پرسشنامه بررسی میزان مطابقت محتوای کتب جدیدالتالیف ریاضی با ویژگی های ادراکی دانش آموزان

نوع فایل
word
حجم فایل
32کیلوبایت
تعداد صفحه
10
دسته بندی
تعداد بازدید
271 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه بررسی میزان مطابقت محتوای کتب جدیدالتالیف ریاضی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه بررسی میزان مطابقت محتوای کتب جدیدالتالیف ریاضی

این پرسشنامه در قالب word و در 10 صفحه و 31 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

نمونه،نمونه گیری و حجم نمونه های کیفی:

برای جمع آوری داده های کیفی، از روش نمونه گیری هدفمند از نوع تغییرات بیشینه استفاده شد؛ نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. نمو.نه گیری هدفمند که به آن نمونه گیری غیر احتمالی، هدفدار یا کیفی نیز می گویند به معنای انتخاب هدفدار واحدهای پژوهش برای کسب دانش یا اطلاعات است. این نوع از نمونه گیری شامل انتخاب واحدها یا موردهای مورد پژوهش بر اساس هدف پژوهش است ( گرانهیم و لاندمن، 2004). از آنجایی که بر آن بودیم از نگاه های مختلفی برای تحلیل مسئله استفاده کنیم، بنابراین سعی شد افراد نمونه از گروه های مختلف و متفاوتی انتخاب شد. که این تفاوت ها شامل تفاوت های جنسیتی، تحصیلی، تجربه کاری، محل خدمت و … بود. به عبارت دیگر از نمونه گیری تغییرات بیشینه استفاده شد، در نمونه گیری تغییرات بیشینه حداکثر اختلاف در محدوده ای از کیفیتها، خصوصیات، موقعیت ها یا موارد بروز پدیده ی تحت مطالعه برای در نظر گرفتن مشارکت کنندگان مدّ نظر قرار می گیرد. هدف از این روش اطمینان از این مسئله است که تا جای ممکن متغیرهای متعدد مرتبط با موضوع مورد بررسی قرارگیرند (رنجبر، 1391). هدف این روش به تصویر کشیدن تم های اصلی، پدیده ی مورد مطالعه است که از مشارکت کنندگان متفاوت بدست آمده باشد. منطق این روش اجازه می دهد که بتوان تمام الگوهای معمول که از افراد مختلف بدست می آید را استخراج نمود تا به بهترین درک نسبت به پدیده ی مورد بررسی رسید ( رنجبر، 1391). در نمونه گیری بر مبنای اشباع نظری به جای انتخاب یک نمونه ثابت، حجم تعداد افراد مورد مصاحبه آنقدر افزایش می یابد تا زمانی که دیگر کافی باشد و محقق به اشباع نظری برسد. به عبارت دیگر، حجم نمونه به اشباع نظری سؤالات مورد بررسی بستگی دارد، به این ترتیب که هر گاه محقق به این نتیجه برسد که پاسخ  های داده شده و یا مصاحبه های انجام شده با افراد مطلع به اندازه ای به همدیگر شباهت دارند که منجر به تکراری شدن پاسخ ها و یا مصاحبه ها شده و داده های جدیدی در آنها وجود ندارد، تعدادمصاحبه ها را کافی دانسته و دست از مصاحبه می کشد ( رنجبر،1391). در پژوهش حاضر، تعداد نمونه ای که بسته به اشباع نظری، مورد مطالعه قرار گرفتند، 12 نفر بودند.

ابزار تحلیل داده ها

همانطور که اشاره شد، در ادبیات پژوهشی مرتبط، پژوهشی یافت نمی شود که با رویکرد کیفی به بررسی ادراکات و تجربیات معلمان ابتدایی شهر تبریز از تأثیر درس پژوهی بر عملکرد آنان بپردازد. لذا در پژوهش حاضر به منظور دستیابی به فهم صحیح و عمقی از ادراکات و تجربیات معلّمان ابتدایی شهر تبریز، با رویکردی کیفی مصاحبه های بدون ساختاری انجام شد و پس از گردآوری داده های کیفی، از اداراکات و تجربیات معلمان ابتدایی شهر تبریز از تأثیردرس پژوهی بر عملکرد آنان اطلاعات مناسبی بدست آمد.

ابزار تحلیل داده های کیفی:

در پژوهش حاضر به منظور تحلیل یافته های بدست آمده از مصاحبه کیفی، از روش تحلیل تم پدیدار شناسی استفاده شد. این روش یکی از روشهای تجزیه و تحلیل مطالعات کیفی است که به وسیله آن داده ها خلاصه، توصیف و تفسیر و برای تعیین درونمایه های غالب و اصلی استفاده می شوند ( فقیهی و علیزاده، 1384) که روشی مناسب برای بررسی تجارب و نگرش افراد به موضوعی خاص است. در این نوع تحلیل، ابتدا اطلاعات از افراد مشارکت کننده گردآوری شده و سپس داده ها، بدون در نظر داشتن مبنایی نظری، کدگذاری شده و فرایند تلخیص و کاهش کدها تا جایی ادامه پیدا می کند که به مقوله ها و طبقه بندی گسترده تری دست پیدا کنیم که بتواند کدهای جزیی تر را شامل شود ( کرسول، 2012).

گرانهیم و لاندمن برای تجزیه و تحلیل محتوای داده های کیفی مراحل زیر را پیشنهاد داده اند:

1) پیاده سازی کل مصاحبه بلافاصله بعد از انجام یافتن هر مصاحبه؛

2) خواندن کل متن برای درک کلی محتوای آن؛

3) تعیین واحدهای معنادار و کدهای اولیه؛

4) طبقه بندی کدهای اولیه مشابه در طبقات جامعتر؛

5) تعیین درونمایه اصلی طبقات ( گرانهیم و لاندمن، 2004).

در این مطالعه نیز تجزیه و تحلیل براساس مراحل زیر انجام شد:

بلافاصله بعد از مصاحبه، محتوای آنها بادقت و نظم خاصی در ورد نوشته شد. بعد از پیاده کردن مصاحبه ها مطالب چندین بار خوانده شد تا فهم کلی از گفته های مصاحبه شوندگان در خصوص هدف پژوهش به عمل آید. در این مرحله از روش بازخورد مشارکت کننده برای اصلاح و ویرایش داده ها استفاده شد. سپس واحدهای معنادار یا کدهای اولیه استخراج و براساس شباهت ها کدها در دسته های همگون طبق بندی شد. سعی شد درون طبقات بیشترین همگونی و بین طبقات بیشترین ناهمگونی وجود داشته باشد و هیچ داده ای در درون دو طبقه قرار نگیرد.  …. واحد معنا دار یا کد اولیه به دست آمد که در نهایت، …

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه بررسی میزان مطابقت محتوای کتب جدیدالتالیف ریاضی با ویژگی های ادراکی دانش آموزان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *