با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری معلمان تربیت بدنی» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
فهرست محتوا
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
1.2. مبانی نظری. 12
1.1.2. سبک رهبری. 12
2.1.2. محیط مدرسه 17
2.2. پیشینه تحقیق. 24
1.2.2. تحقیقات داخلی. 24
2.2.2. تحقیقات خارجی. 27
3.2. جمعبندی. 29
منابع. 77
مقدمه
این فصل شامل یک مقدمه و دو بخش اصلی( مبانی نظری و پیشینهی تحقیق) است. بخش مقدمه به بیان موضوع تحقیق و کلیاتی از این فصل و پژوهشهای قبلی مرتبط با موضوع تحقیق میپردازد.
بخش دوم این فصل(مبانی نظری) شامل مواردی چون: تعریف متغییرها، زیر مجموعهها، نکات مرتبط، شکستن متغییرها به ابعاد تشکیل دهنده آنها، تعریف ابعاد متغییرها، موضوعات مشابه و مبانی نظری مرتبط با آنها میپردازد.
بخش سوم این فصل تحت عنوان پیشینه تحقیق است. پیشینه تحقیق خود شامل دو بخش اصلی (تحقیقات داخلی و تحقیقات خارجی) تقسیم بندی شده است. در این بخش محقق هر بخش را از نظر دو متغییر اصلی تحقیق خود، جدا گانه آورده است که شامل دو بخش تحقیقات داخلی و خارجی است. این کار به دلیل عدم تحقیقات کاملا مشابه موضوع اصلی تحقیق در داخل و خارج کشور انجام شده است.
نیاز بهآموزش از نیازهای مهم و ضروری بشر بوده و هست و مدارس نقش حیاتی درپاسخگویی بهاین نیازها دارند. یكی از مهمترین عوامل مؤثر در یادگیری، محیط مدرسه میباشد. معلمان باید از موانع و مشكلات آموزشی در محیط مدرسه جلوگیری نمایند و بتوانند یك محیط شاد و خلاق برای یادگیری و تعامل اجتماعی فراهم نمایند. در طول دهه گذشته، موضوع محیط مدرسه اهمیت فراوانی پیدا کرده است ودر جمع برنامههای اصلی آموزشی مانند (برنامه ریزی درسی، منابع، نتایج، سبکهای رهبری، محیط) مدارس کشورهای پیشرفته قرار گرفته است. همچنین سهم عمدهای را در اثربخشی مدرسه به خود اختصاص داده است(پیترز و رینولدز[1]، 1989).
مطالعه محیط مدرسه بیشتر به این دلیل است که به احتمال زیاد به درک، بهبود عملکرد، رضایت و بهره وری در مدرسه کمک میکند. فاکتورهای تاثیر گزار در محیط مدرسه فراوان هستند که اکثر صاحب نظران در این زمینه بر 8 فاکتور(حمایت از دانش آموزان، وابستگی، علاقهی حرفهای، اجماع کاری، توانمندسازی، نو آوری، کفایت منابع و فشار کار) اتفاق نظر دارند که در پرسشنامهی محیط مدرسه وجود دارند.
سبک رهبری، به روش مدیریت نسبت داده میشود که خود فاکتوری عمده از محیط تدریس برای معلمان است. سبک رهبری میتواند روی اکثر فاکتورهای محیط مدرسه تاثیر گزار باشد. مدیران میتواند بر حسب نوع مدیریت بر این فاکتورها تاثیرات متفاوتی داشته باشند. در راستای این موضوع از گذشته تا به امروز مطالعات فراوانی در مدارس انجام گرفته است که ابزار آنها بیشتر به شکل پرسشنامه بوده است. پرسشنامههای متعددی در این زمینه استفاده شده است اما در میان این ابزارها، پرسشنامه سطح محیط مدرسه به دلیل کامل بودن جایگاه مناسبی را در بین سایر پرسشنامهها به خود اختصاص داده است.
فهرست منابع
اسکندرلو، محمد رضا. (1389). بررسی رابطه بین سبکهای رهبری و هوش هیجانی مدیران ادارات تربیت بدنی استان همدان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
الوانی، سید مهدی (1390). مدیریت عمومی، تهران: نشر نی، ویراست سوم، چاپ چهل و سوم.
بابائي، علي محمد؛ ابوالعلائی، بهزاد. (1383). محيط کار متعالی، فصل نامه مديريت آموزش مديران. شماره٧١(5)، ص 56-71.
حقیقی، حمید؛ زارعی، اقبال؛ قادری، فواد. (1391). بررسی ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی حل تعارض رحیم (ROCI-II) در بین زوجین ایرانی. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی، سال اول، شماره 4.
حمیدی، مهرزاد. (1390). ابعاد ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور، پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره2، زمستان1390، ص 49 – 61.
خداياريان، مهسا؛ ونكي، زهره. (1388). شاخصهاي بهداشتي محيط كاري پرستاران. مجله علمي دانشكده پرستاري و مامايي همدان. دوره شانزدهم، شماره 1، ص 112-128.
دهقان، آیت اله. (1387). ارتباط بین فرهنگ سازمانی وسبک رهبری مدیران تربیت بدنی باخلاقیت معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
رمضانی نژاد، رحیم و همکاران. (1388). رابطه سبک رهبری تحولگرا و عملگرای مدیران مدارس با تعهد سازمانی دبیران تربیت بدنی. مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی.
. سید قراعینی، خدیجه؛ سید عباس زاده، میر محمد. (1387). بررسی رابطه سبکهای رهبری مدیران مدارس با فرسودگی شغلی دبیران دبیرستانهای ارومیه. فصل نامه تعلیم و تربیت، شماره 97، ص 86- 103.
شهری، علی اضغر. (1389). ارتباط بین هوش هیجانی و سبک رهبری کارشناسان مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
صالحي عمران، ابراهيم؛ آقامحمدي، علي. (1387). بررسي دانش، نگرش و مهارتهاي زيست محيطي معلمان آموزش دوره ابتدايي استان مازندران، فصلنامه تعليم و تربيت شماره 95، ص 124-138.
علوی، سید سلمان و همکاران. (1389). روایی، پایای و تحلیل عاملی مقیاس استفاده وسواس گونه از اینترنت در کاربران دانشجویی دانشگاه اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، شماره 4.
غفوری، فرزاد و همکاران. (1387). ارتباط بین سبک رهبری مدیران با خلاقیت معلمان تربیت بدنی. مجله مدیریت ورزش، شماره 2، ص 215-234.
قبادی، زهرا. (1390). بررسی رابطه رضایت شغلی دبیران با سبک رهبری. فصل نامه داخلی علمی ـ آموزش – پژوهشی فعم و توان. سال دوم، شماره پنجم، ص 11-26.
لطف عطا، آيناز. (1387). تأثير عوامل محيطي بر يادگيری و رفتار در محيطهاي آموزشي )ابتدايي( درشهر. فصلنامه مدیریت شهری، شماره 21(4)، ص101-118.
محمدپور، سیمین. (1382). تعيين نوع سبك رهبري مديران واحدهاي آموزشي آموزشگاههاي دخترانه اسلامشهر و ارائه الگوي مناسب براي افزايش ميزان اثر بخشی آن. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
محمدی، روزیتا. (1390). برسی نگرش مدیران ومعلمان تربیت بدنی درباره نهادینه کردن شیوه مدیریت مشارکتی درمدارس شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اشلامی تهران مرکزی.
مقیمی، سید محمد. (1385). سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی، تهران: انتشارات ترمه. چاپ سوم، ص112.
مهديان، حسين. (1389). سيري بر دوستیهاي محيط كار. مقالات تربیتی. شماره 219.
نیلفروشان، پریسا؛ عابدی، احمد؛ نویدیان، علی؛ احمدی، سید احمد. بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی انتظار از ازدواج. مجله علوم رفتاری، شماره 1(5)، ص 11-19.
وردی نژاد، فریدون (1390). ارزیابی عملکرد، طراحي کانونهاي ارزيابي و توسعه مديران براي سازمانهاي ايران. شماره7، ص 45-63.
همت، محمدرضا. (1384)، رابطه بین جو مدرسه با سبک مدیریت مدارس شهرستان شهرضا. اندیشه نو- شماره 18، ص 44- 60.
Bandalos, D. L. (1993). Factors influencing cross-validation of confirmatory factor analysis models. 7 Multivariate Behavioral Research, 28, 351–374.
Burden, R. , & Fraser, B. (1994). Examining teachers’ perceptions of their working environments: Introducing the School Level Environment Questionnaire. Educational Psychology in Practice, 10(2), 67–71.
Laugksch, Rüdiger. , M. Aldridge. , Jill. , J. Fraser, Barry. (2007). Outcomes-Based Education in South Africa: Using an Instrument to Assess School-Level Environments during the Implementation, Australian Association for Research in Education (AARE).
Carol A. Wong. , Eliza Lo. , Melanie Muise. , Erin Stafford. (2009). Leadership styles and outcome patterns for the nursing workforce and work environment, International Journal of Nursing Studies.
Cresswell, J. , & Fisher, D. (1998, April). A qualitative description of teachers’ and principals’ perceptions of interpersonal behavior and school environment. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Diego, CA. Cudeck, R. , & Browne, M. W. (1983). Cross-validation of covariance structures.
Fisher, D. L. , & Fraser, B. J. (1991). Validity and use of school environment instruments. Journal of Classroom Interaction, 26(2), 13–18.
Ghofrani, Mohsen. (2012). Relationship between Leadership Styles and Personality traits of Physical Education managers of Education in Khorasan Razavi, Department of Physical Education, University of Sistan and Baluchestan, Zahedan, Iran.
Greta G. Cummings. ,Tara MacGregor. , Mandy Davey c, How Lee. (2010). THE RELATIONSHIP BETWEEN LEADERSHIP STYLE AND SCHOOL CLIMATE IN BOTSWANA SECONDARY SCHOOLS.
Johnson, B. (1998). The relationships between elementary teachers’ perceptions of school climate, student achievement, teacher characteristics, and community and school context. (Doctoral dissertation, University of New Mexico, 1998). Dissertation Abstracts International, 59(11), 4055.
Johnson, B. , & Stevens, J. (2000, April). Elementary teachers’ perceptions of school climate and student achievement. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
Johnson, Bruce ; J. Stevens, Joseph and Keith Zvoch. (2007),Teachers’ Perceptions of School Climate A Validity Study of Scores From the Revised School Level Environment Questionnaire, Educational and Psychological Measurement. 15(2), 833-844.
M Aldridge, Jill. , J Fraser, Barry. , C Laugksch, Rüdiger. (2011). Relationships between the school-level and classroom-level environment in secondary schools in South Africa, South African Journal of Education.
Rehman, Saad and Mansoor, Muhammad and Rafi ullah bilal. (2012). THE IMPACT OF LEADERSHIP STYLES ON JOB SATISFACTION AT WORK PLACE, Arabian Journal of Business and Management Review (OMAN Chapter). 1(12), 112- 131.
Hu, L. , & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1–55.
MacCallum, R. C. , Roznowski, M. , Mar, C. , & Reith, J. V. (1994). Alternative strategies for cross-validation of covariance structure models. Multivariate Behavioral Research, 29, 1–32.
Multivariate Behavioral Research, 18, 147–167.
Schumacker, R. E. , & Lomax, R. G. (1996). A beginner’s guide to structural equation modeling. Mahwah, NJ: Lawrence
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.