma. Martinez-Gomez, David. del-Campo, Juan. González-Galo, Ana. Padilla-Moledo, Carmen. Sallis, James F. Veiga, Oscar L. (2014), Independent and Combined Influence of the Components of Physical Fitness on Academic Performance in Youth, The Journal of Pediatrics 2014;165(2):306-312.

71. Field T, Diego M, Sanders CE(2001), Exercise is positively related to adolescents’ relationships and academics, Adolescence 2001 ;36(141):105-110.

72. Finnish National Board of Education (2012). Physical Activity And Learning. finnish national board of education, summary status review october

 

73. Franz, Douglas D. Feresu, Shingairai A. (2013), Open Journal of Epidemiology, 2013, 3:4-11.

74. Gelman, R. (2000). Domain specificity and variability in cognitive development. Child Development, 71.

75. Grissom, James B. (2005), Physical Fitness and Academic Achievement, Journal of Exercise Physiology Online (JEPonline) 2005; 8(1).

76. Janak, Jud C. Gabriel, Kelley P. Oluyomi, Abiodun O. Peréz, Adriana. Harold W. Kohl, Steven H. Kelder (2014), The Association Between Physical Fitness and Academic Achievement in Texas State House Legislative Districts: An Ecologic Study, Journal of School Health 2014; 84(8):533-542.

77. LeBlanc, Monique M. Martin, Corby K. Han, Hongmei. M. S. , Robert Newton, Jr. , Melinda Sothern, Larry S. Webber, Allison B. Davis, M. A. , and Donald A. Williamson(2012), Adiposity and Physical Activity Are Not Related to Academic Achievement in School-Aged Children, J Dev Behav Pediatr. 2012; 33(6): 486–494.

78. Li, Gladys Shuk-Fong. Lu, Frank J. H. Wang, Amy Hsiu-Hua. (2009), Exploring the Relationships of Physical Activity, Emotional Intelligence and Health in Taiwan College Students, J Exerc Sci Fit 2009; 7(1):55-63.

79. Oja L, Jürimäe T (2002) Physical activity, motor ability, and school readiness of 6-yr. -old children, Perceptual and motor skills2002 Oct;95(2):407-15.

80. Orhan, Özlem. (2014),The Relationship Between Physical Activity Level, Body Mass Index, And Body Fat Percentage In Urban And Rural Elementary School Students, Educational Research and Reviews 2015;10(1):69-74.

81. Overton, W. F. (1998). Developmental psychology: Philosophy, concepts, and methodology. In W. Damon (Ed. ). Handbook of child psychology, Vol. 1, NY: Wiley Reynolds.

82. Owen, Christopher G. Nightingale, Claire M. Rudnicka, Alicja R. van Sluijs, Esther M. F. Ekelund, UIF. Cook, Derek G. Whincup, Peter H. (2012), Travel to school and Physical Activity Levels in 9-10 Year-Old UK Children of Different Ethnic Origin; Child Heart and Health Study in England (CHASE), PloS ONE, VOL 7(2).

83. Pellegrini, A. D. . (2007). The Relationship between Kindergartner’s Play and achievement in Rereading, language and Writing, Psychology in the Schools Journal.

84. Sallis JF, Mckenzie TL, Kolody B, Lewis M, Marshall S, Rosengard P (1999), Effects of health-related physical education on academic achievement: project SPARK, Research Quarterly for Exercise and Sport1999;70(2):127-34.

Taras, Howard. (2005), Physical Activity and Student Performance at School, Journal of School Health 2005; 75(6):214-218.

Keeley, J. H. Thomas and Fox, R. Kenneth (2009). The impact of physical activity and fitness on academic achievement and cognitive performance in children. International Review of Sport and Exercise Psychology. Vol. 2. 2009, Taylor and Francis. Pp:198-214.

Tremblay, Mark S. Inman, J. Wyatt. and Willms, J. Douglas (2000), the relationship between physical activity ,self-esteem, and academic achievement in 12-year-old children, Pediatric Exercise Science 2000;12:312-323.

U. S. Department of Health and Human services (2010), The Association Between School-Based Physical Activity, Including Physical Education, and Academic Performance, Revised version 2010.

Zaccagni, Luciana. Barbieri, Davide. and Gualdi-Russo, Emanuela. (2014), Body composition and physical activity in Italian university students, Journal of Translational Medicine 2014, 12:120.

90. Zanovec, Michael. Lakkakula, Anantha P. Johnson, Lisa G. Turri, Georgianna (2009), Physical Activity is Associated with Percent Body Fat and Body Composition but not Body Mass Index in White and

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *