مبانی نظری و پیشینه پژوهشی خصوصیات و رشد نونهالان

نوع فایل
word
حجم فایل
996 کیلوبایت
تعداد صفحه
66
تعداد بازدید
283 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری خصوصیات و رشد نونهالان» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

1.2. مقدمه 12

2.2. خصوصیات و ویژگی­های رشد نونهالان 9 تا 12 سال. 12

1.2.2. خصوصیات جسمانی. 12

2.2.2. خصوصیات عاطفی. 12

3.2.2. خصوصیات روانی-حرکتی. 12

3.2. آنتروپومتری. 12

1.3.2. تاریخچه آنتروپومتری. 12

1.1.3.2. تقسیم بندی کرچمر. 13

1.1.1.3.2. تیپ­های شخصیتی. 13

2.1.1.3.2. تفصیل تیپ­های شخصیتی. 14

1.2.1.1.3.2. تیپ پیک نیک… 14

2.2.1.1.3.2. تیپ آستنیک… 14

3.2.1.1.3.2.  تیپ آتلتیک… 14

3.1.1.3.2. انتقادات از پیکرشناسی. 15

2.1.3.2.  روش شلدون. 15

1.2.1.3.2. خصوصیات تیپ بدنی از دیدگاه شلدون. 16

1.1.2.1.3.2. تیپ بدنی اكتومورف.. 16

2.1.2.1.3.2. تیپ بدنی مزومورف.. 17

3.1.2.1.3.2. تیپ بدنی اندومورف.. 17

3.1.3.2. سوماتوتایپ هیث- کارتر. 18

1.3.1.3.2. روش اندازه گیری هیث- کارتر. 18

2.3.2. پارامترهای آنتروپومتریکی. 19

3.3.2. کاربرد آنتروپومتری در ورزش.. 20

4.2. بیومکانیک… 21

1.4.2. تاریخچه بیومکانیک… 21

1.1.4.2. کینماتیک… 22

2.1.4.2. کینتک… 22

2.4.2. آمادگی جسمانی. 22

1.2.4.2. ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی در ارتباط با سلامت.. 23

1.1.2.4.2. انعطاف پذیری. 23

2.1.2.4.2. استقامت عضلانی. 24

3.1.2.4.2. قدرت عضلانی. 24

2.2.4.2. آمادگی جسمانی وابسته به مهارت حرکتی. 25

1.2.2.4.2. سرعت.. 25

2.2.2.4.2. چابکی. 25

3.2.2.4.2. توان. 25

4.2.2.4.2. تعادل. 26

5.2. ویژگی­های فیزیولوژیکی. 27

1.5.2. مقدمه 27

2.5.2. دستگاه گردش خون. 28

2.5.2. دستگاه تنفس.. 28

4.5.2. قلب.. 29

6.2. ویژگی­های روانی. 29

1.6.2. سلامت عمومی. 30

2.6.2. پرسشنامه خودارزیابی شخصیتی کودکان و نوجوانان. 31

7.2. وضعیت بدنی. 32

1.7.2. وضعیت صحیح بدن. 33

1.1.7.2. نمای جانبی. 33

2.1.7.2. نمای خلفی و قدامی. 33

2.7.2. تکامل وضعیت بدنی. 33

3.7.2. عوامل موثر بر وضعیت بدن. 34

4.7.2. دلایل وضعیت بدنی ضعیف.. 34

1.4.7.2. عوامل وضعیتی. 35

2.4.7.2. عوامل ساختاری. 35

5.7.2. ناهنجاری­های اسکلتی- عضلانی. 35

1.5.7.2.  انحراف جانبی سر. 35

1.1.5.7.2. علل بروز کج گردنی. 36

2.5.7.2. عارضه شانه نابرابر. 37

3.5.7.2. اسکولیوزیس (کج پشتی) 38

1.3.5.7.2. اسکولیوز ساختاری و غیرساختاری. 38

2.3.5.7.2. تقسیم بندی اسکولیوز بر اساس منطقه گرفتار شده 39

3.3.5.7.2. تقسیم بندی اسکولیوز از نظر تعداد قوس­ها 39

4.3.5.7.2. مکانیزم اسکولیوز. 39

5.3.5.7.2. علل ایجاد کننده کج پشتی. 39

4.5.7.2. انحراف جانبی لگن. 40

5.5.7.2. پشت صاف (تنه عقب رفته) 40

6.5.7.2. پوسچر پشت تابدار (شکم افتاده) 41

7.5.7.2. عارضه لوردوز کمری (گودی کمر) 41

8.5.7.2. پشت گرد 42

9.5.7.2. عارضه زانوی پرانتزی. 43

10.5.7.2. عارضه زانوی ضربدری. 44

11.5.7.2. انحراف مچ پا به خارج- پاهای دمر. 45

12.5.7.2. پای چرخیده به داخل- پیچش داخلی درشت نی. 45

8.2. بررسی پیشینه تحقیقات.. 46

1.8.2. تحقیقات انجام شده در داخل کشور  46

 

. مقدمه

در این فصل ابتدا به مبانی نظری در مورد ویژگی­های آنتروپومتریکی، بیومکانیکی، فیزیولوژیکی، روانی و وضعیت قامتی اسکلتی- عضلانی پرداخته خواهد شد. و در ادامه تحقیقاتی که در گذشته در داخل و خارج کشور صورت گرفته­اند، آورده خواهد شد.

2.2. خصوصیات و ویژگی­های رشد نونهالان 9 تا 12 سال

1.2.2. خصوصیات جسمانی

درگروه سنی 9تا12سال معمولاٌجهش ناگهانی در رشدجسمانی مشاهده می­شود. دراین دوره رشد قد به کندی انجام می­شود، اما نیروی جسمانی و وزن بدن آن­ها افزوده می­شود. دراین دوره سنی به سبب رشد استخوان­ها و بافت­های پیوندی وافزایش قطر عضلات قابلیت­های جسمانی آن­ها نیز به میزان بسیار زیادی توسعه می­یابد. کودکان در این سنین خستگی ناپذیربه نظر می­رسند و قادرند تمرینات بدنی طولانی ومداوم داشته باشند.

 

2.2.2. خصوصیات عاطفی

در این دوره مهم­ترین اهداف تربیتی و ارزش­های اجتماعی، جهت دادن به واکنش­های عاطفی بین کودکان درمقابل شکست و پیروزی در بازی­ها، آگاهی وشناخت درست از میزان توانایی­های واقعی آن­ها، کمک به تقویت مهارت­های حرکتی پایه در آنان وتقویت ارتباط با همسالان است. به تناسب رشد عاطفی و عضلانی، خوش خلقی وانعطاف آنان درمواجه بامشکلات افزایش می­یابد.

 

3.2.2. خصوصیات روانی-حرکتی

دراین سن مهارت­های ورزشی به سرعت افزایش می­یابد و حرکات زیبا، کامل و صحیح­تر انجام می­شوند. تسلط در حین اجرای مهارت­ها به شرط آنکه در سنین قبل مهارت­های پایه را به خوبی فرا گرفته شده باشد، به نحو چشمگیری افزایش می­یابد. نوجوانان در این سنین به ورزش­های قدرتی و انفرادی علاقه نشان می­دهند واز وسایل ورزشی استفاده می­کنند و تمایل به ورزش­های سخت و هیجان دارند. از مهم­ترین اهداف فعالیت­های حرکتی در این دوره تکمیل و بهبود تجارب حرکتی، تقویت توانایی­های جسمانی و رشد و پرورش صفات اجتماعی اخلاقی است.

3.2. آنتروپومتری

1.3.2. تاریخچه آنتروپومتری

یکی از مفاهیم پایداری که در طی تاریخ بشر همراه با مفهوم شخصیت آمده است، صفات جسمانی می­باشد. از گذشته­های بسیار دور این عقیده بر باور مردم حاکم بود که افراد چاق، آدم­های خوش مشرب و شاد، افراد لاغر مردمانی خجالتی، مضطرب و عصبی بوده و آدم­های ورزشکار دارای روحی سالم هستند. این نظریه که رابطه بین ساختمان سرشتی بدن و خصوصیات روانی و رفتار او وجود دارد قرن­ها قبل از پیدایش روان شناس علمی وجود داشته است.

یکی از اولین دانشمندانی که به طور جدی در مورد این رابطه اظهار نظر کرده است، بقراط حکیم بوده است. بقراط، افراد را از لحاظ ساختمان بندی به دو دسته تقسیم نمود، یکی از آن­هایی که کوتاه و چاق بوده و دیگری کسانی که بلند و لاغرند. وی نه تنها ساختمان بدن را به چند نوع یا تیپ تقسیم نمود بلکه یک نوع تیپ شناسی روانی را که در آن اشاره به چند نوع مزاج شده و با نظریات جدید درباره رابطه بین ترشح غدد به عنوان تعیین کننده رفتار تطبیق می­نماید، ذکر کرده است.

این تیپ شناسی به طور همزمان ایجاد دو خط فکری در نظریه شخصیت را آغاز کرد. خط اول عبارت بود از این تصور که، شخصیت افراد به نوعی در یک تیپ یا دسته خاص جای می­گیرد. خط دوم این تصور را در بردارد که، شخصیت افراد تا حد بسیار زیادی از طریق متغیر­های زیست شناختی تعیین می­شود.

از زمان بقراط به بعد، تیپ شناسی­های دیگری ابداع شد که ماهیت­های مختلفی را دارا بودند. اما در قرن بیستم، گرایش­های روان شناسی به سوی علمی شدن بیشتر شد و کوشش­هایی به عمل آمد تا طبقه بندی­های شخصیتی نیز حتی الامکان صورت علمی به خود بگیرند.

دوم آنکه، در افراد مختلف، صفات مشترک بسیاری نیز می­توان یافت. مثلا تاکید بر اندیشه ورز بودن افراد لاغر به این معنی است که افراد چاق و سنخ پهلوانی فاقد اندیشه ورزی هستند.

اشکال سوم این گونه طبقه بندی­ها این بود که، اگر بر اثر تغذیه یا عوامل دیگر تغییراتی در سنخ بندی افراد پیدا شود، آیا ویژگی­های شخصیتی نیز تغییر می­کنند؟

 

فهرست منابع

احمدنیا، الهه. امامفلی خوشه چین، ترانه. احمدنیا، هادی. فلک الافلاکی، بهناز. (1389). بررسی برخی شاخص­های تن سنجی در ساکنین شهر زنجان و مقایسه آن با استاندارد­های جهانی. مجله
علمی-پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان. شماره71. دوره18: ص 80-70.

احمدی، ایرج. (1381). بررسی میزان ناهنجاری­های اندام بالاتنه دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

احمدی، ایرج. (1383). بررسی میزان ناهنجاری­های اندام بالاتنه دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاهآزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

اروسون، الویت. روانشناسی اجتماعی. جعفری، محمد امین. (1388). پارس بوک.

استفن، فیزنیت. (2006). انسان، آنتروپومتری، ارگونومی و طراحی. ترجمه چوبینه، علیرضا. موعودی، محمدامین. (1385). انتشارات کتاب ماد. چاپ اول.

امینیان رضوی، توران دخت. رواسی، علی اصغر. سهیلی شهرام. صوری، رحمان. (1385). بررسی و مقایسه ترکیب بدنی و برخی عوامل جسمانی در کشتی گیران زبده با افراد غیرورزشکار. نشریه حرکت. شماره 30. زمستان 85.

ایزدی، مهراوه. (1389). اصول ورزش زنان. انتشارات سریر شهر علم. تهران.

باژن، مرجان. کلانتری، ناصر. هوشیار راد، آناهیتا. (1385). الگوی توزیع نسبت چربی بدن (نسبت دور کمر به دور باسن) و ارتباط آن با نمایه توده­ی بدن در دختران دبیرستانی شهر لاهیجان. مجله غدد درون ریز و متابولیسم ایران. 2 (8) : 68-163.

باقرزاده، فضل اله. شیخ، محمود. شهبازی، شهرزاد. طهماسبی، مهدی. مشهوری، مرضیه. قادری، فرح بانو. (1386). بررسی ارتباط توانایی­های حرکتی، آنتروپومتری و فعالیت جسمانی دانش آموزان 12 تا 15 ساله شهر تهران. نشریه حرکت. شماره 33. ص 85-77.

بخشایش، زهرا. (1388). نقش تربیت بدنی در رشد و تکامل دانش آموزان. نشریه تربیت بدنی. رشد آموزش تربیت بدنی. شماره 32. ص 51-48.

بلوم فیلد، جی. آکلند، آر. الیوت، بی سی. (1994). بیومکانیک و آناتومی کاربردی در ورزش. ترجمه آرشام، سعید. انتشارات پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی. تهران. چاپ اول.

به آیین. (1388). رابطه بین ویژگی­های آنتروپومتریک، قامت و تعادل با انواع بیماری ام اس در زنان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

بهره مند، زهره. (1389). مقایسه ویژگی­های آنتروپومتریک زنان 50 تا 65 ساله فعال و غیرفعال. پایان نامه کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی.

بیاتی، سمیه. (1392). مقایسه شاخص­های اصلی ویژگی­های آنتروپومتریک، بیومکانیک، فیزیولوژیک، روانی و وضعیت قامتی قبل و بعد از بلوغ دختران 13-11 سال استان البرز. پایان نامه کارشناسی ارشد بیومکانیک ورزشی. دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.

بیاتی، علیرضا. (1393). مقایسه شاخص­های اصلی آنتروپومتریکی، بیومکانیکی، فیزیولوژیکی، روانی وناهنجاری­های اسکلتی- عضلانی تیراندازان تیم ملی. پایان نامه کارشناسی ارشد بیومکانیک ورزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

پرنیان، یونس. (1389). بررسی برخی از ناهنجاری­های اندام فوقانی و تحتانی در دانش آموزان دختر و پسر مقطع اول متوسطه در شهرستان اسلام آباد غرب در سالتحصیلی 88-87. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور واحد تهران.

ترتیبیان، بختیار. اکبری، حمزه. (1387). بررسی ویژگی­های آنتروپومتریکی دانش آموزان دختر 11 تا 17 ساله ارومیه و مقایسه آن با استاندارد NCHS. نشریه پژوهش در علوم ورزشی. شماره 18، بهار 87. ص 83-171.

تقوی، سید محمد رضا. (1384). هنجاریابی پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) بر روی دانشجویان دانشگاه شیراز. دانشور رفتار. دانشکده شاهد. شماره 15.

تندنویس، فریدون. (1388). حرکت شناسی. انتشارات دانشگاه تربیت معلم.

جعفری، اکرم. آقاعلی نژاد، حمید. قراخانلو، رضا. مرادی، محمدرضا. (1385). توصیف و تعیین رابطه بین ویژگی­های آنتروپومتریکی و فیزیولوژیکی با موفقیت تکواندوکاران. فصلنامه المپیک. سال چهاردهم. شماره 4. زمستان 85. ص 17-16.

چارلز، کوربین. (2005). مفاهیم آمادگی جسمانی. ترجمه: قاسمی، حمید. محمد کاظمی، رضا. اولیا، غلامعلی. (1384). چاپ دوم.

حدادی کوهسار، علی اکبر. روشن، رسول. اصغر نژاد، فرید. (1386). بررسی مقایسه­ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیر شاهد دانشگاه تهران مجله روانشناسی و علوم تربیتی.

حسن زاده، علی اکبر. (1387). راز تولد یک نوزاد. انتشارات پلک.

حسینی، زهرا. (1390). مقایسه ویژگی­های آنتروپومتریکی، بیومکانیکی و ناهنجاری­های اسکلتی زنان جوان 18 تا35 سال ورزشکار و غیر ورزشکار. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تهران.

دانشمندی، حسن. علیزاده، محمدحسین. قراخانلو، رضا. (1386). حرکات اصلاحی. انتشارات سمت. چاپ هفتم.

دانشمندی، حسن. (1368). بررسی میزان و علل ناهنجاری­های دانش آموزان پسر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.

دریانوش، فرهاد. (1380). بررسی رابطه برخی از متغیر­های آنتروپومتریک و انعطاف پذیری با آزمون Reach & Sit. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

رابرگز، رابرت آ. رابرتز، اسکات اُ. اصول بنیادی فیزیولوژی ورزشی. ترجمه: گائینی، عباسعلی. دبیدی روشن، ولی اله. (1385). تهران. انتشارات سمت. چاپ سوم.

رحمانی نیا، فرهاد. دانشمندی، حسن. (1386). رابطه وضعیت بدن دختران دانش آموز با ناهنجاری­های اندام تحتانی. فصلنامه حرکت. شماره ۳۳. ص ۳۱.

رحمانی نیا، فرهاد. سعیدی، تهمینه. (1379). تعیین ارتباط بین برآورد درصد چربی بدن با نتایج اندازه گیری ابعاد بدن در زنان ورزشکار و غیرورزشکار. نشریه حرکت. شماره 6. پاییز 79. ص 102-95.

رحمتی، صبا. (1390). مقایسه شاخص­های اصلی ویژگی­های آنتروپومتریکی، بیومکانیکی، روانی و ناهنجاری­های اسکلتی-عضلانی دختران ۱۶ تا 1۸ ساله منطقه ۱ شهرتهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی.

رئیسی، جلیل. (1387). مقایسه تعادل ایستای افراد ورزشکار و غیر ورزشکار دارای کف پای صاف و طبیعی تحت شرایط حسی مختلف. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

زحمتکش، محمدرضا. (1385). رابطه بین ویژگی­های آنتروپومتریکی با برخی متغیر­های کینماتیکی مهارت­های چندگانه شنای شناگران مرد لیگ کشور. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی تهران.

زرین، مدینه. (1385). آمادگی جسمانی و سلامت روانی دانش آموزان سال سوم دبیرستان در مقایسه با پیش دانشگاهی­ها. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.

زلفی، ولی اله. (1392). مقایسه شاخص­های اصلی ویژگی­های آنتروپومتریکی، بیومکانیکی، روانی و وضعیت قامتی اسکلتی- عضلانی پسران 18-15 ساله منطقه بزینه رود استان زنجان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد.

سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران. (1381). مطالعات تفصیلی توسعه ورزش همگانی و تفریحی.

سالم، زینت. وزیری نژاد، رضا. (1386). ارزیابی شاخص­های تن سنجی در دختران مقاطع راهنمایی و دبیرستانی شهر رفسنجان. مجله پزشکی هرمزگان. 1 (13) : 53-47.

سخنگویی، یحیی. (1379). حرکات اصلاحی. چاپ اول. اداره کل آموزش و پرورش.

سیاح، علی. (1388). مقایسه ویژگی­های آنتروپومتریکی و آمادگی جسمانی و آمادگی مهارتی دانشجویان پسر سال اول رشته تربیت بدنی با دانشجویان سال اول سایر رشته­های دانشگاه زنجان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور واحد تهران مرکز.

سیاه کوهیان، معرفت. افرونده، رقیه. (۱۳۸۸). اصول و آزمون­های سنجش عناصر آمادگی جسمانی (راهنمای مربیان). اردبیل. انتشارات ثنای سرخ.

شادمانی، محبوبه. (1390). رابطه لوردوزیس کمر با ویژگی­های آنتروپومتریکی، ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی در دانش آموزان دختر هنرستان تربیت بدنی شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور واحد تهران.

شامرادلو، مهران. (1383). مقایسه نقش هوش هیجانی و هوش شناختی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه بهشتی تهران.

شجاع الدین، سیدصدرالدین. صادقی، حیدر. بیات ترک، محمد. (1387). برسی ارتباط بین استقامت عضلات تنه و ویژگی­های آنتروپومتری با میزان درد­های کمری در ورزشکاران دارای ناهنجاری گودی کمر. نشریه علوم حرکتی و ورزش. 6 (12) : 33-23.

شفیعی، محسن. (1387). روش تدریس تربیت بدنی. انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. چاپ دوم.

شمشیری میلانی، حوریه. (1376). مجله بهداشت بلوغ. راهنمایسلامت دختران نوجوان. انتشارات ساز و کار.

شیخ، هومن. (1392). مقایسه شاخص­های اصلی آنتروپومتریکی، بیومکانیکی، فیزیولوژیکی، روانی وناهنجاری­های اسکلتی- عضلانی فوتسالیست­های زن تیم ملی ایران و زنان غیر ورزشکار. . پایان نامه کارشناسی ارشد بیومکانیک ورزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

صادقی، حیدر. (1388). مقدمات بیومکانیک ورزشی. انتشارات سمت. تهران. چاپ ششم.

صادقی، حیدر. هوانلو، فریبرز. ربیعی زاده، علیرضا. (1388). بررسی ارتباط بین قدرت و انعطاف عضلات تنه با میزان قوس کایفوز پشتی در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی. نشریه علوم حرکتی و ورزش. 1 (13). 41-31.

صمدی، هادی. (1385). پیش بینی و مقایسه سهم متغیر­های آنتروپومتری در انعطاف پذیری مفصل ران برای فوتبالیست­های غیرورزشکار. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

طاهری، حمید رضا. امامی، فرشاد. (1387). ناهنجاری­های اسکلتی و تمرینات اصلاحی. انتشارات ونوس. چاپ اول.

عابدین، علیرضا. (1387). مقایسه هوش هیجانی، سلامت روانی و کارکرد خانواده دانش آموزان دبیرستانی فرزند جانباز با معلول و عادی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

عباسی، اکبر. (1387). دین و سلامت روان. انتشاراتفارسی کتاب.

علیان، محمدحسین. (1384). مقایسه هوش هیجانی قهرمانان و ورزشکاران رشته­های گروهی و انفرادی با افراد غیرورزشکار. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاهشهید بهشتی تهران.

علیجانی، عیدی. (1381). فیزیولوژی انسان (ویژه رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی). انتشارات علم و ورزش. تهران. چاپ اول.

علیزاده، محمد حسین. قراخانلو، رضا. دانشمندی، حسن. (1381). حرکات اصلاحی و درمانی. انتشارات جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی. چاپ سوم. پاییز 81.

غلامیان، احمد. (1390). درآمدی بر تربیت بدنی زنان ودختران، چالش­ها و فرصت­ها. پیک سلامت. اداره کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش. سال دوم شماره 5. تهران.

فتحی آشتیانی، علی. با همکاری داستانی، محبوبه. (1388). آزمون­های روان شناختی ارزشیابیشخصیت و سلامت روان. انتشارات بعثت.

فولادگر، محمدرضا. (1385). مقایسه برخی ویژگی­های آنتروپومتریکی در دانش آموزان پسر دوره دبیرستان شهر اصفهان با سطوح مختلف فعالیت بدنی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.

فولادیان، جواد. (1383). آمادگی جسمانی کاربردی از اصول تا تمرین. انتشارات آستان قدس رضوی. چاپ اول.

قاسمی، سلیمان. (1390). بهداشت و سلامت روان با نگرشی بر آموزه­های دینی. انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). نشریه اندیشه رفتار و روانشناسی و علوم تربیتی. شماره 12. بهار 77.

قلعه شاهین، مصطفی. (1388). بررسی و مقایسه ویژگی­های آنتروپومتریکی و آمادگی جسمانی فوتبالیست­های دختر و پسرمنتخب مدارس متوسطه شهرستان اسلام آباد غرب. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور.

کریلی، زهرا. (1391). مقایسه ویژگی­های اصلی آنتروپومتریکی، بیومکانیکی، فیزیولوژیکی، روانی و وضعیت قامتی اسکلتی-عضلانی دختران ۹ تا 1۱ ساله شهرتهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

کیهانی، مریم. (1375). توصیف و مقایسه ناهنجاری­های ستون فقرات، اندام تحتانی دانش آموزان دختر ورزشکار و غیرورزشکار در مدارس متوسطه شهر شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران مرکز.

گایتون، آرتور. (2005). فیزیولوژی پزشكی. ترجمه: حوری سپهری. (1384). اندیشه رفیع. تهران. چاپ سوم. ص 2.

گایینی، عباسعلی. آزمون، جواد. (۱۳۸۰). بررسی میزان آمادگی جسمانی دانش آموزان دختر و پسر سنین ۹ تا ۱۷ سال سراسر کشور و مقایسه آن با نرم ملی. نشریه المپیک. ص ۵۱-۶۲.

لطافت کار، امیر. بخششی هریس، مهدی. قربانی، سهراب. (1389). حرکات اصلاحی و درمانی. چاپ دوم. انتشارات بامداد کتاب.

لطافت کار، امیر. دانشمندی، حسن. حدادنژاد، ملیحه. عبدالوهابی، زهرا. (1391). حرکات اصلاحی پیشرفته (از تئوری تا عمل). چاپ دوم. تهران. انتشارات آوای ظهور.

مای لی، پ. ربرتو. (2008). ساخت، پدیدآیی و تحول شخصیت. ترجمه: محمود منصور. (1387). انتشارات دانشگاه تهران. ص 30.

مقدسی، مهرزاد. کاظم، ناصر. قنبرزاده، محسن. شاکریان، سعید. رضوی، عبدالحمید. (۱۳۸۹). بررسی شیوع اضافه وزن، چاقی و سطح آمادگی جسمانی نوجوانان شهر شیراز. مجله­ی غدد درون ریز و متابولیسم ایران. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی. دوره دوازدهم، شماره ۵. ص82-476.

ملکی نظم آباد، علی. (1383). تدوین مقیاس قد، وزن و نسبت­های طولی و عرضی کودکان 11-7 ساله میاندوآب. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.

مهربان، مرضیه. (1392). مقایسه شاخص­های اصلی آنتروپومتریکی، بیومکانیکی، فیزیولوژیکی، روانی وناهنجاری­های اسکلتی- عضلانی دختران 9 تا 11 سال شهریاسوج. پایان نامه کارشناسی ارشد بیومکانیک ورزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

مولایی نژاد، علی. محمودی، یداله. مرادیان، کیوان. فلاحی، علی اصغر. (1388). مقایسه ویژگی­های آنتروپومتریک و دامنه حرکتی چهار گروه سنی در دو منطقه مرکز و غرب کشور به تفکیک جنسیت. چکیده مقالات هفتمین همایش بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی. تهران.

نادریان، مسعود. کارگرفرد، مهدی. (1382). تربیت بدنی در مدارس. انتشارات دانشگاه پیام نور.

نعمتی، علی. نقی زاده باقی، عباس. دهقان، محمد حسن. (1387). بررسی عوامل تنسنجی دانش آموزان دختر 19-7 ساله اردبیل و مقایسه آن با استاندارد NCHS. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. 8 (2). 208-202.

نوربخش، محمدرضا. ابراهیمی‌تکامجانی، اسماعیل. بصیری، شبنم. (1379). بررسی تاثیر تغییر اطلاعات حسی بر کنترل تعادل در وضعیت ایستاده در سنین مختلف. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران. شماره 21. ص176-171.

هادوی، فریده. (1387). اندازه گیری و ارزشیابی در تربیت بدنی و مفاهیم و آزمون­ها. انتشارات دانشکده تربیت معلم. چاپ چهارم.

هشیری، غلامرضا. (1382). هنجاریابی پرسشنامه بهره هوش هیجانی بار- ان برای ارزیابی جنبه­های مختلف هوش هیجانی دانشجویان دانشگاه­های تهران. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشکده علامه.

هلالی زاده، م. (1385). تدوین هنجار­های حداکثر اکسیژن مصرفی، درصد چربی بدن و شاخص­های توده بدنی زنان رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال استان تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. داشگاه تهران.

همتی نژاد مهرعلی، رحمانی نیا فرهاد. (۱۳۸۲). سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی. چاپ سوم. تهران. انتشارات دانشگاه پیام نور.

هی، جیمز جی. (1992). بیومکانیک فنون ورزشی. ترجمه: نمازی زاده، مهدی. (1371). دانشگاه تهران. چاپ دهم. ج ۱.

ویلمور، جک اچ. کاستیل، دیوید ال. فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی (جلد دوم). ترجمه: معینی، ضیاء. رحمانی نیا، فرهاد. رجبی، حمید. آقاعلی نژاد، حمید. سلامی، فاطمه. (1384). تهران. انتشارات مبتکران. چاپ سوم.

یاعلی، رسول. (1384). تدوین نورم ویژگی­های آنتروپومتریکی، آمادگی قلبی تنفسی و ترکیب بدنی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی11-7 ساله شهر اصفهان. پایان نامه دانشگاه تربیت مدرس.

Abbott, A. , and D. Collins. (2004). Eliminating the dichotomy between theory and practice intalent identification and development: Considering the role of psychology. Journal ofSports Sciences 22, no. 5: 395–408.

Ahmad F, Kavey RE, Kveselis DA, Gaum WE, Smith FC. 2001.  Responces Obese while Children to Ttreadmill Exercise. J Pediatrics. 139: 284-90.

Alrashdan, A. Alsudairi, L. Alqaddoumi, A. (2014). Anthoropometry of Saudi Arabian Female College Students. Proceedings of the 2014 Industrial and Systems Engineering Research Conference.

Banerjee، A. ) 2011). Body composition and somatotype of female college students attched with two different type of activities. state institute of physical  education women hastings house. West Bengal. India.  Page2.

Baxter, C. F؛ Johnson, E. W. Lloyd, J. R, and Chatworthy, H. W, JR. (1961). Prognostic Significance of Electromyography in Congential Torticollis. Pediatrics, 28: 442. 446.

Blackburn T, Guskewicz KM, Petschaur MA, Preritice WE. (2000). Balance and Joint Stability. The relative contributions of proprioception and muscular stergth J Sport Rehabil, 9: 315-328.

Bouchard C. (1995). Heredity and Health- Related Fitness Physical Activity and Fitness Research Digest.

Carolyn Kisner, Lynn Allen Colby. Therapeutic ExerciseFundations and Techniques. 5thEdition. ISBN. 13: 978. 0. 8036. 1584. 7

Chiung, Y. C. (2008). Survery of Faulty Posture and Associated Factors among Chinese Adolescents. J Manipulative & Physiological Therapeutics. 31 (3). 224-9.

Cornelius RS. Imaging of Acute Cervical Spine Trauma. NeuroimagClin North Am 2001؛ 11: 403.

Deonis, M. , Habicht. J. P. (1996). Anthropometric Reference Data for International Use: Recommendations from a World Health Organization Expert Committee. Am Clin Nutr. 64: 65. Kameleshobenvisinmokhafaf ye journale.

Elghazawi AK. (1991). Clinical Syndromes and Differential Diagnosis of Spinal Didorders. Radio Clin North Am. 29: 651-663.

Elisavet, R. , Maria, E. , Nicolai, D. , Contraptions, B. (2006). Discrimination of Young Women Athletes and Nonathletic Based on Anthropometric, Jumping, and Muscular Strength Measure. Perceptual&Motor Skills. 102, 881-95.

Filardo, R. D. Piresneto, C. S. (2001). Anthropometric and Body Composition Indicators of Males and Females between Age 20 and 39 Years. Brazilian J Kinanthropometry& Human Perfprmance. 3 (1).

Garrido, C. ,Sirvent B. , Gonzalez, L. Martin C. (2009). Correlation  between body mass index and body composition in elite athletes. J Sport Med Phys Fitness. 49 (3) , 278-284.

Ghosh, A. , Bhagat. M. ) 2010). Anthropometric and Body Composition Characteristics in Pre- and Postmenopausal Asian Indian Women: Santiniketan Women. AnthropologischerAnzeiger. 68 (1) : 1-10.

Goleman, D. (1995). Emotional IntellingenceWhat it can Matter More Than IQ. www. Yahoo. com.

Guo, J. M. Zahang, G. O. (2008). Effect of BMI and WHR on Lumbar Lordosis and Sacrum Slant Angle in Middle and Elderly Women. ZhongguoGushing. 21 (1). 30-7.

Hayashi K, Yabuki T. (1985). Origin of the Uncus and of the Luschk Joint in the Cervical Spine. J Bone Joint Surg North Am. 67A: 788-791.

Hue,O. Antoine_jonville S. Galy O. Blonc S. (2013). Anthropometric and physiological characteristics in young afro_caribbean swimmers a preliminary study.researchgate. net

Jinkins JR, Whittemore AR, Bradley WG. The Anatomic Basis of VertebrognicPain and the Autonomic Syndrome Associated With Lumbar Disk Extrusion. Am J Roentgenol 1989؛ 152: 1277.

Koc, B. Kirbas, S. (2014). Impact of Socio-Economic Level Differences onAnthropometric Structures of Students at the Age of 8-10. Amasya University School of Physical Education and Sport, Turkey. World Applied Sciences Journal 29 (12) : 1527-1531.

Krishnan,H. ) 2012 (. The role of emotional intelligence as the determinant of personality contribution as authentic happiness among children. International journal of business and soial research IJBSR.

Musaiger, AO. D’Souza, R. (2009). Anthropometric characteristics of Pakistani school children living in Bahrain. J Immigr Minor Health. 11 (3) : 205-14.

Nicholson, GG, Gaston, J: Cervical Headache. J Orthop Sports PhysTher 31 (4) : 184, 2001.

Okayed, A. (2007). Factors Affecting Posture Stability of Healthy Young Adults. J of Acta Physic Hungarian. 94 (4) : 289-99.

Puankallio A. (2005). Balance abilities of workers in physically demanding jobs. With special reference to fire fighters of different ages. J Sports Sci& Med, 4: 7-14.

Rahmawati, N. T. (2006). Somatotypes of young male athletes and nonathlete`s student in Indonesia. Anthropol Sci. 115 (1) : 1-7.

Schneider, P. , Meyer, f. (2005). Anthropometric and Muscle Strength Evaluation in Prepubescent and Pubescent Swimmer Boys and Girls. RevistaBrasileira de MediciandoEsport. 41 (11) : 67-80.

Sunder Dus-Biswads, 2013. A  comparative study of anthropometric profile and body composition of soccer trainees of different ages

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی خصوصیات و رشد نونهالان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *