پرسشنامه انگیزه یادگیری

نوع فایل
word
حجم فایل
130 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
دسته بندی
تعداد بازدید
203 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه انگیزه یادگیری می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه انگیزه یادگیری

این پرسشنامه در قالب word و در 7 صفحه و ۱۷ گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مقدمه

این فصل مباحثی چون : روش اجرای پژوهش، طرح پژوهش، نمونه و جامعه مورد بررسی، روش نمونه گیری، ابزارهای به کا­رگرفته شده، تعیین روایی و پایایی آزمون، چگونگی اجرای پژوهش و… را در بر می­گیرد .

روش پژوهش

این پژوهش با توجه به ماهیت موضوع، اهداف و فرضیه ­های آن و به دلیل استفاه از نتایج آن در زمینه یاددهی_ یادگیری و طراحی نرم افزار های آموزشی از نوع کاربردی و در زمره طرح­های آزمایشی به شمار می­رود. طرح شبه­آزمایشی به طرح­های آزمایشی گویند که در آنها نتوان از انتساب تصادفی استفاه کرد ( سرمد، بارزگان و حجازی، 1392). بنابراین در پژوهش­های شبه­آزمایشی دو یا چند گروه مستقل از لحاظ یک متغیر مستقل مقایسه می­شوند و عضویت گروه به گونه­ای طبیعی و بدون دخالت پژوهشگر مشخص می­شود. در این پژوهش با توجه به اینکه کلاس­ها از قبل سازمان یافته بودند و پژوهشگر هیچگونه اختیاری در کلاس­بندی و سازمان دادن افراد کلاس نداشت، لذا قرار­دادن شرکت­کنندگان در کلاس به صورت تصادفی امکان پذیر نبود، اما از میان  7 کلاس موجود مقطع سوم راهنمایی،2 کلاس به تصادف انتخاب شدند و از سویی به­گونه تصادفی در معرض متغیر مستقل قرار گرفتند.

طرح پژوهش

در این پژوهش شبه آزمایشی از دو طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه آزمایشی 1 و 2 و پس آزمون با گروه آزمایشی 1و2 بدون گمارش تصادفی استفاده شد .

افراد مورد مطالعه در این پژوهش (کوچکترین واحد اطلاعات )دانش آمزان دختر مقطع سوم راهنمایی بودند.

طرح متشکل از دو گروه آزمودنی بود، آزمون­ها به این صورت اجرا شد :

  • پیش آزمون

پیش آزمون از محتوای آموزشی درس جغرافیا

پیش آزمون انگیزه­ی یادگیری درس جغرافیا

  • پس آزمون

پس آزمون از محتوای آموزشی (موازی با پیش آزمون )

پس­آزمون انگیزه یادگیری درس جغرافیا

پس آزمون یادداری درس جغرافیا (موازی با محتوای آموزشی یادگیری)

آموزش در هر دو گروه کلاس از طریق ارائه چند­رسانه­ای طراحی شده با نرم افزار­های bilder –  7 poser-

corel video studio توسط پژوهشگر صورت گرفت، در یک گروه چند­رسانه­ای مبتنی بر عامل آموزشی متحرک مربی گونه و در گروه دیگر چند رسانه­ای مبتنی  عدم حضور عامل آموزشی و دربر­گیرنده روایت می­باشد. از سویی محتوای آموزشی هر دوی چند­رسانه­ای­ها یکسان بوده تا تاثیر حضور عامل­آموزشی را بر یادگیری، یادداری و انگیزه یادگیری درس جغرافیا سنجیده شود .

با در نظر گرفتن موضوع پژوهش و متغیر­های مربوطه، پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کمی محسوب می­شود . چون در این پژوهش هدف بررسی تاثیر حضور و عدم حضور متغیر بوده، بنابراین از طرح پیش آزمون– پس آزمون با گروه آزمایشی 1و 2 برای متغیر وابسته یادگیری و انگیزه یادگیری درس جغرافیا  و از طرح پس آزمون با گروه آزمایشی 1 و 2 برای متغیر وابسته یادداری استفاده شد .

جامعه آماری

جامعه آماری پژوهش را، کلیه دانش­آموزان دختر سال سوم راهنمایی منطقه4 ناحیه 6  شهر تهران در سال 93-94 تشکیل دادند.

 نمونه آماری و روش نمونه گیری

مطابق با موضوع تحقیق برای انجام پژوهش مورد نظر مدرسه­ای با امکانات رایانه­ای مد نظر بود، با مراجعه به سایت آموزش و پروش و انتخاب لیست مدارس راهنمایی منطقه 4 به گفتگوی تلفنی و حضوری با مسئولین مدارس به منظور شناسایی سطح تجهیزات مدرسه و بررسی تمایل آنها به همکاری اقدام گردید، سپس از میان مدارس منطقه 4مدرسه راهنمایی نبوت انتخاب شد. از میان 7 کلاس سوم راهنمایی مدرسه 2 کلاس به تصادف انتخاب شد. تعداد دانش­آموزان هر کلاس 30 نفر بود که جمعا نمونه 60 نفری ما را تشکیل می­دادند. حجم نمونه در جدول شماره 1 آورده شده است.

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه انگیزه یادگیری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *