پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شیرینگ

نوع فایل
word
حجم فایل
23 کیلوبایت
تعداد صفحه
5
دسته بندی
تعداد بازدید
928 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامههوش هیجانی سیبریا شیرینگ می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شیرینگ

این پرسشنامه در قالب word و در 5 صفحه و 33 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه

مقدمه

در اين فصل، مراحل اجراي پژوهش بررسی شده است. موضوعات اين فصل شامل روش تحقيق، جامعه و نمونه آماري، متغيرهاي تحقيق، ابزار تحقيق، روش توزیع پرسشنامه و جمع­ آوري اطلاعات، روش تجزيه و تحليل آماری است.

 روش تحقیق

روش تحقیق  توصیفی و از نوع همبستگی می­باشد.

جامعه آماری تحقیق

جامعه آماری این تحقیق همه دبیران تربیت بدنی  شهر کرمانشاه بودند که تعداد آنها برابر گزارش دریافتی از کارگزینی آموزش و پرورش شهر کرمانشاه، برابر 418 نفر بود.

نمونه آماری

با توجه به حجم نمونه های تحقیق یعنی دبیران تربیت بدنی و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، تعداد 220 نفر از معلمان به عنوان نمونه انتخاب و پس از توزیع پرسشنامه­ها به روش نمونه گیری     خوشه ای که شهر کرمانشاه بر اساس منطقه آموزش و پرورش به سه منطقه تقسیم و متناسب با مناطق پرسشنامه توزیع و در نهایت 210 پرسشنامه تجزیه و تحلیل شد.

متغیرهای تحقیق

متغیر به ویژگی‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توان آن را مشاهده یا اندازه‌گیری کرد. متغیر بر اساس نقشی که در پژوهش برعهده دارد به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل متغیر مستقل و وابسته می‌باشد. در تحقیقات از نوع همبستگی به جای متغیر مستقل از اصطلاح متغیر پیش‌بین و به جای متغیر وابسته از اصطلاح متغیرملاک استفاده می‌گردد (خاکی، 1378). لذا در این تحقیق متغیرهای پیش‌بین، هوش هیجانی (خودآگاهی، خودتنظیمی، خودانگیختگی، همدلی، مهارت‌های اجتماعی) و ویژگی های فردی و متغیر ملاک رفتار شهروندی سازمانی در دبیران تربیت بدنی شهر کرمانشاه  می باشد.

 ابزارهای اندازه‌گیری تحقیق

در این پژوهش با توجه به اهداف تحقیق، و ماهیت آن، مناسب ترین روش برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز ، استفاده از تکمیل پرسشنامه بود. بدین منظور از دو نوع پرسشنامه استاندارد استفاده گردید.

پرسشنامه‌ هوش هیجانی سیبریا شرینگ[1]

آزمون هوش هيجاني سیبریا شرینگ (1998)، یکی از ابزارهای مورد استفاده می‌باشد که در قالب مقیاس پنج گزینه‌ای لیکرت تنظیم شده است. فرم اصلی این آزمون دارای 70 سؤال است و از دو قسمت تشکیل شده، قسمت اول دارای 40 سؤال و قسمت دوم دارای 30 سؤال می‌باشد. در قسمت اول، هر سؤال حاکی از یک موقعیت زندگی می‌باشد، آزمودنی باید خود را در آن موقعیت قرار دهد و یکی از گزینه‌ها را که با حالات روحی رواني سازگاری بیشتری دارد انتخاب کند. در قسمت دوم در ابتدای هر سؤال یک داستان ساختگی عاطفی آورده شده است و از آزمودنی خواسته می‌شود تا پاسخ خود را با توجه به داستان، انتخاب کند. لازم به ذکر است که این آزمون توسط منصوری(1380) هنجاریابی شده ولی از قسمت دوم این آزمون به علت عدم همخوانی آن با فرهنگ ما استفاده نشده است. در اجرای مقدماتی این آزمون، از قسمت اول که شامل 40 سؤال بود استفاده شده که تعداد هفت سؤال به علت همبستگی کم با نمره کل آزمون حذف شده‌اند. سؤالاتی را که برای اجرای نهایی در نظر گرفته شده‌اند 33 سؤال است. میزان همسانی آزمون 33 سؤالی، در اجرای مقدماتی، به روش آلفای کرونباخ 80/0 بوده است.  سؤالات این آزمون مربوط به ابعاد هوش هیجانی است که نمره هر کدام از آنها جداگانه محاسبه گرديد. این مؤلفه‌ها عبارتند از، خودآگاهی، خودتنظیمی، خودانگیختگی، همدلی و مهارت‌های اجتماعی می‌باشد. هر آزمودنی شش نمره جداگانه دریافت می‌کند که پنج نمرة آن مربوط به هر کدام از مؤلفه‌ها و یک نمره به صورت کل می‌باشد. شماره سؤالات مربوط به هر یک از ابعاد هوش هیجانی در جدول شماره ( 3-2) آورده شده است. در بعضی از سؤالات چنانچه آزمودنی گزینه اول را انتخاب کند، امتیاز (1) و چنانچه گزینه پنج را انتخاب کند امتیاز (5) می‌گیرد و برعکس، اگر آزمودنی در سؤالات 1، 9، 12، 20، 14، 13، 31، 33، 18، 22، 28 گزینة الف را انتخاب کند، امتیاز (5) می‌گیرد و چنانچه گزینه ب، ج، د، ه‍ را انتخاب کند، به ترتیب نمره کمتر می‌گیرد. نمره‌گذاری سؤالات دیگر برعکس می‌باشد دامنه نمرات این پرسشنامه از 33 تا 165بوده است (منصوری، 1380).

پرسشنامه‌ هوش هیجانی توسط جرابکت[2] (1996) از طریق دو نیمه کردن و آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفته و ضرایب 94/0 و 91/0را محاسبه کرده است. منصوری برای تعیین پایایی، میزان همسانی درونی پاسخ‌ها را با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه کرده است میزان ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از مؤلفه‌ها و کل آزمون به قرار زیر است. خودآگاهی 69/0، خودتنظیمی 64/0، خودانگیختگی 54/0، همدلی 51/0 و مهارت‌های اجتماعی 50/0 و کل آزمون 84/0 می‌باشد. حسینی کاخکی (1386) پایایی رفتار شهروندی سازمانی را از طریق آلفای کرونباخ 69/0 در صد محاسبه کرده است. ناصری (1389) رفتار شهروندی سازمانی را از طریق آلفای کرونباخ 69/0 و هوش هیجانی را 82/0 درصد محاسبه کرده است.

همچنین برای اطمینان از ابزار اندازه‌گیری، محقق نیز به تعیین پایایی ابزار این تحقیق اقدام کرده است، و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. که ضریب مورد نظر برای هر کدام از پرسشنامه های هوش هیجانی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی به شرح ذیل می باشد: ضریب آلفای کرونباخ برای سؤالات مربوط به هوش هیجانی که شامل 33 سوال می باشد، برابر با 80/0 که نشان دهنده پایایی بالا می باشد. از طرف دیگر، ضریب آلفای کرونباخ برای سوالات مربوط به رفتار شهروندی سازمانی که شامل 12سوال می باشد، برابر 77/0 است که قابل قبول می باشد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

  1. زهرا کیکاوس

    با سلام
    من هزینه فایل آزمون هوش هیجانی رو‌ واریز کردم، اما لینک دانلود برام نیومد، در ایمیلم هم لینک دانلودی وجود نداره، میشه بررسی‌ کنید؟؟

    • silverfallمدیر سایت

      سلام، وقتتون بخیر
      لینک های دانلود مجدداً ایمیل شد خدمتتون.
      با تشکر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *