دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه انگیزه یادگیری می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
دانلود پرسشنامه انگیزه یادگیری
این پرسشنامه در قالب word و در 7 صفحه و ۱۷ گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه
مقدمه
این فصل مباحثی چون : روش اجرای پژوهش، طرح پژوهش، نمونه و جامعه مورد بررسی، روش نمونه گیری، ابزارهای به کارگرفته شده، تعیین روایی و پایایی آزمون، چگونگی اجرای پژوهش و… را در بر میگیرد .
روش پژوهش
این پژوهش با توجه به ماهیت موضوع، اهداف و فرضیه های آن و به دلیل استفاه از نتایج آن در زمینه یاددهی_ یادگیری و طراحی نرم افزار های آموزشی از نوع کاربردی و در زمره طرحهای آزمایشی به شمار میرود. طرح شبهآزمایشی به طرحهای آزمایشی گویند که در آنها نتوان از انتساب تصادفی استفاه کرد ( سرمد، بارزگان و حجازی، 1392). بنابراین در پژوهشهای شبهآزمایشی دو یا چند گروه مستقل از لحاظ یک متغیر مستقل مقایسه میشوند و عضویت گروه به گونهای طبیعی و بدون دخالت پژوهشگر مشخص میشود. در این پژوهش با توجه به اینکه کلاسها از قبل سازمان یافته بودند و پژوهشگر هیچگونه اختیاری در کلاسبندی و سازمان دادن افراد کلاس نداشت، لذا قراردادن شرکتکنندگان در کلاس به صورت تصادفی امکان پذیر نبود، اما از میان 7 کلاس موجود مقطع سوم راهنمایی،2 کلاس به تصادف انتخاب شدند و از سویی بهگونه تصادفی در معرض متغیر مستقل قرار گرفتند.
طرح پژوهش
در این پژوهش شبه آزمایشی از دو طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه آزمایشی 1 و 2 و پس آزمون با گروه آزمایشی 1و2 بدون گمارش تصادفی استفاده شد .
افراد مورد مطالعه در این پژوهش (کوچکترین واحد اطلاعات )دانش آمزان دختر مقطع سوم راهنمایی بودند.
طرح متشکل از دو گروه آزمودنی بود، آزمونها به این صورت اجرا شد :
- پیش آزمون
پیش آزمون از محتوای آموزشی درس جغرافیا
پیش آزمون انگیزهی یادگیری درس جغرافیا
- پس آزمون
پس آزمون از محتوای آموزشی (موازی با پیش آزمون )
پسآزمون انگیزه یادگیری درس جغرافیا
پس آزمون یادداری درس جغرافیا (موازی با محتوای آموزشی یادگیری)
آموزش در هر دو گروه کلاس از طریق ارائه چندرسانهای طراحی شده با نرم افزارهای bilder – 7 poser-
corel video studio توسط پژوهشگر صورت گرفت، در یک گروه چندرسانهای مبتنی بر عامل آموزشی متحرک مربی گونه و در گروه دیگر چند رسانهای مبتنی عدم حضور عامل آموزشی و دربرگیرنده روایت میباشد. از سویی محتوای آموزشی هر دوی چندرسانهایها یکسان بوده تا تاثیر حضور عاملآموزشی را بر یادگیری، یادداری و انگیزه یادگیری درس جغرافیا سنجیده شود .
با در نظر گرفتن موضوع پژوهش و متغیرهای مربوطه، پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کمی محسوب میشود . چون در این پژوهش هدف بررسی تاثیر حضور و عدم حضور متغیر بوده، بنابراین از طرح پیش آزمون– پس آزمون با گروه آزمایشی 1و 2 برای متغیر وابسته یادگیری و انگیزه یادگیری درس جغرافیا و از طرح پس آزمون با گروه آزمایشی 1 و 2 برای متغیر وابسته یادداری استفاده شد .
جامعه آماری
جامعه آماری پژوهش را، کلیه دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی منطقه4 ناحیه 6 شهر تهران در سال 93-94 تشکیل دادند.
نمونه آماری و روش نمونه گیری
مطابق با موضوع تحقیق برای انجام پژوهش مورد نظر مدرسهای با امکانات رایانهای مد نظر بود، با مراجعه به سایت آموزش و پروش و انتخاب لیست مدارس راهنمایی منطقه 4 به گفتگوی تلفنی و حضوری با مسئولین مدارس به منظور شناسایی سطح تجهیزات مدرسه و بررسی تمایل آنها به همکاری اقدام گردید، سپس از میان مدارس منطقه 4مدرسه راهنمایی نبوت انتخاب شد. از میان 7 کلاس سوم راهنمایی مدرسه 2 کلاس به تصادف انتخاب شد. تعداد دانشآموزان هر کلاس 30 نفر بود که جمعا نمونه 60 نفری ما را تشکیل میدادند. حجم نمونه در جدول شماره 1 آورده شده است.
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.