پرسشنامه وضعیت تغذیه

نوع فایل
word
حجم فایل
17 کیلوبایت
تعداد صفحه
9
دسته بندی
تعداد بازدید
1371 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه وضعیت تغذیه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه وضعیت تغذیه

این پرسشنامه در قالب word و در 6 صفحه و 17 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

3-1 مقدمه

در این فصل به بررسی چگونگی اجرای پژوهش، از قبیل طرح پژوهش، جامعه آماری، نمونه آماری،

روش انتخاب نمونه، متغیر های پژوهش وابزار و وسایل اندازه گیری پرداخته شده ودر پایان چگونگی جمع آوری وتجزیه وتحلیل اطلاعات بیان می شود.

3-2طرح پژوهش

این مطالعه از نوع توصیفی به طور اعم وهمبستگی به طور اخص است که به منظور دستیابی به اطلاعات کامل ودقیق هدف کلی تحقیق (بررسی ارتباط بین سطح فعالیت بدنی با چاقی ووضعیت تغذیه ای در معلمان زن مدارس ابتدایی ومتوسطه شهرستان آستانه اشرفیه) انجام شده است.

3-3 جامعه آماری

جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان زن ابتدایی ومتوسطه مدارس آستانه اشرفیه تشکیل داده اند که در زمان انجام تحقیق (سال تحصیلی93-92) در مدارس  آستانه اشرفیه مشغول به تدریس بودند.

3-4نمونه آماری وروش نمونه گیری

تعداد کل معلمان برابر با 410 نفر می باشد که باتوجه به جدول مورگان تعداد 210 نفر مشخص شد. اما در این پژوهش برای افزایش اطمینان، تعداد 300نفر از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای همین منظور آزمونگر با مراجعه به مدارس دخترانه، تعداد 150 نفر معلم ابتدایی و150 نفر معلم مقطع متوسطه را مورد ارزیابی قرار داد.

متغیرهای این پژوهش شامل موارد زیر است:  5-3

وزن: برحسب کیلوگرم ؛

قد: بر حسب سانتی متر ؛

سن: برحسب سال ؛

شاخص توده بدن :برحسب کیلوگرم بر متر مربع ؛

میزان فعالیت بدنی:نمره ی آزمودنی پس از تکمیل پرسشنامه فعالیت بدنی بک ؛

وضعیت تغذیه :نمرهای که آزمودنی پس از تکمیل پرسشنامه الگوها وعادات غذایی(آدامی کوردرا) کسب کرد(89).

ابزار ووسایل  اندازه گیری   63

3-6-1متر نواری:متر نواری غیر قابل ارتجاعساخت کشور چین که برای تعیین قد آزمودنی ها استفاده شد.

3-6-2 ترازو: ازنوع عقربه ای، ساخت شرکت سکا از کشور آلمان که برای اندازه گیری وزن آزمودنی ها مورد استفاده قرار گرفت.       بسمه تعالی

پرسشنامه وضعیت تغذیه: این پرسشنامه برگرفته از پرسشنامه  وضعیت تغذیه مردم ناحیه مدیترانه (آدامی کوردرا) است(88)،که الگوها وعادات غذایی فرد را در بر می گیرد (پیوست2). الگوهای غذایی شامل وعده ها ومیان وعده هایی که فرد در طول شبانه روز می خورد. مقدار غذایی که در وعده های غذایی خورده می شود، خوردن یا صرفه نظر کردن از صبحانه و….است. عادت های غذایی شامل رفتارهایی که به ذائقه افراد مربوط می شود، مانند پر خوری یاکم خوری، مصرف سبزی، ماست، ماهی و لبنیات در وعده های غذایی، مقدار استفاده از نمک، مقدار مصرف میوه وغیره… این پرسشنامه برای ارزیابی اطلاعات مربوط به الگوها وعادت های غذایی آزمودنی ها مورد استفاده قرار گرفت. سؤالات 1 تا 7 مربوط به الگوهای غذایی وسؤالات 8 تا 16 مربوط به عادت های غذایی آزمودنی ها است.(88). بر اساس همین تقسیم بندی وبا توجه به نحوه  پاسخ دهی به سؤالات پرسشنامه، ارزیابی مربوط به وضعیت تغذیه آزمودنی ها انجام می شود.

لازم به ذکر است پیش از اجرای پژوهش به منظور تعیین روایی وپایایی پرسشنامه روش مطالعه آزمایشی روی نمونه 20 نفری از معلمان یک مدرسه انجام شد. ضریب پایایی آن با استفاده از آزمون آلفا کرونباخ 78/0 بدست آمد.البته پایایی این پرسشنامه توسط شریفی که بر روی نمونه 50 نفری از مردان اراک انجام داده بود و با استفاده ازآزمون آلفای کرونباخ 74/0 بدست آمد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه وضعیت تغذیه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *