مبانی نظری و پیشینه پژوهشی جرم سقط جنین

نوع فایل
word
حجم فایل
172 کیلوبایت
تعداد صفحه
110
تعداد بازدید
259 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری جرم سقط جنین » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

مقدمه

سقط جنين از جمله جرائمي است كه شايد آمارو رقم سياه آن از خيلي جرائم ديگر بيشترو پنهاني تر است. اقدام به سقط جنين كه در اغلب نظامهاي حقوقي جهان به عنوان جرم شناخته شده و حسب مورد براي آن مجازاتهاي حبس، جزاي نقدي و مجازاتهاي مالي در نظر گرفته شده است، درنظام حقوقي ايران نيز وجهه كيفري داشته و براي مرتكبين ومعاونين آن مجازاتهايي درنظر گرفته شده است . با وجود اينكه سقط جنين يكي از مسائل مهم وبحث برانگيز محافل مختلف علمي،اجتماعي وفرهنگي كشور است،مع الوصف كمتر پيرامون آن نوشته يا سخن گفته مي شود. به تحقيق مي توان گفت كه گفتگوها همانند خود موضوع معمولاً مخفيانه و بدور از ديد انديشمندان وصاحب نظران انجام مي گيرد.در دنياي كنوني مسأله سقط جنين يكي از معضلات و مشكلات كليه كشورها به حساب مي آيد و در سراسر دنيا اين مشكل به گو نه اي است كه ديگر سخن از مجازات آن امري عبث و بيهوده است. بديهي است مبارزه باآن به شيوه كيفري از نوع مبارزه با معلول است و شيوع خارج از حد متعارف آن را مي توان معلول تمدن جديد وپيشرفتهاي علمي، صنعتي و اجتماعي عصر حاضر دانست. آزادي مطلق براي سقط جنين نيز امري مذموم و خلاف شرع بوده والبته ممنوعيت مطلق آن هم بايد با تأمل و تفكر زياد مورد بررسي قرار بگيرد.

در تمام دنيا مشكلات ومسائل سقط جنين مربوط به اين است كه قوانين مربوطه هيچگونه انطباقي با آنچه عملاً بسياري از افراد انجام مي دهند، ندارد.مسائل ومشكلات وابسته به سقط جنين سخت در هم وپيچيده است. اغلب اين دشواريها را تحت عنوان مشكلات اخلاقي، قانوني، اجتماعي و پزشكي طبقه بندي مي كنند.جامعه امروز هر روز بيش از روز پيش، نگران نيكبختي افراد بشر و برخورداري آنان از حقوق و منزلت انساني است. سقط جنين مسأله ديرينه سال، قرون و اعصار است كه طي چند قرن اخير اكثريت قريب باتفاق كشورها آن را در بوته فراموشي نهاده اند، چنين غفلتي شايد در بسياري از زمينه هاي كار بشر سابقه داشته باشد ولي به خصوص در مورد همه حوادث و مسائلي كه به نوعي با مسائل جنسي مربوط بوده اند، انكار ناپذير مي باشد.

نكته اي كه همواره بايد به آن به عنوان يك مشكل ثانوي توجه داشت، اين است كه عموماً در بحث سقط جنين، جهات اخلاقي و انساني امر،تنها متوجه جنين ساقط شده مي گردد ومادر فراموش مي شود.عموم مردم را عقيده بر آن است كه حيات از لحظه عقد نطفه وجود دارد و اخلاقاً سقط موجود زنده صحيح نيست. گروهي ديگر را عقيده بر آن است كه تا وقتي جنين قادر به ادامه زندگي در محيط خارج از زهدان نباشد، نمي توان آن را موجود زنده اي فرض كرد. به نظر مي رسد انتخاب يكي از اين نظرات ويافتن پاسخ دقيقي براي اين معما دشوار باشد ولي آنچه مسلم است، اين است كه به طور كلي تصميم و روشي كه به سودعموم باشد ناگزير با منافع و خواست معدودي از افراد تعارض خواهد داشت.

منشأ اصلي وضع قوانين مربوط به محدوديت سقط جنين، وجود اين ديدگاه اخلاقي بوده است ولي ما شواهد فراواني داريم كه مثلاً وضع قوانين ناظر بر اخلاق با حل يك مشكل، صد مشكل ديگرآفريده است. امروزه اين حقيقت انكار ناپذيراست كه تراژدي قوانين مربوط به منع سقط جنين اسف بارتر از خود سقط جنين است.كشورهاي مختلف براساس فرهنگ، آداب ورسوم، باورها واعتقادات مذهبي قوانين متفاوتي را در ارتباط با سقط جنين وضع نموده اند. سقط جنين به عنوان يك معضل اجتماعي در تمامي جوامع تلقي مي شود به طوري كه سلامت خانواده و جامعه را با مشكل مواجه مي نمايد. تعداد زياد اولاد، جنسيت، اختلافات خانوادگي، حاملگي مكرر و ناخواسته، ارتباطات جنسي نامشروع، عدم آموزش، عدم آگاهي دقيق از روشهاي كنترل باروري وجلوگيري از حاملگي هاي ناخواسته، زمينه مساعدي را جهت انجام سقط هاي غير بهداشتي فراهم مي نمايد و در اين ارتباط متأسفانه سقط جنين به عنوان روشي جهت كنترل حاملگي و كنترل خانواده به كار گرفته مي شود. اگر چه محدوديت هاي قانوني وشرعي تا حدي مي تواند نقش بسزايي را در تصميم گيري افراد نسبت به انجام يا عدم انجام اين امر ايفاء نمايد ولي در مواقع اضطراري معمولا تصميم گيري ها از حيطه كنترل فرد خارج مي شود به طور كه فرد عليرغم همه موانع به سقط جنين به هر وسيله وشكلي متوسل مي شود.به نظر مي رسد در موضوع سقط جنين بحث بر سر آن است كه يا به قوانين محدود كننده سقط جنين شدت و قاطعيت بيشتربخشيده شود ويا با تجديد نظر وتغيير لازم آنها را با نيازهاي جامعه و خواست مردم منطبق سازند،به اعتقاد بسياري از حقوقدانان راه اخير منطقي تر مي باشد. تاريخ و گذشته جوامع بشري به ما آموخته است كه تلاش در راه محكم تر كردن و تشديد موازين قانوني آنگاه كه اكثريت افراد

مشمول، آنرا تحمل ناپذير و غير قابل اجرا مي يابند، نتيجه اي جز دستيابي به را ههاي انحرافي و غلط نداشته ودر عين حال مسأله اصلي همچنان لاينحل باقي مانده و روز به روز نيز بدتر شده است.

اگر وضع و تدوين قوانين، تنها براين اساس باشد كه سقط جنين اخلاقاً غلط ومذموم است تنها نتيجه آن وقوع يك سلسله دشواريها و بلاتكليفي هاي اجتماعي خواهد بود. به جرأت مي توان گفت كه تا به امروز در جهت مبارزه با قوانين محدود كننده سقط جنين توجه و دقتي آنچنان كه بايد مبذول نشده است. جامعه امروز ناچار است كه با تعديل محدوديت هاي قانوني موجود به قطع عوارض و مصائب ناشي از محدوديت هاي قانوني سقط دست زند.لازمه اين كار بالا بودن هر چه بيشتر سطح آگاهي جامعه و تفهيم واقعيت هاي علمي امروز به توده مردم است و براي نيل به اين هدف بايدصريح و صادق بود ولي در ضمن بايد در نظر داشت كه قانوني يا آزاد كردن سقط جنين نيز خود موجب شيوع سقط وحتي در بعضي موارد، انتخاب سقط به جاي روش هاي جلوگيري مي شود و اين امر مسأله اي است كه لازم است قبل از اقدام به تغيير قانون سقط جنين آن را كاملاً مدنظر داشت.

در حال حاضر بااستناد به قسمتي از ماده 17 آئين نامه انتظامي نظام پزشكي كه به استناد نظريه شوراي نگهبان در بعضي قسمتها معتبر شناخته شده و فتاوي معتبر فقهاء كه در موارد سكوت قانون مورد استناد قرار مي گيرد،سقط جنين توسط پزشك، به منظور حفظ جان مادر از خطرات ادامه بارداري، در صورت شرايط زير مجاز است:

1-ادامه بارداري براي جان مادر خطرناك باشد.

2-جنين در مرحله قبل از ولوج روح قرار داشته باشد.

3-رضايت زوج وزوجه تحصيل گردد.

درصورت اظهار نظر پزشكي قانوني مبني بر لزوم قطع بارداري، اگر شوهر يا زن به دلايلي راضي به قطع بارداري نبوده يا زن متوجه وخامت حال خود نباشد و همچنين در موارد فوري رضايت يا عدم رضايت آنها مطرح نيست و اين در صورتي است كه عمل سقط جنين خطرات بيشتري براي مادر به دنبال نداشته باشد.

لازم به ذكر است كه در مورد قصاص و مجازات مقرردر قانون مجازات اسلامي بعداً در بحث مجازات سقط جنين به  تفصيل سخن خواهيم گفت.

 

فهرست منابع

فهرست منابع فارسی:

  1. آصفی، محسن، سقط جنین درفقه اسلامی، انتشارات آرام، چاپ نخست، 1369،ص327.
  2. آقایی نیا، حسین، حقوق کیفری اختصاصی(جرایم علیه اشخاص)، تهران، انتشارات میزان، 1392
  3. ابن منظور، محمد بن کنزم(1414ق) لسان لعرب، چ سوم، بیروت:دار صادر
  4. اترک، حسین، دلایل فلسفی موافقان ومخالفان سقط جنین در جمله ایرانی اخلاق وتاریخ پزشکی، ماهنامه علم اخلاق، سال اول، دوره سوم، شماره 4، 1387
  5. اخویان، محمد علی ، ثربانی، فتح اللهف بررسی حکم سقط جنین ازدیدگاه مذاهب اسلامی، مجله طب وتزکیه، شماره 1و2
  6. اخویان، محمد علی وقربانی، فتح الله، بررسی حکم سقط جنین ازدیدگاه مذاهب اسلامی، مجله طب وتزکیه، شماره 1و2
  7. اخویان، محمد علی و قربانی، فتح الله، بررسی حکم سقط جنین ازدیدگاه مذاهب اسلامی، مجله طب وتزکیه، شماره 1و2
  8. ادریس، عبدالفتاح محمود، الاجهاض من منظور اسلامی، مجله الحکمه ، ش13، 1418ق
  9. ادوین، ام شور، سقط جنین جرم بی مجنه علیه، ترجمه محمود عباسی، مجموعه مقالات حقوق پزشکی، جلد سوم، تهران،انتشارات حقوقی، چاپ نخست، 1377
  10. ادواین، ام، شور، سقط جنین امری بی مجنی علیه، مجموعه مقالات علوم پزشکی جلدسوم، چاپ اول، مترجم وگرداورنده، محمودعباسی
  11. استیرو،کمپل،معضلات اخلاقی درحرفه پزشکی ،ترجمه حسن میانداری چاپ اول،1372،صفحه191و نیز ر.ک:میرمحمدصادقی،حسین، نگاهی گذرا به تشکیلات محاکم عمومی انگلستان،فصلنامه دیدگاههای حقوقی،ش4،س.1375
  12. انتظامی،ابوالفضل، بررسی تطبیقی سقط جنین وآثار حقوقی آن
  13. انصاری، شیخ مرتضی، درفواید الاصول، جلد اول، قم، انتشارات مجمع الفکر اسلامی،1419هـ .ق
  14. الفواهیدی، خلیل بن احمد(1410ق) العین، قم هجرت، ج دوم
  15. ایمانی، محمد رضا ،بررسی جرایم ومجازاتها پزشکان درحقوق ایران، جلداول، تهران، موسسه فرهنگی انتشارات حیان،1382
  16. برنارد، نایت، اعمال پزشکی ازدیدگاه قانون (سازمان نظام پزشکی عمومی انگلستان)، مجله حقوقی وزارت دادگستری ، ش2 ، س 1357 ، ترجمه منصورخلعتبری
  17. بینث، بلیندا، حقوق پزشکی،ترجمه محمودعباسی،چاپ اول1377
  18. پاد، ابراهیم، حقوق کیفری اختصاصی، جلد اول، تهران، انتشارات بی نا، چاپ اول، 1347
  19. پاسخ و سئوالات از کمیسیون استفتائات شورای عالی قضائی ، جلد دوم ، روزنامه رسمی ، 1363
  20. توربها،رضا، زمینه حقوق جزای عمومی ، انتشارات کانون وکلای دادگستری مرکز چاپ اول زمستان 69
  21. جعفرزاده، میرقاسم ، سقط جنین در حقوق انگلیس، خلاشه مقالات سمیناربررسی جامع ابعاد سقط جنین در ایران
  22. جمعی از نویسندگان، اخلاق کابردی،تهران، انتشارات علوم وفرهنگ اسلامی، چاپ اول، 1387
  23. جوان جعفری بجنوردی، عبدالرضا، جرم سقط جنین، پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق جزا وجرم شناسی، دانشگاه تربیت مدرس، 1381
  24. حبیبی، سیده زهرا، قاعده نفی عسروحرج درسقط جنین درمانی، مجله تعالی حقوق، سال چهارم، شماره 17 و16،1391
  25. حسینی الخامنه ای، سید علی، در رساله اجوبه الاستفتاتات، تهران، انتشارات بین المللی هدی، چاپ اول،1380
  26. حسینی نژاد، حسینقلی، مقاله حمایت ازحقوق حمل درحقوق آمریکا و ایران، مجله وکلا، شماره 89
  27. دی جی، اسکیج،حقوق، اخلاق و پزشکی، ترجمه محمودعباسی و بهرام مشایخی،چاپ اول،موسسه فرهنگی وانتشاراتی پایا1377
  28. رحلی، نهایه المحتاج، جلد8
  29. رزم ساز، بابک، بررسی فقهی – حقوقی سقط جنین، انتشارات بهرام، چاپ اول، 1379
  30. رزم ساز، بابک، بررسی فقهی حقوق سقط جنین، تهران، انتشارات بهرام، چاپ نخست،1379
  31. رزم ساز، بابک، بررسی فقهی- حقوقی سقط جنین، جلد اول، انتشارات بهرام، چاپ اول، 1379
  32. رزم ساز، بابک، بررسی فقهی- حقوقی سقط جنین، جلد اول، انتشارات بهرام، چاپ اول، 1379
  33. زراعت، عباس، شرح قانون مجازات اسلامی، جلد اول، چاپ سوم، کاشان، انتشارات نشر فیض، 1377
  34. زرین قلم ، مصطفی، حقوق جزای انگلستان، چاپ اول ، نشر خیام ، 1370
  35. سپهوند، امیرخان، حقوق کیفری اختصاصی – جراتیم علیه اشخاص، تهران، میزان، چاپ سوم، 1386
  36. سوره بقره،آیه 178 و179
  37. سوره عبس، آیه 19
  38. سوره مائده،آیه32
  39. سوره مومنون، آیه 14
  40. شامبیاتی، هوشنگ، حقوق کیفری اختصاصی، چاپ سوم، تهران، انتشارات ویستار، 1376
  41. شامبیاتی، هوشنگ، حقوق کیفری اختصاصی، تهران، دستیار، چاپ چهارم، 1377
  42. شامبیاتی، هوشنگ، حقوق کیفری اختصاصی، جلد اول، چاپ سوم، تهران، انتشارات ویستار، 1376
  43. شیرازی، سید محمد، الفقه، جلد77، انتشارات دارالعلم، 1409هـ.ق
  44. صادقی تهرانی، محمد(1365ش) الفرقان فی تفسیر القرآن، ج18، قم فرهنگ اسلامی
  45. صادقی، میر محمد ، جرایم علیه اشخاص ، تهران، انتشارات میزان، چاپ اول ، 1392
  46. صادقی، محمد هادی، حقوق جزای اختصاصی، جرایم علیه اشخاص، جلد اول، تهران، انتشارات نشرمیزان، چاپ اول، 1376
  47. صانعی، پرویز، حقوق و اجتماع ، جلد اول، انتشارات دانشگاه ملی، چاپ اول، 1354
  48. صغیری،اسماعیل،گزیده متون حقوقی (ترجمه law made simple) جلددوم، چاپاول، نشر میزان، 1379
  49. طبیبی جبلی، مرتضی، مطالعه تطبیقی سقط جنین در فقه و حقوق، رساله دکتری، دانشگاه تهران، 1379
  50. طلعتی، محمد هادی، رشد جمعیت، تنظیم خانواده وسقط جنین وآراء ومبانی فقهی و حقوقی، جلد اول، قم، انتشارات تبلیغات اسلامی، چاپ اول، 1383
  51. طلعتی، محمد هادی، رشد جمعیت و تنظیم خانواده، جلد اول، قم، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، 1383
  52. طلعتی، محمد هادی ، رشد جمعیت، تنظیم خانواده وسقط جنین آراء ومبانی فقهی- حقوقی ،قم، انتشارات تبلیغات اسلامی، چاپ اول، 1383
  53. طلقی، محمد هادی، رشد جمعیت، تنظیم خانواده وسقط جنین آراء ومبانی فقهی، حقوقی، جلد اول، قم، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، چاپ اول، 1383
  54. طلقی، محمد هادی، رشد جمعیت و تنظیم خانواده، جلد اول، قم، انتشارات دفتر تبلیغ اسلامی، حوزه علمیه، 1383
  55. عباسی، محمود، سقط جنین، جلد اول، تهران، انتشارات حقوقی، ،1382
  56. عباسی،محمود، سقط جنین در نظام حقوقی ایران، مجموعه مقالات پزشکی جلدچهارم چاپ اول1378
  57. فلاح نژاد، فاطمه، بررسی تطبیقی سقط جنین درقانون مجازات ایران و روسیه، پژوهش نامه زنان، پژوهشگاه علوم انسانی درمطالعات فرهنگی، سال چهارم، شماره دوم، پاییز وزمستان 1392
  58. قماشی، س، اسقاط عددی جنین ازدیدگاه فقه اهل سنت، فصل نامه باروری و ناباروری، دوره 6،شماره 4، 1384
  59. قربانی، شکوه، باروری انسان ، تهران، انتشارات شرکت سهامی چهر، چاپ سوم، 1364
  60. کریمی ، حسین ، موازین قضائی ازدیدگاه امام خمینی، چاپ اول انتشارات شکوی ، 1365
  61. کمپل، الستیرو، معضلات اخلاق پزشکی، ترجمه حسن میانداری، جلد اول، تهران، مرکز مطالعات وتحقیقات اخلاق پزشکی، 1373
  62. کیهان، روح الله، کنترل موالید، تهران، انتشارات بهمن، 1348
  63. کیهان، روح الله ،کنترل موالید، تهران، چاپ بهمن، 1348
  64. گلدوزیان، ایرج، حقوق جزای اختصاصی، جلد اول،تهران ،چاپ چهارم
  65. گودرزی، فرامرز و کیانی، مهرزاد، پزشکی قانونی، جلد اول، تهران، انتشارات انیشتن، چاپ اول، 1368
  66. گودرزی، فرامرز، پزشکی قانونی، جلد اول، تهران، انتشارات انیشتن،1377 ، ص«ز».
  67. مانستن، رونالد، مداخله و تامل در اخلاق پزشکی، ترجمه فرامرز چمنی، اصغر ابوترابی، جلد اول، تهران، 1374
  68. مانستن، رونالد، مداخله و تامل در اخلاق پزشکی ، ترجمه فرامرز چمنی، اصغر ابوترابی، جلد اول، تهران، 1374
  69. ماهنامه ارش، شماره 45؛ دی ماه 1390.
  70. محقق داماد، سید مصطفی، تحقیقی درمورد سقط جنین و عوارض، جلد پنجم، مجموعه مقالات اخلاق پزشکی، انتشارات مرکز تحقیقات اخلاقی وحقوق پزشکی، 1373
  71. محقق داماد، سید مصطفی، مقاله تحقیقی در مورد سقط جنین، عوارض مسایل وموضوعات پیرامون آن، مرکز مطالعات وتحقیقات اخلاق پزشکی، 1373
  72. محمدی، ابوالحسن، قواعد فقه، تهران، انتشارات میزان ، چاپ هشتم، 1383
  73. محمدی همدانی، اصغر، ده رساله فقهی و حقوقی در موضوعات نو پیدا، جلد اول، تهران، انتشارات جنگل، 1373
  74. مظفری، احمد،بررسی جرم سقط جنین در حقوق ایران، ماهنامه دادرسی، ش16و15 ،مرداد و شهریور 1387
  75. معرفت، محمد هادی(1386)التمهید فی علوم القرآن،ج14، قم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
  76. موحدی، محمد جواد، گلزار اصفهانی، مژگان، بررسی سقط جنین براساس نظریه اثر دوگانه، تهران، نشر جمله اخلاق وتاریخ پزشکی، دوره سوم، شماره 3، 1389
  77. میرمحمد صادقی، حسین ، سرقت در انگلستان ، ماهانه دادرسی حقوق ، فرهنگی ، اجتماعی ، سال اول ، شماره سوم ، مرداد 1376
  78. نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام، جلد چهارم، تهران، انتشارات دارالمکتب الاسلامیه، 1392
  79. نجفی، ایرانداباری، علی حسین و بادامچی، حسین، تاریخ حقوق کیفری بین النهرین، انتشارات سمت، چاپ اول، 1383
  80. نوغانی، فاطمه، روحانی، محمد، احکام پزشکی، نشر طبیب، چاپ نخست، 1378
  81. نوربها، رضا، زمینه حقوق جزای عمومی، جلد اول، تهران، انتشارات کانون وکلا دادگستری، چاپ اول، 1369
  82. وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی، معاونت امور فرهنگی، اخلاق پزشکی به انضمام مختصری از تاریخ پزشکی، چاپ اول، تهران، 1370
  83. ولیدی، محمد صالح، حقوق جزای اختصاصی، جلد دوم، انتشارات امیر کبیر
  84. هاشمی شاهرودی، سید محمد، در سخنرانی سید محمود هاشمی شاهرودی، مجموعه مقالات و گفتارهای دومین سمینار دیدگاه اسلام و پزشکی، گردآوری :سید حسین فتاحی معصوم، مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیرخانه دایمی سمینار، چاپ نخست، 1380

 

فهرست منابع غیر فارسی

  1. Abortion act 1967
  2. Child destruction
  3. Cross jones 8 card, introduction to criminal law, London, 1988. P 263
  4. Eekelaan , j , family security and family break down , England , penguin books , 1971 , p . 57
  5. eekelaan , j . op .cit .p : 13
  6. Eftehkar , G , Amiscellany of lae texts , secandedn yalda publication. 1993 , p . 83
  7. Ellenborogh
  8. file;//a:/mount carmel. Hospital.htm.and see also;/ p.r.glazebrook , black stones statues on criminal law , second edition. P. 13
  9. fill:// a:/ abortion – united kingdom . html
  10. Garson
  11. gianville, William , textbook of criminal law, London 1983, pp294-5
  12. Abortion act of 1967
  13. htto:// members, also. Com/hta/aborthtm.st Infant life pres ervation act 1929
  14. http :// members . aol. Com / h t a / abtrbng / aa 67 htm .abortion act 1967
  15. http :// www. Efc .org. uk// law. Html. Education for choice abortion. An overniew
  16. http:// members . aol .com/ h a t / abtrbng/ aa67
  17. http:// members.Aol. Com/ h t a/ abtrbng/ aa 67 htm.abrotion act of1967
  18. http:/ahkaam.com
  19. human fertilization and emproyology act 1976
  20. human fertilization and emproyology act 1990 Abortion  act 1967
  21. human fe rtilization and emproyology act 1990
  22. IBID .P . . 368
  23. infant life
  24. infant life preservation act 1929
  25. justice macnaughten  mr
  26. Low No.194 of 22 may 1978 on the socialprotection of mothernood and the voluntary termination of preagnancy.(Gazzeta aficialee alla Repubblicaltaliana. Part1,2 may.1978,No140
  27. Mr justice macnagughten
  28. offences against the person act 1861
  29. offences against the person act 1861.S.5
  30. offences against the person act seymour,john, op.cit.p 147
  31. ortion act 1967 ab
  32. P .r .glazebrook .op .cit .p : 13
  33. r. glaz ebrook. Op. cit. infant life
  34. preservation act 1929
  35. quickening
  36. smith and hagan, op. cit. pp.371-372
  37. smith and Hogan, op. cit. p 368
  38. smith and hogan. Op.cit.p367-368
  39. w.w.al.shia.org
  40. w.w.goran.net
  41. w.w.hoqoug.com
  42. w.wahkaam.blogfa.com
  43. w.whrm.ir
  44. Word population Monitoring 1996(seleted as pects of Reproductive rights and Reproductive Health ,united National ,New Yorke 1998,p130
  45. afkarnews.ir
  46. gavah.net
  47. goran.ncl
  48. HaghGostar.ir
  49. noormags.com
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی جرم سقط جنین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *