پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر ایجاد مطالبات معوق و ارایه راهکار در جهت پیشگیری از آن در بانک سپه

نوع فایل
word
حجم فایل
30 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
دسته بندی
تعداد بازدید
272 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر ایجاد مطالبات معوق و ارایه راهکار در جهت پیشگیری از آن در بانک سپه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر ایجاد مطالبات معوق و ارایه راهکار در جهت پیشگیری از آن در بانک سپه

این پرسشنامه در قالب word و در 7 صفحه و 13 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مقدمه

تحقیق عبارت است از فرآیند جستجوی منظم برای مشخص کردن یک موقعیت نامعین. بنابراین تحقیق فرآیندی است که از طریق آن می‌توان درباره ناشناخته به جستجو پرداخت و نسبت به آن شناخت لازم را کسب کرد. در این فرایند از چگونگی گردآوری شواهد و تبدیل آنها به یافته‌ها، تحت عنوان روش شناسی یاد می‌شود. این سوال که چگونه داده‌ها گردآوری شود و مورد تفسیر قرارگیرند، بطوریکه ابهام حاصل از آنها به حداقل ممکن کاهش یابد، مربوط به روش شناسی تحقیق است. پاسخ این سوال را می‌توان با توجه قواعد و اصول مورد استفاده در پژوهشهای علوم انسانی و دیدگاههای فلسفی زیر بنایی آنها بدست آورد. (سرمد ودیگران، 22، 1383)

دستیابی به اهداف علم یا شناخت علمی میسر نخواهد شد، مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرد. پژوهشگر باید توجه داشته باشد که اعتبار دستاوردهای تحقیق، به شدت تحت تاثیر روشی است که برای تحقیق خود برگزیده است. (خاکی، 155، 1383)

بر این اساس روش تحقیق وسیله یا طریقه تعیین این امر است که چگونه یک گزاره تحقیق موردتایید قرار می‌گیرد یا رد می‌شود. بعبارت دیگر روش تحقیق، چارچوب عملیات یا اقدامات جستجوگرانه برای تحقق هدف پژوهش، جهت آزمودن فرضیه یا پاسخ دادن به سوالهای تحقیق را فراهم می‌آورد. (سرمد و دیگران، 22، 1383)

روش علمی یا روش تحقیق علمی فرآیند جستجوی منظم برای مشخص کردن یک موقعیت نامعین است. مراحل عمده روش علمی به شرح ذیل است:

  • پی بردن به مساله
  • جستجوی پیشینه
  • تدوین فرضیه
  • مشاهده و آزمون فرضیه
  • پذیرش، رد یا تعدیل کردن فرضیه (سرمد و دیگران، 22، 1383)

در این پژوهش نیز از این فرایند تبعیت شده است.

3-2 روش شناسی تحقیق

تحقیق رامی توان تلاشی منظم وسازمان یافته برای بررسی مسئله خاص که به یک راه حل نیازداردتوصیف کردوشامل گامهایی است که طراحی وپیگیری می‌شودتاپاسخهایی برای مسئله موردعلاقه مادرمحیط کاری به دست آید. (سکاران، 1381، 6).

اغلب در انجام تحقیقات علوم اجتماعی، از روش تحقیق توصیفی استفاده می‌شود. هدف محقق در این روش تحقیق، توصیف عینی، واقعی و منظم خصوصیات یک موقعیت یا موضوع است.

بعبارت دیگر، محقق سعی می‌کند تا آنچه هست را بدون هیچگونه دخالت یا استنتاج ذهنی گزارش دهد و نتایج عینی از موقعیت بگیرد. ( نادری و نراقی، 72، 1375)

بطور خلاصه تر می‌توان گفت که تحقیق توصیفی آنچه را که هست توصیف می‌کند و به شرایط و یا روابط موجود، عقاید متداول، فرآیندهای جاری، آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد.

توجه آن در درجه اول به زمان حال است، هرچند غالباً رویدادها و آثار گذشته که به شرایط موجود مربوط می‌شوند را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. (بست جان، 125، 1372)

در این پژوهش نیز ما به توصیف و مطالعه آنچه هست می‌پردازیم، بنابراین روش تحقیق مناسب که در این پژوهش بکار رفته است، روش تحقیق توصیفی است. پیمایش عبارت از جمع آوری اطلاعات است که با طرح و نقشه و بعنوان راهنمای عملی توصیف یا پیش بینی و یا به منظور تجزیه و تحلیل روابط برخی متغیرها، صورت می‌گیرد، پیمایش توصیفی به توصیف پدیده‌های خاص در محیطی معین می‌پردازد. برای آزمون نظریه‌ها و پاسخگویی به پرسشهای پژوهشی بکار می‌رود و شامل توصیف و نتیجه گیری است. ([کومار و کریشان، 1374، 49-47)

مراحل مختلف اغلب پیمایش‌ها به ترتیب زیر است:

  • مطالعه کتب و نتشریات مربوط، مصاحبه با افراد صاحب نظر و با تجربه.
  • تدوین فرضیه و طراحی روش تحقیق.
  • طراحی فنون و روشهای مورد نیاز تحقیق، اجرای طرح مقدماتی و رفع نواقص ابزار تحقیق.
  • انتخاب افراد و نمونه‌هایی که باید مورد بررسی قرار گیرد.
  • کار میدانی و جمع آوری و دریافت اطلاعات و داده‌ها.
  • کدگذاری و پردازش داده‌ها.
  • تجزیه و تحلیل آماری.
  • گردآوری نتایج و آزمون فرضیه‌ها.
  • تحلیل نتایج بدست آمده و نگارش تحقیق (اوپنهام، 150، 1369)

با عنایت به این موضوع که تحقیق کاربردی در جستجوی دستیابی به یک هدف عملی است و تاکید آن بر تامین و سعادت و رفاه توده مردم و مطلوب بودن فعالیت است و توسعه شیوه‌های عملی فعالیت‌های اجرایی را بدست می‌آوردوهمچنین این که تحقیق درباره یک موضوع واقعی، عینی، زنده (پویا) صورت گرفته است و از نتایج آن می‌توان بطور علمی استفاده کرد تحقیق حاضر از نظر هدف، تحقیقی کاربردی است. هدف تحقیقات کاربردی، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. بعبارت دیگر تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد عملی دانش هدایت می‌شود. ( (سرمد و دیگران، 1383، 79) وهمچنین چون دراین پژوهش به توصیف و مطالعه آنچه هست پرداخته می‌شود، لذا این تحقیق از لحاظ روش اجرا، از نوع تحقیقات توصیفی است. تحقیق توصیفی، آنچه را که هست توصیف و تفسیر می‌کند و به شرایط و روابط موجود، عقاید متداول، فرآیندهای جاری، آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد.وباتوجه به تعریف «پیمایش» که عبارت است ازجمع آوری اطلاعات که با طرح و نقشه و به عنوان راهنمای عمل توصیف یا پیش بینی و یا به منظور تجزیه و تحلیل روابط برخی متغیرها صورت گیرد (اوپنهایم، 1369، 150) می‌توان بیان نمودکه از آنجایی که در تحقیقات توصیفی می‌توان ویژگی‌های جامعه مورد مطالعه را از طریق پیمایش ارزیابی نمود، تحقیق حاضر یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است واز سویی چون محقق در شرایط زندگی واقعی یک سازمان حضور پیدا می‌کند، این تحقیق در زمره مطالعات میدانی قرار دارد.

3ـ3 متغیرهای تحقیق

متغیر کمیتی است که در دامنه­ای معین می­تواند از یک فرد به فرد دیگر یا از یک مشاهده به مشاهده دیگر مقادیر مختلفی را ایجاد کند، بنابراین چیزی است که تغییر می­پذیرد (خاکی، 1383، 165).

الف) متغیر مستقل:

به متغیری گفته می‌شود که ازطریق آن متغیروابسته تبیین یاپیش بینی می‌شو.به این متغیرمحرک یادرون دادگفته می‌شودومتغیری که توسط پژوهشگراندازه گیری، دستکاری ویاانتخاب می‌شود تا تاثیر یا رابطه آن با متغیر دیگر اندازه‌گیری شود.

ب) متغیروابسته:

عبارت ازوجه یاجنبه‌ای ازرفتارارگانیزم که تحریک شده است.متغیروابسته متغیری است که مشاهده یااندازه گیری می‌شودتاتاثیرمتغیرمستقل برآن معلوم ومشخص شود. (دلاور، 1376، 42)

درتحقیق حاضرنوع شخصیت، نوع فعالیت، وثیقه، سابقه تسهیلات، معدل موجودی، نرخ سودتسهیلات ونرخ تورم بعنوان متغیرهای مستقل ومطالبات معوق بانکی نیزبعنوان متغیروابسته درنظرگرفته شده است.

3-4 روش گردآوری داده‌های تحقیق

هر پدیده‌ای از نظر کمی و کیفی ویژگیهایی دارد که آگاهی در مورد این ویژگیها به ماهیت و نحوه دستیابی به آنها وابسته است. هدف هر تحقیقی اعم از توصیفی یا تبیینی، دستیابی به اطلاعات در مورد این تغییرات است. یافتن پاسخ و راه حل برای مساله انتخاب شده در هر تحقیق مستلزم دست یافتن به داده‌هایی است که از طریق آنها بتوان فرضیه‌هایی که بعنوان پاسخهای احتمالی و موقتی برای ما در تحقیق مطرح شده اند را آزمون کرد. (خاکی159، 1383)

دراین تحقیق نیزازآنجایی که روش تحقیق توصیفی می‌باشد جهت جمع­آوری اطلاعات و داده­ها از روش­های کتابخانه­ای و میدانی استفاده گردیده است.درروش کتابخانه‌ای بااستفاده ازکتب، مقالات فارسی و لاتین، تحقیقات مشابه بخشی از اطلاعات لازم جمع­آوری گردیدودر روش میدانی، پس از تهیه پرسشنامه­های مربوطه و توزیع و جمع­آوری آن‌ها در میان جامعه آماری از اطلاعات حاصله جهت بررسی و آزمون فرضیه­های تحقیق استفاده گردید.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر ایجاد مطالبات معوق و ارایه راهکار در جهت پیشگیری از آن در بانک سپه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *