پرسشنامه بررسی تأثیر استقرار نظام های مدیریت کیفیت بر بهره وری نیروی انسانی

نوع فایل
word
حجم فایل
39 کیلوبایت
تعداد صفحه
6
دسته بندی
تعداد بازدید
330 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه بررسی تأثیر استقرار نظام های مدیریت کیفیت بر بهره وری نیروی انسانی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه بررسی تأثیر استقرار نظام های مدیریت کیفیت بر بهره وری نیروی انسانی

این پرسشنامه در قالب word و در ۶ صفحه و 39 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

اعتبار وروایی ابزار اندازه گیري به معنی آن است که این ابزار تا چه اندازه خصوصیات مورد نظر را اندازه گیري می کند به بیان دیگر اگر تفاوت هاي بین امتیاز به دست آمده از اندازه گیري خصوصیات مورد نظر، بیانگر تفاوت هاي واقعی بین طرز تفکر افرادی از آزمودنی ها ست، اعتبار ابزار اندازه گیري را مشخص می کند( سیف، 1383). براي تعیین اعتبار پرسشنامه روش هاي متعددي وجود دارد که یکی از این روش ها اعتبار محتوا می باشد. اعتبار محتواي یک آزمون معمولاً توسط افرادي متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین می شود. که اعتبار محتواي این پرسشنامه ها توسط اساتید فن و صاحب نظران در مورد موضوع تحقیق تأیید شده است و از اعتبار لازم برخوردار می باشد.

 مقدمه

جان دیویی پژوهش را عبارت از فرایند جستجوي منظم براي مشخص کردن یک موقعیت می داند. بنابراین پژوهش فرایندي است که از طریق آن می توان درباره ناشناخته ها به جستجو پرداخت و نسبت به آن شناخت لازم را کسب کرد.

تحقيق[1] فرايندي علمي و روشي منظم و منطقي براي حل مسايل است، از اين رو شايسته است از روشهاي پژوهش علمي كه ابزارها و تدابير سودمندي براي وصول به حقيقت و كشف ابعاد و ماهيت مشكلات و پديده‌ها هستند بهره گرفته شود. در اين فصل ابتدا روش تحقيق توضيح داده مي‌شود و به دنبال آن جامعه‌ي آماري[2] اين پژوهش معرفي خواهد شد. بعد از آن نمونه‌[3]و روش نمونه‌گيري شرح داده مي‌شود. سپس روش برآورد حجم نمونه تضیح داده می شود. و در ادامه  توضيحاتي در مورد ابزار اندازه‌گيري و طرز ساختن آنها و تعيين روايي و پايايي ابزار اندازه‌گيري ارائه گرديده است. در پايان روشهاي جمع‌آوري اطلاعات و آزمونهاي آماري براي تجزيه و تحليل داده‌ها معرفي شده‌اند.

3-1) روش تحقیق

هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که پژوهشگر مشخص نماید چه شیوه یا روشی انتخاب نماید تا او را هر چه دقیق تر  و آسان تر در دستیابی به پرسش های احتمالی کمک نماید. انتخاب روش تحقیق بستگی به اهداف و ماهیت موضوع تحقیق و امکانات اجرایی آن دارد( سرمد و همکاران، 1380 ).

این تحقیق از نظر هدف کاربردی است. با توجه به اینکه پژوهش حاضر به بررسی تأثیر استقرار نظام های مدیریت کیفیت بر بهره وری نیروی انسانی در بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه می پردازد، لذا روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع پیمایشی( زمینه یابی[4]) است. اين پژوهش از اين منظر كه نظرات کارکنان را پيرامون استقرار نظام های مدیریت کیفیت و بهره وری نیروی انسانی مورد بررسي قرار داده توصيفي است. در تحقیقات توصیفی، محقق، به دنبال چگونه بودن موضوع است. به عبارت دیگر وضع موجود را بررسی می کند و به توصیف منظم و نظامدار وضعیت فعلی آن می پردازد و ویژگی ها و صفات آن را مطالعه و در صورت لزوم ارتباط بین متغیر ها را بررسی می نماید. از ويژگيهاي تحقيق توصيفي اين است كه محقق دخالتي در موقعيت، وضعيت و نقش متغيرها ندارد و آنها را دستكاري يا كنترل نمي‌كند و صرفاً آنچه وجود دارد را مطالعه كرده و به توصيف و تشريح آن مي‌پردازد. تحقیق پیمایشی به مطالعه ویژگی ها و صفات افراد جامعه می پردازد و وضعیت فعلی جامعه آماری را در قالب چند صفت یا متغیر، مورد بررسی قرار می دهد (حافظ نیا، 1377: 62-58).

3-2) جامعه آماري

جامعه آماري عبارت است از مجموعه ای از افراد یا وحدا ها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند. معمولأ در هر پژوهش، جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است درباره صفت( صفت ها) متغیر واحدهای آن به مطالعه بپردازد( سرمد و همکاران، 1386). با توجه به موضوع تحقیق حاضر جامعه آماری این پژوهش، کلیه پرستاران شاغل در بخش های بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان ارومیه می باشد. که تعداد آنها 200 نفر است.

3-3) نمونه و روش نمونه گیری

از آنجا که جوامع آماری معمولأ از حجم و وسعت جغرافیای زیادی بر خوردارند و محققان نمی توانند به تمام آنها مراجعه کنند، بنابراین ناگزیرند به انتخاب جمعی از آنها به عنوان نمونه و تعمیم نتایج آن به جامعه مورد مطالعه اکتفا کنند. محقق برای انتخاب چنین نمونه ای با در نظر داشتن ویژگی های جامعه آماری می تواند از روش های گوناگونی استفاده کند( حافظ نیا، 1387، 120). روش نمونه گیری در پژوهش حاضر، نمونه گیری تصادفی ساده است.

3-4)  برآورد حجم نمونه

براي پيش‌بيني حجم نمونه هيچ قاعده‌اي مشخص وجود ندارد( حسن‌زاده، 1387، 103). در اين پژوهش براي پيش‌بيني حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد. که با توجه به این جدول حجم نمونه 132 نفر تعیین شد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه بررسی تأثیر استقرار نظام های مدیریت کیفیت بر بهره وری نیروی انسانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *