مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول بر رابطه بین هزینه تبلیغات و فروش در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

نوع فایل
rar
حجم فایل
564 کیلوبایت
تعداد صفحه
65
تعداد بازدید
292 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری بررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول بر رابطه بین هزینه تبلیغات و فروش در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه موضوع تحقیق9

2-1- مقدمه9

2-2- مفاهیم مرتبط به بازار محصول10

2-2-1- ساختار بازار10

2-2-2- انواع بازار از نظر درجه رقابت10

2-2-2-1- بازار رقابت کامل10

2-2-2-2-  بازار انحصار کامل11

2-2-2-3-  بازار انحصار چند جانبه12

2-2-2-4-  رقابت کورنو13

2-2-2-5- رقابت برتراند13

2-2-2-6- وضعیت تبانی در بازار چند قطبی14

2-2-2-7- وضعیت رهبر و پیرو14

2-2-2-8- وضعیت جنگ قیمت14

2-2-3- بازار رقابت انحصاری14

2-2-4- تمرکز بازار15

2-2-5- قدرت بازار16

2-2-6- شاخص‌های قدرت بازار17

2-2-6-1- شاخص لرنر17

2-2-6-2-شاخص هر فیندال- هیرشمن17

2-2-6-3- کیو توبین18

2-2-6-4- شاخص بون19

2-2-7- جايگاه رقابتي محصول20

2-2-7-1- استراتژي وخط مشي تعيين جايگاه22

2-2-7-2- تجزيه و تحليل و تعيين جايگاه رقابتي محصول22

2-3- تبليغات23

2-3-1- مفاهيم و تعاريف تبليغات24

2-3-2- تبليغات و بازاريابي26

2-3-3- ارتباط بين رفتار خريدار، بازارايابي و تبليغات27

2-3-4- مخارج تبلیغات و ارزش بازار29

2-3-5- تأثير تبليغات بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري33

2-3-6- تبليغ اينترنتي37

2-3-6-1- روش هاي تبليغ اينترنتي38

2-3-7- نگرش نسبت به تبليغات39

2-3-8- بازدهی بازاریابی و تبلیغات39

2-3-9- شدت تبلیغات و سودآوري40

2-3-9-1- شدت تبلیغات و فروش41

2-3-10- روش هاي ارزیابی اثربخشی تبلیغات41

2-3-10-1- سلسه مراتب تأثیرات42

2-3-10-2-تشریح و طبقه بندي متغیرهاي تبلیغات در سلسله مراتب تأثیرات 42

2-4- ادبيات نظري تبليغات، تمركز و سودآوري43

2-5- مروري بر پژوهش­هاي پيشين48

2-5-1- پژوهش هاي خارجي48

2-5-2-پژوهشهاي داخلي50

منابع79

 

مقدمه

مفاهيم ساختار، رفتار و عملكرد بازار تحت عنوان عناصر سه گانه بازار، در ادبيات اقتصاد صنعتي مطرح هستند كه نحوه ارتباط اين عناصر و چگونگي اثرگذاري متقابل آنها، مورد اختلاف نظر اقتصاد دانان و مكاتب مختلف اقتصادي است. از جمله متغيرهاي ساختاري بازار ميتوان به درجه تمركز بازار اشاره نمود. همچنين تبليغات يكي از متغيرهاي مهم رفتاري بازار ميباشد كه مي تواند بر ساختار و عملكرد بازار تاثير داشته باشد. در عين حال تبليغات مي تواند بر كاركرد بازار و سود اقتصادي بنگاه تبليغ كننده نيز اثر گذار باشد. تبليغات مي تواند با افزايش درجه تمركز به انحصارات دامن زده يا با كاهش درجه تمركز رقابت آفرين باشد. نحوه ارتباط سودآوري به عنوان متغيرهاي عملكردي بازار، درجه تمركز به عنوان يك متغير ساختاري بازار و هزينه هاي تبليغات به عنوان متغيرهاي رفتاري بازار و چگونگي اثرگذاري متقابل آنها، مورد اختلاف نظر اقتصاد دانان و مكاتب مختلف اقتصادي است. از سوي ديگر، مطالعات تجربي متعددي نيز در حمايت از اين ديدگاه ها وجود دارد. بنابراين لازم است كه اين موضوع در بخش صنعت ايران مورد مطالعه قرار گيرد. در این فصل، در بخش اول مقدمه، در بخش مفاهیم مرتبط به بازار محصول، در بخش سوم مفاهيم و تعاريف تبليغات و مبانی نظری مرتبط با آن، در بخش چهارم ادبيات نظري تبليغات، تمركز و سودآوري و در پایان پژوهش­های انجام شده خارجی و داخلی مربوط به موضوع توضیح داده خواهد شد.

2-2- مفاهیم مرتبط به بازار محصول

2-2-1- ساختار بازار

ساختار بازار معرف ویژگی‌های یک بازار مانند تعداد فروشندگان و خریداران، درجه تمایز محصول و درجه آزادی ورود و خروج می‌باشد. هریک از این ویژگی‌ها عامل تفکیک بازارها از یکدیگر محسوب می‌شوند و از طریق آن‌ها می‌توان ماهیت رقابت یا انحصار در بازار را تعیین کرد(حسینی و برمه، 1383). ساختار بازاری که یک واحد تولیدی در آن به تولید و فروش محصولات خود می‌پردازد، در چگونگی تصمیم‌گیری وی جهت تولید بهینه و کسب حداکثر سود تاثیر گذار می‌باشد(پیراسته و کریمی، 1382).

معمولاً برای ساختار بازار از نظر درجه رقابت، چهار نوع مختلف شناسایی و تعریف شده است. رقابت کامل در یک حد نهایی، انحصار کامل در حد نهایی دیگر، رقابت انحصاری و انحصار چند جانبه فروش در بینابین دو ساختار حدی قرار دارند. موارد انحصارکامل، رقابت انحصای و انحصار چند جانبه را بازار با شرایط رقابت ناقص[1] نیز می‌نامند(پیراسته و کریمی، 1382).

 

فهرست منابع

اسدي، ك. (1379). بررسي تاثير تبليغات بازرگاني بر رفتار خريداران مواد بهداشتي شوينده، پايان نامه كارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني، دانشگاه شهيد بهشتي.

ايرانمنش، م. (1382). چگونگي شناخت رفتار مصرف كننده در بازار هاي محصولات بهداشتي- آرايشي و شوينده، هشتمين همايش بين المللي صنايع بهداشتي و آرايشي، تهران، صص 74-78.

اشرف زاده، سیدمحمدرضا. نادر مهرگان. (1387). اقتصادسنجی پانل دیتا. چاپ اول، انتشارات دانشگاه تهران.

بلوريان تهراني، م. (1376). بازاريابي و مديريت بازار، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني، تهران.

باباخان، و. (1389). بررسي تاثير تبليغات بازرگاني محصولات شويندهبهداشتي شركت كف بر مصرف كنندگان كرج، پايان نامه كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني، دانشگاه پيام نور كرج.

تقي نتاج، غلامحسين. (1384). مديريت هزينه ي روبات ها در فرآيند توليد، مجله ي تدبير، شماره ي 166.

تریسی، برایان. (1384). روانشناسی فروش، ترجمه ی مهدی قراچه داغی، تهران: آسیم.

حجازي، رضوان. حیدرپور، فرزانه. حسن زاده، مهشید. (1389). مخارج تبلیغات و ارزش بازار، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره3، پیاپی 36، صص 25-36.

حمیدي زاده، محمدرضا. یزدانی، ناصر. (1390). مدل راهبردي تبلیغات الکترونیک اثربخش رفتار مصرف کنندگان، فصلنامۀ علمی پژوهشی کاوش هاي مدیریت بازرگانی، سال سوم، شماره6، صص 150-176.

حیدرپور، فرزانه. طهماسبی گتابی، ابوطالب. (1389). تأثیر هزینه آموزش و هزینه تبلیغات بانکداری الکترونیکی بر افزایش جذب سپرده های بانک ها (مطالعه موردی بانک صادرات استان مازندران)،  پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی، صص 81-98.

حكيم آرا، م. (1383). تبليغات متقاعدگرانه، انتشارات خانه كتاب، تهران، ص 232.

حجازي، رضوان. حیدرپور، فرزانه. حسن زاده، مهشید. (1389). مخارج تبلیغات و ارزش بازار، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 3- پیاپی 3، صص 25-36.

خورشيدي، غلامحسين. (1372). گفتارهاي اقتصادي: جلد دوم، انتشارات اطلاعات، چاپ اول.

خدامی پور، احمد. بزرايي، يونس. (1392). بررسي رابطه رقابت بازار محصول با ساختار هيات مديره و کيفيت افشا، دانش حسابداري، 4(14): صص،51-66.

خجسته، ح. (1381). درآمدي بر جامعه شناسي راديو، انتشارات تحقيق و توسعه صدا، تهران، ص 5.

 خواجوی، شکراله.  محسنی فرد، غلامعلی.  رضايی، غلامرضا.  حسينی راد، سيد داوود. (1393). بررسی اثرات رقابت در بازار محصول بر مديريت سود شرکت‌های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت دارایی و تامین مالی، سال اول، شماره سوم، شماره پياپي(3)، صص 119-134.

دلاور، علی. (1384). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی: دانشگاه پیام نور.

روستا، ا. ونوس، د. و ابراهيمي، ع. (1390). مديريت و بازاريابي، انتشارات سمت، تهران، چاپ پانزدهم، ص 7.

روستا، ا. ونوس، د. ابراهيمي، ع. (1375). بازاريابي و مديريت بازار، انتشارات سمت، تهران.

روستا، احمد. ابوالفضلي، سيد ابوالفضل. قرباني، حسن. (1388). بررسي نقش تعديل كننده عدم اعتماد به اجتناب از تبليغات اينترنتي، نشريه مديريت فناوري اطلاعات، دوره 1، شماره 2، صص 51-66.

سجودي، ف. و نامور، ز.(1385). بررسي كاركردهاي متني و ارتباطي تبليغات بازرگاني راديويي، مجله زبان و زبان شناسي، شماره 2.

ستایش، محمد حسین. کارگرفرد، محدثه. (1390). بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر ساختار سرمایه، فصلنامه پژوهش های تجربی حسابداری مالی، سال اول، شماره اول، صص 9-31.

شیرین بخش، شمس الله. زهرا حسن خونساری. (1384). کاربرد Eviews در اقتصادسنجی. چاپ دوم، انتشارات پژوهشکده امور اقتصادی.

صحافی اسفندآبادی، حمید. (1389). ارتباط اهرم مالی و تنوع سرمایه گذاری با مدیریت سود فزاینده شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.

صدرایی جواهري، احمد. ذبیحی دان، محمد سعید. بلاغی، علی. (1390). بررسی اثر تبلیغات و تمرکز صنعتی بر سودآوري در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی ایران، اقتصاد کشاورزي، جلد 5، شماره3 ، صص 193-208.

عادلي، ا. شعبانپور، ب. (1386). نقش بسته بندي آبزيان بر رفتار مصرفي خانوارهاي شهر تهران، مجله علوم كشاورزي و منابع طبيعي، جلدچهاردهم، شماره 1، فروردين و ارديبهشت، صص 91-99.

عطافر، ع. محمودي، س. (1388). بررسي گرايش خريدارن در فرايند تصميم گيري در بازار تلويزيون در شهر اصفهان، مجله فرهنگ مديريت، سال هفتم، شماره 19، بهار و تابستان، صص 143-162.

فروزفر، ع. (1386). اصول و فنون تبليغات، جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران، دانشكده علوم اجتماعي.

فراهاني، ا. و كشاورز، ل. (1382). نقش رسانه ها در آموزش درس تنيس روي ميز رشته تربيت بدني نظام اموزش از راه دور، مجله المپيك، سال يازدهم، شماره 1و2، پياپي(23)، بهار و تابستان، ص 71.

فخری، مریم. (1389). اثر جهانی شدن و توسعه روابط تجاری کارآفرینی(کشورهای OECD). پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.

فخاریان، ابوالقاسم. (1382). تغییر دیدگاه سهامداران نسبت به ارزش بنگاه، حسابدار، شماره 157، صص 27-40.

فلاحي، فيروز. دهقاني، علي. (1389). ارزيابي تاثير درجه تمرکز و هزينه هاي تبليغات بر سودآوري در بخش صنعت ايران (رهيافت داده هاي تابلويي پويا)، پژوهش هاي رشد و توسعه اقتصادي; 11(1):9-30.

فلاحي، فيروز. افشاري، مجيد. ممي پور، سياب. (1389). بررسي ارتباط متقابل بين تبليغات، درجه تمرکز و سودآوري در صنايع ايران (رهيافت معادلات رگرسيون به ظاهر نامرتبط)، پژوهشهاي اقتصادي ايران; 15(45):49-75.

قوچاني، فرخ. هاشم نيا، شهرام. اقبال، رويا. (1392). بررسي تاثير انواع تبليغات رسانه اي به عنوان يكي از استراتژي هاي بازاريابي در رفتار خريداران خودروي سواري، مجله مدیریت بازرگانی، شماره 20، صص 103-120.

قوچاني، فرخ. هاشم نيا، شهرام. اقبال، رويا. (1392). بررسي تاثير انواع تبليغات رسانه اي به عنوان يکي از استراتژي هاي بازاريابي در رفتار خريداران خودروي سواري، مديريت بازاريابي; 8(20):103-120.

كرايسل، ا. (1381). درك راديو، معصومه عصام، انتشارات تحقيق و توسعه صدا، تهران، ص 3.

گجراتی، دامدار. (1386). مبانی اقتصاد سنجی. ترجمه حمید ابریشمی، جلد دوم، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ چهارم.

گلچين فر، ش. بختياري، ا. (1385). كلينيك بازاريابي و تبليغات، مجله تدبير، شماره 170.

مومنی، منصور. علی فعال قیومی. (1387). تحلیل های آماری با استفاده از spss . چاپ دوم، انتشارات کتاب نو.

محمديان، م. (1379). مديريت تبليغات از ديد بازاريابي، انتشارات حروفيه، تهران، چاپ اول.

ميرزايي، ح. اميني، س. (1385). تحليل محتواي پيام هاي بازرگاني تلويزيون با تاكيد بر طبقه اجتماعي و سبك زندگي، مجله مطالعات فرهنگي و ارتباطي، سال ششم، شماره 2، پاييز، صص 135-153.

ناظمي،  شمس الدين. وصال، حسين. (1386). تعيين جايگاه رقابتي محصول با استفاده از مدل هاي تصميم گيري با معيارهاي چندگانه، دانشور رفتار، سال چهاردهم، شماره 23، صص 13-32.

نيكوكار، غ. ديواندري، ع. ابراهيمي، ع. اسفيداني، م. (1388). الگوي رفتار مصرف كننده و استراتژي هاي بازاريابي اينترنتي: لوازم خانگي ايران، نشريه مديريت بازرگاني، دوره 1، شماره 2، بهار و تابستان، صص 135-150.

ونوس، داور. (1375). قضايايي در بازاريابي و مديريت بازار، تهران، انتشارات سمت، چاپ اول.

واي گي، چ. (1382). جهانگردي در چشم اندازي جامع، علي پارسائيان و محمد اعرابي، انتشارات دفتر پژوهش هاي فرهنگي، ص 257.

واعظ، محمد؛ طیبی، سیدکمیل. عبدالله قنبری. (1386). نقش هزینه های تحقیق و توسعه در ارزش افزوده صنایع با فناوری بالا، فصلنامه بررسی های اقتصادی، شماره4، صص:72-53.

 

Ash, P.(1979), The Role Of Advertising In Changing Concentration, 1963-71, Southern Economic Journal, 46, 288-97.

Assuel, H. (1995). “Consumer behavior and marketing action”, In Lain, Hong, Lu, Duoc and Tu. Li(eds.), Kristianstand University the Department of Business Studies, December 2006.

Aaker, D. A. & Stayman, D. M. (1990). “Measuring audience perceptions of commercial and relating them to ad impact”, Journal of Advertising Research, 30 (4), pp. 7-17.

Aaker D. A. (1996). Measuring brand equity across product and market. California Management Review, 38(3), 102-120.

Abdel-Khalik, A. Rashad (1975), “Advertising Effectiveness and Accounting Policy”, Accounting Review, 657-670.

Albers. Sonke, (2001), Experiments in competitive product positioning: Actual Behavior Compared to Nash Solutions Business Review, pp151-160

Aharony J., H Falk, N Yehuda.(2006). Corporate Life Cycle and the Value Relevance of Cash Flow versus Accrual Financial Information. School of Economics and Management Bolzano, Italy ,Working Paper. 34.

Anthony J. H., Ramesh K.(1992). Association between Accounting Performance Measures and Stock Prices A test of the life cycle hypothesis . Journal of Accounting and Economics; 15: 203-27.

Brander, J. A., and T. R., Lewis, (1986), “Oligopoly and Financial Structure: The Limited Liability Effect”, American Economic Review, Vol. 76, pp. 956-970.

Bong H. Han, David Manry,(2004), ” The value-relevance of R&D and advertising expenditures: Evidence from Korea”, The International Journal of Accounting, 155-173.

Beiner, S., Schmid, M. M., & Wanzenried, G. (2011). Product market competition, managerial incentives and firm valuation. European Financial Management, 17 , 331{366.

Boone, J. (2008). A new way to measure competition. Economic Journal, 118 , 1245{1261.

Boone, J., Gri_th, R., & Harrison, R. (2005). Measuring competition. Advanced Institute of Management Research, Paper No. 022.

Boone, J., van Ours, J. C., & van der Wiel, H. (2007). How (not) to measure competition. TILEC Discussion Paper. No. 2007-014.

Beasley, R. & Danesi, M. (2002). “Persuasive sings the semiotics of advertising”, Berlin: New York: Mouton de Gruyter, p. 3.

Bain, J.S., (1956), “Barriers to New competition” cambridge, Mass: Harvard university press, quoted in clarke, 1990.

Belghitar Yacine , James Khan(2013). Governance mechanisms, investment opportunity set and SMEs cash holdings, Small Businece Economic, pp 59-72.

Brush, B.C.,(1978), Errors In The Measurement Of Concentration and The Advertising-Concentration Controversy, Southern Economic Journal, 44, 978-966.

Blacwell , R. D., Miniard. P. & Engel, J. F. (2001). “Consumer Behavior”, (9 th, ed.) USA: Harcourt Collage Publishers”, in Lain , Hong & Lu, Duoc & Tu. Li (eds.), Kristianstad University the Department of Business Studies, December 2006.

Bruner, G. C. and Kumar, A. (2000). “Web commercials and advertising hierarchy of-effects”, Journal of Advertising Research, 40 (1), pp. 35-42.

Brown, S. P. & Stayman, D. M. (1992). “Antecedents and consequences of attitude toward the ad: A mata analysis”, Journal of Consumer Research, 19 (1), pp. 34-51.

Bag well, K. (2005). The economic analysis of advertising. August 2005, Retrieved from http://www.stanford.edu/~kbagwell/Bagwell_ eb/adchapterPost082605.pdf.

Bass F. M. (1969). A simultaneous equation regression study of advertising and sales of cigarettes. Journal of Marketing, 5, 291-300.

Belch G.E. (2008). Advertising and promotion: Integrated marketing communication(6th ed.). Australia: McGraw- Hill.

Boo S. Busser J. & Baloglu S. (2009). A model of customer-based brand equity and its application to multiple destinations. Tourism Management, 30, 219–231.

Bixia. X,(2007). Life Cycle Effect on the Value Relevance of Common Risk Factor . Review of Accounting and Finance; 6: 162-175.

Broksbank,Roger.(1994), The Anatomy of Marketing Positioning Strategy, Marketing Intelligence &Planning ,vol12,No.4,pp.10-14

Basu S. The Conservatism Principle and the Asymmetric Timeliness of Earnings. Journal of Accounting and Economics 1997; 3-37.

Conchar, Margy P., Melvin R. Crask, and George M. Zinkhan. (2005). Market Valuation Models of the Effect of Advertising and Promotional Spending: A Review and Meta- Journal of the Academy of Marketing Science. 33(4), 445-460.

Cheng, Peter. Paul, Man. Cheong H. Yi.(2013). The impact of product market competition on earnings quality, Accounting and Finance, vol. 53 : pp. 137–162.

Chen, Shenglan. Kun Wang, Xiaoxue Li.(2012). Product market competition, ultimate controlling structure and related party transactions, China Journal of Accounting Research, vol. 5. Pp. 293–306.

Comanor, W.S. and Wilson, T.A. (1967), Advertising, Market Structure and Performance, Review of Economic and Statistics, vol.57, pp.133-140.

Comanor, W. S. and Wilson, T.A. (1978), “The Effect Of Advertising on Competition: A Survey” Journal of Literature, Vol. 17, 453-76

Cortes, B.S. (1998), Trends In Industrial Concentration In Japan, 1983-92, International Review Of Applied Economics, 12, 271-281.

Comanor, W.S. and Wilson, T.A. (1967), Advertising, Market Structure and Performance, Review of Economic and Statistics, vol.57, pp.133-140.

Cowling, k.and waterson, M., (1976), “price-cost margins and Market structure” Economica, 43, 267-74.

Campbell, E. & Wright, T. (2008). “Shut-up I don’t care: understanding the role of relevance and interactivity on customer attitudes toward repetitive online advertising”, Journal of Electronic Commerce Research, l9 (1), pp. 62.

Cohen ,W. A. (1991). “The practice of marketing management-Macmillan-company.

Clark, Eddi M., (1994) “Attention, attitude, and affect in response to advertising”, Lawrence Erlbaum Associates,.

Comanor W. S., & Wilson T. A. (1979). The effects of advertising on competition: A survey. Journal of Economic Litrature, June, 453-476.

Chauduhuri, Arjun (2002). How brand reputation affects the advertising- Brand Equity link. Journal of Advertising Research, May/June, 33-43.

Chen, S. (2001) ” . Strategic Management of e-Business”, John Wiley and Sons, Chichester.

Chen H.ch. (2007). Customer’s Perception of the Marketing Mixed and the Effect on Taiwan Hypermarket Brand Equity. (Doctoral dissertation). Lynn university, Florida.

Chauvin, Keith W., and Hirschey, Mark (1993), “Advertising, R&D, Expenditures and the Market Value of the Firm”, Financial Management, 4, 128-140.

Darling, John.R, (2001), Successful competitive positioning: The key for entry into the European consumer market, European Business Review . Vol13,No.4,pp.209-221

Delorme, Charles, D., J.R., David, R. Kamerschen, P., klein, G. and Ford Voeks, L. (2002). Structure, Conduct and Performance: A Simultaneous Equations Approach, Applied Economics, (34): 2135-2141.

Ekelund, R.B. Jr. and Gramm, W.P. (1970), Advertising and Concentration: Some New Evidence, Antitrust Bulletin, 41,241-249.

Erenkol Degermen H.A. Duygun A. (2010). Customers’ perceived brand equity and a research on the customers of bellona which is a Turkishfurniture brand. Journal of American Academy of Business, 16(1), 93-109.

Fosu, Samuel. (2013). Capital Structure, Product Market Competition and Firm Performance: Evidence from South Africa, Department of Economics, University Road, Leicester, Working Paper No. 13/11, pp. 1-33.

Falk, Haim and Miller, Joseph C. (1977), “Amortization of Advertising Expenditures”, Journal of Accounting Research, 1, 21-31.

Guney, Y.Li., & Fairchild, R. (2011). The relationship between product market competition and capital structure in chines listed firm, International Rewiew of Financial Analysis, Vol. 20, pp. 41-51.

Green, W.H. (2001). Econometric Analysis. New York university, fifth edition.

Greer, D.F. (1971), Advertising and Markrt Concentration, Southern Economic Journal, 38, 19-32.

Gisser, M. (1991), “Advertising, Concentration and Profitability in Manufacturing”, Economic Inquiry, Vol.29, 148-65.

Gisser, M. (1999), “Dynamic Gains And Static Losses In Oligopoly: Evidence Of The Beer Industry, Economic Inquiry, 37,554-575.

Graham Jr. Roger C. & Frankenberger, Kristina D., (2000),”The Contribution of Changes in Advertising Expenditures to Earnings and Market Values,” Journal of Business Research, vol. 50, Issue2, pp. 149-155.

Greuner, M.R., Kamerschen, D.R. and Klein, P. (2000), The Competitive Effects of Advertising in the US Automobile Industry, 1970-94, International Journal of Economics of Business, vol7, Issue 3, pp.245-261.

Gupta, N. (2008), Advertising and Firms’ Performance: An Empirical Analysis, Ph.D Dissertation, Gokhale Institute of  Politics and Economics, pp.1-59.

Graham Jr. Roger C. & Frankenberger, Kristina D., (2000),”The Contribution of Changes in Advertising Expenditures to Earnings and Market Values,” Journal of Business Research, vol. 50, Issue2, pp. 149-155.

Homer, P. M. (1990). “The mediating role of attitude toward the ad: some additional evidence”, Journal of Advertising Research, 27 (February), pp. 78-86.

Hansen F. Christensen L.B. (2003). Branding and Advertising. Denmark: Narayana Peress.

Hackley Ch. (2005). Advertising and Promotion Communicating Brands. London: SAGE Publications.

Han, Bong H., David Manry,(2004), ” The value-relevance of R&D and advertising expenditures: Evidence from Korea”, The International Journal of Accounting, 155-173.

Hirschey, Mark (1982), “Intangible Capital Aspects of Advertising and R&D Expenditures”, The Journal of Industrial Economics, 4, 375-390.

Hirschey, Mark and Weygandt, Jerry J. (1985), “Amortization Policy for Advertising and Research and Development Expenditures”, Journal of Accounting Research, 1, 333-343.

Hsu, Li-Tzang (Jane), and Jang, SooCheong (Shaw n) (2007), “Advertising Expenditures, Intangible Value and Risk: A Study of Restaurant Companies“, Elsevier, 1-7.

Jobber, D. (1997). “Marketing”, Mc Grow Hill Book Company.

Joshi, A., Hanssens, D.M., (2009). Advertising spending and market capitalization. Working Paper, University of California, Los Angeles, Anderson School of Management.

Jung, J.H.; Leckenby, J. D. (2007). “Attitudes toward mobile advertising acceptance and behavior intention: comparison study of Korea an U.S”.

Kim, Yura. Joo, Jaewoo. (2013). The Moderating Effect Of Product Market Competition In The Relationship Between Advertising Expenditures And Sales, The Journal of Applied Business Research , Volume 29, Number 4. Pp. 1061-1076.

Kundu, A. (2007), Advertising and Firm Value: Mapping the relationship between Advertising, Profitability and Business Strategy in India.

Kotler , P., Armstrong, G., Sonders, J. & Wong, V. (2001). “Principle of Marketing”, 3rh, Prentice-Hall.

Kotler p. and K.L Keller (2006) Management Upper Saddle River NJ : Prentice Hall Twelfthed.

Keller K.L. (1993). Conceptualize, measuring and managing costumer based brand equity. Journal of Marketing, 57, 1-22.

Keller Kevin L. (1998). Strategic brand management: Building, measuring and managing brand equity. New Jersey: Prentice Hall.

Kim J.H. Hyun H. (2010). A model to investigate the influence of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector. Industrial Marketing Management, under press.

Kayaman R. Arasli H. (2007). Customer based brand equity: evidence from the hotel industry. Managing Service Quality, 17(1), 92–109.

Kim J.H. Hyun H. (2010). A model to investigate the influence of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector. Industrial Marketing Management, under press.

Kotler, Philip (2000) “Marketing Management the Millennium Edition”, Prentice-Hall of India, New Delhi.

Kalafatis, Stavros .P, et al , (2000) , Positioning strategies in business market, vol15,No.6, pp.416-437.

Kaul.Anil, R.Rao.Vithala,(1995), Research for product positioning and design decisions: An integrative review, International Journal of Research inMarketing ,vol12,pp.293-320

Kotler, Philip, (1988) ,Marketing Management and Strategy, Prentice-Hall International ,Inc, Englewood Cliffs, New Jersey.pp.189-224.

Krishnamurthy S.(2001).” The effects of provision points on generic advertising funding”. Market Lett;12:315–25.

Lovisuth. (2008). The strategic use of corporate debtunder product market  competition: theory and evidence. A thesis submitted to the degrce of doctor  of philosophy university of bath school of management.

Li, X., (2010), “The Impact of Product Market Competition on Quantity and Quality of Voluntary Disclosures”, Review of Accounting Studies, Vol. 15, PP. 663-711.

Lunn,J. (1989), R&D, Concentration And Advertising, A Simultaneous Equations Model, Managerial and Decision economics, 10, 101-105.

Lutz, R. J. (1985). “Affective and cognitive antecedents of attitude toward the ad: A conceptual framework”, in Alwitt, L. F. and Mitchell, A.A. (eds), psychological processes and advertising Effects: Theory, Research and application, NJ, Hillsdale: Lawrence, Erlbaum Associates, pp. 45-63.

Lord, K. R., Lee, M.-S. & Sauer, P. L. (1995). “The combined influence hypothesis: Central and peripheral antecedents of attitude toward the ad”, Journal of Advertising, 24 (1), pp. 73-85.

Li-Tzang (Jane) Hsu, Soo Cheong (Shawn) Jang. (2008). Advertising expenditure,intangible value and risk: A study of restaurant companies. International Journal of Hospitality Management.27, 259–267.

Larsen, T. A., & Sirnivasan, S. (2003). Advertising intensity and R&D intensity: Differences across industries and their impact on firm’s performances. International Journal of Business and Economies, 2 (2), 167-176.

Lee, S.F.; Tsai, y. C.; Wen-Jang J. (2006). “An empirical examination of customer perception of mobile advertising” Information resource management Journal, Vol. 19, pp. 39-55.

Low S.G. Mohr J.J. (2000). Advertising vs. sales promotion: a brand management perspective. Journal of Product & Brand Management, 9(6), 389–414.

Mann, H.M. (1966), Seller Concentration, Barriers To Entry And Rates Of Return In Thirty Industries, 1950-1960, Review Of Statistics And Eco.

Mann, H.M., Henning,J.A., and Meehan,J.W. (1967), Advertising and Concentration: An Empirical Investigation, Journal of Industrial Eco.

Martin,S.,(1979), Advertising, Concentration And Profitability: The Simultaneity Problem, Bell Journal Of Economics, 10, 639-637.

Mueller, W.F. and Rogers, R.T.(1980), The Role Of Advertising In Changing Concentration Of Manufacturing Industries, Review Of Economics And Statistics ,62, 82-96.

Milyo, J. And Waldfogel, J. (1999), The Effect Of Price Advertising On Price: Evidence In The Wake Of 44 Liqourmart, The American Economic Review, 89, 1081-1096.

Madden, G. and Savage, S.J. (2000), Market Structure, Concentration And Pricing In The United States International Telephone Market Services, The Review Of Economics And Statistics, 82, 292-296.

Muehling, D. D. (1987). “An investigation of Factors underlying attitudes-toward advertising-ingeneral”, Journal of Advertising, 16 (1), pp. 32-40.

Mackenzie, S. B. and Lutz, R. J. & Belch, G. E. (1986). “The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness: A test of competing explanations”, Journal of Marketing Research, 23 (2), pp. 130-143.

Mackenzie, S. B. & Lutz, R. J. (1989). “An empirical examination of the structural antecedents of attitude-toward-the-ad in an advertising pretesting context”, Journal of Marketing, 53 (2), pp. 48-65.

Mc Connell and Muscarella. (1985) “Corporate Capital Expenditure Decisions and the Market Value of the Firm”, Journal of Financial Economics, 595-612.

Marshall Stephen W. (2006) Advertising message Strategies and executional devicesintelevision commercials from award- Winning effective campaigns fram 1999 to 2004 Dissertation for doctoral degsee University of Florida.

Miller, R. A. (1969). Market structure and industrial performance: Relation of profit rates to concentration, advertising intensity, and diversity. The Journal of Industrial Economics, 17(2), 104-118.

Mohammed, R., Fisher, R.J., Jaworski, B.J., and Cahill, A.M (2001) “Internet Marketing: Building Advantage in a Networked Economy”, McGraw Hill, International Edition, Boston.

Miller, M., and F. Modigliani. (1961), “Dividend Policy, Growth, and the Valuation of Shares”, Journal of Business, 411-433.

Neokosmidi, Z.V. (2005), Advertising, Market Share, And Profitability In The Greek Consumer Industry, Journal Of Business& Economics Research, vol3, No.9, pp.69-76.

Ornstein S.I.(1978), The Advertising-Concentration Controversy Reply, Southern Economic Journal, 44, 654-660.

Pandey, I. M., (2004), “Capital Structure, Profitability and Market Structure: Evidence from Malaysia”, Asia Pacific Journal of Economics and Business, Vol. pp. 78-91.

Pauwels, K. and Silva-Risso, J. and Srinivasan, S. and Hanssens, D. M. (2004), “New Products, Sales Promotion, and Firm Value: The Case of The Automobile Industry”, Journal of Marketin, 142-156.

Pandey, I.M. (2004). Capital structure, profitability and market structure: Evidence from Malaysia. Asia pacific journal of economics and business,8(2),pp:78-91.

Powell, G. R. (2002). Return on marketing investment. Albuquerque, NM: RPI Press.

Percy L. (2008). Strategic Integrated Marketing Communication, Theory and practice. (first ed.). Canada:Elsevier Inc

Pappu R. Quester G.P. and Cooksey W.R. (2006). A consumer-based method for retailer equity measurement: Results of an empirical study. Journal of Retailing and Consumer Services, 13(7), 317–329.

Peles, Yoram (1971), “Rates of Amortization of Advertising Expenditures”, The Journal of Political Economy, 5, 1032-1058.

Pauwels, K. and Silva-Risso, J. and Srinivasan, S. and Hanssens, D. M. (2004), “New Products, Sales Promotion, and Firm Value: The Case of The Automobile Industry”, Journal of Marketin, 142-156.

Reekie, W.S. (1974), Advertising and market structure: Another approach, The Economic Journal, 156-164.

Rees,R.D. (1975), Advertising, concentration and competition: A comment and further results, Economic Journal, 85, 165-172.

Robinson, W. T. and J. Chang (1996). Are Sutton’s Predictions Robust? Empirical Insights Into Advertising, R&D, and Concentration. Journal of Industrial Economics, 44.4, December, 389-408.

Rohloff, A. C. (1967). On methods: Fitting models to aggregate data. Journal of Advertising Research, 43-7.

Rio A. Vazquez R. & IglesiasV. (2001). The effects of brand associations on consumer response. Journal of Consumer Marketing, 18(5), 410–425.

Rise.A, Trout.j, (1986), Positioning : The Battle For Your Mind, McGraw-Hill, New York,pp32,195

Scott, J. H., (1976), “A Theory of Optimal Capital Structure”, Bell_Journal of Economics, Vol. 7, pp. 33-54.

Risend, Marcelo. (2005). Structure, Conduct and Performance: A Simultaneous Equations Investigation for the Brazilian Manufacturing Industry, A Economia Brasileira nos Anos 90.

Schmalensee, R (1972).” The Economics Of Advertising” Amsterdam: North – Holland.

Sutton, C.J. (1974), “Advertising, Concentration and Competition”, Economic Journal, 85, 156-76

Strickland, A. D.and Weiss, L. W. (1976)” Advertising, Concentration and Price-Cost Margin”, Journal of Political Economy, 84, 1109-21

Smitt, D.S., Danford, G.W., and Stanhouse B.E.,(1978), The Advertising-Concentration Controversy A Comment, Southern Economic Journal, 44, 653-657.

Sutton, C.J. (1974), “Advertising, Concentration and Competition”, Economic Journal, 85, 156-76

Strickland, A. D.and Weiss, L. W. (1976)” Advertising, Concentration and Price-Cost Margin”, Journal of Political Economy, 84, 1109-21

Stone, G., Besser, D. & Lewis, L.E. (2000). “Recall, liking, and creativity in TV commercials: A new approach”, Journal of Advertising Research, 40 (3), pp. 7-18.

Sole man, R., Michel, E. & Lnera, W. S. (1997). “Marketing: Real people, real choices”, Printed Hall- International LNC.

Shimp T.A. (2010). Advertising, Promotion and other Aspect of Integrate Marketing Communication.( 8th ed.). Canada: South western cangue learning.

Smith, Daniel C., & Park, C. W (1992). The effects of brand extensions on market share and advertising efficiency. Journal ofMarketing Research, 29(3), 296-313.

Silk, A.J., Klein, L.R., and Berndt, E.R. (2001) “The Emerging Position of the Internet as an Advertising Medium”, Netnomics, March, 129-148.

Schlosser, A.E., Shavitt, S., and Kanfer, A (1999) “Survey of Internet User’s Attitudes toward Internet Advertising”, Journal of Interactive Marketing, Vol.13, No.3, pp 34-40.

Simon, Carol J. and Sullivan, Mary W. (1993), “The Measurement and Determinants of Brand Equity: A Financial Approach”, Marketing Science, 28-52.

Teng, M. and C. Li, (2011), “Product Market Competition, Board Structure and Disclosure Quality”, Frontiers of Business Research in China, Vol. 5, No. 2, PP. 291-316.

Teng, M. and C. Li, (2011), “Product Market Competition, Board Structure and Disclosure Quality”, Frontiers of Business Research in China, Vol. 5, No. 2, PP. 291-316.

Tesler, L.G. (1964), “Advertising and Competition” Journal of Political Economy, Vol.72, 537-62.

Tesler, L.G. (1969), “Another Look At Advertising and Competition” Journal of Industrial Eco., Vol.18, 85-94.

Tellis J Gerared (2004) Effective advertising Sage Publications.

Tustin D.H. (2002). The Relationship Between Above-the-Line Advertising and Below-the-Line Promotion Spending in the Marketing of South African Products and Services. (Doctoral dissertation). University of south Africa, South Africa.

Tong X. Hawley J. (2009). Measuring customer-based brand equity: empirical evidence from the sportswear market in China. Journal of Product & Brand Management, 18(4), 262–271.

Trehan M. Trehan R. (2007). Advertising and Sales Management. New Delhi: India enterprise.

Tong X. Hawley J. (2009). Measuring customer-based brand equity: empirical evidence from the sportswear market in China. Journal of Product & Brand Management, 18(4), 262–271.

Timp,A.Dale,(1989), Marketing ,Facts Onfil. NewYork. Oxford.p.71

Yoo B. Donthu N. (2001). Developing and validating multidimensional consumer-based brand equity scale. Journal of Marketing Science, 25(1), 1-14.

Weiss, L.W. (1969), Quantitative Studies in Industrial Organization, Amsterdam: North-Holland Publishing Co,. 1971.

Willis, M.S. And Rogers, R.T. (1998), Market Share Dispersion Among Leading Firms As A Determinant Of Advertising Intensity, Review Of Industrial Organization, 13, 495-508.

Wang, Fang, Xiao-Ping (Steven) Zhang and Ming Ouyang. (2008). Does advertising create sustained firm value? The capitalization of brand intangible. Academy of Marketing Science.

Wang Shinn, S., Kyle, W., Stiegert, R. and Rogers, T. (2006). Structural Change in the U.S. Food Manufacturing Sector, Agricultural Economics, (25): 164-180.

Woods, J. A. (2004). Communication ROI. Commun World, 21(14) (January– February).

Wonglorsaichon PH. Sathainrapabayut P. (2008). Brand perception & brand equity of baby accessory products in working moms’ perspective. International Review of Business Research Papers, 4(1), 385-395.

Zeff, R and Aronson, B (1999) “Advertising on the Internet”, Wiley Computer Publishing, London.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسی اثر تعدیلی رقابت در بازار محصول بر رابطه بین هزینه تبلیغات و فروش در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *