مبانی نظری و پیشینه پژوهشی رسانه های دیداری و بزهکاری

نوع فایل
word
حجم فایل
1075 کیلوبایت
تعداد صفحه
113
تعداد بازدید
375 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری رسانه های دیداری و بزهکاری» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

فهرست محتوا

فصل اول: کلیات تأثیررسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

1-1- مقدمه 3

1-2- بیان مسأله 5

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 7

1-4- اهداف تحقيق 8

1-5- تعاريف واژه‏ها 9

1-6- کاربردتحقیق 11

1-7- سؤالات تحقیق 11

1-8- فرضیات تحقیق 11

1-9- قلمرو تحقیق 12

1-9-1 قلمرو زمانی 12

1-9-2 قلمرو موضوعی 12

1-10- روش انجام تحقیق 12

1-11- سازماندهی تحقیق 12

فصل دوم: ادبیات و تاریخچه رسانه ها و تاریخچه بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

2-1- ادبیات تحقیق 14

2-2- مبانی نظری و تاریخچه تحقیق 17

2-2-1 وسایل ارتباط جمعی 17

2-2-1-1 تعریف لغوی ارتباط 17

2-2-1-2 تعریف اصطلاحی ارتباط 18

2-2-1-3 اصطلاح وسایل ارتباط جمعی چه امور و پدیده­هایی را در بر میگیرد 19

2-2-1-4 ایجاد ارتباط جدید در مرحله صنعتی 19

2-2-1-5 خصلت رسانه­های ارتباط جمعی 20

2-2-2 كاركردهای رسانه‌ها 21

2-2-2-1 اجتماعی شدن 21

2-2-2-2 اطلاع رسانی به افکار عمومی 22

2-2-2-3 پرکردن اوقات فراغت افراد 23

2-2-2-4 سایر کارکردهای رسانه 24

2-2-3 تأثیرات رسانه ها 24

2-2-3-1 به  لحاظ ابزار انتقال پیام 24

2-2-3-2 به لحاظ حوزه تأثیر جغرافیایی 24

2-2-3-3 به لحاظ تأثیر بر مخاطبین 25

2-2-3-4 به لحاظ نوع مالکیت و نحوه اداره آنها 26

2-2-4 مصادیق رسانه ها 26

2-2-4-1 رسانه های نوشتاری 26

2-2-4-1-1 مطبوعات و مجلات 26

2-2-4-1-2 کتب و مقالات 27

2-2-4-2 رسانه های مبتنی بر داده های دیجیتالی 27

2-2-4-3 رسانه های صوتی 27

2-2-4-4 رسانه های دیداری 28

2-2-4-4-1 تلویزیون 28

2-2-4-4-2 سینما 28

2-2-4-4-3 بازیهای رایانهای 29

2-2-4-4-4 ماهواره 29

2-2-5 تاریخچه مسؤلیت کیفری اطفال (بزهکاری اطفال) در ادوار مختلف 30

2-2-5-1 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در ایام باستان 30

2-2-5-2 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مذاهب گوناگون 32

2-2-5-3 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب کلاسیک 33

2-2-5-4 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب نئوکلاسیک 35

2-2-5-5 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار درمکتب تحققی 36

2-2-6 تاریخچه بزهدیدگی به همراه انواع آن 38

2-2-6-1 انواع بزه دیدگان 38

2-2-6-1-1 زنان و دختران بزه ديده 39

2-2-6-1-2 كودكان بزه ديده 39

2-2-6-1-3 ناتوانان بزه ديده 39

2-2-6-1-4 اشخاص حقوقي بزه ديده 40

2-2-6-1-5 بزه دیدگان جرائم رایانهای 40

فصل سوم: رسانه های دیداری و تحریک و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان

3-1- رسانه های دیداری و تحریک بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 42

3-1-1 تفسیر لغوی و اصطلاحی تحریک 42

3-1-2 مصادیق تحریکات رسانه­ای متضمن تحریک بر بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 44

3-1-2-1 اشاعه الگوهای تبلیغاتی انحراف آمیز 44

3-1-2-1-1 تبلیغات تجاری و تأثیر آن برکودکان 45

3-1-2-1-2 تبلیغات مذهبی و تأثیرآن برکودکان 46

3-1-2-2 عدم امکان تطبیق مضامین رسانه­ای با وضعیت کودکان 46

3-1-2-2-1 ایجاد ترس و اضطراب و تأثیرآن برکودکان 48

3-1-2-2-2 عارضه بلوغ زودرس درکودکان 49

3-1-2-2-3 اختلالات پنداری 51

3-1-2-2-4 انحراف در فرهنگ پذیری کودکان 53

3-1-2-2-5 ایجاد حس بزرگ­بینی درکودکان و ملاک ارزیابی آن 55

3-1-2-3 قهرمان طلبی و ایجاد حس شهرت طلبی درکودکان 57

3-1-2-4 ایجاد زمینه خشونت رسانه­ای و تأثیرآن برکودکان 58

3-2- رسانه­های دیداری و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 59

3-2-1- عادی نشان دادن بزهکاری و بزهدیدگی کودکان 60

3-2-1-1 نظریه مشارکت هدایت شده و تأثیر آن برکودکان 60

3-2-1-2 همسان سازی انحراف آمیز رسانه­ای و تأثیر آن برکودکان 60

فصل چهارم: نقش انواع رسانه­های دیداری در ایجاد زمینه  بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان

4-1- نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 63

4-1-1 رابطه تلویزیون با کودکان 63

4-1-1-1 کارکردهای تلویزیون و تأثیر آن برکودکان 64

4-1-1-1-1 ایدئولوژی حاکم بر تلویزیون و تأثیرآن برکودکان 64

4-1-1-1-2 قابلیت­های تلویزیون برکودکان 64

4-1-1-1-3 آگهی­های تلویزیونی و تأثیرآن برکودکان 65

4-1-1-2 تلویزیون وتأثیرآن برروابط بین کودکان با خانواده و همسالان 66

4-1-1-3 خشونت در تلویزیون و تأثیرآن بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 66

4-1-1-4 راه­های مقابله با کارکردهای منفی تلویزیون 69

4-1-2 نقش سینما و تأثیرآن برکودکان 70

4-1-2-1 مقایسه بین سینما و تئاتر 70

4-1-2-2 مقایسه بین سینما و تلویزیون 71

4-1-2-3 تأثیر فیلم سینمایی برکودکان 73

4-1-2-4 نقش سینما و فیلم­های سینمایی بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 74

4-1-3 نقش بازی­های رایانه­ای برکودکان 76

4-1-3-1 چالش طلبی موجود در بازی­های رایانه­ای و تأثیرآن برکودکان 76

4-1-3-2 مشکلات اجتماعی عمدهی بازی­های رایانه­ای برکودکان 78

4-1-3-3 تأثیرات خوب و بد بازی­های رایانه­ای برکودکان 79

4-1-3-4 نقش بازی­های رایانه­ای در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 80

4-1-4 تأثیر ماهواره بر خانواده وکودکان 82

4-1-4-1 آسیب شناسی استفاده از ماهواره 83

4-1-4-1-1 به عنوان چشم اندازهای شیطانی 83

4-1-4-1-2 بحران گذار در خانواده ایرانی و تأثیرآن برکودکان 84

4-1-4-2 تأثیر ماهواره بر بزهکاری و بزهدیدگی خانواده وکودکان 86

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- نتیجه گیری 90

منابع  و مأخذ 95

فهرست منابع فارسی 95

فهرست منابع انگلیسی 99

 

مقدمه

بسیاری از دانش پژوهان، متفکران و مصلحان اجتماعی، عصر حاضر را با نام­های متفاوتی چون عصرتکنیک، عصر ارتباطات، دهکده جهانی و رهبری از راه دور نامیده­اند. البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد  ماهواره­ها و فضاپیماها صادق است، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های دیداری در مورد انسان نیزصدق می­کند. تا قرن بیستم رهبری و ارشاد انسان رویارو و براساس ارتباط  بود، درصورتی که در حال حاضر ارتباطات یکطرفه و از راه دور صورت می­گیرد به طوری که بین شنونده و گوینده یا بهتر بگوییم بین مؤثر و متأثر به طور نسبی فاصله زیادی وجود دارد. برخی معتقدند رسانه­های دیداری دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه را در تاریخ بشر به وجود آورند، نسلی که با نسل­های پیشین متفاوت است. تحقیقات انجام شده در شهر تهران حاکی از آن است که بیشتر تماشاگران این رسانه­ها کودکان زیر 15سال و بعد از آن بانوان خانه دار و سپس جوانان بالای  15 سال هستند. امروزه بررسی اثرات این وسایل از پیچیده­ترین مباحث انحرافات اجتماعی است. به همین دلیل جامعه شناسان در صحت نتایج و پژوهش­هایی از این قبیل تردید نشان می­دهند. البته به خاطر تأثیر انکارناپذیر رسانه­های دیداری در آموزش فرهنگ­سازی، القاء عقیده و غیره در زمینه اثر این وسایل در رفتار انسان تحقیقاتی به عمل آمده است، هر چند تحقیقاتی که بتواند اثرات تلویزیون، سینما، بازی­های رایانه­ای و ماهواره را در انحراف و بزهکاری و بزهدیدگی کودکان در کشور ثابت کند بسیار اندک است.

كودكان ما امروزه در خانه اي پا به دنيا می­گذارند كه رسانه­های دیداری در آن به طور ميانگين هفت تا هشت ساعت در روز روشن است و کودکان ديگر بيش از آنكه از مادربزرگ­ها داستان و از پدربزرگ­ها  خاطره بشنوند اين رسانه­ها هستند كه داستان­هاي مربوط به انسان­ها، زندگي و ارزش­هاي آن را براي ایشان بيان می‌كنند.

رسانه­های دیداری، امروزه به عنوان عمومي­ترين و پرمخاطب­ترين رسانه جمعي، سهم عمده­اي در آموزش و تأثيرگذاري مستقيم و غير مستقيم بر فرهنگ و روح و روان جمعي دارند. تأثير پذيري اكثريت خاموش جامعه از تلويزيون، ماهواره و دیگر رسانه­های دیداری بسياري از اوقات فراغت كشورهاي جهان سوم را با بحران فرهنگي روبرو كرده است به طوری که رسانه­های دیداری هر روز تسلط بيشتري می­يابند و بايد نگران آثار مخرب این برنامه­­ها بر كودكان و خانواده‌هاي خود  باشيم. اين حق ماست و می­‌بايستي     عكس­العمل نشان دهيم، اگر چه این رسانه­ها في نفسه مطرود نيستند؛ اما برنامه‌های آنها در مجموع زيانبار بوده­اند. در غرب به نوعي و در شرق به شكلي ديگر خطر اینگونه برنامه­هاي مخرب و منحط احساس مي‌شود­.

متأسفانه ما فرزندانمان را با این رسانه­ها تربيت می‌كنيم، وقتي می‌خواهيم آنان را ساكت كنيم براي آنان تلويزيون روشن می­كنيم و يا آنان را به تماشاي برنامه­هايي كه خودمان هم نمي­دانيم چه هستند دعوت می‌كنيم. خودمان هم عادت كرده­ايم به آنچه پخش می‌شود فقط خيره شويم و نگاه كنيم. بشر با توليد، نيازمند به شناخت دنياي اطراف خود است و انتقال فرهنگ و روحيه مدني می­تواند به صورتي سالم و سازنده انجام گيرد، اما به نظر می‌رسد رسانه­های دیداری يك مانع اصلي بر سر راه رسيدن به دنياي بهتر است. بنابراین ما بايستي از آثار سوء اين جعبه­های جادويي آگاه شويم و در ارتباط با آنها مسؤليت خود را بپذيريم.

رسانه­های دیداری می‌توانند داراي اثرات كاملاً مخرب باشند یا به صورت ابزار مفيدي در خدمت تعليم و تربيت در آيند، ولي برای رسیدن به این هدف مفید باید هزینه و نظارت بسیار جدی انجام گیرد. البته ساخت برنامه‌هاي با ارزش وقت بيشتر و تخصص بالاتري لازم دارد. البته نمي­توان كودكان را براي زماني كه در مقابل این رسانه­ها صرف می­كنند سرزنش كرد و اينكه آنها تقصيري ندارند كه اطلاعات را به صورت دگرگون شده دريافت کنند.

جان كندري می‌گويد: قرار نيست كه تلويزيون از بين برود. از سويي خيلي كم احتمال دارد كه تلويزيون فضاي مناسبي را براي اجتماعي كردن كودكان ايجاد كند.

در گذشته كودكان ناظر فعاليت بزرگترها بودند و آنچه را خانواده طي يك نسل به آنان آموخته بود الگويي براي نسل آينده می­شد. اما اكنون بايد دريابيم كه كودكان از محيط اطراف خود چه  چيزهايي را فرا می‌گيرند؟ عواملي كه محيط اطراف آنان را می‌سازد چه نام دارد؟ و رسانه دیداری به عنوان يكي از اين عوامل چه نقشی ایفاء می‌كند و چه بايد بكند؟

انگيزه كودكان از نشستن در پاي رسانه های دیداری با خواست بزرگترها فرق دارد. بزرگترها به اقرار خودشان براي سرگرمي به تماشاي این رسانه ها می‌پردازند، ولي كودكان ضمن اينكه طالب سرگرمي هستند غالباً براي فهميدن دنياي اطراف به رسانه های دیداری می­نگرند. بزرگترها معمولاً اهميت كمتري براي رسانه­ها قايل هستند و به آن با يك ساده باوري آگاهانه نگاه می‌كنند. تبليغات این رسانه­ها روي شخصيت كودكان، باورهاي كودكان و اعمال كودكان به شدت مؤثر می­افتد. معمولاً‌ كودكان از دو سالگي تماشاي فيلمهاي كارتوني را شروع و تقريباً در 6 سالگي به تماشاي تلويزيون و  برنامه های کارتونی ماهواره که سرشار از انحرافات است عادت می‌كنند. يعني قبل از اينكه به مدرسه بروند با این نوع رسانه­ها دوست می‌شوند.

به نظر می­رسد ورود رسانه­ها به عنوان معلم به اعتبار معلم و معلمي پايان بخشيده است يا داراي اين چنين قدرتي است؛ زيرا امروزه دانش­آموزان در حالي قدم به مدرسه می‌گذارند كه به شدت از تكنيك و اثرات رواني آنها متأثر شده اند و در حالي كه مكانيسم تصويري و بصری این نوع رسانه­ها ريشه در اعماق آنان دوانده است، با سيستم كتاب و حروف چاپي وارد يك نزاع دروني و رواني می­شوند که اين درگيري قربانيان زيادي را می‌طلبد. كودكان و دانش آموزان كه نمي توانند و يا نمي خواهند از طريق قرائت آموزش ببينند و يا اصولاً توانايي خواندن را ندارند، نوآموزاني كه قادر به درك تسلسل منطقي حتي يك پاراگراف نيستند و نمي­توانند افكار خود را برروي چند جمله مكتوب متمركز كنند ديگر قادر نيستند بيش از چند دقيقه به بيان شفاهي معلم و يا يك سخنراني توجه كنند و ارتباط منطقي جملات و مطالب را به خاطر بسپارند و يا  فراگيرند.

كودكان بر خلاف بزرگسالان كه با ديگر رسانه‌ها هم ارتباط دارند، بيشتر با رسانه­های دیداری در ارتباط  هستند. به عقيده پژوهشگران علت علاقه كودكان به رسانه­های دیداری اين است كه به آنان امكان می­دهد تا در ماجراهاي پشت پرده زندگي كودكانه خود رسوخ كنند و دنيا و مردم را بهتر بشناسند. وقتي كودكان ما به دنيا می­آيند بايد كار دشواري را انجام دهند و آن انطباق پذيري صحيح  با دنیای بیرون است و این خانواده­ها هستند که باید کودکان را برای این انطباق با دنیای بیرون آماده سازند. بنابراین وقتي كسي به كودكان كمك نمي كند كه دنيای اطراف خود را را بشناسند آنان دست به دامان این رسانه­ها می­شوند. زیرا در حال حاضر پدران و مادران وقت اينكه دنياي وسيع اطراف را به كودكان بياموزند از دست داده اند و از سويي دیگر این رسانه­ها براي كودكان دست يافتني­ترين دریچه به دنياي اطراف هستند. بنابراین رسانه­های دیداری به كودك يك تصوير يا خيال دگرگون ارائه مي­دهند؛ زيرا در تلويزيون یا ماهواره بيننده بيشتر از آنچه می‌بيند تأثير می‌پذيرد و اين نگراني در مورد كودكان و تأثیری که بر آنان می­گذارد بیشتر وجود دارد.

حال در این تحقیق تأثیر سرسانه­های دیداری چون تلویزیون، سینما، بازی­های رایانه ای و ماهواره در بزهکاری و بزهدیدگی کودکان مورد بررسی قرار می­گیرد.

 

1-2- بیان مسأله

مسأله بزهکاری و بزهدیدگی کودکان و نوجوانان از جمله مسائل بغرنج اجتماعی است که دنیای امروز را شدیداً به خود مشغول داشته است. بیش از یک قرن پیش یعنی از اواخر قرن نوزدهم ارتکاب جرم و جنایت از ناحیه کودکان و نوجوانان در کشورهای بزرگ صنعتی جلب توجه نموده است. از آن هنگام تا نون در ممالک مترقی جهان اکثریت محققین، جامعه شناسان، جرم شناسان، روانشناسان، روانپزشکان و متخصصین تعلیم و تربیت برای یافتن راه حلی برای جلوگیری از بروز تبهکاری در میان کودکان و نوجوانان بوده­اند. درحال حاضر در بسیاری  از محافل رسانه­ای بزهکاری و بزهدیدگی کودکان و لزوم پیشگیری از آن به صورت بحث روز در آمده است. درباره علت افزایش بزهکاری و بزهدیدگی در روزگار ما عقاید مختلفی ابراز شده است. پاره ای از محققین ازدیاد جرم و جنایت را در جهان امروز از اختصاصات جوامع متمدن کنونی دانسته و معتقدند به همان نسبتی که بشر با تمام توان  به سوی ترقی و تکامل صنعتی و مادی پیش تاخته و از معنویت دور می شود به همان نسبت نیز تبهکاری، قانون شکنی، بزهکاری و ارتکاب اعمال ضد اجتماعی در جوامع صنعتی گسترش یافته و از سکون و آرامش معنوی در این گونه اجتماعات کاسته           می­گردد (صلاحی 1387، 17).

بدون شک یکی از علل افزایش بزهکاری و بزهدیدگی کودکان در دهه­های اخیر را شاید بتوان رشد فراگیر رسانه­های دیداری همانند تلویزیون، ماهواره، اینترنت و سینما دانست. رسانه­های دیداری از جمله         رسانه­های گروهی هستند که ضمن داشتن محاسن و مزایای فراوان آموزشی، هنری، تفریحی، القاء عقیده، سازمان­یابی، کسب مهارت، سرگرمی، آگاهی و غیره بد آموزی های اجتماعی را نیز به همراه دارند. برخی از فیلم­ها و سریال­های تلویزیونی  مشوق فرار از خانه هستند. روحیه استقلال طلبی غیرمنطقی در سنین کودکی، تنوع­طلبی، عدم رعایت احترام نسبت به والدین، پرخاشگری نسبت به بزرگترها، ترویج فرزند سالاری، مادی گرایی و حتی نمایش فرار جمعی از جوانان بدون نمایش صحیح پشیمانی و ندامت آنها           می­تواند در شیوع این پدیده مؤثر باشد (صلاحی 1387، 17).

رسانه­های دیداری جزو وسایل ارتباطی محسوب می­شوند که در آنها در اکثر اوقات ارتباط یک طرفه آن هم از سوی کارگردان به سوی مصرف­کننده  شکل می­گیرد و این کارگردان است که قادر است آنچه را که خود خواهان آن است در اختیار مصرف­کننده قراردهد. در ارتباطات دیداری به جای دیالوگ (گفتگوی دوطرفه) یک حالت منولوگ (گفتگوی یک طرفه) وجود دارد. این رسانه­ها معمولاً ارزش­های کلان جامعه و        جنبه­های هنری خرده فرهنگ­ها را به مردم عرضه می­دارند. مثلاً در فیلم ها تأکید روی ارزش­های کلان چون میهن دوستی، وظایف افراد به عنوان پدر، مادر، فرزند، شوهر یا مسائل دینی است. الگوهای خرده فرهنگ مانند تبلیغات تجاری، مقررات و آیین­های گروهی  قشر خاص از طریق رسانه­های دیداری به اعضای جامعه کلان منتقل می­شود. پیر و جوان، زن و مرد به طور پیوسته تحت تأثیر تصاویر و گفتار  برنامه­های سینمایی و تلویزیونی قرار می­گیرند. روزانه صدها فیلم مملو از اعمال خشن پر از قساوت و شقاوت در مقابل چشمان مصرف­کنندگان قرار می­گیرد و تأثیرات خود را بر روی رفتار، کردار، پندار و عواطف مصرف­کنندگان می­گذارد. این وسایل ارتباط جمعی جدید ابزاری بس نیرومندند که می توان از آنها در راه خیر و شر با تأثیری شگرف سود برد و چنانچه کنترل مطلوب وجود نداشته باشد امکان استفاده از این وسایل در راه شر بیشتر از خیر است (ستوده 1373، 203).

در حال حاضر تقریباً در تمام کشورها به ویژه کشورهای در حال رشد تعداد نسل جوان  بیشتر و دلبستگی آنان بر رسانه­های دیداری فزونتر می­شود. همانگونه که قبلاً نیز اشاره گردید تحقیقات انجام شده در شهر تهران حاکی از آن است که بیشتر تماشا کنندگان تلویزیون کودکان زیر 15سال و بعد از آنان بانوان خانه دار و سپس جوانان بیشتر از 15سال هستند که نشان دهنده علاقه زیاد کودکان به رسانه­های دیداری می­باشد (شیخاوندی 1373، 343).

 

فهرست منابع

فهرست منابع فارسی

  1. آشوری، محمد. (1367). عدالت کیفری. تهران: نشر میزان.
  2. احمدی، حبیب. (1377). نظریه های انحرافات اجتماعی. شیراز: نشر رز.
  3. اسماعیلی، علی. (1381). جوان، انگیزه و رفتار جنسی. تهران: نشر لقاء النور.
  4. اسماعیلی شاندیز، محمدرضا. بی تا. تلویزیون در زندگی کودکان ما. مجله اصلاح و تربیت، سا ل اول، شماره 8.
  5. اشتاینباخ. 1368. مفاهیم پایه ای و ماهیت ارتباط. ترجمه علی اندیشه. تهران: مجله سروش، شماره 455.
  6. بی خانی، سروه. (1391). آسیب شناسی استفاده از ماهواره و تأثیر آن بربنیان خانواده. مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) شهرستان سقز.
  7. بیابانگرد، اسماعیل. 1377. اثرات تلویزیون بر رشد کودکان و نوجوانان. فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 15 و16.
  8. بیابانگرد، اسماعیل. 1387. اثرات تلویزیون بر رشد کودک. تهران: ماهنامه آموزش و پرورش.
  9. بیرویوکف، آن. اس. (1372). تلویزیون و دکترین های آن درغرب. ترجمه محمد حفاظی. تهران: نشر مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ای.
  10. بیگی، جمال. (1388). بزه دیدگی اطفال در حقوق ایران. تهران: نشر بنیاد حقوقی میزان، چاپ دوم.
  11. پارسا، محمد. (1374). روان شناسی رشد. تهران: نشر رودکی.
  12. پیرسون، کریستوفر. (1380). معنای مدرنیت. ترجمه علی سعیدی، تهران: نشر کویر.
  13. تروی، برنت ای. (1385). ترسیم شخصیت جنایی مجرم. ترجمه غلامعلی توسلی و رضا فاضل. تهران: نشر سازمان چاپ و انتشارات فرهنگ و ارشاد اسلامی.
  14. جعفری لنگرودی، محمدجعفر. (1376). ترمینولوژی حقوق. تهران: نشر کتابخانه گنج دانش، چاپ هشتم.
  15. حجازی ، آرش. (1386). فرهنگ و واژگان و اصطلاحات صنعت نشر. تهران: نشرکارون، چاپ اول.
  16. حقانی، حسین. و [دیگران]. 1341. سوء استفاده از وسایل تبلیغاتی. قم: نشر شرکت انتشار.
  17. حکمت، سعید. (1374). روان شناسی کیفری. تهران: نشر گوتنبرگ.
  18. حیدریان، محمود. (1346). روان شناسی و جامعه شناسی جنایی. تهران: نشر میزان.
  19. دانش، تاج زمان. (1368). مجرم کیست- جرم شناسی چیست؟ تهران: نشر چاپ موسسه کیهان، چاپ دوم.
  20. دانش، تاج زمان. (1386). دادرسی اطفال بزهکار در حقوق تطبیقی. تهران: نشر میزان، چاپ چهارم.
  21. دژبانی، علی. بی تا. رسانه های تصویری و بزهکاری کودکان و نوجوان. مجله اصلاح و تربیت، سال اول، شماره 6 و 7.
  22. دفلور و اورت ای، ملوین. (1383). شناخت ارتباط جمعی. ترجمه سیروس مرادی. تهران: نشر دانشکده صدا و سیما.
  23. دهخدا، علی اکبر. (1377). فرهنگ دهخدا. تهران: نشر دانشگاه تهران، مؤسسه لغت نامه دهخدا، جلد دوم.
  24. دیوید جی، آیکا. و [دیگران]. 1383) راه های پیشگیری و مقابله با جرائم رایانه ای. ترجمه اکبر استرکی و همکاران. تهران: نشر سروش.
  25. ذاکرحسین، عبدالکریم. (1386). مطبوعات سیاسی ایران درعرصه مشروعیت. تهران: نشر دانشگاه تهران.
  26. رایجیان اصلی، مهرداد. (1381). بزه دیده در فرآیند کیفری. تهران: نشر خط سوم، چاپ اول.
  27. رحمانیان، منصور. (1378). تأثیر رسانه های گروهی بر پیشگیری از جرم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.
  28. زمانی، سیدقاسم. و مهناز بهراملو. 1386. حقوق بشر و اینترنت. تهران: نشر میزان.
  29. ساروخانی، باقر. (1391). جامعه شناسی ارتباطات. تهران: نشر اطلاعات، چاپ بیست و هفتم.
  30. ستوده، هدایت الله. (1373). مقدمه ای بر آسیب شناسی اجتماعی. تهران: نشر نور.
  31. سعادتمند، زهره. 1376. اثرات تلویزیون بر کودکان و نوجوانان. فصلنامه آموزش، شماره 5.
  32. السی، ساناز. و معصومه حسن پور. 1385. بزه دیده شناسی و پیشگیری از بزهدیدگی. ماهنامه فرهنگی، حقوقی و اجتماعی، شماره 56.
  33. شامبیاتی، هوشنگ. (1377). بزهکاری اطفال و نوجوانان. تهران: نشر ژوبین.
  34. شایان مهر، علیرضا. (1377). دایره المعارف تطبیقی علوم اجتماعی. تهران: نشر کیهان.
  35. شرام، ویبلر.، جک لایل. و ادوین بی پارکر. 1377. تلویزیون در زندگی کودکان ما. ترجمه محمود حقیقت کاشانی. تهران: نشر مرکز تحقیقات و سنجش برنامه ای صدا و سیما.
  36. شعاری نژاد، علی اکبر. (1382). ادبیات کودکان. تهران: نشر اطلاعات، چاپ بیست و یکم.
  37. شکرخواه، یونس. (1387). تبلیغات تلویزیونی چه اهدافی را دنبال می کنند؟ تهران: روزنامه کیهان، شماره 167158.
  38. شکوری، عباس. (1391). تأثیر فیلم بر ارتکاب جرم با تأکید بر پیشگیری از وقوع جرم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی.
  39. شیخاوندی، داور. (1373). جامعه شناسی انحرافات آسیب شناسی جامعه. تهران: نشر مزیدیز.
  40. صدیق سروستانی، رحمت الله. (1383). آسیب شناسی اجتماعی. تهران: نشر سمت.
  41. صلاحی، جاوید. (1387). بزهکاری اطفال و نوجوانان. تهران: نشر میزان.
  42. صناعی زاده، حسین. (1387). پزشکی قانونی. تهران: نشر دادگستر.
  43. طباطبایی، صادق. (1384). طلوع ماهواره افول فرهنگ، چه باید کرد؟ تهران: نشر اطلاعات، چاپ سوم.
  44. طباطبایی، منوچهر. (1375). آزادی های عمومی و حقوق بشر. تهران: نشر دانشگاه تهران.
  45. عرفانی، وحیده. 1377. آیا تماشای تلویزیون موجب افزایش پرخاشگری در کودکان می شود؟ مجله پژوهش و سنجش، شماره 15 و16.
  46. فرانکن، رابرت. (1384). انگیزش و هیجان. ترجمه حسن شمس اسفند آباد و همکاران. تهران: نشرنی.
  47. فیکس، جان. (1384). نگاهی کوتاه به نظریه ها و مکاتب ارتباطات. ترجمه ناصر فرونچی، مشهد: نشر کنکاش دانش.
  48. قائم مقام، فرهت. (1355). مقدمه ای بر جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی. تهران: نشر سازمان فرهنگ اسلامی.
  49. قاضی شریعت پناهی، ابوالفضل. (1377). بایسته های حقوق اساسی. تهران: نشر دادگستر.
  50. قانون و آموزش. (1377). دو شکل اصلی تبلیغ در ایران. تهران: فصلنامه رسانه، سال نهم.
  51. کریمی، سعید. (1382). رسانه ها و راه های تقویت مشارکت مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی. قم: نشر دفتر تبلیغات اسلامی.
  52. کی نیا، مهدی. (1386). جرم شناسی. تهران: نشر دانشگاه تهران.
  53. محمد ابراهیمی، زینت. (1378). گفتمان تبلیغات. فصلنامه مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباط جمعی، شماره 2.
  54. محمدی، مجید. (1377). رسانه های همگانی و جامعه ایران. تهران: فصلنامه رسانه، بهار، سال نهم.
  55. محمدی فرود، حمید. بی تا. کودکان جرم و اخبار تلویزیون. مجله اصلاح و تربیت، سال اول، شماره 11 و 12.
  56. مرادی مدیران، رضا. (1391). نقش رسانه ها در بزهکاری و پیشگیری از وقوع جرم. تهران: نشر آداک، چاپ اول.
  57. مرتضوی، نسرین. 1376. بزه دیده شناسی زنان. مجله امنیت، شماره 3.
  58. مرتضوی، نسرین. (1376). جایگاه زنان بزهدیده در قلمرو سیاست جنایی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد، مجتمع آموزش عالی قم.
  59. مظلومان، رضا. 1356. اثر مطبوعات بر رفتارهای ضداجتماعی. ماهنامه قضایی، سا ل 12، شماره 143.
  60. معتمدنژاد، کاظم. (1355). وسایل ارتباط جمعی. تهران: نشر دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی.
  61. معتمد نژاد، کاظم. (1370). اشکال ارتباط، طبقه بندی مفاهیم در ارتباطات. تهران: مجله سروش، شماره 48.
  62. معین، محمد. (1342). فرهنگ معین. تهران: نشر امیرکبیر.
  63. موناهان، جی. (1382). روان شناسی جنایی. به نقل از پریرخ دادستان. تهران: نشر سمت.
  64. مهران، ناصر. (1351). شناخت عوامل جرم زا در کودکان و بیلان دادگاه اطفال ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی.
  65. نجفی ابرند آبادی، علی حسین. (1374). جامعه شناسی جنایی. تهران: نشر دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران.
  66. نجفی زند، جعفر. (1367). بزهکاری و نوجوانان. تهران: نشر میزان.
  67. نعمتی رضایی. بی تا. بررسی اثرات رسانه های تصویری بر بزهکاری کودکان و نوجوانان. تهران: مجله اصلاح و تربیت، سال پنجم ، شماره 60.
  68. نوابی نژاد، شکوه. (1377). رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودکان و نوجوانان و راه های پیشگیری و درمان نابهنجاری ها. تهران: نشر انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی.
  69. وثوقی، منصور. و علی اکبر نیک خلق. 1377. مبانی جامعه شناسی. تهران: نشرخردمند، چاپ یازدهم.
  70. ولیدی ، محمدصالح. (1382). بایسته های حقوق جزای عمومی. تهران: نشر خورشید.
  71. هنری ماسل، پاول. و [دیگران]. 1384. رشد شخصیت کودک. ترجمه مهشید یاسایی. تهران: نشر کتاب مادر.

 

 

فهرست منابع انگلیسی

 

  1. Biryokef . 1993. Television and its doctorians in wwst.
  2. Cazeneuve, Jean . 1986. La ssociete di Lubiquit , communication et diffusion.
  3. Edgar Dale . 1954. Audio-Visual methods of teaching, New York.  
  4. Gerner George. Cruel and fear in medias.
  5. Gunter , Borrie. 1997. The effects of video games on children: the myth unmasked.
  6. Newman Philip and Newman Barbara. 2004. The effects of Tv on growth of children.
  7. Schroeder , keita A , 1998. Life and death on the internet: how to protect .
  8. Sigel Lary and Sana Josegh. 1997. Delinquency of yowgs.
  9. Wilber sheram , Jack Lial and Advin Beparker. 1998. The role of Tv on childrens life.

 

 

منابع اینترنتی:

1.http:// www.maroofeyaran.ir

2.http:// www.tct.ir/payam/fa/news/khanvadeh/20895.htm

3.http://www.topiranian.com/topnews/archives/001600.htm1.

4.http://www.aftab.ir

5.http://www.ictna.ir/report/article/011866.htm 1: p:

6.http://www.dadsara ir/tabid/182/default.aspx? pagecontentid

7.http//www.pasargad-school.blogfa.com

8.http//www.edalatalame.blogfa.com

9.http//www.cidso.com

10.http//www.jamejamonline.ir/shownews2.asp/n=119141.by:viktor.B.Y. kline.

11.http//www.madianews.ir/fa/2009/01/02/pornography.htm1.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی رسانه های دیداری و بزهکاری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *