پرسشنامه رابطه تاب آوری و هیجان پذیری با میزان نیاز به کسب موفقیت

نوع فایل
word
حجم فایل
19 کیلوبایت
تعداد صفحه
6
دسته بندی
تعداد بازدید
316 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه رابطه تاب آوری و هیجان پذیری با میزان نیاز به کسب موفقیت می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه رابطه تاب آوری و هیجان پذیری با میزان نیاز به کسب موفقیت

این پرسشنامه در قالب word و در 6 صفحه و 36گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مسافری در شرکت قطارهای مسافری رجاء

-1- مقدمه

در این فصل به روش شناسی تحقیق حاضر پرداخته شده است که نخست طرح پژوهش و جامعه و نمونه مورد بحث قرار گرفته اند و سپس ابرارهای استفاده شده در این مطالعه معرفی شده اند. همچنین در این فصل نحوه اجرا و گردآوری داده ها و شیوه تجزیه و تحلیل آنها مورد اشاره قرار گفته است.

­­­­­3-2- طرح پژوهش

 روش تحقیق مطالعه حاضر با توجه به ماهیت مطالعه از نوع طرحهای همبستگی بوده است. در این نوع طرح رابطه چند متغیر با یکدیگر با استفاده از روشهای آماری مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع، در این مطالعه ابتدا رابطه تاب آوری و هیجان پذیری با ابعاد نیاز به کسب موفقیت بررسی شده و سپس نقش تاب آوری و هیجان پذیری مثبت و منفی در پیش بینی ابعاد نیاز به کسب موفقیت مورد بررسی قرار گرفته است.

 3-3- جامعه، نمونه آماری و شیوه روش نمونه­گیری

 جامعه پژوهش حاضر را کلیه روسای قطارهای مسافری مشغول به کار در شرکت قطارهای مسافری رجاء تشکیل داده اند که تعداد آنها حدود 300 نفر می باشد. حجم نمونه نیز از بین جامعه مطالعه براساس جدول کرجسی-مورگان برابر 169 نفر برآورد گردید که با در نظر گرفتن احتمال افت، این تعداد 200 نفر در نظر گرفته شده بود، که پس از کنار گذاشتن پرسشنامه های مخدوش 184 پرسشنامه جهت تحلیل وارد شدند.

روش نمونه گیری در مطالعه حاضر، نمونه گیری تصادفی ساده بوده است. بدین صورت که پس دریافت لیست روسای قطار از شرکت مزبور، افراد کدگذاری شده و به صورت قرعه کشی 200 نفر از بین آنها انتخاب شده اند.

این پرسشنامه یک ابزار خود گزارش دهی 36 ماده ای است که توسط گراتز و روئمر در سال 2004 تدوین شده و دشواری های تنظیم هیجانی را به لحاظ بالینی می سنجد. هر گویه این مقیاس دارای پنج گزینه ای لیکرتی است (تقریباً هرگز=1، گاهی اوقات=2، نیمی از اوقات=3، اغلب اوقات=4 و همیشه=5) و شامل 6 خرده مقیاس عدم پذیرش پاسخهای هیجانی (پذیرش)، مشکل درگیرشدن در رفتارهای هدفمدار به هنگام تجربه هیجانهای منفی (اهداف)، دشواری در کنترل تکانه ها به هنگام تجربه هیجانهای منفی (تکانه ها)، پذیرش محدود راهبردهای تنظیم هیجانی ادراک شده به صورت کارآمد (راهبردها)، فقدان شفافیت پاسخهای هیجانی (شفافیت) و فقدان آگاهی از پاسخهای هیجانی (آگاهی) می­باشد (گراتز و روئمر، 2004). علاوه بر نمره خرده مقیاس­ها، یک نمره کل نیز از این مقیاس به دست می­آید که دامنه آن بین 36 تا 180 است. نمره های بالاتر نشانگر مشکلات بیشتر در تنظیم هیجانی است. این مقیاس همسانی درونی بالا (آلفای کرونباخ 93/0) و پایایی بازآزمایی خوبی دارد (88/0=r)، روایی سازه و پیش­بین آن نیز مطلوب گزارش شده است (کوتینهو، ریبیرو، فریرینها و دایاس[1]، 2010). آلفای کرونباخ این پرسشنامه در ایران 92/0 برآورد شده است (عزیزی، میرزایی و شمس، 1389).

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه رابطه تاب آوری و هیجان پذیری با میزان نیاز به کسب موفقیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *