پرسشنامه شناسایی و رتبه بندی برنامه های ارتقاء واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط با استفاده از مدل تعالی سازمان (EFQM)

نوع فایل
word
حجم فایل
171 کیلوبایت
تعداد صفحه
13
دسته بندی
تعداد بازدید
447 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه ارتقاء واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه ارتقاء واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط

این پرسشنامه در قالب word و در 13 صفحه و 54 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

3-1 مقدمه:

از جمله ویژگی های یک تحقیق علمی و بی طرفانه استفاده از یک متدلوژی تحقیق مناسب می باشد. منظور از متدلوژی تحقیق نحوه گردآوری داده ها و تحلیل و پردازش آنها است. انتخاب روش تحقیق مناسب به هدفها (این تحقیق از نظر روش، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی می باشد)، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد. در این فصل روش تحقیق با توجه به فرضیه ها و همچنین روش گردآوری داده در این تحقیق توضیح داده خواهد شد و در ادامه چگونگی پایایی و روایی پرسشنامه مربوط به عملکرد واحدهای کوچک و متوسط بیان می شود. و در پایان روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها در تحقیق حاضر مورد بحث قرار می گیرد.

3-2- روش تحقیق:

تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می شوند.

  • بنیادی 2- کاربردی   3- تحقیق و توسعه

که تحقیق حاضر از نوع کاربردی می باشد زیرا هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است بعبارت دیگر تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد علمی دانش هدایت می شود. و این تحقیق به قصد کاربرد نتایج یافته هایش برای حل مشکلات خاص (یکی از مشکلات اساسی بی اطلاعی از عملکرد خود) انجام می شود.

در این تحقیق محقق به دنبال شناسایی و رتبه بندی برنامه های ارتقاء واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در شرکت های صنعتی شهرک صنعتی میاندوآب بر اساس مدل تعالی سازمانی EFQM می باشد که در این راستا 9 هدف فرعی در حوزه تعالی سازمان نیز پاسخ داده خواهد شد. و در تحقیق حاضر سعی خواهد شد، برای ارتقاء واحد های صنعتی کوچک و متوسط شهرک صنعتی میاندوآب عملکرد موجود ارزیابی گردد تا راه کارهایی در جهت بهبود وضعیت آنها ارائه گردد.

3-3- روش جمع آوری اطلاعات:

با توجه به اینکه در طرحهای تحقیقاتی مختلف هدف پژوهشگر متفاوت می باشد، لذا پژوهشگر از ابزارهای مختلفی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند.

الف- کتابخانه ای: در این تحقیق برای کسب اطلاعات ثانویه جهت اندازه گیری میزان عملکرد از آمار و اطلاعات ماهیانه و سالیانه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که منشر می شود استفاده گردیده و همچنین به بررسی کتب، مجلات و پایان نامه ها و سایر مستندات در کتابخانه ها پرداخته و بعضا در صورت عدم تکافو به سایت های اینترنتی نیز مراجعه شده است که این بر اهمیت تحقیق و به روز بودن اطلاعات می افزاید.

ب- روش میدانی: در تحقیق برای کسب داده های اولیه برای تجزیه و تحلیل سرمایه اجتماعی از پرسشنامه استفاده گردیده است.

که پرسشنامه مذکور شامل دو بخش عمده است:

1- نامه همراه: در این قسمت هدف از گردآوری داده ها به وسیله پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهنده در ارائه داده های مورد نیاز، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن داده های حاصل از پرسشنامه تاکیدئ گردیده تا پاسخ دهنده بطور مناسب پاسخ سوالها را ارائه نماید.

2- سوالهای پرسشنامه: این بخش از پرسشنامه شامل دو قسمت است.

الف- سوالات عمومی: در سوالهای عمومی از لحاظ سن، جنسیت، موقعیت شغلی، تحصیلات و سوابق کاری تنظیم گردیده است.

ب- سوالات تخصصی: این بخش شامل توانمندی ها، عملکرد واحدهای صنعتی، سیستم های مدیریتی، ارتقا کیفیت و فرضیه های تحقیق حاضر می باشد.

این پرسشنامه دارای 50 سوال هم وزن می باشد. و هریک از 50 سوال اثری مساوی بر امتیاز واحدهای صنعتی دارند. پنج معیار اول به عنوان معیارهای (فرضیه ها) توانمد ساز و 4 معیار دوم به عنوان معیارهای نتایج شناخته می شوند.

جدول 3-1- نشان دهنده تقسیم بندی سوالات پرسشنامه تحقیق حاضر می باشد.

معیارها (فرضیه ها) تعداد سوالات ترتیب سوالات
رهبری 5 5-1
خط مشی و استراتژی 4 9-6
منابع انسانی 5 14-10
مشارکتها و منابع 5 19-15
فرایندها 7 26-20
نتایج مشتری 9 35-27
نتایج کارکنان 5 40-36
نتایج جامعه 3 43-41
نتایج کلیدی عملکرد 7 50-44
جمع کل 50  

 

3-4- جامعه آماری:

معمولا در هر پژوهش، جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است درباره صفت یا صفات متغیر واحدهای آن به مطالعه بپردازد. جامعه آماری بررسی در این پژوهش عبارت است از: 657 شرکت های واقع در شهرک صنعتی شهرستان میاندوآب مشغول بکار هستند که از این تعدا به تصادف چند شرکت کوچک و چند شرکت متوسط مورد ارزیابی قرار گرفت ( 3 واحد صنعتی متوسط و 3 واحد صنعتی کوچک) و همچنین در بین این واحدهای صنعتی از افراد نیز بصورت تصادفی به عنوان نمونه یعنی 50 نفر در نظر گرفته شده است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه شناسایی و رتبه بندی برنامه های ارتقاء واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط با استفاده از مدل تعالی سازمان (EFQM)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *