پرسشنامه مشکلات یادگیری کلرادو

نوع فایل
word
حجم فایل
19 کیلوبایت
تعداد صفحه
8
دسته بندی
تعداد بازدید
354 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه مشکلات یادگیری کلرادو می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه مشکلات یادگیری کلرادو

این پرسشنامه در قالب word و در 8 صفحه و 20 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

-1-مقدمه

در این فصل به روش تحقیق ،جامعه آماری،نمونه و روش نمونه گیری و روش جمع آوری داده ها و ابزارهای گردآوری  و روش آماری پرداخته می شود.

3-2-روش تحقیق

با توجه به ماهیت موضوع و اهداف مطالعه که به دنبال کشف اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری است،روش تحقیق در این پژوهش از نوع  روش  مطالعه آزمایشی می باشدکه در آن از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده می شود،که طی آن مصاحبه انگیزشی بعنوان متغیر مستقل وانگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی بعنوان متغیرهای وابسته در نظر گرفته شده است .

این گونه طرح شامل مراحل زیر است؛

1)اجرای پیش آزمون

2)قرار دادن آزمودنی در معرض متغیر مستقل

3)اجرای پس آزمون و مقایسه نتایج حاصل با استفاده ازابزار آماری مناسب برای تحلیل اطلاعات بدست آمده(دلاور،1381).

جدول 3-1:دیاگرام طرح پژوهشی

R گروه آزمایشی T1              X                     T2
R   گروه گواه T1            O                     T2

3-3-جامعه،نمونه و روش نمونه گیری

جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسربا دامنه سنی 9 تا 14 سال مقطع ابتدایی وراهنمایی دارای ناتوانیهای یادگیری شهرستان پارس آباد می باشدکه در سال تحصیلی 91-92 در مدارس ابتدائی وراهنمایی شهرستان پارس آباد مشغول به تحصیل می باشد. و تعداد جامعه در این پژوهش 600-650 برآورد می شود.

در ارتباط با نمونه آماری این پژوهش، با توجه به اینکه در تحقیقات آزمایشی حداقل نمونه بایستی 15 نفر باشد (دلاور، 1386)،  اما در این تحقیق به خاطر افزایش اعتبار بیرونی ،40 نفر از دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری   با تحصیلات ابتدایی و راهنمایی (برای هر زیر گروه 20 نفر)با دامنه سنی 9 تا 14 سال شهرستان پارس آباد به به عنوان نمونه تحقیق  انتخاب شدند.

دراین پژوهش جهت نمونه گیری ازجامعه آماری، با انتخاب 6 مدرسه ابتدایی و راهنمایی از مدارس  به صورت در دسترس وبا مراجعه به آن،ابتدا تعدادی از دانش آموزان مشغول به تحصیل سال 91-92 مشکوک به اختلالات یادگیری بر اساس اجرای پرسشنامه مشکلات یادگیری کلرادو و اجرای تست هوش ریون،و از طریق مصاحبه بالینی ساختار یافته(SCID) برای اختلالات DSM-IV ،توسط روانشناس بالینی مورد مصاحبه بالینی قرارگرفته و شناسایی شدند وتعداد آنها 53  نفربصورت در دسترس  بدست آمد وسپس از بین آنها،40 دانش آموز بعنوان افراد مبتلا به اختلالات یادگیری، بصورت تصادفی انتخاب و بعد دوباره به صورت تصادفی آزمودنی ها به عنوان افراد مورد مطالعه در دوگروه آزمایشی 20نفری و کنترل 20نفری گمارده شدند.

3-4-روش گرد آوری اطلاعات؛

شیوه اجرا در این پژوهش بدین صورت است ضمن بیان اهداف پژوهش ، پرسشنامه مشکلات یادگیری کلرادو توسط معلم ابتدایی در مقطع ابتدایی و دبیر ادبیات و ریاضی در مقطع راهنمایی اجرا و افراد با نمره پایین از افراد دیگر جدا شده و تست هوش ریون بر روی آنها اجرا شد وبعد از طریق مصاحبه بالینی ساختار یافته(SCID) برای اختلالات DSM-IV ، توسط روانشناس بالینی مورد مصاحبه بالینی قرارگرفته و شناسایی شدند. بعد از انتخاب نمونه وگزینش آزمودنی ها به گروه آزمایشی وگواه،آزمونهای پژوهش (انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی ) بعنوان پیش آزمون در اختیار آنها قرارداده شد و در مورد چگونگی تکمیل پرسشنامه ها توضیحات لازم داده شد وبیان گردیدکه پرسشنامه ها به صورت انفرادی اجرا خواهد شد و از آزمودنی ها درخواست شد مشخص کنند که کدام یک از توصیف های مطرح شده در مورد آنها مصداق دارد .در حین اجرا چنانچه سوال یا ابهامی در مورد پرسش ها برای افراد پیش می آمد ، توضیحات لازم داده می شد،.بعد ازاجرای پیش آزمون، مداخله(مصاحبه انگیزشی) بر روی گروه آزمایشی صورت گرفت و دوباره بعد از یک هفته ،آزمونها به عنوان پس تست بر روی هر دو گروه اجرا شد واطلاعات به صورت فردی جمع آوری شد.

پرسشنامه مشکلات یادگیری کلرادو :

این پرسشنامه توسط ویلکات وهمکاران(2011)تهیه شده و مشکلات یادگیری  را مشکل از پنج عامل اساسی خواندن،حساب کردن،شناخت اجتماعی و عملکرد های فضایی می داند که موجب مشکلات یادگیری می شوند .این پرسشنامه که از 20 آیتم تشکیل شده است ، توسط والدین دانش آموز تکمیل می شود. پاسخ به هر عبارت در یک مقیاس لیکرت 5 درجه ای از اصلا (1)تا همیشه (5) می باشد.عبارت این پرسشنامه و مولفه های آن توسط سازندگان پرسشنامه با روشهای همسانی درونی و باز آزمایی بررسی شده و مقادیر قابل قبولی را به دست داده است (ویلکات وهمکاران،2011).روایی تفکیکی و روایی سازه این پرسشنامه در حد مطلوب گزارش شده است . همچنین  روایی همگرایی مولفه های پرسشنامه مذکور با پرسشنامه های پیشرفت تحصیلی استاندارد بین صورت گزارش شده است؛(خواندن، 64/0،ریاضی، 44/0،شناخت اجتماعی، 64/،اضطراب اجتماعی،46/0 وفضایی،30/0)(ویلکات و همکاران ،2011)..این پرسشنامه توسط حاجلو و رضایی (1390) هنجاریابی شده است که طبق این پژوهش اعتبار آن بر اساس آلفای کرونباخ 90/0 و با استفاده از روش باز آزمایی ،94/0 بدست آمده است. مقیاس اندازه گیری این آزمون از نوع مقیاس فاصله ای است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه مشکلات یادگیری کلرادو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *