مبان نظری و پیشینه پژوهشی بررسي دقت پیش بینی بهای عوامل تولید توسط مدیران، در زمان انتشار گزارشات پیش بینی مدیریت

نوع فایل
rar
حجم فایل
1702 کیلوبایت
تعداد صفحه
29
تعداد بازدید
307 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری بررسي دقت پیش بینی بهای عوامل تولید توسط مدیران، در زمان انتشار گزارشات پیش بینی مدیریت» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

1 – 2 مقدمه17

5 – 2 اهداف گزارشات پیش بینی مدیریت و افشاء اطلاعات23

6 – 2 گزارشات پیش بینی مدیریت و استفاده کنندگان از این گزارشات   24

7- 2 فواید پیش بینی های مدیریت  برای مدیران ، سرمایه گذاران و سایر اشخاص25

8 – 2 خوش بینی مدیریت در پیش بینی عایدی26

9-2 تعریف تصمیم گیری28

10-2 رفتار هزینه بر اساس نظریه جدید29

11-2 پیش بینی مدیریت و خطای پیش بینی مدیریت29

12-2 عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده31

1-12-2 ساختار سرمایه 33

2-12-2 رابطه طول عمر شرکت، و تاثیر آن بر دقت پیش بینی مدیران 33

3-12-2 نوع اظهار نظر حسابرس نسبت به گزارشات پیش بینی مدیریت 34

13-2 فرضیه انتظارات تطبیقی و تاثیر گزارشات پیش بینی مدیریت بر آن   34

14-2 خلاصه فصل37

منابع و ماخذ65

 

مقدمه

ما با مبنا قرار دادن مدل “چسبندگی هزینه” که توسط اندرسن و همکارانش در سال 2003 پایه گذاری شد؛ در صدد آن برآمدیم که رفتار مدیران ایرانی را در نحوه ی پیش بینی های عائدی های سالانه، مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه تحقیق بر آن شدیم که نحوه ی پیش بینی فروش و هزینه ها را به تفکیک مورد بررسی قرار دهیم؛ زیرا عایدی ها، خود حاصل جبری فروش و هزینه هاست؛ و پیدا شدن هرگونه خطا در پیش بینی عایدها را می توان به خطا در پیش بینی فروش، خطا در پیش بینی هزینه ها و یا خطا درپیش بینی هر دو، نسبت داد.

از نظر تئوری، “بها” عبارت است ازفدا کردن منابع، به منظور ایجاد خدمت یا محصول برای فروش، با هدف بدست آوردن منافع در آینده (عثمانی، 1385).

ازآنجایی که فرآیند بودجه بندی با پیش بینی فروش شروع می شود (آتکینسن، بنکر و یانگ[1]، 1997).                                                  عقل سلیم حکم می کند؛ که تنها در صورت انتظار از وجود فروش (بنگاه های تولیدی)، مدیران مبادرت به صرف هزینه کنند؛ پس عموما” باید انتظار داشت که، هزینه ها با افزایش انتظار فروش، افزایش یابند؛

و با کاهش انتظار فروش، هزینه ها نیزکاهش یابند. در واقع مدیران زمانی هزینه می کنند که اطمینان معقولی از منفعت آتی آن داشته باشند.

موارد بالا نشان می دهد که توجه به ارتباط بین فروش پیش بینی شده و هزینه های پیش بینی شده، فراهم کننده ی اطلاعات عمیق تری در رابطه با چارچوب رفتار پیش بینی مدیران از عائدی ها در اختیار ما قرار می دهد.

با توجه به بندهای 6 ، 7 و 8 ماده 7 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان که در تاریخ 3/5/86  هجری شمسی، به تصویب هیئت مدیرۀ سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

بندها به شرح ذیل می باشند:

  • برنامه‌های آتی مدیریت و پيش‌بيني عملكرد سالانۀ شرکت اصلی و تلفیقی گروه حداقل 30 روز قبل از شروع سال مالي جديد و اظهارنظر حسابرس نسبت به آن حداکثر 20 روز پس از ارائه توسط ناشر.
  • پيش‌بيني عملكرد سالانۀ شرکت اصلی و تلفیقی گروه، بر اساس عملكرد واقعي3، 6 و 9 ماهه وسالانه، حداكثر 30 روز پس از پايان مقاطع سه ماهه و اظهارنظر حسابرس نسبت به پیش‌بینی براساس عملکرد واقعی 6 ماهه حداکثر 20 روز پس از ارائه آن توسط ناشر.
  • پيش‌بيني عملكرد حسابرسی شده در سایر مواردی که منجر به تغییر با اهمیت در پیش‌بینی عملکرد‌ می‌گردد، حداكثر 20 روز پس از ارائۀ اطلاعات حسابرسي نشده توسط ناشر.

دسترسی به پیش بینی های مدیریت در ایران، فراهم کننده ی فرصتی منحصر به فرد برای پی بردن به چگونگی رفتار مدیریت در رابطه با پیش بینی هزینه ها، فراهم می آورد.

طبق نظر اندرسن 2003، در زمانی که مدیران پیش بینی کاهش فروش را دارند، برای خود، شروع به برآورد میزان کاهش هزینه ها به همان میزان می کنند؛ حال آنکه هزینه به راحتی بالا رفتن، پایین نخواهد آمد؛ واین ناشی از چسبندگی هزینه است.

تحقیقات تجربی نشان می دهد که در زمان انتظار کاهش فروش در آینده توسط مدیریت، نرخ پیش بینی کاهش هزینه ها بزرگتر از نرخ واقعی کاهش هزینه ها، خواهد بود . به زبان ساده تر اگر مدیران پیش بینی کاهش فروش را داشته باشند، شاید به علت خوش بینی، خود خدمتی، درنظر نگرفتن چسبندگی هزینه ها، کمبود اطلاعات و یا سایر عوامل، انتظار دارند هزینه ها نیز سریع کاهش یابند (یاسوکاتا، 2013)؛ حال آنکه نه تنها پیش بینی آنها با واقعیت فاصله دارد ، بلکه در شرایط واقعی نیز به علت چسبندگی هزینه، هزینه ها به نسبت واقعی کاهش فروش، کاهش نمی یابند.

 

فهرست منابع

  1. ابوالقاسمی، م.، 1384، بررسی کاربرد مدل های مختلف سری زمانی پیش بینی سود در صنعت سیمان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اداری دانشگاه شهید بهشتی.
  2. بامنی مقدم، م.، 1390، آمار و کاربرد آن در مدیریت، ج اول، و دوم، انتشارات شرح، تهران.
  3. بهرامیان، م.، 1385، میزان عدم صحت پیش بینی سود شرکت ها در عرضه اولیه و افزایش سرمایه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.
  4. زرگر، ی.، 1391، شفافیت در بخش عمومی، حسابرس، شماره 59، صص 1- 6.
  5. علی پناه، ص. و بیتا مشایخی، 1392، خطای پیش بینی مدیریت از سود و تاثیر حسابداری محافظه کارانه بر آن، فصلنامه دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال دوم، شماره 5، صص25-36.
  6. قاسمی، ق.، 1384، مقایسه دقت پیش بینی سود توسط مدیریت با سری زمانی باکس جینکیز، پایان نامه کارشناسی ارشد، حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.
  7. کردستانی، غ. و سید مرتضی مرتضوی، 1391، بررسی تاثیر تصمیمات سنجیده مدیران بر چسبندگی هزینه ها، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، دوره ی 19، شماره 67، صص73-90.
  8. لطفی، ا.، میثم حاجی پور، 1389، تاثیر محافظه کاری بر خطای مدیریت در پیش بینی سود، مجله حسابداری مدیریت، سال سوم، شماره چهارم، صص 17-32.
  9. مدرس، ا. و زهرا دیانتی دیلمی، 1382، بررسی کاربرد مدل سری زمانی چند متغیره در پیش بینی جریان های نقدی عملیاتی، شماره 34، صص 77-110.
  10. مشکی، م. فتاحی، 1390، تاثیر محافظه کاری حسابداری بر ریسک کاهش قیمت سهام، فصلنامه بورس اوراق بهادار، شماره 16، صص 119-136.
  11. ملکیان، ا.، احمد احمد پور، و محمد رحمانی نصرانی، 1389، عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده توسط شرکتها: شواهدی از بازار بورس و اوراق بهادار تهران، شماره 61، صص 21-36.
  12. نراقی، ن.، 1370، روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علون انسانی، انتشارت بدر، ص 77.
  13. نوروش، ا. و مهدی غلام زاده، 1382، بررسی رفتار سود حسابداری با استفاده از سری زمانی باکس-جنکیز، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 31، صص3-16.
  14. یزدان پناه، ا.، 1390، شفافیت و پاسخگویی دو روی یک سکه، روزنامه وطن امروز، کد خبر10400.
  15. Abarbanell, J. S., Lanen, W., And Verrecchia, R. (1995). Analysts Forecasts As Proxies For Investor Beliefs In Empirical Research. Journal Of Accounting Andeconomics, 20: 31-60
  16. Anderson, M. Banker, R., And Janakiraman, S. (2003). Are Selling, General, And Administrative Costs Sticky?. Journal Of Accounting Research,41, 47-63.
  17. Atkinsont, A. A, R. D. Banker, R. S. Kapalan, And S. M. Young. 1997. Management Accounting. 2nd Ed. New Jerey: Prentice-Hall, Inc.
  18. Banker, R. Mashruewala, R. 2010. Management Optimism And Cost Behaviore. SSRN Elibrary.
  19. Cong, G. (2008) . The Association Between Management Earnings Forecast Errors Accruals. Ssrn Elibrary.
  20. Cotter, J. Tuna, I. And Wysocki. 2006. Expectations Management And Beatable Targets: How Do Analyts React To Explicit Earning Guidance?. Contermporary Accounting Reaearch 23 (3): 593-624.
  21. Cragg, J. And Malkiel, B. (1968). The Consensus And Accuracy Of Some Predictions Of The Groth Of Corporate Earnings. The Journal Of Finance 23 (March 1968), Pp: 48-67.
  22. Graham, J. Harvey, And Rajgopal. 2005. The Economic Implications Of Corporate Financial Reporting. Journal Of Accounting And Economics 40 (1-3). 3-37
  23. Kato, K. Skinner, And Kunimura. 2009. Management Forecasts In Japan: An Empirical Study Of Forecasts That Are Effectively Mandated. The Accounting Review 84 (5): 1575-1606
  24. Lipe, R. (1990). The Relation Between Stock Returns And Accounting Earninggiven Alternative Information. The Accounting Review, 65: 49-71
  25. Mintz, S. L. 1994. Spotlight On Sg&A. Cfo 10(December): 63-65. Online- Www.Ssrn.Com
  26. Noreen, E. And N. Soderstrom (1994). Are Overhead Costs Strictly Proportional To Activity?: Evidence From Hospital Departments. Journal Of Accounting And Economics 17 (1-2), 255-278.
  27. Richard, r. (1977). An examination of the accuracy of the earning forecasts. Financial management. Fall 1997. Pp:78-44.
  28. Rogers, j. l. and p.c.stocken. 2005. Credibility ofmanagement forecasts. The accounting review80 (4): 1233-1260.
  29. Ruland, w. (1978). The accuracy of forecasts by management and by financial analysts. The accounting reviewe. Vol. LII, NO. 2, PP:439-447.
  30. Suberamaniam C., Weidenmier M. 2003. Additional Evidence On The Sticky Behavior Of Costs. Working Paper, Texas Christian University. Online – Www.Ssrn.Com
  31. Sun, Y. Xu, W. (2012). The Role Of Accounting Conservatism In Management Forecast Bias, Gournal Of Contemporary Accounting & Economics.
  32. Weiss, D. ( 2010). Cost Behavior And Analysts Earnings Forecasts . The Accounting Review, 85 1441-1471
  33. Yasukata, K. (2013). Management Forecasts In Japan: Do Managers Accurately Estimate Costs When They Issue Management Forecasrs? SSRN eLibrary.

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبان نظری و پیشینه پژوهشی بررسي دقت پیش بینی بهای عوامل تولید توسط مدیران، در زمان انتشار گزارشات پیش بینی مدیریت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *