مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعیین مؤلفه های سرمایه فکری و بررسی رابطه آن با عملکرد شرکت های کاشی در شهر یزد

نوع فایل
rar
حجم فایل
730 کیلوبایت
تعداد صفحه
93
تعداد بازدید
318 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری تعیین مؤلفه های سرمایه فکری و بررسی رابطه آن با عملکرد شرکت های کاشی در شهر یزد » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

مقدمه

با سیر جوامع از عصر صنعتی به عصر اطلاعات اهمیت سرمایه فکری افزایش یافته است.این اهمیت را می توان معلول عواملی از قبیل انقلاب فناوری اطلاعات،اهمیت فزاینده دانش و اقتصاد دانش محور و تاثیر ابداع و خلاقیت به عنوان عنصر تعیین کننده رقابت دانست(ستایش و کاظم نژاد،1388).

در دوره صنعتی بهای اموال،ماشین آلات،تجهیزات و مواد خام به عنوان عناصر کارآمد واحد تجاری محسوب می شدند.در حالی که در عصر اطلاعات استفاده کارا از سرمایه فکری اغلب موفقیت یا شکست واحد تجاری را تعیین می کند(سوینر و همکاران،2007)[1].

با توجه به تحقیقات و تلاشهایی که در دهه های اخیر و دهه جاری صورت پذیرفته است،بنظر می رسد سالهای پایانی این دهه و آغازین دهه آینده سالهای سرنوشت سازی برای کشورها و سازمانهای مختلف در حوزه مدیریت سرمایه فکری باشد.چرا که مفاهیم سرمایه فکری امروزه دیگر مراحل نخستین آزمایشگاهی و تحقیقاتی خود را سپری نموده و به ضرورتی در مدیریت سازمانها،در سطح گسترده تر،راهبری توسعه کشورها تبدیل شده است.در واقع اگر تا سالهای قبل سرمایه فکری و سنجش آن تنها موضوعی تحقیقاتی و محدود به کشورهای توسعه یافته بوده،امروزه عرصه رقابت جهانی،سرمایه فکری را به عنصری جهانی برای رقابت تبدیل نموده است(زمانی،1390).

 

فهرست منابع

شجاعی، ع. ؛ بیگی، ت. ؛ نظری پور، م. ،1389، شناسایی تعاملات بین اجزای سرمایه فکری با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری در صنعت بانکداری ایران،فصلنامه فراسوی مدبریت،سال چهارم،شماره 14،48-19.

انوری رستمی، ع. و سراجی، حسن. ، 1385، سنجش سرمایه فکری و بررسی رابطه میان سرمایه فکری و ارزش بازار سهام شرکت های بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی،سال دوازدهم،شماره 39،62-49.

زمانی، ف. ، 1390، بررسی رابطه سرمایه فکری با عملکرد شرکتهای تولیدی،پایان نامه کارشناسی ارشد،حسابداری،دانشگاه آزاد واحد یزد،170-1.

توکلی،ن. ، 1390، تأثیر کارایی سرمایه فکری بر ارزش برند و بازده سهام شرکتها در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد ،حسابداری،دانشگاه آزاد واحد یزد،142-1.

خاوندکار، جلیل. ؛ خاوندکار، احسان.؛ متقی، افشین. ،1388، سرمایه فکری،مدیریت،توسعه و مدل های سنجش، چاپ دوم، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران،300-1.

منتظر قائم، مهدی. ،1387، تاثیر اینترنت بر افزایش سرمایه انسانی و سرمایه ارتباطی اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری در دانشگاه های برگزیده،فصلنامه تحقیقات فرهنگی،شماره چهارم،191-185.

جعفری، مصطفی. ؛ رضایی نور، جلال.؛ حسنوی، رضا. ،2006، بازنگری مدلهای اندازه گیری سرمایه فکری:یک رویکرد کل نگر،کنفرانس مذیریت بین المللی،تهران.

ابن الرسولرل،الف. و رضایی،م. ،1383،کاربرد کارت امتیازی متوازن برای ارزیابی عملکرد، فصلنامه اطلاع رسانی آموزشی وپژوهشی. وفصلنامه علوم انساني علمي – پژوهشي ، سال دوم، شماره 5-6، 43-33.

رهنماي رودپشتي،ف. و محمودي،م. ،1389، بررسي و ارزيابي ارزش افزوده اقتصادي و ارزش افزوده بازار در مديريت ارزش افزوده سهامداران ، پژوهشگر (مديريت)، 7(ويژه نامه)، 79-70.

عزیززاده،ط. ،1388، بررسی نقش معیار های سنجش عملکرد در ایجاد ارزش برای شرکت،مجله حسابدار،سال بیست وپنجم،شماره208و209 ،44-49.

عرب صالحی،م. ؛ فرهمند، ش. ؛ رامتین، م. ، 1390،بررسی ارتباط بین سیاست های بدهی و عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه علمی پژوهشی حساباری مالی، سال سوم، شماره 10،  61-43.

فخاري، ح.، يوسف نژاد،ص. ، 1385، بررسي رابطه ريسك نظام مند و رشد سود شركت ها در بورس اوراق بهادار تهران، بررسيهاي حسابداري حسابرسي، دوره13،شماره45، 89-109.

برادران حسن زاده، ر. و بارانی بناب، ح. ،1389 ،بررسي ارتباط بين معيارهاي ارزيابي عملكرد و ريسك با بازده سهام )با تاكيد بر صورتهاي مالي ميان دورهاي(،مجله مهندسي مالي و مديريت پرتفوي، شماره سوم، 108-89.

اسدي، غ. و نظري مرند،ح. ،1388، ارتباط تغييرات ارزش افزودة بازار با ارزش افزودة اقتصادي وسود حسابداري ، چشم انداز مدیریت، ش 30 .

نظری، ح. ،1384، ارتباط ارزش افزوده بازار با ارزش افزوده اقتصادی و سود حسابداری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.

نوروش، الف. و  غلام زاده، م. ، 1382،بررسي رفتار سود حسابداري با استفاده از سري هاي زماني باكس جنكينز، بررسی حسابداری و حسابرسی ، سال دهم، شماره 31،16-3 .

منصوری، الف. ، 1387، بررسی مقایسه ای رابطه همبستگی بین ارزش افزوده اقتصادی ، نرخ بازده دارایی ها و وجوه نقد عملیاتی در ارزیابی عملکرد ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد یزد.

موسوی ،ز. و مریدی پور، ح.، 1388، ارزيابي رابطه بين نسبت ارزش بازار به ارزش دفتري سهام و نسبتهاي نقدينگي،  اقتصاد ، حسابداری و مدیریت مالی ،  شماره 2، 151 165.

کردستانی،غ . و علیپور اصل، الف. ،1389 ، بررسی نحوه قیمت گذاری فروش ،بهای تمام شده کالای فروش رفته  و جریان نقدی آزاد در بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مالی، سال دوم، شماره 8 ، 21-1 .

انصاري، ع. و كريمي، م.، 1388،بررسي توان معيارهاي داخلي ارزيابي عملکرد مديريت در تبيين ارزش ايجاد شده براي سهامداران،تحقيقات حسابداري،سال اول،شماره 1، 129-112.

مانیان، ا. ؛ موسی خانی، م. ؛ حاکی، م. ، (1386)، استفاده از مدل معادلات ساختاری در ارائه مدلی برای موفقیت برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات، فصل نامه دانش مدیریت دانشگاه تهران، سال بیستم، شماره76، 138-117.

Zeghal,D.& Malloul,A.,2010, Analysing value added as an indictor of intellectual capital and its consequences on company performance, journal of intellectual capital, vol.11,No.1,pp.39-60.

Stewart,T.,1997, Intellectual capital:New wealth of organizations.

Bontis, N.; Chue Chong Keow, W.; Richardson, S.,2000, Intellectual capitaland business performance in Malaysian industries, Journal of Intellectual Capital ,Vol. 1,No.1,pp. 85-100.

Sonnier, B. M.; Carson, D. C.; Carson, P. P, 2007, Accounting for Intellectual apital: The Relationship between Profitability and Disclosure, Journal of Applied Management and Entrepreneurship,Vol.12, No.2,pp. 3-14

Bausch, E.,2003, Market value based residual income a superior performance measure compared to book value based residual income

Johnson, M.D.; Gustafsson,A.; Andreassen,T. W.; Lervik, L.; Cha, J., 2001,The Evolution and Future of National Customer Satisfaction Index Models1, Journal of Economic Psychology, Vol. 22, No. 2, PP. 217-245.

Fornell, C.; Johnson,M.D.; Anderson, E.W.; Cha, J.; Everitt Bryant, B.,1996, The American Customer Satisfaction Index: Nature, purpose, and findings, Journal of Marketing, Vol. 60, PP. 7-18.

Gefen,D.; Straub, D.,2005, A Practical Guide to Factorial Validity Using PLS-Graph: Tutorial and Annotated Example, Communications of the Association for Information Systems, Vol. 16, PP. 91-109.

Chin,W. W.,1998,Issues and Opinion on Structural Equation  Modeling, MIS Quarterly, Vol.22, No.1, pp. vii-xvi.

Wold, H.,1975, From hard to soft modeling. Modeling in Complex Situations with soft information, Group Report presented at the third World Congress of Econometrics, Toronto, PP. 21-26.

Riahi-Belkaoui, A,2003, Intellectual Capital and Firm Performance of US Multinational Firms, Journal of Intellectual Capital,Vol. 4,No. 2,pp. 215-226.

Jusoh, R. & et al. 2008, The performance consequence of multiple performance measures usage, international journal of productivity  and performance  management,VOL.57, No.2,pp.119-136.

Brooking,A.,1996,Intellectual capital:Core Assets for The Third Millenium Enterprise,London,Thomson Business Press.

Edvinson,L.; Malone,M.S.,1997, Intellectual Capital:Realizing your Companys True Value by Finding its Hiden Brainpower,New York, Harper Business.

Bontis,N.; Dragoneti,N.C.; Jacobsen,K.; Roos,G.,1999,The knowledge Toolbox: A review of the Tools Available to Measure and Manage Intangible.

Kaplan ,R.S.; Norton, D.P.,1996, Using the balanced scorecard as strategic management system, Harvard Business Review , January-February: 75-85.

Sullivan,p.,2000,Value-driven Intellectual Capital: How to convert intangible corporate assetsinti market value,Wiley.

Roos, J.; Roos, G.; Dragonetti, N.; Edvinsson, L.,1997, Intellectual capital:navigating the new business landscape, Macmillan press Ltd, London.

Brooking, A.,1997, Management of intellectual capital long range planning,Journal of Intellectual Capital,Vol.30,No.3,pp. 364-365.

Chen, J., Zhu, Z.; Xie, H.Y.,2004, Measuring intellectual capital: a new model and empirical study, Journal of Intellectual Capita ,Vol. 5,No.1,pp.195-212.

Bhartesh, K. R.; Bandyopadhyay, A. K.,2005, Intellectual Capital:Concept and its Measurement, Finance India,Vol. 19,No.4,pp.1365-1374.

Feiwal,G.R.,1975,The Intellectual Capital of Michal Kalecki: Astudy in Economic Theory and policy,The University of Tennessee press,Knoxville,TN.

Zambon,S,2002,Accounting Intangible and Intellectual capital: an overview of the issues and some considerations,University of ferrara.

Brown,Ch.J,2002,Factors That Affect the Successful Commercialization of Intellectual Capital,Thesis for the Award of the Degree of Doctor of Business.

 

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعیین مؤلفه های سرمایه فکری و بررسی رابطه آن با عملکرد شرکت های کاشی در شهر یزد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *