پرسشنامه خلاقیت عابدی

دسته بندی
تعداد بازدید
2736 بازدید
۳,۰۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

پرسشنامه خلاقیت عابدی (CT)

با وجود اینکه در سال‌های اولیه ارائه مفهوم خلاقیت، اختلاف نظرهای بسیاری در رابطه با تعریف آن وجود داشت اما هم اکنون پژوهشگران بر روی یک تعریف نسبتاً ساده اما جامع به توافق رسیده‌اند. بر این اساس خلاقیت به معنی خلق ایده‌ها یا راه‌حل‌های جدید و مفید است. خلاقیت را می‌توان به سه جزء یا مؤلفه تقسیم کرد که عبارتند از:  دانش تخصصی، مهارت‌های تفکر ابتکاری و انگیزش. از جمله ابزارهایی که برای سنجش خلاقیت ساخته شده است آزمون سنجش خلاقیت است.

پرسشنامه سنجش خلاقیت که به آزمون سنجش خلاقیت عابدی (CT) مشهور است بر اساس نظریه تورنس درباره خلاقیت و در سال ۱۳۶۳ به وسیله عابدی در تهران ساخته شده است. این پرسشنامه چندین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت و در نهایت فرم ۶۰ سوالی آن در دانشگاه کالیفرنیا به وسیله عابدی تدوین گردید. این آزمون ۶۰ سؤال سه گزینه ای دارد که از چهار خرده آزمون سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف پذیری تشــکیل شـده اسـت. گزینـه ها نشان دهنده میزان خلاقیت پایین، متوسط و بالا می باشــند کـه نمـره یک برای خلاقیت پایین، نمره دو برای خلاقیت متوسط و نمره ســه برای خلاقیت بالا در نظر گرفته شده است.

نمره گذاری و تفسیر پرسشنامه خلاقیت عابدی

همانطور که ذکر شد این پرسشنامه شامل ۶۰ سوال است و هر سوال نیز سه گزینه دارد. گزینه ها نشان دهنده میزان خلاقیت از کم به زیاد است و به ترتیب نمره ای از ۱ تا ۳ می گیرتد.. مجمــوع نمـرات کسـب شده در هر خــرده آزمـون، نمایـانگرنمـره آزمودنـی در آن بخـش است و مجموع نمرات آزمودنی در چهار خرده آزمون(سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف‌پذیری)، نمــره کلـی و خلاقیت او را نشان می دهد. دامنه نمره کل خلاقیــت هـر آزمودنـی بین ۶۰ و ۱۸۰ خواهد بود. سؤالهای یک تا ۲۲ به سیالی، ۲۳ تــا ۳۳ به بسط، ۳۴ تا ۴۹ به ابتکــار و۵۰ تـا ۶۰ بـه انعطـاف پذیـری مربـوط است. این نمره ها در چهار گروه جمع می شوند هر چه فرد در این پرسشنامه نمره بالاتری بگیرید دارای خلاقیت بیشتری است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه خلاقیت عابدی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *