پیشینه پژوهشی تاثیر برون سپاری و کوچک سازی بر بهبود عملکرد فعالیت‌های دولتی (فصل 2 پایان نامه)

تعداد بازدید
1144 بازدید
۹,۰۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

 با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی تاثیر برون سپاری و کوچک سازی بر بهبود عملکرد فعالیت‌های دولتی (فصل 2 پایان نامه)» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

مقدمه 17

برون سپاری 19

مفاهیم نظری 20

پیشینه تحقيق (برون سپاری)  44

کوچک سازی  50

مفاهیم نظری  50

پیشینه تحقیق (کوچک سازی)  82

عملکرد 87

مفاهیم نظری 87

پیشینه تحقیق (عملکرد)   116

 تاریخچه و آشنایی با سازمان جهاد کشاورزی  124

خلاصه فصل 136

مقدمه

روند سریع تغییرات در دنیای کسب و کار امروز و ضرورت همگامی سازمان‌ها با این روند موجب تغییرات اساسی در ساختار و رفتار آن‌ها به منظور واکنش سریع در بهره گیری از فرصت‌های زودگذر شده است. از جمله این تغییرات اساسی در ساختار سازمان ها، شبکه‌ای شدن فعالیت‌های آن هاست. به گونه‌ای که سازمان‌ها فعالیت هایی که که در آن‌ها قابلیت کلیدی دارند و از آن طریق در مقایسه با رقبا ارزش آفرینی می‌کنند خود انجام می‌دهند و سایر فعالیت‌ها را به کسب و کارهایی واگذار می‌نمایند که در آن فعالیت‌ها قابلیت کلیدی داشته باشند.هم افزایی این شبکه در تعامل با یک دیگر موجب بهره مندی کلیه گروه‌های ذینفع می‌شود.جهانی سازی و پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب شده است برون سپاری کارکردها به طور دائم در تغییر باشد.در واقع هر خدمت یا فعالیتی را که بتوان به صورت دیجیتال درآورد قابلیت به کارگیری در هر نقطه از دنیا را خواهد داشت.

برون سپاری موجبات تأمین نیازها با هزینه کم تر و کیفیت بیش تر همراه با استراتژی تقسیم ریسک را فراهم می‌آورد که از این طریق سازمان‌ها را در ارائه راه حل‌ها نوآورتر و در تبدیل ایده به عمل سریع تر می‌سازد. اما مدیران تجاری و صنعتی در تعیین استراتژی برون سپاری با مسائل و موضوعات مفهومی متنوعی روبه رو هستند تا بتوانند به گونه‌ای مؤثرتر از برون سپاری استفاده نمایند (سید مهدی الوانی و اشرف زاده، 1387: 10).

در حالی که برای رسیدن به توسعه پایدار، سلامت از جایگاه محوری برخوردار بوده است و استقرار سلامت در اصول بنیادین توسعه اجتناب ناپذیر است. مدیران سازمان‌های سلامت در محیط‌های به سرعت در حال تحول با چالش‌های عدیده‌ای از جنبه‌های مواجهه با تکنولوژی جدید، انفجار دانش، مشتریان آگاه و با نیازهای تغییر شکل یافته، گذارهای اپیدمیولوژیک و جمعیتی، افزایش هزینه‌ها همراه با محدود شدن منابع، دگرگونی مؤلفه‌های تأثیرگذار برای سلامت وگوناگونی ارائه کنندگان خدمت به سر می‌برند.

در پاسخ به این فشارهای فزاینده به ویژه کاهش هزینه‌ها و رسیدن به عملکرد بسیار کارآمد، کوچک سازی سازمان‌ها به عنوان فعالیت رو به تزاید و شایع برای مدیران بخش دولتی و خصوصی در جهان در آمده است.در خلال سالهای 1987 تا 1991 بیش از 85 درصد از یک هزار شرکت تحت نظر مجله معتبر فورچون کوچک سازی شده‌اند به علاوه کاهش نیروی کار طی دو دهه گذشته نقش تلفیقی در استراتژی محدودسازی بسیاری از کمپانی‌ها به ویژه در 500 کمپانی گزارش شده به وسیله مجله فورچون بازی کرده است.از سوی دیگر در دهه 90 بسیاری از سازمان هایی که برنامه‌های بهبود کیفیت خدمات در آنها در حال اجرا بود به صورت معنی داری کوچک سازی و محدود شدن را تجربه کرده‌اند.در اوایل سال 1996، روزنامه نیویورک تایمزمجموعه مقاله هایی را پیرامون کوچک سازی منتشر کرده که در آن مدعی گردید امروز محیط کار دستخوش تغییراتی به بزرگی رویداد انقلاب صنعتی است.دراکر‌اندیشمند بزرگ مدیریت معتقد است که هر چند صد سال یک بار در تاریخ غرب تحول بزرگی رخ داده است…. ما هم اکنون در چنین تحولی (کوچک شدن ابعاد سازمان) زندگی می‌کنیم (جودتی و دیگران، 1387: 52).

مدل ارزیابی متوازن یک چارچوب مفهومی است که وظیفه‌ی آن ترجمه اهداف استراتژیک شرکت به یک مجموعه از شاخص‌های عملکردی است که علاوه بر سنجش جامع ابعاد مختلف سازمان، ظرفیت‌های قابل بهبود سازمان را نیز شناسایی می‌نماید. یکی از بحث برانگیزترین و مهمترین مسایلی که سازمان‌های ایرانی، در راستای اجرای کارت امتیازی متوازن با آن روبرو می‌گردند، تعیین شاخص‌های عملکرد، حاصل”خلاقیت” است و زیر بنای آن را توسعه‌ی تفکر استراتژ یک تشکیل می‌دهد. امروزه از یک سو، بسیاری از شرکت‌ها با انتخاب شاخص‌های نادرست، که آن را شاخص کلیدی عملکرد سازمان خود نیز معرفی نموده‌اند عملکردشان را مورد ارزیابی قرار داده، و از سوی دیگر، می‌دانیم که تعداد سازمان هایی که شاخص‌های کلیدی عملکرد خود را به درستی شناخته و آن‌ها را در یک نظام مدیریتی ساختاریافته تعریف نموده و رصد می‌نمایند، محدود است. یکی از ضعف‌های بزرگ سازمان ها، فقدان جامعیت شاخص‌های مورد استفاده آن‌ها جهت ارزیابی عملکرد می‌باشد، چرا که اکثر این سازمان‌ها تنها به یک یا دو شاخص، نظیر میزان سودآوری، توجه نموده‌اند. لذا چنین به نظر می‌رسد که اتکای بیش از حد به تنها یک یا دو شاخص، سازمان را از نیل به اهداف اصلی و متعدد یک سیستم ارزیابی عملکرد کارا و مؤثر محروم می‌نماید (رضایی قهرمان و آقا سید حسینی، 1390: 12-11).

این پژوهش به دنبال بررسی تأثیر برون سپاری و کوچک سازی بر بهبود عملکرد فعالیت‌های دولتی می‌باشد. برای این منظور در فصل اول کلیات تحقیق ارائه شد. در ادامه این فصل شامل پنج  بخش می‌باشد. در بخش اول مفاهیم نظری و پیشینه تحقیق مربوط به برون سپاری، در بخش دوم مفاهیم نظری و پیشینه تحقیق مربوط به کوچک سازی، در بخش سوم مفاهیم نظری و پیشینه تحقیق مربوط به عملکرد، بخش چهارم مربوط به تاریخچه و عملیات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و در بخش آخر جمع بندی مطالب این فصل قرار گرفته است.

برون سپاری

پیتر دراکر[1] در ارتباط با برون سپاری و آثار آن می‌گوید: “چنین امری در واقع در حکم تحولی بنیادین در ساختار سازمان‌های جهان فردا است.این بدان معناست که دیگر الزامی نیست که سازمان‌های بزرگ به تشکیلاتی بدل شوند که تعداد زیادی افراد را در استخدام خود داشته باشند.این قبیل سازمان‌ها به تشکیلاتی بدل می‌شوند که به درآمد‌های عالی و بهره وری بالا دست پیدا می‌کنند.زیرا تنها بر فعالیت هایی تمرکز می‌کنند که به خاطر آنها ماموریت یافته‌اند، کارهایی را انجام می‌دهند که دقیقا به اهداف سازمانی آنها مربوط است.کارهایی را که به خوبی می‌شناسند و به جزییات آن آشنایند، بقیه کارهای خدماتی اینگونه سازمان‌ها به نهاد‌های بیرونی واگذار می‌شوند” وی با ابداع نظریه کارکنان دانا در سال 1956 بر این موضوع تاکید کرد که افزایش آگاهی و دانش کارکنان و افراد جامعه منجر به تغییرات سازمانی و روابط کاری شده است.وی در واقع برون سپاری را مثال روشنی از اینکه روابط مابین سازمان‌ها در حال تغییراست، می‌داند.

مفاهیم نظری

بررسی مقاله‌ها و متون علمی، نشان میدهد که یکی از پاسخهاي مؤثر و رو به توسعه شرکتها به شرایط پیرامونی خود، استفاده از برون سپاري بوده است. آنها فعالیت هائی را که قبلا خود انجام می‌داده‌اند، اکنون توسط پیمانکاران بیرونی انجام می‌دهند. هنگامی که یک شرکت یا سازمان براي انجام بخشی از کارهاي ضروري (که میتواند در درون شرکت یا سازمان انجام شود ) از خدمات بنگاه یاموسسه اي بیرونی بهره گیرد، فرآیندي با عنوان برون سپاري را آغاز کرده است. البته برون سپاري باقراردادهاي فرعی و دست دوم متفاوت است. چرا که از برون سپاري[2] کارکردي مستمر انتظار می‌رود ولی در قراردادهاي دست دوم و فرعی، خدمات براي یک پروژه خاص در محدوده زمانی معین خریداري می‌گردد.

در واقع تفاوت بین این دو در آن است که در برون سپاري، واگذاري مجموعه اي از فعالیتهاي ویژه سازمان به منابع خارج از آن، از طریق تجزیه ساختار صورت می‌پذیرد، در حالی که در پیمان کاري فرعی صرفاً برخی از فعالیتهاي سازمان به پیمان سپرده میشود و تجدید ساختاري صورت نمی گیرد.

امروزه براساس دیدگاه منبع گرائی[3] از منابع بازار براي بدست آوردن مزیت رقابتی و تقویت موقعیت سازمان در صحنه رقابت بازار بهره گرفته می‌شود. بنابراین خرید فعالیت‌ها و خدمات براسا س این دیدگاه تکیه بر قابلیت هاي تأمین کنندگان برون سپاري است.

برون سپاري طی یکی دو دهه گذشته به شکلهاي گوناگونی صورت پذیرفته است که برخی اشکال سنتی و بعضی نمونه هاي مدرن تري از آن را معرفی می‌نمایند: دفتر وکالت، مشاوران املاك، مهندسان مشاور، موسسات تبلیغاتی، حسابداران خبره، شرکتهاي پیمانکاري نیروي انسانی، قراردادهاي تعمیر ونگهداري تجهیزات، نمایندگیهاي فروش محصولات و… از جلوه هاي عملی این راهبرد و راهکار به حساب می‌آیند.یک تصمیم تجاري آگاهانه و مبتنی بر تفکر براي انتقال (واگذاري) کار به یک تأمین کننده ي خارجی برون سپاري، شرکتها و سازمانها را از درگیري با وظایف روزمره رها کرده و مدیریت آنها را قادر می‌سازد بر نقاط قوت و قابلیت هاي اصلی خود که اساس رقابت پذیري و موثرترین عامل موفقیت آنهاست، متمرکز شوند.

برون سپاري مترادف با کوچک سازي نیست، چراکه با شناسایی شایستگی هاي محوري ممکن است نیاز باشد در این سطوح، تعداد کارکنان افزایش یابند.

در سالهاي اخیر، برون سپاري به گستره وسیع تري از فعالیتها تسري یافته و به سیاستی کامیاب و رشدپذیر براي انواع شرکتها و سازمانها تبدیل گردیده است و در دامنه اي وسیع از خدمات مالی وحسابداري، نظام هاي اطلاعات، روابط انسانی، خدمات پس از فروش، خرید، مدیریت یا تکمیل مواد، پشتیبانی فنی و تولید، تعریف و اعمال شده است.این تدبیر بویژه کارآفرینان را قادر ساخته است تا بدون در اختیار داشتن نیروي انسانی، هر نوع خدمت یا محصولی را طراحی و تولید کنند و به بازارها (جهانی و ملی) عرضه نمایند.رقابت به عنوان مهمترین چالش محیطی شرکت‌ها و سازمان ها، تکیه و تأکید بر مزیت هاي برتري آنها نسبت به رقبارا اجتناب ناپذیر می‌سازد (نوری، 1389: 15-14).

منابع فارسی:

  • ارشدی، وحید، “بررسی ریشه‌های بی اعتمادی در فضای اقتصادی ایران“، پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، 1382.
  • اشرف زاده فرزاد، 1386، “مدل تصمیم گیری برون سپاری خدمات“، فصلنامه مطالعات مدیریت شماره 46، صص 114-110.
  • انواری رستمی، علی اصغر، سید حمید خدادادی حسینی، “بررسی تحلیلی الگو و مدل ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور“، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت فراگیر و تجارت جهانی
  • ایرانزاده، سلیمان؛ برقی، امیر (1388)، “ارزیابی عملکرد سازمان با مدل روش امتیازی متوازن (bsc) “، مجله مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج – سال چهارم /شماره 8، صص 72-69.
  • الهی، شعبان، “مثلث عملکرد زمانی“، مجموعه مقالات همایش و ارزیابی عملکرد در دستگاههای اجرایی کشور (کمیسیون ارزیابی عملکرد) شهریور 1378.
  • الوانی، سید مهدی؛اشرف زاده، فرزاد (1387)، “مدیریت برون سپاری راهی به سوی توسعه“، شرکت ملی نفت ایران، تهران:انتشارات مبتکران (پروانه نشر:102/167)، صص 38-14).
  • ایزد خواه، روح اله (1386)، “بررسی کوچک سازی در ساختار صنعتی ایران” برنامه و بودجه، شماره 9، صص 68-41.
  • آسوشه، عباس؛ دیواندری، علی؛ کرمی، امیر؛یزدانی، حمیدرضا (1388 )،” شناسایی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت ریسک برون سپاری سیستم‌های اطلاعاتی در بانک‌های تجاری ایران“، نشریه مدیریت فن آوری اطلاعات، دوره 1، شماره 3، صص 18-3.
  • آشنا، مصطفی (1388)، “کوچک سازی:فرصت یا تهدید؟”، مدیریت، شماره 153-154، صص 58-53.
  • باقرزاده، محمدرضا؛بالوئی جامخانه، عزت اله؛ معافی مدنی، سیدرضا (1389) ؛” بررسی وضعیت قابلیت‌های چابکی در سازمان‌های دولتی (مطالعه موردی اداره کل پست مازندران) “، فصلنامه مدیریت، سال هفتم، شماره 18، صص 47-37.
  • بخت یاوریان، امیر ؛ ذگردی، سید حسام الدین (1386)، “مقایسه تحلیلی بنیاد کیفیت اروپایی (EFQM) و کارت امتیازی متوازن (BSC) “، چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع.
  • بیژنی، مسعود؛ خادمی پور، غلامرضا (1388)، “شناسایی فعالیت‌های دولتی قابل واگذاری به بخش تعاون در استان خوزستان“، تعاون سال بیستم، شماره 202 و 203، ص 1.
  • پریسا امانی، مریم (1383)، “کنترل روابط برون سپاری در شرکت‌های مگاموتور و ایساکو با استفاده از روش تشخیص الگوی فازی“، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شریف، 1383.
  • تدین، شبنم (1386)، “تجارب اجرای برنامه کوچک سازی در یکی از کارخانه‌های فولاد هند“، تهران:انتشارات اداره کل توسعه مدیریت.
  • جباری، ل.، 1385،” مفهوم و جایگاه مدیریت دانشگاهی“، نشریه نماد شاهد.
  • جودتی، احمد رضا؛ جباری بیرامی، حسین؛ بخشیان، فریبا (1385)،” نتایج کوچک سازی واحدهای ستادی در نظام شبکه بهداشت و درمان ایران (تجربه کلان شهر تبریز)“، فصلنامه مدیریت سلامت، دوره 9/شماره 23، صص58-51.
  • چشم براه، محسن؛مرتضوی، سید محسن (1389)، “مدیریت برون سپاری اثربخش” چاپ دوم، مؤسسه کتاب مهربان نشر، ویراستار:مینا اسعدی، صص 37-18.
  • چی، چوی، دیرریک؛ ترجمه مرتضوی، مرتضی (1379)، “کوچک سازی شرکت و اثرات آن در سازمان“تحول اداری، دوره هفتم، شماره 45، صص 85-76.
  • خاکی، غ.، 1378، “روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی“، تهران، انتشارات مرکز تحقیقات علمی کشور، کانون فرهنگی انتشاراتی درایت، چاپ اول.
  • خداوردی، روح اله، بجنوردی، زهره، 1389، “راهبرد برون سپاری ؛ فواید، مشکلات و چالش ها“، فصلنامه تخصصی پارک‌ها و مراکز رشد، سال هفتم، شماره 25، صص 70-65.
  • دانایی فرد، حسن؛عباسی، طیبه (1387)، “اصلاحات اداری در ایران:تحلیلی بر کوچک سازی دولت“، مجله دانش و رفتار، دانشگاه شاهد، سال، پانزدهم، شماره 29، صص 121-102.
  • دینی، کوروش؛انزلی، فرید (1387)، “امکان سنجی ایجاد شرکت‌های اقماری برای سازمان‌های خدمات مشاوره مدیریت (بخش مشاوره سازمان مدیریت صنعتی)”، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران:سازمان مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت.
  • رضایی قهرمان، محمدرضا؛آقاسیدحسینی، سیدرضا (1390)، “دوازده گام تا تدوین و پیاده سازی کارت امتیازی متوازن و تعیین شاخص‌های عملکردی“، تهران، انتشارات برگا، چاپ اول، ویراستار:علی احمدیان، صص 58-45.
  • رضائیان، علی ؛ سبحانی فرد، یاسر (1388)،” بررسی تبعات اجرای کوچک سازی در شرکت خوشگوار“، چشم‌انداز مدیریت، شماره 30، صص 140-125.
  • رهنورد، فرج اله ؛ خاوند کار، جلیل ( 1387)، “تأثیر اشتراک دانش بر توفیق در برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات” نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره 1، صص 64-49.
  • رهنورد، فرج اله (1386)، “اندازه سازی بخش دولتی” تحول اداری، دوره دهم، شماره 25، صص 54-51.
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (1383)،” گزارش عملکرد سازمانهای دولتی“، تهران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (1383)، “مصوبات برنامه منطقی نمودن‌اندازه دولت“، چاپ دوم، تهران، ویراست دوم، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (1384)، “گزارش توجیهی متن لایحه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور“، چاپ اول، تهران:سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
  • ساوالانی، محمد (1390)، “ ارزیابی عملکرد بانک‌ها براساس کارت امتیازی متوازن در بانک تجارت (جنوب)، محل نشردانشکده مدیریت تهران تهران، صص 86-10.
  • ستاری فرد، احسان (1383) ” چرایی و چگونگی ارزیابی عملکرد در سازمان‌ها تعمیرات و بازرسی “، تهران، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت.
  • -شاکتر، مارک (1384)، “اصلاحات در بخش دولتی کشورهای در حال توسعه:مسائل، درس‌ها و جهت‌های آینده” ترجمه مهشید فروهی، نشریه گزیده مدیریت دولتی، شماره 1، صص 33-24.
  • شاهرودی، کامبیز ؛اسیمی، شمین(1389)، “کارت امتیازی متوازن: ابزاری نوین جهت ارزیابی عملکرد و بهبود رقابت پذیری سازمان ها“، صص 8-2.
  • شاهمرادی، محمدعلی.، “ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه یک مجتمع صنعتی با استفاده از کارت امتیازی متوازن“پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده فنی، دانشگاه تهران، 1383.
  • شهائی، بهنام ؛ انواری رستمی، علی اصغر”کاربرد رویکرد کارت امتیازی متوازن (bsc) در ارزیابی عملکرد دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ” صص 7-2.
  • صادقی باروجی، زین العابدین (1388)، “بررسی وضعیت مدیریت برون سپاری و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود آن در شرکت پالایش نفت تبریز” دانشگاه آزاد تبریز، دانشکده اقتصاد و مدیریت صنعتی، پایان نامه کارشناسی ارشد، صص 97-71.
  • صدقیانی، ابراهیم (1384)، “گزارش نهائی طرح پژوهشی کوچک سازی واحدهای خدماتی بیمارستانی در استان تهران“، پژوهشکده توسعه مدیریت کاربردی در ایران.
  • طباطبایی، سید احمد (1381)، “ضرورت تغییر نقش و کارکرد دولت در فرایند توسعه“، نشریه پیام تحول اداری، شماره 113.
  • طبری، غلامرضا، “بررسی و تبیین نقش اقتضاتات استراتژیک در انتخاب الگوی ارزیابی عملکرد سازمانهای دولتی“، مجموعه مقالات اولین همایش ارزیابی عملکرد دستگاههای کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، 1387.
  • طبیبی، محمد رضا ؛دادفر، محمد شتا (1390)، “استراتژی کوچک سازی به عنوان نوعی رویکرد غالب در بخش دولتی جمهوری اسلامی ایران“، راهبرد شماره 26، صص 171-170.
  • عسکری، احمد (1384)، “کوچک سازی و فرهنگ سازمانی، مدیریت/ شماره 102-101/ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پرتال جامع علوم انسانی، ص 58.
  • عیسیایی، حسین؛بیطرف، احمد؛مردانی کرمانی، ابراهیم (1389)، ” برونسپاری؛راهبردی مؤثر برای اصلاح و بهبود الگوی مصرف در آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح” فصلنامه راهبرد دفاعی، سال هشتم، شماره 29، 92-87.
  • فرجی، مرتضی؛ علیدادی تلخستانی، یاسر (1387)، “جاذبه ایران در اکتساب منابع جهانی حاصل از برون سپاری ” فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره 14، صص 110-88.
  • کاپلان، رابرت اس. و نورتون، دیوید پی.”دستاورد اجرا“، ترجمه محمدرضا عاطفی، چاپ اول، گروه مشاوره، آموزش و تحقیقات ناب، 1388.
  • کاپلان، رابرت اس؛ نورتون، دیوید پی (1387) “سازمان استراتژی محور“، ترجمه پرویز بختیاری، چاپ هفتم، سازمان مدیریت صنعتی.
  • گل افشانی، سید احمد حسینی؛رحیمی، عبدالرحیم (1390)، “میزان اثربخشی طرحهای برون سپاری دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک نهاد فرهنگی (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)، مجله مدیریت فرهنگی، سال پنجم، شماره یازدهم، صص 7-4.
  • محمدی، حامد (1386)، “تعاونی کوچک سازی بدنه دولت“، مجله تدبیر، شماره 187، صص 48-45.
  • مختاری زاده، سعید (1383)،” بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی در شرکت برق منطقه‌ای غرب و ارائه راهکارهای توسعه آن، پایان نامه کارشناسی ارشد، مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت (وابسته به وزارت نیرو)، دانشکده مدیریت.
  • مرتضوی، مرتضی (1383)، “متناسب سازی ساختار سازمانی شرکت‌های چند بخشی“، مجله تدبیر، سال پانزدهم، شماره 149، صص 29-24.
  • مقیمی، سید احمد (1385)، “ظرفیت سازی برای کوچک سازی“، مجله تدبیر، شماره 2، صص 67-49.
  • منوریان، عباس (1384)، “بررسی اثربخشی ادغام سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه سابق از دید مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مطالعات مدیریت، شماره 48، صص 83-55.
  • منوریان، عباس؛اشرف پور، محمد محسن (1384)،” بررسی اثربخشی ادغام سازمانهای امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه سابق از دید مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مجله مطالعات مدیریت شماره 48، صص 69-59.
  • موسی خانی، مرتضی؛نایبی، امین؛بخشی، جواد (1386)،” ارائه یک متدولوژی فازی جهت ارزیابی عملکرد تامین کنندگان در فرایند برون سپاری، فصلنامه دانش مدیریت، سال20، شماره 77، صص 47-38).
  • نجفی، سید اسماعیل ؛آریانژاد، میربهادر؛حسین زاده لطفی، فرهاد؛و ابن الرسول، اصغر، “ ارزیابی کارایی در یک متدولوژی ترکیبی DEA-BSC با ورودی‌های غیر قابل کنترل “مجله پژوهش‌های مدیریت، شماره 82، صص161-147، 1388.
  • نوری، فاطمه (1389)، “بررسی عوامل مؤثر بر برون سپاری امور در صنعت بیمه “، محل نشر دانشکده مدیریت تهران، پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد، صص 51-16.
  • نیلس- یوران اولوه آنا شو ستراند (1384)، “کارت امتیازی متوازن“، ترجمه علیرضا علی سلیمانی، تهران، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، چاپ اول.
  • نیون، پل آر (1386)، “ارزیابی متوازن گام به گام “، مترجمان پرویز بختیاری و همکاران، تهران، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.

منابع انگلیسی:

  1. Appelbaum, S. H.; Delage, C.; Labib, N. and Gault, G. (1997) , “The Survivor Syndrome: Aftermath of Downsizing“, Career Development International, 2 (6) , 278-86.
  2. Appelbaum; Steven H. Patton, Eric and Shapiro Barbara, (2003) , “The Early Retirement Incentive Program: A Downsizing Strategy“, Journal of European Industrial Training , 27 (1) , 22-35.
  3. H Steven ,Everard Andrea and Hung T.S Lorella (1999) ,Strategic Downsizing:Critical Success Factors,Management Decision,37,pp.535-552.
  4. Armstrong ,Jim (1995) ,Governmental Downsizing:Pitfalls and How to Avoid Them ,James L. Armstrong and Associates Ltd.
  5. Amaratunga, D., and Bardly, D. (2002) , “performance measurement in facilities management and its relationship with management theory and motivation”, facilities, Vol.20. No. 10, pp. 327-336.
  6. Atif Hussain (2008) , “Using Balanced Scorecard (BSC) to Improve Quality and Performanceof ASKARI BANK: A Case Study in PAKISTAN”,p,1.
  7. Beebe,L.and Meyers,B. (1999) ”Outsourcing”, The Sheridan Press,[on-line]. Available:dartmouthjournals.com
  8. Bandera ,Karen,Chin,Sherman (1998) ,Report Of an Oversight Special Study:Downsizing in the Federal Government ,U.S.Office of Personnel.Management ,Office of Merit Systems Oversight and Effectiveness.
  9. Bell,M.and Albu ,M. (2005) ,Technological Dynamism in Industrial Downsizing in Developing Countries,23:31-50.
  10. Cameron,K. (1994) ,Strategies for Successful Organizational Downsizing ,Human Resource Management ,33,pp.189-211.
  11. Cheshmberah M. & Mortezavi M., (1386) , “the effective outsourcing management“, Tehran, Mehraban publication. (In Persian).
  12. Cameron, K. S. (1994) , “Strategies for Successful Organizational Downsizing“, Human Resource Management, 33 (2) ,189-211.
  13. De Meuse,k.p.,Vanderheiden ,p.A.and Bergmann,T.J. (2004) ,Announced Layoffs: Their Effect on Corporate Financial Performance ,Human Resource Management ,33,pp.509-30.
  14. De Meuse, K. P., Vanderheiden, P. A. and Bergmann, T. J. (2004) , “Announced layoffs: their Effect on Corporate Financial Performance“, Human Resource Management, 33 (4) , 509-30.
  15. Davis, D., Fisher, T. (2003) , “Attitudes of middle managers to quality-based

organizational change“, Managing Service Quality, Vol. 12 pp.405-13

  1. Espahbodi R.,Teresa AJ., Copula V. (2000) ,The Effects of Downsizing on Operating Performance ,Review of Quantitative Finance and Accounting ,15,pp.107-126.
  2. Estache,Antonio and Laffont,Jean – Jacques., and zhang , Xinzhu.,Downsizing With Labor Sharing and Collusion,Journal of Development Economice ,73,pp.519-540.
  3. Fraze ,C. (2006) ,Downsizing and Its Impact on Joint Marketing Activities:First Exploratory Insights for an Empirical Cross-Country Analysis ,Journal of Business Strategy ,20:11-40.
  4. Freeman, S. J. (1994) , “Organizational Downsizing as Convergence or Reorientation: Implications for Human Resource Management“, Human Resource Management, 33 (2) , 213-238.
  5. Folan, p, and Browne, J. (2005) , “A review of performance measurement: towards performance management”, Computer industry, 56, pp. 663-680.
  6. Glenn ,William M. (2005) ,Downsizing or Wrongsizing ?Don Mills:21 (2) ,pp.82-84.
  7. Gerard A. Pfann, (2001) ” Downsizing” Business Investment Research Center, Maastricht University, University of Chicago, C.E.P.R. and IZA, Bonn.
  8. Haque ,M.Shamsul. (2001) ,The Diminishing Publicness of Public Service Under The Current Mode of Governance ,Public Administration Review ,Vol.61,Issue 1.
  9. Hutchinson J.C.,Murrmann S.K.,Murrmann K.F. (1997) ,Planning and Implementing an Effective Downsizing Program ,Int J Hospitality Management ,15 (1) ,pp.23-38.
  10. Heenan, D. (1989) , “The Downside of Downsizing“, The Journal of Business Strategy, 50, 11-50.
  11. Jiang ,James J.,Klein ,Gary (2000) ,effects of downsizing policies on is survivors attitude and career management ,Information and Management ,38,pp.35-45.
  12. Jones , Gareth (2001) ,Organizational Theory ,London:Prentice –Hall.
  13. Dodangeh, M. Anisseh, M. Mousakhani (2008) ,” priority of strategic plans in bsc model by using borda method”,p,2.
  14. James F. Wolf, Chair, Charles T. Goodsell, Larkin S. Dudley, Susan T. Gooden, James E. Colvard (2000) ,” the effects of downsizing on survivors: a meta-analysis” p,3.
  15. Koen ,Dewettinck , and Buyens,Dirk. (2002) ,Downsizing:Employee Threat or Opportunity?An Empirical Studay On External and Internal Reorientation Practices in Belgian Companies ,European Journal of management ,24,pp.389-402.
  16. Kaplan R.S., Norton D.P., 2004,” Having Trouble with Yure strategy? Then

Map It!” Boston, Harvard Business Review.

  1. Kivimaki Mika ,Vahtera Jussi ,Pentti Juana ,Thomson Louise,Griffiths Amanda and Cox Tom (2001) ,Downsizing:Changes in Work and Self Related Health of Employees ,Anxiety ,Stress and Coping ,Human Resources Management ,Vol.14,pp.59-73.
  2. Kaplan, R.S., and Norton, D.P. (1992) , “The balanced scorecardmeasures that drive performance”, Harvard Business Review, Vol.70 January-February, pp. 71-90.
  3. Kaplan, R.S., Norton, D.P., 1996b. Translating Strategy into Action: The Balanced Scorecard. Harvard Business School Press, Boston.
  4. Lonsdale,C.,Cox,A. (2000) ”The historical development of Outsourcing: the latest fad?”, Industrial management & data systems, vol. 100,No.9.
  5. Lanhford, W. M., Parsa, F. (1999) ”Outsourcing: a primer”, management decision vol.37,No.4.
  6. Lee,Jaewon.,and Martin ,Corbett,J. (2006) ,The Impact of Downsizing on Employees Affective Commitmen ,Journal of Managerial Psychology.21.pp.176-199.
  7. Mathys, N. and Burack, E. (1993) , “Strategic Downsizing: Human Resource Planning Approaches“, Human Resource Planning, 16 (4) , 300-307.
  8. Mone, M. A. (1994) , “Relationships Between Self-Concepts, Aspirations, Emotional Responses, and Intent to leave a Downsizing Organization“, Human Resource Management, 33 (2) , 281-98.
  9. Marko Järvenpää (2008) , corresponding authorUniversity of Jyväskylä (UN) routinization of the environmental performance measures– a case study; bsc rules but does not routinize”,p,2.
  10. Norton, D.P. (1999) , “Use Strategy Maps to Communicate Your Strategy”, Harvard Business Review, Vol 1 No. 2 November-December
  11. Quinlan ,Michael (2007) ,Organisational Restructuring/Downsizing ,OHS Regulation and Worker Health and Wellbcing ,International Journal of Law and Psychiatry ,30,pp.385-399.
  12. Steven H. Appelbaum, Eric Patton, (2002 ) , “Downsizing the University: Bonne Chance“, International Journal of Educational Management , 16 (3) , 126-136.
  13. Steven H.Patton ,Eric and Shapiro Barbara (2003) ,The Early Retirement Incentive Program: A Downsizing Strategy ,Journal of European Industrial Training ,27 (1) ,pp.22-35.
  14. Schmit ,I. (2006) ,A Tool For Cluster Development:An Edmonton Manufacturing Cluster Development Case Study ,Second Edition ,Upper Saddle River ,Nj:Prentice Hall.
  15. Tomasko, R.M. (1991) , “Downsizing: layoffs and Alternatives to layoffs“, Compensation and Benefits Review, 26 (4) , 129-140.
  16. Tangen, S. (2004) , “performance measurement: from philosophy to practice”, international journal of productivity and performance management, Vol. 53, No. 8, pp. 726-737.
  17. Toni, A., and Tonchia, S. (2001) , “performance measurement systems models, characteristics and measures”, International journal of operations and production management, Vol.21, No. 42, pp. 46-70.
  18. Tambunan ,T. (2005) ,Promoting Small and Medium Enterprises With Downsizing Approach:A Policy Experience from Indonesia ,Journal of Small Business Management ,43 (2) ,pp.138-154.
  19. Talgan ,Bruce (2001) ,Winning the Talent Wars ,in stuart Crainer and Des Dear Love ,Handbook of management ,London:prentice – Hall.
  20. Trestle Group Research (2004) ”Outsourcing Survey Results”,[on – line]. Available:www.trestlegroup.com/publications/TGR summer 2004 Survey Results. pdf
  1. Williams , paul.,Sajid Khan ,M., and Naumann ,Earl (2010) ,Customer Dissatisfaction and Defection:The Hidden Costs of Downsizing ,Industrial Marketing Management ,73,pp.1-9.
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیشینه پژوهشی تاثیر برون سپاری و کوچک سازی بر بهبود عملکرد فعالیت‌های دولتی (فصل 2 پایان نامه)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *