پرسشنامه بررسي ارائه انواع شيوه‌هاي تكليف شب و تاثير آن در يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

نوع فایل
word
حجم فایل
23 کیلوبایت
تعداد صفحه
8
دسته بندی
تعداد بازدید
423 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه بررسي ارائه انواع شيوه‌هاي تكليف شب و تاثير آن در يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه بررسي ارائه انواع شيوه‌هاي تكليف شب و تاثير آن در يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

این پرسشنامه در قالب word و در 8 صفحه و 30 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنام

روش تحقيق

هدف كلي از اين پژوهش بررسي تطبيقي شيوه هاي مختلف تعيين تكليف شب بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي باشد. براي انجام اين تحقيق از روش تحقيق شبه تجربي و طرح پيش آزمون و آزمون نهايي با يك گروه استفاده شده است كه به شرح اين نوع تحقيق پرداخته مي شود.

2-نوع تحقيق

از آنجا كه اطلاعات به دست آمده در اين پژوهش بوسيله پرسشنامه و هم چنين پيش آزمون و پس آزمون جمع آوري گرديده است و هدف بررسي وضع موجود و هم چنين بررسي تاثير متغير مستقل بر متغير و ابسته بوده است. اولاً تحقيق از نوع توصيفي و ثانياً شبه تجربي است.

روش تحقيق طرح پيش آزمون و آزمون نهايي با يك گروه

اين طرح شامل دو مرحله آزمون است يكي قبل از ارائه متغير مستقل و يكي بعد از ارائه متغير مستقل، با وجودي كه اين طرح معتبر تر از طرح آزمون نهايي براي يك گروه است ولي هم چنان ضعف هايي دارد: از جمله عدم توانايي در كنترل متغيرهاي  مزاحم كه اعتبار دروني را به خطر مي اندازد.

كاربرد اين طرح در مواردي به كار برده مي شود كه محقق بداند حتماً يك متغير ارائه مي شود.

3-جامعه آماري:

جامعه به مجموعه‌اي از عناصر گفته مي شود كه داراي يك يا چند ويژگي مشترك باشند. در اين تحقيق جامعه آماري دانش آموزان عبارتند از تمامي دانش آموزان پايه سوم مدارس ناحيه يك شهرستان شهريار مي‌باشد.

و جامعه آماري معلمان عبارتند از تمامي معلمان شاغل در مدارس ابتدايي ناحيه يك شهرستان  شهريار مي باشد.

4-نمونه آماري:

انتخاب تعدادي از افراد، حوادث و اشيا از يك جامعه تعريف شده به عنوان نماينده‌ي آن جامعه مي باشد.

در اين پژوهش نمونه آماري عبارتند از:

الف: 114 آموزگار شاغل از كليه مدراس اعم از دخترانه و پسرانه مي باشند كه ويژگي هاي اين گروه نمونه از نظر جنس، مدرك تحصيلي و سابقه‌ي تدريس در جداول توزيع فراواني در صفحات بعد آمده است.

5-روش نمونه گيري:

از جامعه آ‎ماري معلمان 114 نفر به عنوان نمونه به طور تصادفي و ساده انتخاب شدند و از جامعه آماري دانش آموزان 317 نفر به عنوان نمونه و به طور تصادفي ساده انتخاب شدند.

6- ابزار تحقيق

در اين تحقيق دو گونه ابزار مورد استفاده قرار گرفته است:

الف)- پرسشنامه نگرش سنج ليكرت شامل 30 سوال چهار گزينه اي در ارتباط با فرضيه هاي گروه اول استفاده گرديده است.

ب)- آزمون پيشرفت تحصيلي از دروس رياضي، علوم وادبيات در دو مرحله به صورت پيش آزمون قبل از ارائه تكليف فعال و بعد از ارائه تكليف به صورت پس آزمون مورد استفاده قرار گرفته است.

7-روش تجزيه و تحليل اطلاعات (روش آماري)

براي تجزيه و تحليل اطلاعات بدست آمده در اين پژوهش از روش هاي آمار توصيفي آمار استنباطي استفاده شده است.

از روش هاي آمار توصيفي به صورت جدول فراواني و درصد به توصيف داده هاي جمع آوري شده (سن، جنس، موقعيت جغرافيايي و سابقه‌ي تدريس هر يك از نمونه ها) پرداخته شده است و داده هاي حاصل از جمع آوري پرسشنامه نيز در جداول جداگانه به صورت فراواني و درصد توصيف شده و فرضيه هاي گروه اول رد يا تاكيد شده اند.

براي تجزيه و تحليل داده ها حاصل از اعمال پيش آزمون و پس آزمون بعد از اجراي متغير مستقل از روش آمار استنباطي استفاده شده است. جهت آزمون هر كدام از فرضيه هاي مورد نظر از آزمون t براي دو گروه هستند (وابسته) استفاده شده است. هدف اين آزمون پي بردن به اين كه تفاوت ميانگين دو گروه يا دو موقعيت آزمايشي معني دار است يا ناشي از عوامل شانس و تصادف است.

براي محاسبه تفاوت ميان دو گروه از فرمول زير استفاده مي شود:

مجموع تفاضل نمره هاي قبل و بعد از اجراي متغير مستقل يا مجموع تفاضل نمره هاي دو نوبت اجراي آزمون =

مجموع مجذور تفاضل نمره هاي قبل و بعد از اجراي متغير مستقل=

درجه آزادي =

تعداد آزمودني ها =

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه بررسي ارائه انواع شيوه‌هاي تكليف شب و تاثير آن در يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *