مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی کشور طی

نوع فایل
rar
حجم فایل
623 کیلوبایت
تعداد صفحه
83
تعداد بازدید
482 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی کشور طی» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

فصل دوم 27

2-1- مقدمه 28

2-2- مبانی نظری فناوری اطلاعات 28

2-2-1- تعریف فناوری اطلاعات 28

2-2-2- انواع فناوری اطلاعات به کار رفته در بانک ها 31

2-2-3- اثرات به کارگیری فناوری اطلاعات در بانک ها 33

2-2-4- اثرات فناوری اطلاعات در بهره وري سازمان ها 34

2-3- مبانی نظری بانکداری الکترونیک 37

2-3-1- تعریف بانکداری الکترونیک 37

2-3-2- بانكداري الكترونيكي و خدمات الكترونيكي 39

2-3-3- تاریخچه بانكداري الكترونیكي 41

2-3-4- سیر تحولات بانکداری الکترونیک 42

2-3-5- سطوح بانکداری الکترونیک 45

2-3-6- بانکداری الکترونیکی در ایران 52

2-3-7- مقایسه بانکداری الکترونیک و بانکداری سنتی 53

2-3-8- مشكلات و محدوديت هاي بانكداري سنتي 55

2-3-9- مزايا و منافع حاصل از به كارگيري بانكداري الكترونيكي 58

2-3-10- معایب بانکداری الکترونیک 63

2-3-11- ذینفعان بانکداری الکترونیکی 65

2-3-12-تاثير توسعه بانکداري الکترونیکي 66

2-4- مبانی نظری عملکرد بانک ها 67

2-4-1- تعریف سپرده های بانکی 67

2-4-1-1- انواع سپرده های بانکی 67

2-4-2- تعریف تسهیلات پرداختی بانک ها 68

2-4-2-1- انواع تسهیلات پرداختی بانک ها 69

2-4-3- تعریف سود و زیان بانک ها 69

2-4-3-1- نحوه محاسبه سود و زیان 69

2-5- پیشینه پژوهش 70

2-5-1- پژوهش های خارجی 70

2-5-1-1- فناوری اطلاعات و کارکردهای آن 70

2-5-1-2- بانکداری الکترونیک 74

2-5-2- پژوهش های داخلی 79

2-5-2-1- فناوری اطلاعات و کارکردهای آن 80

2-5-2-2- بانکداری الکترونیک 83

2-6- مقایسه تحقیق حاضر با سایر تحقیقات انجام شده 88

2-6-1-مقایسه با تحقیقات خارجی 88

2-6-2- مقایسه با تحقیقات داخلی 89

منابع: 144

منابع لاتین: 151

 

مقدمه

در فصل حاضر به منظور بررسي تاثير بکارگیری اجزای فناوری اطلاعات بر بهبود عملكرد سیستم بانكی کشور و تعيين ابعاد بهبود عملكرد در سه جنبه سودآوري، سپرده های بانكی و تسهیلات پرداختی بانک ها ابتدا مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی را بیان کرده و سپس به پیشینه پژوهش های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع تحقیق پرداخته و پس از آن به مقایسه شباهت ها و تفاوت های تحقیق حاضر با دیگر تحقیق ها میپردازیم.

2-2- مبانی نظری فناوری اطلاعات

2-2-1- تعریف فناوری اطلاعات

واژه فناوری اطلاعات احتمالا در اواخر دهه 1970 میلادی برای اشاره به استفاده از فناوری کامپیوتر برای کار با اطلاعات ابداع شده است(گرویر،2002)[1]. برای فناوری اطلاعات تعریف های گوناگونی ارائه شده اند که با کنکاش دقیق و عمیق، ناسازگاری هایی نیز بین آنها آشکار میشوند (دف،2001)[2]. با این وجود بسیاری از آنها از لحاظ دامنه شمول مشابه یکدیگر هستند.

  • فناوري اطلاعات تلفیقی از دستاوردهاي مخابراتی، روش ها و راهکارهاي حل مسأله و توانایی راهبري با استفاده از دانش کامپیوتري است و شامل موضوعات مربوط به مباحث پیشرفتۀ علوم و فناوري کامپیوتري، طراحی کامپیوتري، پیاده سازي سیستم هاي اطلاعاتی وکاربردهاي آن است(ناسا جان،2001)[3].
  • فناوری اطلاعات به جنبه ای از فناوری سیستم اطلاعاتی اشاره دارد که شامل سخت افزار، پایگاه داده، نرم افزار، شبکه ها و سایر ابزارها میشود. در تعریفی دیگر اصطلاح فناوری اطلاعات، علاوه بر جنبه تکنولوژیکی سیستم اطلاعاتی به عنوان مجموعه چندین سیستم اطلاعاتی، استفاده کنندگان و مدیران آن ها تلقی میشود(توربان و ودرب،2004)[4].
  • از نظر تانسی و همکاران فناوری اطلاعات، استفاده از رایانه و ارتباط دوربر برای جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی و انتشار اطلاعات صوتی، تصویری، متنی، و عددی است(تانسی و همکاران،2003)[5].
  • در تعریفی دیگر، فناوری ارتباطات به چگونگی استفاده از تجهیزات مربوط است و فناوری اطلاعات یعنی کاربرد فناوری برای فرایندهای کسب و کار، جمع آوری داده و تولید اطلاعات با ارزش برای مدیران (تراویکا و کرونین،1995)[6].
  • فناوری اطلاعات رشته ای از دانش نوین است که در کنار نانو فناوری و زیست فناوری یکی از سه شاخه پیشرو و آینده ساز دانش و تمدن فردای بشر به شمار میرود(لطفی،1377).
  • فناوری اطلاعات از دو واژه اطلاعات و فناوری ترکیب یافته و عبارت است از مجموعه تکنیک ها و ابزارهایی که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری میرساند. این فناوری بر بهینه سازی و پشتیبانی سیستم های فعال با محوریت اطلاعات و دانش تاکید دارد، افزون بر این بر دانش و مهارت استفاده از فناوری های نوین نظیر رایانه، اینترنت و سیستم های ارتباط از راه دور به همراه ذخیره سازی، کاربرد و انتقال اطلاعات نیز تاکید میکند (عبادی،1384).
  • اسکات مورتن فناوری اطلاعات را بسیار گسترده و شامل تمامی گونه های کامپیوترها، هم سخت افزار و هم نرم افزار آنها، و همچنین شبکه های ارتباطات[7] بین دو کامپیوتر شخصی تا بزرگترین شبکه های خصوصی و عمومی میداند. علاوه بر این، وی فناوری های کامپیوتری[8] و ارتباطی یکپارچه را شامل سیستمی که یک کامپیوتر شخصی را به یک ابر کامپیوتر در یک اداره متصل میکند، تا شبکه های جهان گستر را در زمره فناوری اطلاعات میداند(اسکات مورتن،1999)[9].
  • وارد و پیارد فناوری اطلاعات را اختصاصا برای اشاره به سخت افزار، نرم افزار، شبکه های ارتباط از راه دور به کار میبرند. از نظر آنها این فناوری هم دارای جنبه های ملموس[10] مانند کامپیوترهای شخصی، کابل های شبکه، سرورها و مانند آنهاست و هم شامل جنبه های غیر ملموس[11] یعنی تمامی انواع نرم افزارها میشود(وارد و پیارد،2002)[12].
  • شارما و جاین نیز این فناوری را شامل فنونی تعریف میکنند که به کار با اطلاعات مربوط میشوند و استفاده از سیستم های ارتباطات از راه دور و کامپیوترها را در کار با داده ها و پردازش آنها در بردارند(شارما و جین،2003)[13].
  • فناوری اطلاعات به مجموعه فنون و ابزارى گفته میشود كه در جهت بهينه سازى و پشتيبانى فعاليت هاى سازمان بر محور اطلاعات و دانش بكارگرفته میشوند. اين امر شامل مطالعه، طراحى، توسعه اجرا، نگهدارى و مديريت نظام هاى اطلاعاتى رايانه اى است كه سازمان را در جمع آورى، ثبت، پردازش، ذخيره، بازاريابى، انتقال و توزيع اطلاعات يارى میكند(صرافی زاده، 1383).

 

فهرست منابع

منابع فارسی

  1. امینی، بی بی اکرم . بررسی موانع و چالش ها در مسیر توسعه و بهبود بانکداری الکترونیکی در بانک پارسیان پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، سال 1385
  2. ایراندوست، پویا پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تهران، سال 1384
  3. بابازاده، محمود. بررسی موانع ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیکی در ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، سال 1384
  4. باقری قادیکلائی، مهیار. بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر روی دستمزد و بهره وری نیروی کار(مطالعۀ موردی صنایع استان تهران)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی، سال 1383
  5. بامداد،ن.و رفیعی مهرآبادي، ن.بررسی رضایت مشتریان از کیفیت خدمات خودپرداز بانک ها پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی مدیریت58-39،31، سال 1387
  6. بانک مرکزی و بانکداری الکترونیک،بانکداری الکترونیک،1387،3،22.
  7. بختیاري، حسین، کاربردهاي فناوري RFIDدر بانکداري الکترونیکی، دومین کنفرانس جهانی بانکداري الکترونیکی، ایران، تهران، سال 1387
  8. براون، ارنست. زمینه تکنولوژی، ارزیابی تکنولوژی برای استفاده مدیران – ترجمه محمد زنجانی، سازمان مدیریت صنعتی، سال 1379.
  9. بهان، ماکیت و هولمز، دیانا..آشنایی با تکنولوژي اطلاعات(مجید آذرخش و جعفر مهرداد ، مترجمان). تهران: انتشارات سمت، سال 1385
  10. بهمند، محمد و بهمني، محمود، بانكداري داخلي، تهران، مؤسسة عالي بانكداري،1374 ش.
  11. پزشکی،دباغ رضایی، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد، سال1384
  12. ثریایی، علی، سجادي، سید علی و سجادي، سیده مرضیه، بررسی و مقایسه پذیرش تکنولوژي بانکداري اینترنتی بین مشتریان بانک ملی ایران و بانک سامان طبق مدل TAM اولین کنفرانس دانشجویی فناوري اطلاعات ایران، ایران، تهران، سال 1389
  13. جمالی زاده زواره، مهدی. بررسی روابط بین هزینه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره وری کل در ایران. پایان نامۀ دکترا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، سال 1385
  14. جنیدي، مهدي و بیگی، عبدالرضا، ارائه مدلی به منظور پذیرش بانکداري اینترنتی مورد مطالعه:بانک ملت ،پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوري اطلاعات و ارتباطات، ایران، تهران، سال 1387
  15. حافظ نیا، محمدرضا. مقدمه­ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران، انتشارات سمت، چاپ اول، سال 1377
  16. حسنی، گروه کارشناسان بانک صادرات، بانکداری الکترونیک تهران، دایره آموزش بانک صادرات، سال 1386
  17. حسینی، مژگان؛ چشم انداز بانکداری الکترونیکی در ایران- قدم های بلند و استوار، تهران، اولین همایش بانکداری الکترونیکی، سال 1379
  18. خاکی، غلامرضا. روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی. تهران، انتشارات بازتاب، چاپ چهارم، سال 1387
  19. خاکی، غلامرضا. روش تحقیق در مدیریت. تهران، انتشارات بازتاب، چاپ چهارم، سال 1388
  20. دفت، ریچارد ال. مبانی تئوري و طراحی سازمان(علی پارسائیان و محمد اعرابی، مترجمان). تهران: دفتر پژوهش هاي فرهنگی ، سال 2004
  21. دلاور ،علي،روش تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي ، نشر ويرايش ، چاپ هيجدهم،تهران، سال 1384
  22. رابینز، استیفن پی. مبانی رفتار سازمانی(علی پارسائیان و محمد اعرابی، مترجمان).تهران دفتر پژوهش هاي فرهنگی، سال 2000
  23. رجبی خوزانی، مهدي.بررسی تأثیر دوره هاي آموزشی فناوري اطلاعات و ارتباطات بر روي خلاقیت کارآموزان مرکز فنی و حرفه اي شهر اصفهان. پایان نامه منتشر نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه اراك، سال 1387
  24. رسولي، هادی، مانيان، ا. طراحي سيستم استنتاج فازي براي انتخاب خدمات بانكداري الكترونيك (مطالعه ي موردي: بانك سپه). نشريه ي مديريت فناوري اطلاعات،4(21):41-64، سال1391
  25. ساعدی، مهدی، استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک خارج از شعب در بانک ملی ایران. نشریه بانک ملی، شماره 176، سال 1390
  26. سعیدي مهرآباد، محمد جهانگردي، محمدرضا ، چالش هاي فرا روي بانکداري الکترونیکی درایران، اولین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت زیر ساختها، ایران، تهران، سال 1388
  27. شاهنگيان ، سيد محمد حسين، مديريت اطلاعات و اطلاع رساني ، تهران : دفتر پژوهش هاي فرهنگي، سال 1384
  28. شاهنگيان،احمد ،فناوري اطلاعات در سازمان ، ماهنامه تدبير ، شماره124 ، انتشارات سازمان مديريت صنعتي ، تهران، سال 1384
  29. شیخانی،سعید،راه های توسعه بانکداری الکترونیکی در ایران، ” تهران، اولین همایش بانکداری الکترونیکی،صص153-166، سال 1379
  30. شیری، بهزاد. استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اقتصادی، ماهنامه تدبیر شماره 172، شهریور، سال 1385
  31. صادقی، تورج، بررسي موانع شکل گيري بانكداري الكترونیک در ايران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی،1383
  32. صرافی زاده، اصغر، فناورى اطلاعات در سازمان (مفاهيم و كاربردها)، انتشارات امير، سال 1385
  33. عبادی،رحیم، فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش، موسسه توسعه فناوری آموزش مدارس هوشمند تهران، سال 1384
  34. عکاسی، عباس و فرزین، محمد حسن، وضعیت بانکداري الکترونیکی و بانکداري مجازي در ایران، دومین کنفرانس جهانی بانکداري الکترونیکی، ایران، تهران،سال 1387
  35. فتحی، سعید؛ حسینی، سید حمید خداداد و الهی، شعبان.ارائه الگوي رابطه فناوري اطلاعات و عملکرد شرکت هاي تجاري: فراتحلیلی بر عوامل اندازه گیري در معماري بهره وري. فصلنامه299-263، پژوهشنامه بازرگانی،42، سال 1386
  36. فرجيان سهى، مرجان، بررسى عوامل مرتبط با قصد استفاده مشتريان از بانكدارى اينترنتى، سال 1385
  37. فلاح همت آبادي، کامران. تأثیر فناوري اطلاعات بر مسائل ساختاري سازما ن تمرکز در تصمیم گیري، پیچیدگی سازمانی و رسمیت سازمانی(مطالعه موردي: شرکت همکاران سیستم). پایان نامه منتشر نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، سال 1382
  38. قدسي، سيد حسام؛ بررسي اقتصاد تاثير فناوري اطلاعات بر عملكرد وبهره وري بنگاه هاي اقتصادي مورد مطالعه بانك هاي خصوصي پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه تهران . دانشكده اقتصاد، سال 1387
  39. کهزادی، نوروز وضعیت بانکداری الکترونیک در ایران و جهان، سال 1382
  40. کهزادي، نوروز، بانکداري الکترونیک، پیش نیازها، محدودیتها و روش پیادهسازي آن در ایران (قسمت اول)، پیک توسعه، شماره 27 ، تابستان 1380
  41. گودزي، آتوسا، زبیدي، حیدر،بررسی تاثیرگسترش بانکداري الکترونیکی بر سودآوري بانک هاي تجاري، فصلنامه پژوهش هاي اقتصادي ایران، سال دهم ، شماره 35 /، صص 141-111،1387
  42. لاودن، کنت سی و پرایس.نظام هاي اطلاعات مدیریت سازمان و فن آوري (حمید محسنی،مترجم). تهران: انتشارات کتابدا، سال 2000
  43. لطفی، محمد، فناوری اطلاعات و تسهیل تجارت ملی، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تهران، سال 1377
  44. اللهیاری فرد، محمود.خدمات بانکداری الکترونیک و نیازهای اجرایی آن. تهران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی، پژوهشکده پولی و بانکی،سال 1384
  45. محمدي، فاطمه.. شناخت فن آوري اطلاعات. ماهنامه تکنولوژي آموزشی، سال 1384
  46. محمودزاده، محمود، اسدی، فرخنده. اثرات فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد بهره وری نیروی کار در اقتصاد ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره43، سال1386
  47. محمودزاده. نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهره وری کل عوامل و رشد اقتصادی. رسالۀ دکترا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران علوم تحقیقات، سال1386
  48. مصطفی ادیبی، پویا، سیدي، سیدمسعود و ایران بان، سید جواد، مطالعه نیازمندي های مشتریان در بانکداري الکترونیکی توسط ابزار QFD و AHP (مورد کاوي در بانک ملی شیراز)، دومین کنفرانس جهانی بانکداري الکترونیکی، ایران، تهران، سال1387
  49. معاونت برنامه ريزى و بررسی هاى اقتصادى وزارت بازرگانىگزارش انتقال الكترونيكى وجوه و بانكدارى الكترونيكى در ايران، تهران، انتشارات وزارت بازرگانى، سال1384
  50. معاونت برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی؛ کنکاشی در تجارت الکترونیکی، تهران، وزارت بازرگانی- معاونت برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی، سال 1382
  51. موسوي،رضا،نقش فناوري اطلاعات دربهره وري،اولين همايش سراسري مديريت،باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه، سال1386
  52. مهدوي، محمد نقی. تکنولوژي اطلاعات و اطلاعات تکنولوژي. نشر چاپار، سال1385
  53. ناظمی، شمس الدین، مرتضوي، سعید، راحتی، تکتم، نقش شیوه هاي نوین ارائه ي خدمات بانکی در جذب مشتري و بهبود کارایی سیستم بانکی مطالعه موردي بانکهاي سپه شهرستان مشهد، پژوخشنامه علوم انسانی و اجتماعی، سال پنجم، شماره190، سال
  54. وزارت بازرگانی، انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداري الکترونیکی، تهران، معاونت برنامه ریزي و امور اقتصادي، سال 1384
  55. ونوس، داور، مختاران، ماهرخ، بانکداري الکترونیک و ضرورت توسعه آن در ایران، ماهنامه مدیریت، سال 1387

 

منابع لاتین:

  1. Adoption of Banking Channels In Hong Kong, (2002). International Journal    of Bank adoption of Internet Banking in Hong Kong—implications for the banking
  2. Amberg Michael and Zimmermann Frank, “Enabling Virtual Workplaces with Advanced Workflow Management System”, In Igbaria Magid and Tan Margaret (Eds.), The virtual Workplace; Idea Group Publishing,1998,pp.108-124 analysis working paper, PP. 200-209-(2009)
  3. Anguelov Christoslav, E., M. A. Hilgert and J. M. Hogarth, 2004,”U.S. Consumers and Electronic Banking,1995–2003”, Federal Reserve Bulletin Winter, (2004).
  4. Arasli, H., Mehtap-Smadi, S. and Turan Katircioglu, S. (2005), “Customer Service Quality in the Greek Cypriot Banking Industry”, Managing Servi Quality,15(1), 41-56.
  5. assurance metric development framework for electronic bill presentment and payment systems using transaction and workflow analysis, Decision Support Systems, 41, pp. 242– 261(2001).
  6. Beccalli,E.(2003). Information Technology and Economic Performance: Some Evidence from EU Banking Industry. Available at: www.fana.org/stockholm/papers/ITbanks-paper.pdf.
  7. Blount, Y., Castleman, T., & Swatman, P. (2005). Employee development strategies in the B2C banking enviroment: two australian case stadies. Melbourne: Deakin University.
  8. Borzekowski, R. and E. K. Kiser , (2006), “The Choice at the Checkout: Quantifying Demand Across Payment Instruments”,April 2006, EDS Working Paper,no. 2006 – 17,FederalReserveBoard. Washington, D.C.
  9. Castells, M. 2001. The Internet galaxy. Oxford: Oxford.
  10. CHANARON, J-J., JOLLY, D. AND SODERQUIST, K. “TECHNOLOGICAL MANAGEMENT: A TENTATIVE ESEARCH AGENDA”, INT. J. TECHNOLOGY MANAGEMENT, VOL.23,NO.6, (2002) PP.618-629.
  11. Chung-Hoon, P., Young-Gul, K. (2003). Identifying key factors affecting consumer purchase behavior in an online shopping context. International Journal of Retail & Distribution Management, 31 (1):16-29
  12. Clegg, C. et al. (1997). Information technology: A study of performance and the role of human and organizational factors. Ergonomics 40 (9): 851-871.
  13. Columba, F., (2003), “Transaction technology innovation And demandfor overnight deposits in Italy”, Bank of Italy, Economic Research Department and University of Rome, Tor Vergata. Computers, 19, pp. 241–256.
  14. Cooper, R. B. W. (2000). Information technology development creativity: A case study of attempted radical change. MIS Quarterly, 24 (2), 245-274.
  15. Cooper, W. W., and Muench, M. L.( 2000). Virtual organization: Practice and the literature. Journal of Organizational Computing & Electronic Commerce 10 (3): 89-209.
  16. Crede, Andreas(1996); “Electronic Commerce and the Banking Industry: the Requirements and Opportunities for New Payment Systems Using the Internet”, JCMC, Vol. 1, Issue 3.
  17. Daniela Rusu & Octavian Dospinesc(2004), The Adoption Electronic Banking Services in Developing Countries, Department of Business Information Systems . Bd Carol Inr, PP. 20-35.
  18. Druker, The Essential druker. Oxford, UK:Butterworh-Heinemann;(2002). Data Systems, 103, 6, pp. 423-433.
  19. . Dubrain ,a. (2004).10-minuteguide to leadership.new york:macmillam Spectrum / alpha book.
  20. Duff,A. (2001).Information society studies.London:Routledge.
  21. Edwin Cheng, T. C., D. Y.C. Lam, and A. C.L. Yeung. (2006). Adoption of internet banking: an empirical study in Hong Kong. Decision Support Systems 42 (3): 1558-1572.
  22. Evans, J. R. and King, V. E. (1999), “Business-to-Business Marketing and the World Wide Web: Planning, Managing, and Assessing Web Sites”, Industrial Marketing Management, 28, 343-58.
  23. Frissen, P. (2006). The Virtual state: Postmodernism, information and public administration. In The Governance of Cyberspace, edited by Brian D. Loader. London: Routledge. 111-125.
  24. Fumiku, Hayashi. and E. Klee,( 2003), “Technology Adoption and Consumer Payments: Evidence from Survey Data”, Payments System Research,Federal Reserve Bank of Kansas City, Review of Network Economics,Vol. 2, Issue 2, June 2003.
  25. Fumiku, Hayashi. R. Sullivan and E. Stuart Weiner, (2003), “A Guide to the ATM and Debit Card Industry”, Payments System Research Department, Federal Reserve Bank of Kansas City.
  26. Furst, Karen, “Internet Banking Developments and Prospects”, Economic and Gerrard, P., et al. (2006). Why consumers are not using Internet Banking: a qualitative Study. Journal of Services Marketing, 20 (3): 160-168
  27. Gerrard, P. ; Cunningham, J. ; Devlin, J. 2011, “Why Consumers are not Using Internet Banking: A Qualitative Study”, Journal of Services Marketing , Vol. 20 (2/3), pp. 160-168.
  28. Giannakoudi, S. (1999); “Internet Banking: The Digital Voyage of Banking and Money in Cyberspace”, Information & communications Technology Law, Vol. 8, No. 3, p.p. 205-239.
  29. Grauer,M. (2002).Information technology. In International encyclopedia of business and management,edited by M.Warner.2nd ed.Australia:Thomson Learning.3014-3024.
  30. Grimshaw David J., and Kwok Standy,”The Business Benefits of The Virtual Organizations”, In Igbaria Magid and Tan Margaret(Eds.),The virtual Workplace;Idea Group Publishing,(1998),PP.45-70
  31. Guerrero, Mario Mart.nez, Egea, José Manuel Ortega, and Gonz.lez Mar.a Victoria Rom.n (2007); “Application of the latent class regression methodology to the analysis of Internet use for banking transactions in the European Union”,
  32. Gurau, C. (2002);” Online Banking in Transition Economies: the Implementation and Development of Online Banking Systems in Romania”, International Journal of Bank Marketing, Vol. 20, No. 6,pp 285-296.
  33. Harchaoui, Tarek M. et al. (2002), “Information technology and economic growth in Canada and the U.S.”, Monthly Labour Review, Oct (2002), 125(10), pp. 3-12.
  34. Heeks, R. (2003). Success and failure rates of eGovernment in developing / transitional countries: Overview. [On line] <http://www. egov4dev. org/sfoverview.htm> (7 Jan. 2004).
  35. Heeks,R. (2000)b.Reprint.Better information age reform: Reducing the risk of information systems failure. In Reinventing Government in the Information Age,edited by Richard Heeks.London:Routledge.1999.75-109.
  36. Ho, Danny C. K., Au, K. F., and Newton, Edward (2003); “The Process and Consequences of Supply Chain Virtualization”, Industrial Management &
  37. Ho, simon& Victor T.F.Ng, (1994), Customer Risk perceptions of Electronic payment system, International journal of Bank Marketing, Vol.12, No. 8, pp.26-38.
  38. Holden,K. and El-Bannany,M.(2004). Investment in Information Technology Systems and Other Determinants of Bank Profitability in the UK,Applied Financial Economics,vol 14,pp.361-365
  39. Ibrahimi, Shahed (2002), The Obstacles of Electronic Banking in Iran,

Information Systems.vol 15. Issue 3.pp 223-236.

  1. Institute for the Future. (2002) ten-year forecast. California: Institute for the Future.
  2. Jorgenson, Dale W, Ho, Mun S. & Stiroh Kevin J (2003). Lesson From The US Growth Resurgence. Journal of Policy Modeling pp453-470.
  3. Jorgenson, Dale W. & Kevin J. Stiroh(2000). “Raising The Speed Limit: U.S. Economic Growth in the Information age,” Bookings Economic Activity, 1/PP. 125-211.
  4. Jorgenson, Dale W(2001). Information Technology & the U.S Economy.The American Economic Review, march( 2001), 91(1), pp1-32.
  5. h,Kaoivumaki.t,and Salo.j,(2003),”Individual in difference privat banking:empirical evidence from finlandhngs of the 3,th hawii international conference on system sciences(H1CSS),big island,Hawaii,p196.
  6. Kambil, A., and Short, J. E. (1994). Electronic integration and business network redesign: A roles-linkage perspective. Journal of Management Information Systems 10 (4): 59-83.
  7. kearsly,g.and lynch,w. (1994).educational technology:leadership englewood cliffs,new jersey :educational technology publications,inc.
  8. Klee and Elizabeth, “Families’ Use of Payment Instruments During a Decade of Change in the U.S. Payment System”, Working paper,Board of Governors of the Federal Reserve System, February16,(2006)
  9. Leavitt, H. J., and Whisler, T. L. (1958). Management in the 1980’s. Harvard Business Review 36
  10. Liton, RE & Others, Projecting the economic impact of the Internet, American Economic Review, vol. 91, no 2, pp314-317,(2005).
  11. Lustsik, O.(2003);” E-banking in Estonia: Reasons and Benefits of the Rapid Growth“, University of Tartu,Working Paper, No. 21.
  12. Margherita Pagani, Mobile and Wireless Systems Beyond 3G: Managing New Business Opportunities, IRM Press ,(2005) Marketing, Vol. 23, No.3, PP. 255-272.
  13. Minijoon, J., Shaohan, C. (2001). The key determinants of Internet Banking service quality: a content analysis. International journal of bank marketing, 19 (7):.276-29
  14. Mu, Y.(2003); “E-Banking: Status, Trends, Challenges and Policy Implication”,
  15. Nath, R., Schrick, P., and Parzinger, M.(2001);”Bankers Perspectives on Internet Banking”, E-service Journal, pp21-36.
  16. Nexhmi Rexha (2004), The Impact of The Relational Plan on Adoption of Electronic Banking, Journal of Services Marketing, Pp 20-42.
  17. Oliner, Stephen D. & Sichel, Daniel E. (2003). Information Technology & Productivity: Where are We Now & Where are We Going?. Journal of Policy Modeling 25(2003), pp477-503.
  18. Overby, J. W. and Min, S. (2001), “International SupplyChain Management in an Internet Environment: a Network-Oriented Approach to Internationalization”, International Marketing review, 18 (4), 392-419.
  19. Candace Dians, E-Commerce and M-Commerce Technologies, University of Richmond, USA, IRM Press, (2005).
  20. Parham, D., Roberts, P. and Sun, H. (2001), Information Technology and Australia’s Productivity Surge, Productivity Commission Staff Research Paper, AusInfo,Canberra.
  21. Pikkarainen, T., et al. (2004). Consumer acceptance of online banking: anextension of the technology acceptance model. Internet Research, 14(3): 224-235.
  22. Polasik, Michal, Piotr Wisniewski, Tomasz, 2009, “Empirical analysis of internet banking adoption in Poland”, Poland, international journal of bank marketing, vol. 27, no. 1, pp. 35-52
  23. Polatoglu, V.N., Ekin, S. (2001). An empirical investigation of the Turkish consumer acceptance of internet banking services. International journal of Bank Marketing, 19 (4): 156-165.
  24. Ravi, V., M. Carr, and N. V. Sagar. 2007. Profilng of internet banking users in India using intelligent techniques. Journal of Services Research 6 (2): 61-73
  25. Scott Morton, M. S. (2008b) .Introduction to The corporate of the 1990s: Information technology and organizational transformation. New York: Oxford University Press. 3-23.
  26. Scott Morton,M.S.(1991a).Foreword to the corporate of the 1990s:Information technology and organizational transformation.New York:Oxford University Press.
  27. sector”, International Journal of Information Management,27,pp. 336–351.
  28. Sharma,A. ,and Jain,R.(2003).A dictionary of information technology.India:CB
  29. Shresta, R.(2000); “E-Banking in Nepal”, HTTP//:www .ncm.edu.np/ bmag1e banking.html.
  30. Siam,A.Z.(2006).Role of the Electronic Banking Services on the profits of Jourdanian Banks, American Journal of Applied Sciences,3(9),pp.1999-2004
  31. Sibley, E. H. (1977). The Impact of database technology on business systems, information processing. Proceedings of IFIP Congress 77, ed. Bruce Gilchrist, North-Holland, New York , 589-596.Spectrum / alpha book

System for Group Decision Making”. International Journal of

  1. Tannaa, G.B., Gupta, M., Rao, H.R, and Upadhyaya, S. (2005); “Information
  2. Tansey, D,T., Darnton,G. and Wateridge, J. (2003). “Business, Information, Technology and Society”. Routledge, London and New York. First ed
  3. Thesis for MA, Faculty of Management & Accounting, Allameh Tabatabaei
  4. Travica, B., Cronin, B. (1995). “The Argo: A Strategice Information
  5. Turban, E. and Wetherbe ,J. (2004). ” Information Technology for
  6. UNCTAD (2001);”E-Finannce and SME in Developing and Transition Economics”, UNCTAD Expert Meteeing, Geneva, October.
  7. University; Tehran. PP. 25-48. (In Persian)
  8. Unktad (2001) Electronic Commerce and Development Report 2001 UNCATD publication.Usability in design for eStatements in eBanking services”
  9. Walker, R. , & L. Johnson, 2010, “Why Consumers Use and Do not Use Technology – Enabled Services, journal of service marketing, vol. 20, no. 2,pp. 125-135
  10. Wang, Y., Lo, H., & Hui, Y. (2003). The Antecedents of Service Quality and Product Quality and their Influences on Bank Reputation: Evidence from Banking Industry in China. Managing Service Quality , 13, 72-83.
  11. Ward,J. ,and Peppard,J.(2002).Strategic planning for information systems.3rd ed.England:Wiley.
  12. Weir, Catherine, McKay, Iain, and Jack, Mervyn (2007); “Functionality and
  13. Wendy W.N. Wan, Chung-Leung Luk, Cheris W.C. Chow (2005), Customers’World Bank.
  14. Yiu, Chi Shing, Grant, Kevin, and Edgar, David (2007);” Factors affecting the
  15. Yousafzai, Shumaila Y., Pallister,John G., and Foxall, Gordon R. (2003); “A
  16. Zain, M., Lassin, N. M., and Mokhtar, E. (2003). Use of information technology and information systems for organizational agility in Malaysian firms. Singapore Management Review 25 (1): 69-83.

درگاه های مجازی:

  • mit.edu/21c/iokey.html
  • http://www.grc.nasa.gov/WWW/Purchase/Sectio n_508_def.htm
  1. sciencecoalition.org/glossary/glossary_main.htm
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی کشور طی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *