مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تبیین نحوه ایجاد رغبت به خرید و نیز فروش هیجانات، احساسات و بالاخص شرایط احساسی مثبت به مصرف کنندگان

نوع فایل
rar
حجم فایل
200 کیلوبایت
تعداد صفحه
81
تعداد بازدید
352 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری تبیین نحوه ایجاد رغبت به خرید و نیز فروش هیجانات، احساسات و بالاخص شرایط احساسی مثبت به مصرف کنندگان » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

 

فهرست محتوا

مقدمه

‌از نظر کاتلربازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و خدمات با یکدیگر به تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند (کاتلر،1386: 37)؛ امروزه به عنوان الفبای بازاریابی مطرح می شود که بازاریابی هر گونه فرایند خشنود کردن مشتری می باشد به گونه ای که او را راغب به پرداخت پول در ازای کالا و خدمات نماید. ترفیع به عنوان يکي از عناصر چهارگانه‌ در آمیخته بازاريابي می باشد كه در کنارآمیخته های محصول، قيمت‌ و توزيع‌ قرارگرفته وP4 را تشکیل می دهد. منظور از ترفیع همه ابزارهای ارتباطی است که می تواند پیام را به مخاطب برساند، یکی از این ابزارها تبلیغات می باشد و نقش بسیار اساسی در فرایندهای بازاریابی بازی می کند و در واقع حلقه ارتباط با مشتری است. در کشورما ایران با وجود اینکه تبلیغات مذهبی از سابقه ی دیرینه ای برخوردار است، اما باید اذعان داشت که در گذشته های نه چندان دور، نگاه افراد به تبلیغات تجاری مناسب نبوده و از آن به عنوان یکی از ابزارهای دنیای سرمایه داری یاد می کردند اگر این موضوع یکی از دلایل عدم پیشرفت مناسب صنعت تبلیغات خوانده شود، سخنی به گزاف گفته نشده است. به هر حال گذشت زمان، نیاز صنایع مختلف به تبلیغات را روز به روز آشکارتر کرده و این امر باعث تغییر ذهنیت جامعه نسبت به تبلیغات گردیده است(محمدیان، 1388 :164). علیرغم وقوع این پارادایم جدید در صنعت ایران، متاسفانه مشاهده می شود که این احساس نیاز مبرم به تبلیغات به صورت مناسب پاسخ داده نمی شود، به این صورت که صنایعی همچون گرافیک،IT، فیلم سازی، خطاطی و …به اشتباه به عنوان صنعت تبلیغات تعبیر شده اند، غافل از اینکه این صنایع تنها ابزارهایی در دست صنعت تبلیغات بوده و هسته ی اصلی صنعت تبلیغات را متخصصان بازاریابی به عنوان هدایت کننده ی سایر متخصصین و ابزارهای گروه تبلیغاتی تشکیل می دهند؛ لذا به نظر می رسد ضعف عمده ی اقدامات بازاریابی که در کشور به انجام می رسد همانا عدم استفاده ی جدی از متخصصین بازاریابی به معنای واقعی کلمه و به دنبال آن عدم طراحی اثربخش برنامه های تبلیغاتی و اجرای مناسب آن هاست(همان منبع:169). فلذا دراین پژوهش با تمرکزبر تبلیغاتی که در آن به برانگیختن هیجانات و احساسات انسانی از طریق حواس پنجگانه توجه خاصی می نماید به دنبال بررسی اثرگذاری بررفتار خرید مصرف کنندگان به طور مستقیم و یا با واسطه یادآوریتبلیغات هیجانی می باشیم تا بتوانیم به طور تخصصی به امر تبلیغات بپردازیم.

فهرست منابع

  • آقازاده.هاشم، بخشی زاده. الهه، ارزیابی اثربخشی تبلیغات الکترونیکی بر اساس مدل سلسله مراتب اثرات ، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، 1391، ش21 و 22، صص143-123
  • اتکینسون. ریتا، اتکینسون. ریچارد، اسمیت.ادوارد، 1385، زمینه ی روانشناسی هیلگارد، محمد نقی براهنی، بهروز بیرشک، مهرداد بیک، تهران: رشد، چاپ پنجم.
  • اربابي.علي محمد،1369، از توليد تا مصرف (بازاريابي )، نشركتابخانه فروردين ، چاپ سوم.
  • اسکندری.شیرین، تأثیر درگیری ذهنی مصرف کننده برتصمیم خرید،مجله مدیریت بازاریابی، 1389، ش12، صص 64-45
  • اسماعیل پور.مجید، نقش بسته بندی در موفقیت محصول، ماهنامه صنعت و توسعه، 1377سال چهارم، ش21، صص 69-63
  • اگیلوی .دیوید، 1391، رازهای تبلیغات، کوروش حمیدی وعلی فروزفر، نشر مبلغان، چاپ ششم.
  • الوداري.حسن، 1387، بازاريابي و مديريت بازار، تهران: سمت، چاپ چهارم.
  • بازرگان.عباس، سرمد. زهره، حجازی .الهه، 1385، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: نشر آگه، چاپ دوازدهم.
  • بالدوين.هانتلي، چگونه آگهي تلويزيوني بسازيم، حميد گرشاسبي، 1380، تهران: اتشارات سروش، ش29، صص29-23
  • باهنر.ناصر، همایون. محمد هادی، 1388، گذرگاههای تبلیغات بازرگانی ، ناشر: پژوهشگاه هنر، فرهنگ و ارتباطات، چاپ اول.
  • بختایی.امیر، گلچین فر.شادی، سرنخ گمشده تبلیغات، ماهنامه تدبیر،1384 سال شانزدهم، ش164، صص 58-55
  • بیرانوند. حمیدرضا، 1389، مدیریت تبلیغات بازاریابی (روش ها و راهبردها)، تهران: سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.
  • پراتکانیس.آنتونی، آرنسون.الیوت، 1391، عصرتبلیغات: استفاده و سوء استفاده روزمره از اقناع، کاووس سید امامی و محمدصادق عباسی، نشر سروش، چاپ هفتم.
  • پورجعفری.مریم،1391، مطالعه رابطه بين جاذبه هاي تبليغاتي و اثربخشي تبليغات، پایان نامه کارشناسی ارشد (استاد راهنما: صدیقه خورشید)، دانشگاه گرگان،  دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد.
  • پورغفاری لاهیجی.آزاده، تبلیغات ایران در زیر ذره بین، مجله الکترونیکی مرکز اطلاعات و مدارک ایران، 1383، دوره چهارم، ش 1، صص44-30
  • پورکریمی.جواد، تبلیغات رسانه ای و تغییر نگرش مخاطبان (رویکردی روانشناختی بر تبلیغات)، فصلنامه پژوهش و سنجش،1381، ش29، ص54
  • جاوت.گارث، ادانل. ویکتوریا،1390، تبلیغات و اقناع، احسان قاسمی، نشر همشهری، چاپ اول.
  • حافظ نيا.محمد رضا، 1386، مقدمه اي بر روش تحقيق در علوم انساني، تهران: سمت، چاپ سيزدهم.
  • حق گویی.مژگان،1390، تأثیر نقش تصاویر و لغات با تصویرسازی بالا در بازخوانی و احساس نسبت به. تبلیغات تجاری چاپی، پایان نامه کارشناسی ارشد (استاد راهنما: کامبیز حیدرزاده)، دانشگاه آزاد قزوین، دانشکده مدیریت و حسابداری.
  • حنفي زاده.پيام، بهبودي.مهدي، 1388، تبليغات اينترنتي، تهران:انتشارات ترمه، چاپ دوم.
  • خاکی.غلامرضا، 1390، روش تحقیق در مدیریت، تهران: بازتاب، چاپ ششم.
  • خاکی.غلامرضا، 1390، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران: بازتاب، چاپ هشتم.
  • درگی.پرویز، 1391،بازاریابی حسی (راهنمای کاربردی)، تهران: بازاریابی، چاپ دوم.
  • دلاور.علي،1384، مباني نظري و عملي پژوهش درعلوم انساني و اجتماعي،تهران : رشد، چاپ چهارم.
  • دلاور. علی، کرمی. حسن، زرین جویی. محمد، 1386، لیزرل محاوره ای، تهران: ارسباران.
  • دهدشتی.شاهرخ، بحرینی زاده. منیجه، 1390، تحقیقات بازاریابی، تهران: سمت، چاپ دوم.
  • رضایی.محمد، ارتباط موثر با بازار هدف، ماهنامه تدبیر، 1387، ش200، صص 39-33
  • رنجبریان. بهرام، 1388، بازاریابی و مدیریت بازار، تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ هفتم.
  • روستا. احمد، خویه. علی، 1388، تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات، نشرسیته، چاپ دوم.
  • روستا.احمد، غایت تبلیغات تفهیم، تفاهم، اثرگذاری و اثرپذیری است، بررسی های بازرگانی، 1387، ش87، صص 48-44
  • روستا.احمد، بطحایی.عطیه، جادوی تبلیغ و رفتار مصرف کننده، 1392، بررسی های بازرگانی، ش102، صص 58-53
  • رامین مهر. حمید، چارستاد. پروانه، 1392، روش تحقیق کمی با کاربرد مدلسازی معادلات ساختاری، انتشارات ترمه، چاپ دوم.
  • ساترلند.ماکس، روانشناسی تبلیغات تجاری، سینا قربانلو، هنر هشتم،1380، ش24، صص 45-41
  • سکاران. اوما، 1390، روش های تحقیق در مدیریت، محمد صائبی و محمود شیرازی، ناشر: مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ نهم.
  • سلطانی.مرتضی، 1385 ،اخلاق تبلیغات بازرگانی، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهشهای اسلامی، چاپ اول.
  • سلیمانی بشلی.علی، طالبی. وجیهه، 1390، تبلیغات پنهان در بازاریابی، نشر بازاریابی، چاپ اول.
  • سولیوان. لوک، 1390، تبلیغات خلاق، فرزاد مقدم، نشر سیته، چاپ سوم.
  • سیاوشی.ملیحه،1382، بررسي استفاده و تاثير طنز بر اثربخشي تبليغات تجاري تلويزيونی، پایان نامه کارشناسی ارشد (استاد راهنما: میراحمد امیرشاهی و احمد روستا)، دانشگاه الزهرا (س)، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد.
  • صدرمحمدی.سردار، ضرورت تبلیغات درعرصه رقابت، ماهنامه اقتصادی و اجتماعی تعاون،1385، ش185و186، صص 110-103
  • عرفانیان.جواد، تبلیغات تجاری کالا و خدمات در ایران از آغاز تا امروز، بیمه و توسعه، 1388سال چهارم، ش 13 و 14، صص 55-50
  • فتحیان.روح الله، عسگریان.فریبا، کشگر.سارا، تاثیر رسانه های جمعی در میزان خرید کفش های ورزشی شهر تبریز، اولین همایش علمی آمادگی جسمانی و ایروبیک، 1390، تهران، ص164
  • فرجی نیا.فرج اله، 1386، مطالعه ويژگيهاي موثر تبليغات تجاري تلويزيونی بر يادآوري، پایان نامه کارشناسی ارشد (استاد راهنما: بهرام رنجبریان)، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.
  • فیلیپس.مایکل، 1385، بازاریابی بدون تبلیغات، محمد سالاری، تهران: بازاریابی، چاپ اول.
  • كاتلر. فيليپ، 1383، کاتلر در مديريت بازار، عبدالرضا رضايي نژاد ، تهران: فرا، چاپ هشتم.
  • کاتلر. فیلیپ، آرمسترانگ. گری، 1386، اصول بازاریابی، بهمن فروزنده، اصفهان: نشرآموخته، چاپ هشتم.
  • کاظمی. محمدرضا، قاسمی. احسان، 1390، تبلیغات نوآورانه در عصر حاضر، نشر کتابخانه فرهنگ، چاپ اول.
  • کبیری.زهرا، 1390، تعامل جاذبه های هیجانی پیام با جنسیت و درگیری: دلالت های کاربردی آن در تبلیغات. رانندگی ایمن، پایان نامه کارشناسی ارشد (استاد راهنما: محمد حقیقی)، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد.
  • كلانتري.خلیل، 1387، پردازش و تحلیل داده ها درتحقيقات اجتماعی- اقتصادي، تهران: انتشارات فرهنگ صبا، چاپ سوم.
  • گونیلیوس. سوزان، 2011، محرک های احساسی مشتریان خود را بشناسید، علی یزدی مقدم، نشریه دانش تبلیغات، ش 17، صص 216-213
  • لیندستروم . مارتین، 1389، خریدشناسی: درآمدی بر تبلیغات و فروش، احمد جعفری ورضا میرسعیدی، ناشر: احمد جعفری، چاپ اول.
  • متولی.کاظم، 1391، روابط عمومی و تبلیغات: همراه با مباحث جدید کاربردی، نشر بهجت، چاپ ششم.
  • محمدی.سردار، اسماعیلی.نرگس، اولویت بندی رسانه های تبلیغاتی بر مبنای مدلAIDA با روش AHP در بخش تولیدی صنعت ورزش، مطالعات مدیرت ورزشی، 1391، ش15، صص 92-77
  • محمدیان.محمود، 1388، مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی، نشر حروفیه، چاپ چهارم.
  • معبی.سیده فاطمه، انواع جاذبه های مورد استفاده در تبلیغ بازرگانی،دانش تبلیغات،1381، ش16، صص 33-27
  • مقدم.فرزاد، 1392، تبلیغات شگفت انگیز، تهران: سیته، چاپ دوم.
  • منافی.هادی،1390، بررسی تاثیروکارکرد درگیری ذهنی مصرف کننده دررابطه با تبلیغات تجاری شرکتها،  پایان نامه کارشناسی ارشد (استاد راهنما: محمدعلی عبدالوند)، تهران: دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات.
  • مهاجری .علیرضا، 1390، مبانی روش تحیق (تدارک مقاله های تحقیقی و پایان نامه های دانشجویی)، تهران: چاپار- کلک نوین، چاپ اول.
  • موون. جان سی، مینور. میشل.اس، 1390، رفتار مصرف کننده (عوامل درونی و بیرونی)، عباس اردستانی و محمدرضا سعدی، نشر آیلار، چاپ سوم.
  • موون. جان، مینور. میشل، 1388، رفتار مصرف کننده، کامبیز حیدرزاده، قزوین: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، چاپ اول.
  • میرزایی.خلیل، 1388، پژوهش. پژوهشگری و پژوهشنامه نویسی، تهران: جامعه شناسان، چاپ ششم.
  • نادری.عزت الله، سیف نراقی. مریم، 1388، روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی، تهران: دفتر تحقیقات و انتشارات بدر، چاپ سیزدهم.
  • ونوس. داور، روستا.احمد، ابراهیمی. عبدالحمید، 1383، مدیریت بازاریابی، تهران: سمت، چاپ هشتم.
  • هاوكينز. دل،بست.راجر،كاني.كنث، 1385، رفتار مصرف كننده:تدوین استراتژی بازاریابی، احمد روستا و عطيه بطحايي، نشر سارگل، چاپ اول.
  • هدایتی.شهره،1362، بررسي تصويرسازي جنسيت در تبليغات سيماي جمهوري اسلامي ايران، پایان نامه کارشناسی ارشد (استاد راهنما: اسماعیل مشیری)، دانشگاه الزهرا(س)، دانشكده علوم اجتماعی و اقتصادی.
  • هولتن. برتیل، برائوس. نیکلاس، وان دایک.مارکوس، 2010، بازاریابی حسی، احمد روستا و پرویز درگی، تهران: انتشارات بازاریابی، چاپ اول.
  • هومن. حیدرعلی ، 1391، مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، سمت، چاپ پنجم.

 

  • Maggie, Pelsmacker. Patrick, Faseur. Tine, (2011), Emotional advertising: Revisiting the role of product category, Journal of Business Research, 64 , pp 418–426.
  • Eckler.P, Bolls.P, (2011), Spreading the Virus: Emotional Tone of Viral Advertising and Its Effect on Forwarding Intention and Attitudes, Journal of Interactive Advertising, 11, p274.
  • Michael, (2011), A place for emotion in attitude models, Journal of Bussiness Research ,58, p494.
  • Dan,(2010), About Face secrets of emotionally effective advertising, Journal of Business Research, 51 , pp 281–290.
  • Domenico, (2010), A New Conceptof  Marketing: The Emotional Marketing , Journal of Bussiness Research, 58, p302.
  • Y, Sy.E, (2009), Internet differential pricing: Effects on consumer price perception, emotions and behavioral responses, Journal of consumer Behavhore, March2009, p42.
  • P, Wallace.J, (2009), The effect of adman’s reputation on the recall of advertisement, Journal of Business Research. 67, pp 204-214.
  • G, (2009), Emotional Response to Television Commercials: Facial EMG versus Self-Report, Journal of Advertising Research, 39, p 29.
  • Joseph ,(2008), Mood and judgment: the Affect Infusion Model (AIM),  Journal of Psychology ,117, pp39–66.
  • L , Halskov.K, (2008), Designing marketing experiences.In Proceedings of  the 7th ACM Conference on Designing Interactive Systems, New York, p222.
  • Mehta, )2006(, Reconsidering Recall and Emotion in Advertising, Journal of Aduertising Research, March 2006, pp 49-56.
  • Wells.D, Moriarty.S, (2006), dvertising Principles and Practice, Journal of Advertising Research, 34, p419.
  • Jarrold W. L, (2004), Towards a theoryof affective mind: computationally modeling thegenerativity of goalappraisal,Taylor&Francis,18, p20.
  • Jordan P.W,(2001), Not recall, Journal of Advertising Research, 23.(Feb./March), p30.
  • Siddarth.S ,Chattopadhyay.A, (1998), To Zap or Not to Zap: AStudy of the Determinants of Channel Switching During Commercials,Journal of Marketing Science, 17, p126.
  • A,(1997), The Remembering and Forgetting of Advertising, Journal of Marketing ,85 , p271.
  • V,(1994), Exposure to the Social Sharing of Emotion: Emotional Impact, Listener Responses and Secondary Social Sharing, European Journal of Social Psychology , 27, p300.
  • H, (1994), Passions of the Soul, journal Industrial Marketing Management , 95, p504.
  • W, Dellobitta.T,(1993), Jingles in advertisement:can they improve recall? Advances in Consumer Research,18, p513.
  • Rajeev, (1963), Attitudinal effects of ad-evoked moods and emotions:the moderating role of motivation, Journal of Psychology Marketing,11, p285.
  • Steiner.R,Lavidge.G, (1961), A model for predictive measurements of advertising effectiveness, Journal of Marketing, 25, pp 59-62.
  • Ernest, (1960), The Strategy of Desire, Journal of Industrial Marketing Management, 35, pp52-61.
  • URL: www.sciencedirect.com
  • URL: emeraldinsight.com
  • URL: www.springerlink.com
  • URL: www.umi.com( proquest)
  • URL: www.scholar.google.com
  • URL: www.iranduc.ac.ir
  • URL: www.sid.ir
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تبیین نحوه ایجاد رغبت به خرید و نیز فروش هیجانات، احساسات و بالاخص شرایط احساسی مثبت به مصرف کنندگان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *