مبانی نظری و پیشینه پژوهشی حضور تماشاگران بازی والیبال

نوع فایل
rar
حجم فایل
128 کیلوبایت
تعداد صفحه
38
تعداد بازدید
263 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری حضور تماشاگران بازی والیبال » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

فصلدوم: ادبیات و پیشینه تحقیق11

2-1- مقدمه 12

2-2- بازار یابی 12

2-3- تقسیمات بازاریابی ورزشی 15

2-4- محصول و خدمت 16

2-5- بازار 19

2-6- مصرف کنندگان 20

2-6-1- تماشاگران 21

2-6-2- انواع تماشاگران 22

2-7- تقسیم بندی بازار 22

2-8- آمیزه بازاریابی 23

2-8-1- آمیخته بازاریابی خدمات ورزشی 26

2-9- استراتژی بازاریابی 27

2-10- استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کننده 27

2-11- رفتار مصرف کننده 28

2-11-1- الگوی رفتار مصرف کننده 28

2-12 -عواملی که بر رفتار مصرف کننده اثر میگذارند 30

2-12-1-عوامل فرهنگی 30

2-12-2- عوامل اجتماعی 30

2-12-3- عوامل شخصی و دموگرافی 31

2-12-4- عوامل روانی 33

2-13- انگیزش 34

2-13-1- تئوری فروید درباره انگیزش 35

2-12-2- تئوری انگیزشی هرزبرگ 36

2-13-3- تئوری مزلو درباره انگیزش 36

2-14- ماهیت رفتار مصرف کننده 38

2-15- تئوری انگیزش و استراتژی بازاریابی 40

2-16- انگیزه های متداول در طرفداران ورزش 41

2-16-1- انگیزه گریز 42

2-16-2 انگیزه سرگرمی 43

2-17- تفاوتهای جمعیت شناختی در انگیزه های طرفداران ورزشی 43

2-17-1- جنسیت و انگیزه های طرفداران ورزشی 44

2-18- انگیزه های درونی و بیرونی طرفداران ورزش 44

2-20- پیشینه تحقیق 45

2-20-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 45

2-20-2- تحقیقات انجام شده در خارج ازکشور 46

2-21- جمع بندی 49

فهرست منابع و مآخذ 98

منابع فارسی 98

منابع لاتین 99

 

– بازاریابی

بازاریابی یکی از پیچیده ترین و مهمترین وظایف سازمان های ورزشی است. شرکت های ورزشی باید از طریق تلاش های بازاریابی خود فرآورده را تبلیغ و آنها را به خریداران بفروشند تا بتوانند در کارشان کامیاب شوند (احسانی، 1382). در مقایسه با سایر فعالیت های تجاری، بازاریابی بیشتر با مشتری سر وکار دارد. تامین رضایت و ایجاد ارزش برای مشتری در کانون اندیشه و عمل بازاریابی نوین قرار دارد. ساده ترین تعریف بازاریابی عبارتست از تامین رضایت مشتری به شیوه ای سودآور. هدف های دوگانه بازاریابی عبارتند از: جلب مشتریان جدید، با دادن وعده  و ارزش برتر و حفظ مشتریان کنونی از طریق تامین رضایت آنان. بسیاری از مردم می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است. اگر بدانیم که فروش و تبلیغ بخش نمایان ( کوه یخ شناور ) بازاریابی است، نباید شگفت زده شویم. امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی ان یعنی فروش – معرفی محصول و فروش در نظر آورد بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی بر آوردن نیاز های مشتری، توجه کرد. اگر بازاریاب بتواند نیازهای مشتری را درک کند، محصولاتی را تولید و ارائه نماید که دارای بالاترین ارزش باشند، قیمت گذاری، توزیع، ترویج و تبلیغ را به روشی کارسازانجام دهد، به طور حتم این محصولات به راحتی به فروش خواهند رفت. بنابراین فروش و تبلیغ تنها بخشی از آمیزه بازاریابی هستند. مقصود از آمیزه بازاریابی، مجموعه ای از ابزار و وسایلی است که بر روی هم بر بازار اثر می گذارند (کاتلر و آرمسترانگ، 1991).

بازاریابی ورزشی فرآیند طراحی و اجرای فعالیت هایی برای محصولات، قیمت، ارتقاء بهبود و توزیع خدمات یا محصولات ورزشی برای برآوردن نیازهای مورد نظر مشتریان و دستیابی به اهداف سازمانهای ورزشی است. بازاریابی ورزشی دربرگیرنده همه فعالیت های طراحی شده برای تامین نیازها و خواسته های مشتریان ورزشی از طریق فرآیند مبادله است(کاتلر و آرمسترانگ، 1991).

 

فهرست منابع

. آندرف، ولادیمیر، فرانسواسیس، ژان، اقتصاد ورزش، ترجمه اله وردی جزایری، تهران: علم و ورزش، 1380
2. اسماعیل پور، حسن، مبانی مدیریت بازاریابی، تهران: نکاه دانش، 1384
3. پی یر- فویله، روان شناسی بازرگانی، ترجمه دکتر محمد حسین سروری، انتشارات سخن، 1370.
4. پاشا شریفی، حسن، شریفی، نسترن، روشهای تحقیق در علوم رفتاری،چاپ اول، تهران، انتشارات پیک، 1371.
5. حسن زاده، مهرداد، بازاریابی ورزشی، تهران: پرسمان 1384
6. حقیقی، محمدعلی، مدیریت رفتار سازمانی، چاپ دوم، انتشارات ترمه، 1382، ص 77.
7. حیدرعلی، هومن، پایه های پژوهش در علوم رفتاری، چاپ اول، تهران، انتشارات پیک، 1371، ص 224.
8. خاکی، غلام رضا، روش تحقیق رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران، تبازتاب، 1384.
9. خلیل آبادی، غلام رضا، بررسی انگیزه های افراد شرکت کننده در ورزش های همگانی شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تربیت معلم، 1373.

خداداد حسینی، سید حمید، عزیزی، شهریار، حسین میرحسینی، کسب و تجارت الکترونیکی رویکردی مدیریتی، تهران، سمت، 1385.

خاکی، غلام رضا، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران، بازتاب، 1384، ص 202.
12. رحیمی، قاسم، بررسی عوامل مؤثر در مدیریت ایمنی سالن ورزشی های والیبال کشور از دیدگاه تماشاگران، بازیکنان و مدیران اجرایی- ارائه الگو، رساله دکتری رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه ریزی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، 1380.

راجرز، لن، راهنمای بازاریابی برای موسسات کوچک، ترجمه عباس مخبر، تهران: کتاب ماد، 1373.
14. سیترز، ریچارد، انگیزش و رفتار در کار، مترجم علوی، سید امین، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی تهران، چاپ اول، جلد اول.
15. شفیع زاده، علی، خلجی، حسن، بررسی ارتباط انگیزش با عوامل آمادگی جسمانی، مهارتی و علمی معلمان تربیت بدنی، پژوهش در علوم ورزشی، اسفند 1380.

ظهراب پور، فاضل، بازاریابی و بازرگانی در مدیریت، انتشارات ساینا، 1376.
17. عزتی، مرتضی، روش تحقیق در علوم اجتماعی،مؤسسه تحقیقات اقتصادی دانشگاه تربیت مدرس، چ اول، 1376.
18. علوی، امین ا… ، روان شناسی مدیریت و سازمان(رفتار سازمانی)، چاپ پنجم، مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1381، ص 101.
19. قراخانلو، رضا، نیسیان، فریده، بررسی نگرش اقشار مختلف در خصوص حضور تماشاچیان زن در میادین و رقابت های ورزشی مردان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، 1384.
20. کاتلر، فیلیپ، آرمسترانگ، گری، اصول بازاریابی،ترجمه علی پارسائیان، تهران: نشر دبستان، 1379.
21. محرم زاده، مهرداد، مدیریت بازاریابی ورزشی، ارومیه: جهاد دانشگاهی، 1385.
22. مومنی، منصور، تحلیل داده های آماری با استفاده از spss، تهران: کتاب نو ، 1386.
23.نائلی، محمدعلی، انگیزش در سازمان ها،چاپ اول اهواز دانشگاه شهید چمران 1373.
24. هاوکینز، دل، بست، راجر، کانی،کنث، رفتار مصرف کننده، مترجمان: احمد روستا، عطیه بطحایی، تهران: سارگل، 1385.
25. یگانه، فریدون، بررسی عوامل انگیزش در وزارت آموزش و پرورش در جهت ادامه خدمت علاقه مندانه معلمان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشیتهران مرکز مدیریت دولتی.

Cialdini, R. B., Borden, RJ. Thorne, A., Walker, MR. (1976)”Basking in reflected glory: Three (football) field studies” Journal of Personality andSocial Psychology, 34, 366-375.

27. Dietz-Uhler, Beth, End ,Christian, Harrick, Elizabeth A.,acquemotte,Lindy J (2000) ”Sex Differences in Sport Fan Behavior andReasons for Being a Sport Fan” Journal of Sport Behavior, Vol. 23

28. Gordon R.Foxall, Ronald E.Goldsmith(1994), Consumer Psychology formarketing, USA:Routledge

29. Howard, D. R., & Crompton, J. L. (2004) Financing sport (2th Ed.).Morgantown, WV: Fitness Information Technology, Inc.

30. Kahle, LR, Kambara , KM, Rose , GM (1996) ”A functional model of fanattendance motivations for college football” Sport Marketing Quarterly

31. Larson, Leonard A. (1976). ” Foundation of physical activity” Mac Millan Co., N.Y.

Lee, Minyong (2007) AAHPERD National Convention and Exposition Convention Center: Exhibit Hall Poster Area I, University of Connecticut, Storrs, CT

Matthew J. Bernthal and Peter J. Graham (2003)”The effect of Sport Setting on Fan Attendance Motivation: The Case of Minor League vs. Collegiate Baseball”Journal of Sport Behavior 26(3); Academic Research Library. 223- 224.

Neale, Larry; Funk, Daniel (2006)”Investigating motivation, attitudinal loyalty and attendance behaviour with fans of Australian Football”: International Journal of Sports Marketing & Sponsorship.

Philip Kotler, Gary Armstrong(1991), Principles of Marketing, USA:Prentice-Hall International

Schrader, Wann, Daniel L., Wilson, Anthony.M (1999) ”Sport Fan Motivation: Questionnaire Validation, Comparisons by Sport, and Relationship to Athletic Motivation” Michael P. Journal of SportBehavior, Vol. 22

Trail, G.T., Robinson, M.J., Dick, R. and Gillentine, A. (2003)” Motives and points of attachment: Fans versus spectators in intercollegiate athletics” Sport Marketing Quarterly. 12 4, 217-227.

Wann, Daniel L (2001).Sport fans: the Psychology and social impact of spectators, New York: Routledge.

Wann, Daniel L. (1995). Preliminary Validation Of The Sport Fan Motivation Scale,Journal of Sport & Social Issues, Vol. 19, No. 4, 377-396.

Wenner, L. A., & Gantz, W. (1989) ”The audience experience with sports on television” In L. A.Wenner (Ed.), Media, Sports, and Society, pp. 241–269. New Bury Park, CA: Sage.

Won, Jung-uk and Kitamura, Kaoru (2006). ”Motivational FactoresAffecting Sports Consumption Behavior of K-League and J-League Spectatores,International” Journal of Sport and HealthScience,Vol.4,233-251

Zhang, J.J., Smith, D.W. & Pease, D.G. (1996)”Spectator knowledge of hockey as a significant predictor of game attendance” Sport MarketingQuarterly

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی حضور تماشاگران بازی والیبال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *